Neúspěšný 4x4 pokus - spíš pro vaše víkendové pobavení

Založil mike.kup, 16.01.2010, 20:24:02

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

mike.kup

Zdravím.
Už nějakou dobu jsem měl v hlavě takový nějaký "model" u kterého by se používalo k zatáčení čtyř
. V pátek mě naštvala jedna zkouška, tak abych se uklidnil, tak jsem začal stavět. Ze začátku se to ještě rýsovalo dobře - jeden M na zatáčení, jeden XL na pohon zpřevodovaný na 24z - šnek a další drobnosti. Původně jsem tam měl i klasický diferenciál, ale ten mě těžce zklamal - když jsem se dostal k překážce, kolo se zaseklo, netočilo se a celý model se zasekl na místě. Když jsem diferenciál vyhodil a nahradil to "napevno" převodem, zatáčení šlo do kytek. To by mě právě zajímalo, jak to řešíte ve svých truckech, že se vám kola stále točí i při styku s překážkou, ale zároveň tam máte diferenciál, který umožní pohodlné zatáčení. Je to jen otázka zpřevodování?
No každopádně ze zkoušky jsem se už vyzuřil a nechal model tak jak vám ho prezentuju. Síla by mohla být zajímavá, ale v konstrukci jsou dvě místa, kde to může přeskakovat.
Suma sumárum to byla zábava pěkná, ozubených koleček použito asi osmdesát, ale postavit z toho něco velkého, to moc nedoporučuju.

hadato

Jeto zajmavé, ale máš těžiště na jedné straně, což by mohlo hrát velkou roli

Shi-So


otaznik


mike.kup

Jo, toho těžiště jsem si nevšiml. Ten XL hodím na druhou stranu. Asi do toho ještě zkusím trochu porypat. Nebo spíš fungl přestavět. Každopádně stále platí ten můj dotaz: jak řešíte to zaseknutí jednoho kola u diferenciálu? Bo se mi dělo to stejné jako zde: http://www.youtube.com/watch?v=aaPtptgoUsI&feature=related . Jedno kolo se zasekne a i když se druhé točí jako zběsilé, tak potřebuju, aby se točilo právě to zaseklé - aby vyšplhalo na překážku. Nebo se očekává, že to zadní kola zvládnou samy?

Woyta

U trial vozu se dify nepouzivaji. Prave kvuli prokluzu a praskani 12z kol. (Dnes jsem taky jedno usmrtil)
Pokud ale chces pouzivat diferencialy, tak muzes udelat uzaverku diferencialu ci diferencial s omezenym prokluzem.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

mike.kup

Takže potom v trialu děláte hodně široké zatáčky, aby to nemělo vliv? Nebo protože to je často na zemině tak ta proklouzne a neřešit?

peter

Citace od: mike.kup kdy 17.01.2010, 02:48:41
Takže potom v trialu děláte hodně široké zatáčky, aby to nemělo vliv? Nebo protože to je často na zemině tak ta proklouzne a neřešit?

Jak to dělám v trialu se můžeš podívat na fotkách a reportáží z uplynulých dvou ročníků, případně se zúčastnit a poznáš. Co se týká diferenciálů, tak co si pamatuji, tak většina je neměla a nějak zvláštní problém s manévrovatelností nikdo neměl. Ti co je ve svém voze měli, tak ti samozřejmě měli i uzávěrky, aby se vyhnuli tvým problémům ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Citace od: mike.kup kdy 17.01.2010, 02:48:41
Takže potom v trialu děláte hodně široké zatáčky, aby to nemělo vliv? Nebo protože to je často na zemině tak ta proklouzne a neřešit?
Ono se dá i couvat.  ;)

mike.kup

Citace od: otaznik kdy 17.01.2010, 11:47:14
Ono se dá i couvat.  ;)
Vtipnej. :)
Na fotky jsem se díval, ale právě že případný diferenciál je tak ukrytý, že to na běžném snímku nejde vidět. Na účast nemám buňky (jsem spíš "bagrový" typ) ani motory. Ale je to putna.
Teď pracuju na verzi dvě, která je o dost pevnější, tak možná se bude víc líbit i jinými komentáři než "obludně příšerné".

mike.kup

Takže jaký je váš názor na toto pohánění? XL motor - 2x 12z bevel na 2x 20z bevel -> 16z 2x na 2x 20z bevel - Dva šneky na 24z a kolmo dolů na kolo. Na první pohled je tam nějaká možnost přeskakování?