Železniční stanice Meziměstí 1930 - 1940

Založil L, 26.09.2024, 19:44:06

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

L

Před třemi týdny jsem konečně začal stavět svůj první a asi i jediný velký projekt (už skoro ani na tenhle nemám místo) a to je stanice Meziměstí. Tato stanice a hlavně monumentální budova je mému srdci nejblíže od doby co jsme se tam v mých 8 letech přistěhovali. V článku z roku 2010 - Železniční katedrály zdobí Evropu i Česko je zmíněno i Meziměstí. V malém městečku je tato budova která s dopravní kanceláří i dopravou měří cca 220 metrů a celá stanice měří cca 1500 metrů. Zhruba uprostřed stanice je triangl a v něm depo. Další pruské depo bylo na západě stanice, které bylo v 70.letech zbouráno.
Moje verze stanice je velmi zkrácena a plná kompromisu. V nezkrácené verzi by totiž měla přes 30 metrů na délku. Já jsem zatím na cca 9 metrech s tím, že ještě cca  metr směrem na Broumov přidám. Bohužel mi velikost bytu nedovoluje větší délku a ani další stanice. Ale na všechny 3 směry se mi smyčky vejdou takže budu moc napodobit skutečný provoz. Snažím se co nejvíce studovat staré fotky z knih co mám a z internetu co jsem našel. Stav stanice by měl tedy odpovídat cca letům 1930-1940. S tím souvisí že stanice v této době byla elektrifikovaná takže to bude další úkol. Dostavět nějaká elektrická vozidla co v těchto letech do Meziměstí z Polska (Pruska) zajíždělo. Takže ještě bude spoustu práce ale snad to někdy bude vypadat pěkně i přes to, že se stále držím stavění pouze z Lega a tudíž nepoužívání žádného 3D tisku.

Colonel32

Zdá se mi to, nebo tam taky jen tak mimoděk přirostly i nějaké nové vagóny?

hobby

Lukáš Novák:
Ty jsi opravdový, nefalšovaný železniční ´fanda´; viděno u tvých lokomotiv, vagonů a celkového přístupu. Já jsem taky fanda, ale zdaleka ne tak zapálený a fundovaně vybavený jako ty. U tebe vidím, že prioritní je železnice a až pak taky lego, které se k tomu hodí. U mně je to zhruba napůl, u většiny zdejších kostkařů je to lego, lego, lego a pak nějaké téma. Škoda, že LTC upozazdilo trains (které dříve tvořily samostatnou řadu), nestálo jim za to, vytvořit pěkné funkční soustrojí pro páry a dnes produkuje s výjimkami nepříliš zdařilé vlakové sety (ta výjimka je např. Orient expres).
Pokračuj, fandím ti a někdy sem zase něco hoď i s detaily 8) .

Colonel32

http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=4&t=9796&start=795#p339063

Btw, ve velmi dohledné době se ti na trhu objeví spousta podkladů pro stavbu nákladních vozů.

fanda

Mrkni se na videa ze Schkeuditz, tam jsem staré vlaky viděl poctivě ztvárněné, ale pozor na ne-LEGO řešení.  ;)

Ale aspoň se otrkáš a možná si pořídíš např. angličana - křižovatkovou výhybku, kterou na originále tvého nádraží vidím, pakliže není z pozdější doby.  >:D

Těším se stále, až tvé dílo uvidím naživo!

Kuba

Tohle se mi moc líbí. Fandím ti, a snad brzo na výstavách...

poMOCník

Citace od: Lukáš Novák kdy 13.11.2024, 14:29:37Na zítřejší ježdění už je pruské depo připraveno. Jak stanice roste začíná toho být opravdu hodně na to abych během jednoho dne co je dcera ve školce stíhal všechno vytahat, složit, zajezdit a uklidit. Doufám jen, že se depo dožije rána 😄

Super - ta část krajiny a depo vlakům dost sluší!

Akorát taková maličkost: nejsou ty lampy příliš vysoké? Vypadá to, že jsou vyšší i než budovy a v poměru k výšce lokomotiv se mi to taky nějak nezdá.

peter

#7
Myslím si, že lampy jsou zvolené rozumně, možná by mohli klidně být ještě vyšší. U železnice jsou lampy opravdu hodně vysoké ;) Standardní výška bývá přes 12m a pokud vidím dobře, tak je tam pára 344ka a tá má na délku kolem 10m myslím, takže ta by se pod lampu na výšku měla vejít, což mi tady přijde, že se nevejde, takže lampa je vlastně ještě malá.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Colonel32

Zkus poptat přímo tady na Kostkách. Třeba se najde někdo, kdo má řidičák, velký auto, nebydlí příliš daleko a bude to brát jako svůj přínos k chodu komunity, když sám třeba není schopný stavět na úrovni, aby to mělo smysl vystavovat. I pro něj může být ve finále nějak přínosné, třeba tak, že se díky tomu kvalifikuje na přístup do LB.

fanda

Lukáši, příští rok bude asi určitě zase krásná výstava v Jaroměři (jestli Mathese nesbalí néjaká akční holka a nezakáže mu to ;-) - zdravíme Matěje), my tam nebudeme vystavovat, ale rádi se přijedeme na tvá vozidla aspoň podívat.
Jak píše Colonel32 (zdravím Colonela), zdá se mi, že by bylo pro tebe jednodušší, sehnat někoho, kdo by tě s rodinkou a vlaky odvezl na vikend do Jaroměře a zpět, než absolvovat tu šílenost s instalací vlaků na podlaze v tak krátké době, kdy je tvá milovaná dcerka ve školce.  :) :) :)

Byl by hřích, neukázat tvou tvorbu fyzicky světu - potřebujem se toho aspoň dotknout  >:D >:D >:D

Matthes_CS

Citace od: Lukáš Novák kdy 14.11.2024, 17:35:35Výstavy asi nedopadnou. Přemýšlel jsem nad tím ale nemám řidičák ani manželka takže auto taky nemáme a kamarády s velkým autem taky nemám...

Jak píše fanda, kamarádi budou. Jeden kostkař v Hradci velké auto má, já nic nemůžu slibovat, ještě nedávno jsme měli dvě a teď jsme rádi občas za jedno, ale možná bych v práci mohl ukrást dodávku. Ve výtopně už nad fotkami slintáme, určitě se nějak domluvíme.

fanda

Lukáši, Colonel má pravdu.

Vzhledem k tomu, že jsi asi nejpuritánštější AKTIVNÍ československej legovej vlakař (já si vedle tebe připadám jak ta nejhnusnější africká hyena), tak si tvé krásné modely musíme fakt fyzicky ošahat.
Udělej prosím vše pro to.
Mělo by být ctí pro toho, kdo tě odveze se vším všudy do Jaroměře a zpět. A minimálně by si ten dobrodinec zasloužil přístup do LB - jak znám náčelníky, tak by určitě souhlasili.

Fakt se na tvé modely těším, i můj vnuk maty!!! A slibuju, že pak už nikdy nezmíním tu tvou zatracenou nelegovou točnu (přičemž sám mám už 2).  :)

Colonel32

Motorový vůz M221.001 (Adamov/Královopolská 1927) byl kvůli nevyhovujícím jízdním vlastnostem přestavěn na přípojný vůz Cal 4-7000 už v roce 1933, po šesti letech provozu, jako vůbec první čtyřnápravová motorový vůz u nás. O rok později přeznačen na Calm 4-7000. Udává se, že byl provozován na Královohradecku ve dvojici s jedním z vozů M221.3. Na přelomu let 38/39 předán do Maďarska, kde se fyzicky nachází dodnes, ačkoli již v roce 2022 byl zakoupen MTZ Choceň.

Jestli zajížděl až do Meziměstí, to ti neřeknu. Ale zvolenému časovému rozpětí to odpovídá.