podvodník na Bricklinku?

Založil šipka, 25.05.2008, 20:16:13

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

šipka

Nemáte náhodou někdo zkušenost jak to funguje na BL pokud prodejce nic nepošle a nekomunikuje? Obchod má už uzavřený (nebyl jsem bohužel jediný) nicméně uplynuly již 3 týdny a nic se neděje. Po pravdě se obávám že neuvidím ani prašule ani Lego. díky

***Banana.com

Citace od: šipka kdy 25.05.2008, 20:16:13
Nemáte náhodou někdo zkušenost jak to funguje na BL pokud prodejce nic nepošle a nekomunikuje? Obchod má už uzavřený (nebyl jsem bohužel jediný) nicméně uplynuly již 3 týdny a nic se neděje. Po pravdě se obávám že neuvidím ani prašule ani Lego. díky

Bylo by dobré říci, o jakého prodejce jde, jak jsi platil a tak. Každopádně nahlásíš "Problem with order", v následném menu vybereš "seller has not shipped", a dál nevím, nestalo se mi, že by někdo něco neposlal..

šipka

Byl to Němec konkrétně Heitman bricks. Placeno Paypalem. Seller has not shipped jsem již udělal ale to akorát je další do řady jdoucí info protože se očekává že se ozve prodejce a vysvětlí jednání ale k tomu nejspíš nedojde.
obchod má již zavřený
Reason: Three or more Orders in NSS/NRS Status.

Myslel jsem jestli někdo nebyl na tom obdobně popřípadě co může BL udělat takovému prodejci ještě?

Colonel32

ja myslim, ze v takovem pripade paypal vraci do castky 500 usd.

šipka

hm, to by bylo možné řešení, bylo to 40 euro. zkusím dík

eNTy

Určitě to zkus, paypal je "známý" mezi prodejci, že v takovýchto případech až velmi ochotně vrací peníze kupujícímu a bohužel i v případech, kdy je podvodníkem právě kupující.
Prostě jakmile dostane reklamaci, automaticky ti vrátí prachy a věci se šetří až když si stěžuje prodávající. Nicméně "šetření" prý paypal dost fláká a po jeho dobu se prodávající značen jako podvodník a peníze nemá.

***Banana.com

#6
Citace od: xtepn01 kdy 25.05.2008, 23:24:45
Určitě to zkus, paypal je "známý" mezi prodejci, že v takovýchto případech až velmi ochotně vrací peníze kupujícímu a bohužel i v případech, kdy je podvodníkem právě kupující.
Prostě jakmile dostane reklamaci, automaticky ti vrátí prachy a věci se šetří až když si stěžuje prodávající. Nicméně "šetření" prý paypal dost fláká a po jeho dobu se prodávající značen jako podvodník a peníze nemá.

TO CO PÍŠEŠ JSOU HOLÉ NESMYSLY. PAYPAL NIKDY NEVRACÍ PLATBU AUTOMATICKY, ANIŽ BY SI VĚC OVĚŘIL.

Výňatek z Paypal podmínek níže. A pro všechny, co se snaží používat Paypal, a v případě problémů se začnou dotazovat zde, vřele doporučuji pročíst si Paypal podmínky, kde jsou všechny podstatné informace obsaženy.

eNTy

Citace od: banana.com kdy 25.05.2008, 23:37:48
TO CO PÍŠEŠ JSOU HOLÉ NESMYSLY. PAYPAL NIKDY NEVRACÍ PLATBU AUTOMATICKY, ANIŽ BY SI VĚC OVĚŘIL.

Já jsem taky necitoval paypal podmínky, spíše jsem psal o reálných negativních zkušenostech obchodníků s paypalem, kterých najdeš spousty. Je pravda, že se to týká prakticky vše USA, kde opravdu stále platí, že zákazník má vždycky pravdu a zákaznická ochrana je dovedena ad absurdum. Je dost dobře možné, že chování při stížnostech kupujícího bude v případě Evropy a zvláště ČR zdrženlivější.

Hlavním důvodem v USA ale IMHO bude to, že pokud by paypal nereagoval s vrácením (vrácení probíhá formou stržení peněz z paypal účtu prodávajícího a převedení na paypal účet kupujícho) peněz rychle, tak se kupující obrátí na krediní společnost / banku se žádostí o chargeback za zneužití karty (při platbě kartou). A vzhledem k tomu, že v paypal karetní transakci vystupuje jako obchodník vždy paypal, ne reálný prodejce, tak jde o chargeback proti paypalu. A to paypal straší, protože vysoká míra chargeback transakcí může u většiny vydavatelů karet znamenat dramatické zvýšení transakčních karetních poplatků a tedy dramatické zvýšení nákladů pro paypal. Nemluvě o zhoršení postavení jako nesolidního ochodníka se spoustou reklamací.

IMHO snadná matematika. Pokud by měl paypal kvůli chargebackům začít plati z KAŽDÉ transakce 0.5% místo 0.2%, tak to bude asi dražší než pár dohod a omluv (případně i soudů) v malém množství NEOPRÁVNĚNĚ vrácených peněz.

***Banana.com

Citace od: xtepn01 kdy 25.05.2008, 23:54:45
Citace od: banana.com kdy 25.05.2008, 23:37:48
TO CO PÍŠEŠ JSOU HOLÉ NESMYSLY. PAYPAL NIKDY NEVRACÍ PLATBU AUTOMATICKY, ANIŽ BY SI VĚC OVĚŘIL.

Já jsem taky necitoval paypal podmínky, spíše jsem psal o reálných negativních zkušenostech obchodníků s paypalem, kterých najdeš spousty. Je pravda, že se to týká prakticky vše USA, kde opravdu stále platí, že zákazník má vždycky pravdu a zákaznická ochrana je dovedena ad absurdum. Je dost dobře možné, že chování při stížnostech kupujícího bude v případě Evropy a zvláště ČR zdrženlivější.

Hlavním důvodem v USA ale IMHO bude to, že pokud by paypal nereagoval s vrácením (vrácení probíhá formou stržení peněz z paypal účtu prodávajícího a převedení na paypal účet kupujícho) peněz rychle, tak se kupující obrátí na krediní společnost / banku se žádostí o chargeback za zneužití karty (při platbě kartou). A vzhledem k tomu, že v paypal karetní transakci vystupuje jako obchodník vždy paypal, ne reálný prodejce, tak jde o chargeback proti paypalu. A to paypal straší, protože vysoká míra chargeback transakcí může u většiny vydavatelů karet znamenat dramatické zvýšení transakčních karetních poplatků a tedy dramatické zvýšení nákladů pro paypal. Nemluvě o zhoršení postavení jako nesolidního ochodníka se spoustou reklamací.

IMHO snadná matematika. Pokud by měl paypal kvůli chargebackům začít plati z KAŽDÉ transakce 0.5% místo 0.2%, tak to bude asi dražší než pár dohod a omluv (případně i soudů) v malém množství NEOPRÁVNĚNĚ vrácených peněz.

Transakce v rámci USA nemohu soudit, ale když jsem podával reklamace (nákup na Ebay USA, platba přes českou kartu z ČR konta), tak vždy Paypal postupoval přesně podle podmínek. Platbu vrátil jen jednou poté, co k tomu dal souhlas prodejce s tím, že věc už nemá. Dvakrát zajistil od prodejce číslo balíku a datum odeslání, a balík pak vskutku dorazil. (šel nezvykle dlouho a tak jsem uplatnil Dispute abych neprošvihl lhůty)

eNTy

Citace od: banana.com kdy 25.05.2008, 23:59:32
Transakce v rámci USA nemohu soudit, ale když jsem podával reklamace (nákup na Ebay USA, platba přes českou kartu z ČR konta), tak vždy Paypal postupoval přesně podle podmínek. Platbu vrátil jen jednou poté, co k tomu dal souhlas prodejce s tím, že věc už nemá. Dvakrát zajistil od prodejce číslo balíku a datum odeslání, a balík pak vskutku dorazil. (šel nezvykle dlouho a tak jsem uplatnil Dispute abych neprošvihl lhůty)

Já jsem naštěstí s českou kartou paypal platbu reklamovat nemusel. Před pár lety jsem však ještě v USA neobdržený eBay item reklamoval a peníze jsem měl zpět během 24 hodin. Rozhodujícím faktorem je IMHO země původu karty, použité pro převod. Navíc to bylo těsně po tom velkém soudním procesu, kdy nám postiženým paypal platil odškodné cca $100, tak byli ještě vystrašení  :)

šipka

Z BL přišel email o zrušení a zavření daného shopu ( This is to notify you that member heitmann has been terminated by the BrickLink Administration on 5/26/2008 10:26:30 AM.) Momentálně 15 negativních feedb.

a možnost zrušit danou transakci po udělení Non-Shipping Seller Alert. Provedeno a tímto vše (ze strany BL) skončeno.

Zbývá jednání s paypalem - mají měsíc na vyřešení reklamace. Tak jsem zvědav

šipka

Tak dnes z Paypalu přišlo, že po prošetření konstatují že se jedná o podvod nicméně nepodařilo se jim vyzískat platbu zpět. Z tohoto důvodu litují,  budou to sice ještě zkoušet ale případ je uzavřen.
tečka.
takže další, bohužel tentokrát neg. zkušenost