Dotaz - zpětný ventil

Založil dwo, 11.01.2013, 17:43:53

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

dwo

Byť jsem doposud nepoužíval non-lego prvky při stavbě, potřebuju nyní zakomponovat min. 16 zpětných ventilů do pneumatického podvozku mého 8x8 drobečka (rozhodující je cena řešení). Setkal se někdo z Vás s parametricky vyhovujícím zpětným ventilem použitelným v legu? Našel jsem pouze nějaké plastové ventily pro mikro-hydraulické aplikace, ale nedopátral jsem se zatím ceny. Nevím též, jaký případně zvolit otevírací tlak (s pružinou / bez tj. 0 PSI).

MiHo

Což zkusit na zaslepenou a z boku perforovanou Hose, Rigid 3mm D nasadit gumičku do veloventilku, kterou nechat delší a pokračovat další Hose, Rigid 3mm D.

(Jedná se o nevyzkoušený nápad)

Raistlin M

Citace od: miho kdy 11.01.2013, 18:53:50
Což zkusit na zaslepenou a z boku perforovanou Hose, Rigid 3mm D nasadit gumičku do veloventilku, kterou nechat delší a pokračovat další Hose, Rigid 3mm D.

(Jedná se o nevyzkoušený nápad)

To bych se obával, že bude hadička, bez nějakého non-Lego stažení kupříkladu, mít tendenci cestovat, až nakonec spadnout. Předpokládám velké množství cyklů samozřejmě. A ještě je otázka, kam by ten vzduch z boční dírky šel. Jestli dál a nebo zpět ke kraji hadičky a ven.

dwo

To s tou hadičkou bych chápal při podtlaku, tzn. že se díry na boku pevné trubky ucpou pružnou gumou. Při přetlaku si vzduch cestu, obávám se, najde vždy. Aby to fungovalo, tak by tlak musel působit z venku na gumičku, jak to je v případě cykloventilku, nikoliv zevnitř. Tzn. v našem případě tenká trubka, na ní guma, a na ní ještě větší trubka. Nebo jsem Tě pochopil špatně.

Zpětný ventil je o tom, že hadičkou může proudit vzduch (kapalina) pouze jedním směrem. Tj. v případě zpětného tlaku se ventil uzavře kuličkou. Varianta s pružinkou dává "protitlak", tj. ventil se otevře při nějakém minimálním tlaku. Pokud tam pružinka není, funguje již od nulového tlaku (kompresor nemusí přemáhat sílu pružiny).


V praxi to potřebuju na to, aby se mi vzduch z pístů nevracel zpět do jiných pístů, tj. aby se mi např. při zatížení jedné strany auta nevyfoukly písty na přetížené straně a nepřefoukly na straně druhé. To samé s odlehčenou nápravou (médium je vzduch, takže je třeba počítat se stlačitelností, na rozdíl od  hydrauliky). S použitím zpětného ventilu bude ve všech pístech stejný počáteční tlak. Další zpětný ventil bude pak za pístem a bude sloužit k centrálnímu vyfukování celého (resp. části) okruhu (podle toho kolik mi zbyde NXT serv).

MeNadruhou

Citace od: dwo kdy 11.01.2013, 19:51:37
V praxi to potřebuju na to, aby se mi vzduch z pístů nevracel zpět do jiných pístů, tj. aby se mi např. při zatížení jedné strany auta nevyfoukly písty na přetížené straně a nepřefoukly na straně druhé. To samé s odlehčenou nápravou (médium je vzduch, takže je třeba počítat se stlačitelností, na rozdíl od  hydrauliky). S použitím zpětného ventilu bude ve všech pístech stejný počáteční tlak. Další zpětný ventil bude pak za pístem a bude sloužit k centrálnímu vyfukování celého (resp. části) okruhu (podle toho kolik mi zbyde NXT serv).

chápu myšlenku nafouknutí, a "zajištění" v pístu. co jsem nepochopil je, jak ten vzduch chceš dostat ven... až to budeš mít tak bych rád viděl nějaké schémátko
Nekouřím a nepiju - bez kostiček nežiju!   //  http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=MeNadruhou

dwo



Nebýt to drahé a nedostupné, tak použiju 4692, těch by stačilo jen 8, otázka ale jak moc dobře fungují v praxi.

Škoda že alternativní zpětný ventil bude první non-lego prvek co při stavbě použiju. Snad jediný. Chce to jen správnou velikost, ideálně 1/2 mm.

Woyta

Hadam, ze to potrebujes k auto regulaci vysky podvozku.
U meho pokusneho pneupodvozku mam k naprave pridelane tahlo ovladajici pneu switch. Ten ma na vstupu priveden tlakovy vzduch z nadrze. Na hornim vystupu je pripojen pist, spodni je ucpan aby nedochazelo k uniku vzduchu.

Manualni regulaci vysky take lze doplnit.

http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=30053.0
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Dominik.87

Ahoj Dwo, jestli si pamatuji tak sme již v jiném vlákně spolu řešili pneumatické pružení sice je to už kapku delší doba ale měl sem postavený podvozek 8smi kolky která si držela výšku a při přejezdu jedním kolem překážky se to kolo zmáčklo a ostatní kapku vyjeli výš než v nulové pozici, měl sem to tenkrát všechno udělaný křížem a měl sem natlakovaný jak vrchní tak i spodní části pístu, při bočním náklonu to drželo stejnou pozici jako když je na rovině, nevýhoda byla že to mělo pomalou odezvu ale pokud by to bylo na těžším modelu ne jen lehkej podvozek tak by to mohlo při řádném promazání olejíčkem fungovat :-P

dwo

V mém případě to bude řídit NXT, proto tato koncepce. Čistě mechanické řešení použít nechci.

Woyta

Takze ti bude stacit jen switch s jednim ucpanym vystupem.
A mas 3 stavy. Tlakovani, udrzovani tlaku, vypousteni. Jednocestnej ventil tak bude asi zbytecnej.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich