(vlastní) LTRL Matcha Kei Racer

Založil Engine, 27.06.2023, 15:06:52

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Engine

Jak jsem slíbil na závodě, podělím tu se o nějaké detaily.

Matcha Kei Racer
- Žádná specifická předloha. Je to mix inspirace: závodní kei cars, Smart Roadster, F&F Eclipse a Dodge Viper.
- Ovládání bluetooth: C+ Technic Hub a C+ "vlakový" ovladač. Jsou propojeny napřímo díky PyBricks.
- Napájení: C+ Technic hub s 6x AA lipolkama. Měli by stabilně držet 1.5V nehledě na vybití (a snad i nehledě na zátěž?). Překvapili mě výdrží, stačili na celý závod i spanilou jízdu (celkem 0.5 až 1 km?), většinou pod plným plynem. Asi se prodávají pod více značkama, já je mám z Hornbachu. Prodávají je v balení po dvou a po čtyřech.
- Pohon: C+ XL motor, převod 40z na 24z (diff).
- Řízení: C+ L motor, převod 8z na hřeben.
- Rozměry: Šířka 15 studů, délka 33 studů (včetně aera 36), výška 13 studů.
- Hmotnost: 570 g bez baterií
- Specialitka: Přední náprava má záklon rejdového čepu a negativní odklon kol. Protože to je závoďák.

Detalily k PyBrick ovládání:
- Pro ovládání neni třeba telefon. Hub komunikuje s ovladačem napřímo. Takhle má podle mě fungovat ovládání všech LEGO setů.
- Upravil jsem PyBrick example na řízení 42099. Ale nahradil jsem jejich požadavek rychlosti na požadavek duty cyclu, tzn kolik chci % výkonu. A pro pohon mám tři tlačítka: +tlačítko je 100% dopředu, -tlačítko je 50% dozadu a červené je 50% dopředu. Takže mám 2-stupňovou regulaci výkonu.
- Protože řízení neni proporční (tzvn. bank-bank) jako klasický FP ovladač, snažil jsem se o omezení rejdu v závislosti na rychlosti motoru pohonu. Tzn čím jede auto rychleji, tím míň zatáčí. Asi to nějak funguje.
- Intenzita svícení LED na hubu odpovídá odebíranému proudu.
- Když budete chtít, můžu sdílet PyBrick kód.

Klady:
- Po celý den bez technických závad.
- Rychlostí i ovládáním konkurenceschopný.

Zápory:
- Jednou (po nárazu do kuželu a větve) se mi restartoval program na hubu, tzn odpojil se mi ovladač. Přetížením?
- Pokročilá geometrie přední náprvy při zatáčení klopí auto na stranu (jako IRL auto nebo motokára), ale bez odpružení to způsobuje nedlehčení zadního kola a díky diferenciálu protáčení kola.
- Chtělo by to proporciální ovládání. Jak řízení, tak plynu.

Foton

Si budu muset dohledat co znamená "- Specialitka: Přední náprava má záklon rejdového čepu a negativní odklon kol. "
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

Engine


HD

Vypadá skvěle na fotkách i ve skutečnosti, posouvá limity (auto bylo ze všech do závodu přihlášených nejmenší - opravdu Kei-car) a jezdilo vážně luxusně.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns