Dech-beroucí Kamov KA-32 by Shepoo

Založil sierpe.cz, 23.03.2015, 20:55:36

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

sierpe.cz

Tak u tohoto mě spadla brada :)
Dost by mě zajímalo jak je řešený ten koaxiální rotor...


https://www.youtube.com/watch?v=CeX0Jo_uWJE

Foton

Podle mě spodní rotor roztáčí v trupu (točna) a osa horního vede skrz něj volně. A nahoře pak roztáčí horní rotor.
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

Anatyt

Vyhral sa s tým chlapec pekne, ale každopádne to nie je "dechberoucí".

papluh

Neviem,  či je prvotná otázka na to ako funguje koaxiálny rotor, alebo ako je konkrétne spravený ten model.


- v podstate dve uloženia v spodnej točne (spodný rotor vs trup) a vrchá točna (spodn rotor vs vrchný rotor)
- pohon spodného rotora je skrz otáčanie celého ustrojenstva medzi točnami. Pohon vrchného  nezávislou oskou prechádzajúcou stredom tohoto
- dve swashplates (desky cykliky) a to spodnú postavenú s brickov a vrchnú čo je vrchná točna prepojená zo spodnou
- cyklika posúva obe točny len v Z osi a tým mení náklon rovnako na všetkých listoch oboch rotorov - efektívnosť vztlaku robí pohyb hore dole
- kolektív nakláňa swashplate mimo roviny a tým padom je skrz linky iný náklon listu - rozdiely vztlaku v ramci roviny rotora určuje pohyb dopredu-dozadu-vľavo-vpravo
- otáčanie skrz pedále rieši podvihnutím stredovej osky ktorá mení náklon len listov vrchného rotora - rozdiel účinnosti medzi horným a spodným rotorom otáča vrtuľník doľava a doprava

Je to super MOC, patrí k tým unikátnejším témou aj spracovaním, taktiež čistou Technic-ovosťou.
Akurát kto staval a rozmýšlal nad 9396 a 8856 tuší, že spraviť komplet ovládanie rotorov v mierke toho MOC (asi 3 vačšie ako tie sety) je reálne.

sierpe.cz

Citace od: Anatyt kdy 24.03.2015, 13:12:20
Vyhral sa s tým chlapec pekne, ale každopádne to nie je "dechberoucí".

Jak pro koho...  :)

sohibil

papluh: vysvetlil si to vynikajúco akurát si sa pomýlil v 1 veci.

Kolektív nakláňa všetky listy rovnako zatiaľ čo cyklika sa stará o nakláňanie dosiek do strán čím umožnuje helikoptére meniť smer letu.

Každopádne si myslím že staviteľ je borec pretože konštrukcia koaxiálnych rotorov je neuveriteľne zložitá. Ja by som si horko-ťažko trúfol na jednoduchý.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.