Konečně dokončená 310

Založil hobby, 22.06.2012, 10:59:55

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

hobby

Je to již dost let, co byl u mně na obchodní návštěvě Cavelon a Micho. Tehdy představili mou "třistadesítku", ještě bez hnacího soustrojí, viz:
http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=769.0  Jezdila snad na všech výstavách, co jsme pořádali.
Až teď jsem konečně dodělal ojnice a konečně kmitají, jak mají. Je to jednoduché řešení - podložka pro šroub s přilepenou matičkou jako vačka - viz (kdyby snad puristé namítali zničení motůrku, tak říkám, že odstraněmí non lego dílků trvá 5 vteřin).
A hned jsem si udělal i další dva nové vláčky s lokotkami, ve hračkovém provedení. Ta zelená vychází ze skutečné, kterou jsem viděl nedávno na trati Beroun-Praha (Mirek ví), ta červená je ´jen tak´.

Colonel32

Ta zelená je relativně povedená 213.9, viz. http://www.masinka.cz/lokomotivy

Akorát teda ta červená koncová světla na lokomotivě jsou dost nesmysl. 

peki

Už dlouho mám v plánu osadit (až ji postavím) tuto mašinku  novým trains PF motorem. Přes technic osy malá parní  BBB wheel. kablíkem pak připojit nákladní vagon kde bude klasický 9V motor. Pro PF vláčkaře by tento nákladní vagon obsahoval bateri box.

Colonel32

#3
Citace od: peki kdy 22.06.2012, 13:20:23
Už dlouho mám v plánu osadit (až ji postavím) tuto mašinku  novým trains PF motorem. Přes technic osy malá parní  BBB wheel. kablíkem pak připojit nákladní vagon kde bude klasický 9V motor. Pro PF vláčkaře by tento nákladní vagon obsahoval bateri box.

Rozumná volba. Akorát bych místo nákladního vozu udělal bateriovým službení. Protože pak za to můžeš zapojit osobní i nákladní vozy, aniž by se někdo pozastavoval.

Pokud chceš historii, pak máš ideální něco takového:
http://parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=93&ktere=0&razeni=0&odkud=120

Pokud chceš současnost (nostalgické vlaky), tak se nejčastěji používají Ds/Daa-k
http://parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=13&ktere=0&razeni=0&odkud=160

nebo rybákové služebáky
http://parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=18&ktere=0&razeni=0&odkud=160

Ve směru konstrukce rybáků už provedl nějaký výzkum Pryb.

Michal Budinský

Nádhera !!    :o  Najviac sa mi páči červená ,no skombinoval by som ju zo zelenými vozňami (tie bledšie)a detaily si zvládol krásne .Nieje tam toho veľa ani málo.A okrem úprav dielov prišlo i na lepidlo  :)

Colonel32

Citace od: Michal Budinský kdy 22.06.2012, 20:45:17
Nádhera !!    :o  Najviac sa mi páči červená...

Pokud pominu to, že lokomotiva vybavená tendrem by měla volný průchod do tendru a naopak neměla vodní nádrže po stranách kotle...

Copak necítíte zodpovědnost za děti, které se na to budou koukat? Vždyť se to naučej špatně...  :-[

hobby

Tak to ne Coloneli, i lokotka s tendrem mohla mít, a taky některá měla, přídavné zásobníky na uhlí podél kotle. Ta červená je udělaná tak, aby mohla jezdit s tendrem i bez. To bys ze mě dělal neználka!
Citace od: Michal Budinský kdy 22.06.2012, 20:45:17
.... A okrem úprav dielov prišlo i na lepidlo  :)
Z lego dílů tam není ani jeden upravený, nebo lepený. Loukotě jsou namáčknuty na náboj kola, no a ojnice jsou takové, jaké vidíš. Když takovou jednoduchou úpravu Lego neumí, musím si to udělat sám.

mirek

hobby, moc se mi tvá kolekce líbí. Též nápad s podložkou a matičkou... a tvé ojnice.
U mne "boduješ", nemám problémy s úpravou toho, co LEGO "nedodělá".

otaznik

Jak jsou prosím připevněné dveře na zelené lokomotivě?

hobby

Otazníku, to bys ani nebyl ty :).
Ale pravda, k těm zeleným okenicím je zezadu přilepena kostička 1x1 a použil jsem je odjinud (mám je dávno, proto jsem napsal, jak napsal). Jistě, šly by tam dát vroubkované zekené kostky, nebo zelená autodvířka, až je budu mít. Také s tím počítám.
Ještě nějaký dotaz?

mirek

#10
Takto aplikovaná zelená dvířka dávají lokotce její plastičnost. Je na škodu, že mají jen jeden jediný způsob uchycení...
Stačil by od Lega jeden stud (jako klika)  a nemuseĺo by se nic v sekci trains lepit.

V posledním příspěvku jsem nepochválil použití krumpáče...geniální.

hobby

Jsem rád, že krumpáč se ujal. Říkal jsem si, že by bylo dobré ztvárnit i další části soustrojí, což např. ´kulisa´ je. A tak jsem zalovil v zásobách mých dětí (už z lega vyrostly a třeba se k němu někdy vrátí), a ten krumpáč se mi zdál příhodný.
PS:
Tu zelenou "213" jsem viděl nedávno, když jsem byl na návštěvě u kamaráda na chatě v Srbsku. Posloužila mi jako volná předloha, bez nároku na věrnost. Projela tam s několika vagony jako zelená víla, krásně restaurovaná. Ještě že je pár nadšenců, kteří si váží historie a dokážou zachovat dávné hodnoty  8).

betakaroten

Zelená lokomotiva ve mně vyvolává hned dvojí nostalgii: jednak se podobá vláčku na klíček, co jsem měl ještě v preLEGOvém období (jmenovalo se to tuším "lokálka s pružinovým strojkem"), jednak je to zmíněná 213.901, kterou pamatuju v Praze-Krči někdy v roce 1995 ještě před renovací (měla jen typové označení ČKD BS200). Tehdy jsem se učil fotit...


peter

Citace od: betakaroten kdy 02.07.2012, 00:05:39Zelená lokomotiva ve mně vyvolává hned dvojí nostalgii: jednak se podobá vláčku na klíček, co jsem měl ještě v preLEGOvém období (jmenovalo se to tuším "lokálka s pružinovým strojkem"), ...

Jestli to je tato, tak jsme na tom podobně ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Colonel32

Touhle fotkou si docela koleduješ o to, aby z tebe někdo udělal meme.

Ethan

Citace od: peter kdy 03.07.2012, 10:31:25
Jestli to je tato, tak jsme na tom podobně ;)
Tohle jsem měl taky! Koleje šly jen do kruhu a hotovo, ale byla to moje oblíbená hračka.