(vlastní) Vozový park pro LTTT ročníku 2008

Založil Shmade, 26.09.2008, 16:06:31

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Shmade

Letošní ročník LTTT už je za námi a tak jsem se rozhodl zveřejnit tady pěkně pohromadě všechny mnou použité vozy a uvést u každého krátký popis a vysvětlit klady a zápory jednotlivých vozů.

Shmade

#1
Grimpeur 3-31

Použit v 1. závodě - dosaženo druhé místo

Pro stálý pohon 6x6 byl použit jeden PF XL a jeden PF Medium motor, které byly spojeny přes diferenciál, což umožňovalo plynule měnit rychlost podle toho, který z motorů běžel, případně pokud běžely oba současně.

Zatáčecí přední náprava byla kyvná a výkyv bylo možné regulovat pomocí pneumatiky. K zatáčení sloužil jeden PF medium motor. Zadní nápravy nezávisle zavěšené.

Ovládání pomocí dvou PF infra ovladačů a dvou pneumatických přepínačů (+pumpa).

Doba stavby byla včetně všech pokusů které k tomuto vozu vedly skoro půl roku.

+ dobrá konstrukce - nepřeskakovaly převody
+ pneumatické ovládání výkyvu přední nápravy pomohlo ve svízelných situacích
+ obrovská světlost mezi nápravami

-  velmi pomalý
-  přední náprava ne až tak pevná
-  spojení motorů přes diferenciál občas vedlo k tomu, že když bylo potřeba
   zabrat, tak se silnější motor protočil přes diferenciál do slabšího a auto stálo
-  větší hmotnost díky battery boxu na autě

Shmade

Grimpeur 3-31 Evo 1

Použit v 2. závodě - dosaženo 2. místo

Tenhle vůz byl modifikací prvního a ač to podle fotek nevypadá byla předělána kompletně zadní část vozu. Jedním z důvodů byl přechod z infra ovládání k ovládání přes kabel. Druhým důvodem bylo to, že jsem chtěl omezit výchylku zavěšení zadních náprav, což bylo dosaženo přidáním další pružiny na každém ze zadních kol. Přední část zůstala beze změny.

Náhon opět stálý 6x6 ovšem poháněný nyní dvěma PF XL motory.

Doba předělávky cca týden.

+ neskutečně silný
+ menší hmotnost díky odebrání battery boxu z auta

-  ponechaná konstrukce přední nápravy, takže v poslední sekci se vylomilo
   jedno z kol, což mě nejspíše stálo lepší umístění





Shmade

#3
Grimpeur 3-31 Buggy

Použit ve 3. závodě dosaženo 3. místo

Tenhle vůz byl konstrukčně z mého pohledu nejzajímavější ze všech, bohužel kvůli jistým dly nebyl vůz v jistých místech dostatečně pevný a proto v obtížném terénu selhával. MOžná to bylo dáno i tím, že jsem tenhle vůz postavil během dvou večerů a nezbyl čas na testování a případné předělání problematických míst.  To nic ale nemění na tom, že jsem tenhle vůz měl i přes jeho krátký život rád. :) V lehkém terénu měl totiž jízdní vlastnosti výborné a podle mě to byl i nejrychlejší vůz v soutěži. Tak tedy co na něm bylo tak zvláštního... No k 6x6 pohonu použity dva PF XL a zatáčení jeden medium motor. Ale jako jediný vůz za celou soutěž měl na každé nápravě pneumaticky uzamykatelný diferenciál, díky diferenciálům byl pohyb vozu velice plynulý a ladný s dobrými jízdními vlastnostmi, bohužel ne v tak těžkém terénu, kde doplácel na onu křehkost přední nápravy, kdy při náporu praskaly převody a uvolňovalo se zatáčení. Ostatní vozy diferenciály neměly buď vůbec, nebo jen mezinápravový. Přední náprava byla opět kyvná, ale tentokrát s menší výchylkou než u předchozích vozů, zadní nápravy nezávisle zavěšené.

Doba stavby dva večery až rána :)

+ rychlost
+ diferenciály
+ jízdní vlastnosti

-  přední náprava - vypadávání ojnice zatáčení, přeskakování a praskání   
   převodů

Shmade

#4
Grimpeur 3-32 Trilobit

Použit v 4. a 5. závodu, dosaženo 4. a 2. místo

Tento je poslední se kterým jsem jezdil, proti předchozím jsem upustil od vlastní konstrukce předních náprav a uchýlil se k supercarovému 8880 zavěšení kol, protože problémy s vlastními konstrukcemi přední nápravy byly od začátku menší či větší problémy, také jsem si chtěl vyzkoušet auto, které by mělo zatéčecí nápravy dvě, k čemuž použití tohoto zavěšení vyloženě nabádalo. Tento vůz byl jediným z celého startovního pole, který mel včech šest kol nezávisle zavěšených.

Pro stály pohon 6x6 a zatáčení bylo použito stejné konfigurace motorů jako u předchozího vozu.

Doba stavby cca týden

+ dobře umístěné těžiště, takže vůz byl schopen vyjíždět na vysoké překážky
+ nezávislé zavěšení všech kol
+ dobrá rychlost
+ velmi nízká hmotnost

- absence diferenciálu spolu se zatáčecími dvěma nápravami vedlo k tomu, že   
  vůz relativně špatně zatáčel
- menší stabilita při bočním náklonu
- použití 8880 zavěšení - vypadávání ojnic zatáčení

Shmade

Tak tímto končí výčet mých vozů. Každý byl pro mě nečím zajímavý a přínosný. Celkově to jsou moje největší výtvory co jsem kdy z Technicu vytvořil, vůbec LTTT mě přivedl tak po 10 letech zpět k Legu. Takže tak :)

otaznik

Krásný seriál.

Doufám, že bude mít ještě pokračování v dalších ročnících!  :D

Shmade

Taky doufám v pokračování, respektive v další ročník, vím, že Petera řídnoucí účast mrzela, ale co, vždyť nás nemusí jezdit 20, uznávám, že čtyři v posledních dvou závodech je trochu málo, ale taky to není nic. Uvidíme jak se to vyvrbí, ale podle mě by to chtělo ještě dojet aspoň kategorii S1, když letos se jela S2 a minulý rok P1, aby to bylo ucelené :)

JardaL

Sorry, pokud to uznáte za nehodící se do této diskuse, klidně to smažte.

Toho kluka už nějaký čas pozoruji, stále vymýšlí nové a nové TruckTrialové speciály.
Ale tentokrát se podivuji, že ten jeho kousek jezdí docela rychle a vyjede i po krabici, aniž by mu to klouzalo.... :-\

http://www.youtube.com/watch?v=CA26024MDds
Piš holoubku piš, brzo zcepeníš.

Shmade

Dobře on...  ale to že mu to na krabici neklouže není zas takový zázrak, to je řekl bych normální.
Nemáš náhodou odkaz na nějako galerii jeho výtvorů, podle jména pod kterým vkládal na youtube brickshelf nic nenašel.

JardaL

Piš holoubku piš, brzo zcepeníš.

Shmade

Nojo, jsem to hledal i s tim ročníkem... :) každopádně dík.