(vl.) vlaky - pára,historické vláčky atd

Založil hobby, 27.11.2006, 16:34:28

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

hobby

Ne, že bych vymyslel něco světoborného, uvádím jen jako zajímavost a připomínku, že i tyto soupravy patřily do výbavy C.K. říšských drah a později  československých státních drah. Lokomotivu mám již mnoho let, představuje legendární "třistadesítku".

hobby


hobby


hobby


Rever

A nějaká fotografie, jak tento vlak vypadal ve skutečnosti by nebyla? Jinak vláček vypadá dobře, jenom se mi u těch vagónů zdá, že asi nebyly takhle jednolitě bílé.

Honzik

Myslí, že velice dobrý...určitě to má mouchy, ale o ty nejde..., hlavně že po nějaké době opět pěkný výtvor....

Vasyk

V jednoduchosti je síla, je to moc hezké. Ten raněný je super, to si hrál asi s granátem ne?  ;)

Micho

Mne sa to celkom páči!  8)

Čo je v tom nákladnom vagóne za osobným ? Na jednom obrázku je odkrytý, ale nevidno doň poriadne.

Vasyk

Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:04:38
Čo je v tom nákladnom vagóne za osobným ? Na jednom obrázku je odkrytý, ale nevidno doň poriadne.

Podle mě to vypadá na sudy a zdravotnické zásoby.

Micho

Ešte také drobné technické upozornenie. V jednom príspevku sa dá pripojiť naraz viacero obrázkov - za ikonou Vyhľadať je ešte tlačítko (více příloh).  ;)

Jonas

Díky, Hobby, za další zpestření tématu Lego Trains.

Neotřelý námět, hezké zpracování a hlavně trochu nenásilného poučení z českých (a vlastně také česko-slovenských) dějin.

Budu se těšit na další Tvé výtvory.
Jonas - Můj Brickshelf

Pepan

Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:13:27
Ešte také drobné technické upozornenie. V jednom príspevku sa dá pripojiť naraz viacero obrázkov - za ikonou Vyhľadať je ešte tlačítko (více příloh).  ;)

Ale myslím, že mu to nepůjde, nejvyšší povolená velikost je 512KB, ne?  ;) A ty obrázky mají okolo 280KB, by je musel ještě zmenšit...

Ale vláček je to vážně moc pěkný  :)

Micho

Citace od: Pepan kdy 27.11.2006, 17:42:59
Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:13:27
Ešte také drobné technické upozornenie. V jednom príspevku sa dá pripojiť naraz viacero obrázkov - za ikonou Vyhľadať je ešte tlačítko (více příloh).  ;)

Ale myslím, že mu to nepůjde, nejvyšší povolená velikost je 512KB, ne?  ;) A ty obrázky mají okolo 280KB, by je musel ještě zmenšit...

To ma nenapadlo, že v tom mohol byť problém. Dík za upozornenie.  ;)

Inak by ma celkom zaujímalo, či je pre adminov jedno, že aké veľké fotá tam teraz pripojíme (do 512 kB).

Jindroush

No admini by asi byli nejradši, kdybyste se mírnili, ale v týhle verzi fóra to nelze zakázat - díky bohu aspoň za ty thumbnaily, výrazně to podle mě urychluje...

Jinak je to:
max. velikost jedné přílohy 512KB
max. počet příloh do zprávy - 10
max. velikost všech příloh ve zprávě - 1024KB
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

myth

Citace od: Vasyk kdy 27.11.2006, 17:10:31
Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:04:38
Čo je v tom nákladnom vagóne za osobným ? Na jednom obrázku je odkrytý, ale nevidno doň poriadne.

Podle mě to vypadá na sudy a zdravotnické zásoby.

Funkcia prvého vagónu je jasná, funkciu druhého sme nejak "vykoumali". Avšak akú funkciu má posledný vagón súpravy? Absolútne na nič neviem prísť.
When the student is ready the master will appear.
An expert is one who knows more and more about less and less.

Vasyk

Citace od: myth kdy 27.11.2006, 20:21:47
Citace od: Vasyk kdy 27.11.2006, 17:10:31
Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:04:38
Čo je v tom nákladnom vagóne za osobným ? Na jednom obrázku je odkrytý, ale nevidno doň poriadne.

Podle mě to vypadá na sudy a zdravotnické zásoby.

Funkcia prvého vagónu je jasná, funkciu druhého sme nejak "vykoumali". Avšak akú funkciu má posledný vagón súpravy? Absolútne na nič neviem prísť.

Střelba od boku... že by pitná voda?

hobby

 
Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:13:27
Ešte také drobné technické upozornenie. V jednom príspevku sa dá pripojiť naraz viacero obrázkov
Díky za upozornění, vůbec jsem si nevšiml, že si můžu rozšířit možnosti. Ale stejně bych to musel opakovat, nebo zmenšit fotky. Mám naučený jeden krok a po čase jej skoro zapomenu, tohle je u těchto technologií pěkné svinsto (alespoň pro mne), že se něco naučíš a zase snadno zapomeneš. Jsem holt diletant. Ta první fotka se u mne neotvírá, nevím jak u vás.
Jindrouši, ty tzv. "thumbnaily" jsou ty malé fotečky, na které se teď musí klikat, aby se otevřela velká fotka? Dřív se mi to líbilo víc >:D.

Citace od: Micho kdy 27.11.2006, 17:04:38
Čo je v tom nákladnom vagóne
Jak zde řekl Vasyk: zdravotní potřeby, ale třeba i jídlo. V cisterně je pitná voda :D

Citace od: Rever kdy 27.11.2006, 16:41:15
A nějaká fotografie, jak tento vlak vypadal ve skutečnosti by nebyla
Nemám ji, ani jsem žádnou neviděl, předlohy čerpám z katalogů pro modelové vláčky. Ale rád bych také viděl, jak ten vlak vypadal, třeba na netu někdo něco najde a dá to sem ;).

hobby

Vidíš Vasyku, než jsem to stačil napsat, tak jsi to uhodl :D.

Ondra

#18
http://www.ets.cz/detail.php?id=232Zatím jediný lazar. vlak,který jsem našel.

hobby

Něco pro odlehčení svitavského stresu:
Tato koněspřežná dráha byla první veřejná koňka v kontinentální Evropě. Budějčáci (Kanale, Peki), máte tedy zásluhy na rozvoji železnice :D. Pokud ovšem skutečně jde o předchůdkyni železnice - koleje byly sice pobity železnými pásy, ale jinak z dřevěných hranolů.  A o předchůdkyni vlaku lze také stěží hovořit, protože osobní vozy byly sólové, jen nákladní vozy se vyjimečně spřahly do krátké soupravy. Jsou na to rozdílné názory.
Koňka fungovala jen pár desítek let, jednak už ve své době existovaly parostroje a jednak vývoj šel dopředu. Ovšem jako tramvaj ve městech sloužila koňka až do konce 19. století.
Fotky jsou: osobák, rychlík a křížení osobáku s rychlíkem ve stanici ;D.

hobby


Aki

Hezké, ještě by k tomu šla postavit ta stanice co stojí v Budějkách u "Kohinoru".  ;)

Achad

I kdyby někdo měl výhrady vůči MOCu jako takovému, o čemž stejně pochybuju, protože to působí velice, velice příjemným dojmem, tak nápad postavit koněspěřežku je přímo geniální! Pochvala hobbymu! ;)

***Banana.com

Tak Hobby, a hurá s tím do Svitav!  ;) Je to pěkný minimoc a hlavně, NÁPAD se cení. Jako Budějovičák jsem zahanben, neb ač kolem koňky jezdím často, nenapadlo by mně to. ;D

hobby

Už jsem to zde několikrát zmiňoval, ale zopakuji to: legové rádoby mašinky jsou jedna velká bída a slabota. A jak by také né - univerzální podvozky a vagonová kolečka nemohou suplovat kola s hnacím soustrojím parních lokomotiv. To má každá primitivní hračka pro batolata, jen lego je výjimkou! Přitom chrlí spostu složitých dílků-kravin, ale vylisovat slušná vlaková kola s příslušenstvím, to né. Čekám na ně již roky. Nedávno jsem vydražil stará kolečka (měl Betakaroten na lokotce ve Svitavách), jsou sice špatná, s oboustrannými nákolky, ale jediná, trochu se hodící pro daný účel. Jestli přijdou BB kola, které objednává Peki, tak vše vyměním.
Tahle lokotka s nápravami 1-C-1 není podle žádného typu, jestli se něčemu podobá, to mi nejspíš řekne Betakaroten. Ojnice jsou z obyčejných špejlí na jítrnice, jsou funkční; na BS uváděná řešení se mi nelíbí, připadají mi humpolácká a nedobrá - proto tenhle non lego nápad. Zkrátka, dokud to nejde koupit, nedá se nic dělat.
Lokotka projíždí oblouk bez problému, nikoliv výhybky. Logicky- oboustranné nákolky způsobí, že kola musí kolejnici přeskočit a lokomotiva vykolejí.
Při stavbě je třeba neustále zkoušet v oblouku, na přímém úseku by to byla sranda. Tahle, pro páru mimořádně špatná geometrie, dává trochu zabrat.

hobby

Ještě jedna fotka zespoda:

peki

Citace od: hobby kdy 20.08.2007, 20:47:10
Jestli přijdou BB kola, které objednává Peki, tak vše vyměním.

Pěkná práce. Kola doufám přijdou. Narazil jsem na jejich použití na http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=256755. Chtěl by jsem postavit mašinku s funkční ojnicí.

***Banana.com

Krásná lokomotiva!! Konečně pěkná parní mašina jak má být..ještě prosím foto do kabiny zezadu - vejde se tam fig?


Micho

Citace od: hobby kdy 20.08.2007, 20:47:10
Už jsem to zde několikrát zmiňoval, ale zopakuji to: legové rádoby mašinky jsou jedna velká bída a slabota. A jak by také né - univerzální podvozky a vagonová kolečka nemohou suplovat kola s hnacím soustrojím parních lokomotiv. To má každá primitivní hračka pro batolata, jen lego je výjimkou! Přitom chrlí spostu složitých dílků-kravin, ale vylisovat slušná vlaková kola s příslušenstvím, to né. Čekám na ně již roky.

Ach ta Lego pára!  Hobby, ako dobre ti v tejto veci rozumiem a zdielam podobný názor.   :(

A pritom by to nemuselo ani vyzerať tak zložito ako v reáli. Stačí jedna špajdľa , ktorá naznačí o čo kráča a vyzerá to inak. Možno ešte nejaké farebné úpravy a bolo by to. Jednoduchá para bez špekulácia, pár náznakov detailov a hlavne veľké kola a stojí to za to. V pohode, dobré.  8)

Citace od: hobby kdy 20.08.2007, 20:47:10
Lokotka projíždí oblouk bez problému, nikoliv výhybky. Logicky- oboustranné nákolky způsobí, že kola musí kolejnici přeskočit a lokomotiva vykolejí.
Při stavbě je třeba neustále zkoušet v oblouku, na přímém úseku by to byla sranda. Tahle, pro páru mimořádně špatná geometrie, dává trochu zabrat.
Proste výstavný kus na staničku. Už som dávno nebol v Spišskej Novej Vsi na stanici, tam bola taká krátka pekná para na výstavnej koľaji. Taký emblén železnice s nostalgickou prípomienkou starých časov. Ktovie, či tam ešte je. Aj som skúsil nájsť niečo na nete, a nič.  ;)

hobby

Ještě 2 fotky, fig se do kabiny vejde.