(vlastní) PF pára - variace na 310

Založil Had z ráje, 18.01.2012, 23:06:10

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Had z ráje

Tak jsem dodělal "dokumentaci" mašinky, kterou jsem sestavil synovi pod stromeček. Hitlák veze IR přijímač a baterybox. 
Had z ráje
>C:)SSSSssss

Colonel32

To řešení rozvodu mi tedy přijde docela nešťastné...

martinlx

Nebyla by fotka po "popojetí" o čtvrt kola dopředu?

Colonel32

Opakuji pořád dokola. Chcete věrně vypadající lokomotivu? Postavte stroj s vnitřním rozvodem...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/59/VSB-Eb-2-5Nr25.jpg/800px-VSB-Eb-2-5Nr25.jpg

Had z ráje

Je to kompromis. Nad ojnicemi jsem bádal hodně dlouho, jak je vyřešit. Není to ideál, ale je to ze sehnatelných částí a je to mechanicky čisté. Na každé straně to přidá jen jeden stud. Cokoli jiného zbytečně mašinu rozšiřovalo.
Pohání to malý PF motor na svislo v boudě a převod je přes 6589/6589 přímo na zadní nápravu. Rychlost je na páru akorát a ani rozeběhnutá z 68°/oo kopce v zatáčce nevykolejuje.
Měl jsem i několik variant s ležatým motorem v kotli, ale šnekový převod byl moc dopomala a vícestupňový má zbytečné ztráty. Prostřední a přední náprava je hnaná jen přes ojnice. Mašinka má vzhledem k rozvoru docela přijatelný průjezd zatáčkami. Největším problémem je její malá hmotnost oproti tendru, respektive vlaku - potřebuje zátěž kvůli adhezi.
Našel jsem jednu reálnou fotku a koukám, že budu muset upravit hitlák.
Ještě odkaz na fotku: http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/300/3100/310097.html
Had z ráje
>C:)SSSSssss

peki

Citace od: Had z ráje kdy 19.01.2012, 14:53:13
Je to kompromis.

jako vždy  ;) Já bych tedy spíše přemýšlel nad kolečky Lego je sice nemá, ale malá kolečka od BBB by se hodila více.  Jinak na prvotinu (nick mi nic neříká alespoň v trains) zdařilé dílko  8)

martinlx

Citace od: Had z ráje kdy 19.01.2012, 14:53:13
Je to kompromis.
Mě se to na obrázku líbí, ale trochu se bojím jak to vypadá, když to v reálu běhá až nad  kola. (Nebo neběhá a něco jsem přehlídnul?) Jestli je ještě sestavená tak mě opravdu zajímá reálná fotka. (resp. video, to by bylo úplně super)

Citace od: peki kdy 19.01.2012, 14:57:45
malá kolečka od BBB by se hodila více.
Předpokládám že malá = medium, proporčně ano, ale ten zvláštní rozvod by pak asi byl ještě výraznější.

peki

Citace od: martinlx kdy 19.01.2012, 15:36:53
Předpokládám že malá = medium, proporčně ano, ale ten zvláštní rozvod by pak asi byl ještě výraznější.

malá pára = malá kolečka. Rozvod bych řešil až potom (určitě nějak jednodušeji). Jde o to jestli je to "jenom" CAD nebo to bude i jezdit.

martinlx

Citace od: peki kdy 19.01.2012, 15:43:16
malá pára = malá kolečka. Rozvod bych řešil až potom (určitě nějak jednodušeji). Jde o to jestli je to "jenom" CAD nebo to bude i jezdit.

Podle příspěvků to jezdí. Na malá BBB kolečka jdou dát ojnice? Podle webu to tak nevypadá.

Colonel32


martinlx

Citace od: Colonel32 kdy 19.01.2012, 17:32:45
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=2853

OK, za cenu dalšího rozšíření lze. Konstrukčně to bude úplně jiný stroj - musí se předělat pojezd, malá BBB kola jsou pouze s okolkem. Btw šly by použít i http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=55423 , ale malá BBB jsou hezčí. Taky stávající pohon nebude sedět a rozvod síly ojnicemi by se v téhle velikosti asi musel nahradit za převody.

No dobrá inspirace až bude zase chvilka na hraní  ;)

btw skoro mi přišlo že 310 mohla být předlohou pro napadá vás lepší vzor?

Had z ráje

Tady je reálné foto. Natočil jsem i video, ale internet nestíhá. Jsem rád že odejde fotka
Had z ráje
>C:)SSSSssss

martinlx

Díky za foto a inspiraci, už si to umím představit.
V reálu mi nejvíc vadí ten motor v kabině, ale stejně to má Emerald. Sám používám tlačný tendr nebo vagón, ale u páry je to trochu problém. Technic nápravy mají větší odpor než train a při tlačení je to znát. Zvlášť Emerald jezdí tažená o řád líp než tlačená. Ta dětská z Toy story jezdí docela obstojně, myslím že tady by to motorový hytlák taky zvládnul.

AdamKo

Citace od: Colonel32 kdy 18.01.2012, 23:10:39To řešení rozvodu mi tedy přijde docela nešťastné...
Bohužel.

Citace od: Had z ráje kdy 19.01.2012, 14:53:13... ale šnekový převod byl moc dopomala...
On ale ani originál nebafal v porovnání s jinými lokomotivami příliš závratnou rychlostí – 310   1 = max. 40 km/h  :)
Menší kolečka by tomu také prospěla.

Bude to chtít ještě HODNĚ zapracovat. Nevzdávej to a pokračuj dál!  ;)

Citace od: martinlx kdy 19.01.2012, 17:58:37
btw skoro mi přišlo že 310 mohla být předlohou pro ... napadá vás lepší vzor?

Je to jenom piktogram ;)  Zjednodušení, zkratka. Musí jej ihned bezpečně poznat každý!
Kolik % parních výkonů se dnes provozuje? Až na výjimky nic. Kdyby tam byl zjednodušený obrázek dieselové lokomotivy, tak já vám nevím, jestli by dlouhonohá blonďatá Mařenka telefonujíce za volantem poznala, co že to za tou zatáčkou a hustým stromořadím je?
Páru pozná tak nějak instinktivně každý...
Všem dlouhonohým blonďatým Mariím se tímto omlouvám :)
...To nic nemění na tom, že je to piktogram pěkné malé mašinky.


Had z ráje

Jedno otočení šneka = 1 jeden zub. Na hřídeli bylo kolo 24 zubové kolečko  to znamená převod 1:24. Menší kolečka = menší rychlost. Vymyslel jsem teď jednu variantu, opět s kuželovým převodem 1:1 s motorem naležato. Ojnice to neřeší. Chybí mi to fyzicky ověřit.
Těším se na případné úpravy z vašich dílen.
Had z ráje
>C:)SSSSssss