technic 2008 pro 2/2 roku

Založil jbagy, 20.02.2008, 08:01:45

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

jbagy


TomKQT

Nový universal joint délky 3? To je pro mě novinka, zatím se tu o tom nemluvilo. To zní zajímavě!
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

jbagy

a kdes viděl ten joint delky 3 ?

jbagy

jo už ho mam, je v 8297, ani jsem si to tam nevšim

TomKQT

Přímo na té stránce cos tu dal  ;)

CitaceThe new shorter (3L) universal joints can also be seen on top of the excavator arm.

A tady je i fotka
http://technicbricks.blogspot.com/2008/02/photo-from-power-functions-kit-8293.html
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

TomKQT

Citace od: jbagy kdy 20.02.2008, 08:54:35
jo už ho mam, je v 8297, ani jsem si to tam nevšim
I v 8294 (a možná i v 8295).

Potěšilo mě to, délka 4 byla dost nešťastná, protože střed vycházel "mezi study" a pokud má universal joint pracovat správně, musí se lámat právě ve středu. 
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

otaznik

Citace od: TomKQT kdy 20.02.2008, 08:57:24

Potěšilo mě to, délka 4 byla dost nešťastná, protože střed vycházel "mezi study" a pokud má universal joint pracovat správně, musí se lámat právě ve středu. 

Tak tohle mě nikdy nelimitovalo.

Uvidíme, jak to bude s pevností toho nového kardanu.

jbagy

S pevností to vypadá, že bude o cosi pevnější než 4 studovej.
Z mechaniky totiž vyplýva, že čím kratší součastka tím větší sílu potřebuješ na její skroucení. KTT trialiste těšte se.

TomKQT

#8
Citace od: jbagy kdy 21.02.2008, 08:19:47
S pevností to vypadá, že bude o cosi pevnější než 4 studovej.
Z mechaniky totiž vyplýva, že čím kratší součastka tím větší sílu potřebuješ na její skroucení. KTT trialiste těšte se.
Tohle je trochu irelevantní, nebo snad problémy s universal jointem délky 4 byly v tom, že se při namáhání příliž zkroutil (po celé své délce mimo částí uložených na osách)?
Spíš půjde o pevnost toho vnitřního kříže, resp. malinkých čepů, které na něm jsou. A tady ti délka jointu je naprosto nanic, kroutící moment stejně přenáší ty čepy.

Citace od: otaznik kdy 20.02.2008, 23:56:32
Citace od: TomKQT kdy 20.02.2008, 08:57:24

Potěšilo mě to, délka 4 byla dost nešťastná, protože střed vycházel "mezi study" a pokud má universal joint pracovat správně, musí se lámat právě ve středu. 
Tak tohle mě nikdy nelimitovalo.
Hlavně u studless technik přirozeněji vychází rotace nějakého celku kolem otvoru v liftarmu (protože tam přirozeně pasuje osa atd.). A pokud má tudíž přijít universal joint svým středem na otvor v liftarmu, vstupují do úlohy poloviny vzdálenosti. Často to vadit nemusí, ale taky se tím může prakticky prodloužit universal joint na délku 5, protože se musí z obou stran nastavit třeba polovičním bushem.
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

yaqwsx

Jsem v rozpacích, bude 8297 na dálkové ovládání?Zpočátku to tak vypadalo, ale teď se po tom slehla zem....

Jamesek

Citace od: yaqwsx kdy 21.02.2008, 18:14:50
Jsem v rozpacích, bude 8297 na dálkové ovládání?Zpočátku to tak vypadalo, ale teď se po tom slehla zem....
Myslím, že nevypadalo ... ;-)

Michal Moučka

#11
Citace od: yaqwsx kdy 21.02.2008, 18:14:50
Jsem v rozpacích, bude 8297 na dálkové ovládání?Zpočátku to tak vypadalo, ale teď se po tom slehla zem....
Osobně jsem si nikde nevšimnul, že by 8297 měl mít dálkové ovládání. Už podle prvních fotek bylo vidět, že bude mít zabudovaný nový přepínač polarity. Navíc motor slouží "jen" k pohonu navijáku a ke změně světlé výšky a na to dálkové ovládání nemá smysl. Vše je dobře vidět v již zmiňovaném videu (od cca 0:40). video 8297
Co mě zamrzí je to, že asi nebude 4x4, ale jen 4x2. U přední nápravy není nikde vidět poloosy.  :(

jbagy

já z těch fotek nevidel jestli jsou tam nebo nejsou tam přední poloosy.

Robbed

Technic universal joint 3L :D paráda. Už několikrát jsem se snažil postavit co nejmenší nápravu, ale vždycky byl největší problém nacpat tam 4 velké kardany.
O důvod víc koupit si to :)

TomKQT

Citace od: Robbed kdy 22.02.2008, 09:09:57
Technic universal joint 3L :D paráda. Už několikrát jsem se snažil postavit co nejmenší nápravu, ale vždycky byl největší problém nacpat tam 4 velké kardany.
O důvod víc koupit si to :)
Když si člověk uvědomí, že původní universal joint je nejstarší technic součástka  :o Vydržel dlouho bez modifikace.
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

otaznik

Citace od: TomKQT kdy 22.02.2008, 09:38:54

Když si člověk uvědomí, že původní universal joint je nejstarší technic součástka  :o Vydržel dlouho bez modifikace.
V jakém smyslu nejstarší?

Ten nový kardan je 3. typ.

1. typ http://www.peeron.com/inv/parts/9244a
2. typ http://www.peeron.com/inv/parts/9244

TomKQT

Citace od: otaznik kdy 22.02.2008, 12:14:02
Citace od: TomKQT kdy 22.02.2008, 09:38:54

Když si člověk uvědomí, že původní universal joint je nejstarší technic součástka  :o Vydržel dlouho bez modifikace.
V jakém smyslu nejstarší?

Ten nový kardan je 3. typ.

1. typ http://www.peeron.com/inv/parts/9244a
2. typ http://www.peeron.com/inv/parts/9244

No tak já počítám počátek Technic od roku 1977 a už v tom roce v prvním Car Chasis byl tento universal joint
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=9244
který je používán dodnes.
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.