Koleje 9V - Mašina nemá výkon - Příliš dlouhe koleje ?

Založil sabelt, 07.12.2025, 12:05:48

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

sabelt

Ahoj,

přišel jsem si prosím pro radu, z meho mladi jsem pro synka postavil kolejiste a zkouel jsem natahnout co mi koleje budou stacit. Bohuzel ale masina na nich nema vykon a kdyz se vzdali od napajeciho mista, tak masina pretane jet uplne. Jako kdyby trafo nebo ovladaci panel nedaval dostatek vykonu do kolejí :-)

Kdyz koleje zamotam do ruznych kruhu, pres vyhybky, tak v poradku masina jezdi :-)

Neumeli byste mi prosim identifikovat potencionalni problem ? Umel by ho tu nekdo prosim vyresit ? jako rozebrat trafo, ovladaci panel a priapdne upgradoval o nove soucastky, aby to slapalo ? :-)

Dekuji :-)

S pozdravem
Michal.

otaznik

Ahoj, je to tím, jak píšeš, na konci delších kolejí už není dostatečný proud. Nejsem odborník, ale navrhoval bych koleje pořádně vyčistit, zejména v místech jejich spojů. Pokud chceš ale mít dlouhou (nespojenou) kolej třeba 20 metrů, nemine tě jí připojit k napájení na více místech (viz modelová kolejiště, kde je to také tak).

otaznik

Alternativou je použít baterie a motory napájet z nich (jak je to v aktuálních LEGO Train setech), pak můžeš jezdit i po plastových kolejích. Obě řešení mají své plusy a mínusy, jak už to tak bývá.

fulda

Citace od: sabelt kdy 07.12.2025, 12:05:48Ahoj,

přišel jsem si prosím pro radu, z meho mladi jsem pro synka postavil kolejiste a zkouel jsem natahnout co mi koleje budou stacit. Bohuzel ale masina na nich nema vykon a kdyz se vzdali od napajeciho mista, tak masina pretane jet uplne. Jako kdyby trafo nebo ovladaci panel nedaval dostatek vykonu do kolejí :-)

Kdyz koleje zamotam do ruznych kruhu, pres vyhybky, tak v poradku masina jezdi :-)

Neumeli byste mi prosim identifikovat potencionalni problem ? Umel by ho tu nekdo prosim vyresit ? jako rozebrat trafo, ovladaci panel a priapdne upgradoval o nove soucastky, aby to slapalo ? :-)