RC set ano či nie

Založil robobo, 29.10.2006, 23:39:03

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

robobo

CHcem sa vás opítat aký rozdiel je medzi 9V a RC vlakmi.
CHcel by som nejaký kúpit svojej dcerke ktorá je fanatik do vláčikov a lega.Asi to zdedila pomne HEHEHE. ???

TomG

Uz se to tady resilo. Na hrani bude asi lepsi RC pro vlackare je zas lepsi 9V, kde ty castecne kovove koleje proste vypadaji lip.
Only the best can survive.

***Banana.com

u RC vidím dvě hlavní nevýhody:

1. POHON 9 KS TUŽKOVÝCH BATERIÍ S VÝDRŽÍ CCA.2H
Pokud si tedy dítě má hrát nerušeně, i při nejrychlejší nabíječce je třeba mít minimálně dvě sady. Jedna kvalitní nabíjecí baterie vyjde na cca.70 Kč, takže k pořizovací ceně setu je třeba připočíst 18 x 70 = 1260,- Kč :P

2. POUZE TŘI RYCHLOSTI
Narozdíl od 9V setů, které se dají rozjíždět trafem s plynulou regulací, tyto mají tři přednastavené rychlosti....

Jindroush

#3
No, těch baterek je 6. (plus 3 do ovladače, ale ty IMO vydržej věčně)

A těch rychlostí je imo taky víc.
Citace
The train has 7 speeds which are each activated by pressing once on the remote control (speeding up from 0-7). Once one speed is activated the train will continue to run in that speed until the remote control is activated and accelerates the train to the next speed.
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

***Banana.com

Citace od: Jindroush kdy 29.10.2006, 23:54:28
No, těch baterek je 6. (plus 3 do ovladače, ale ty IMO vydržej věčně)

A těch rychlostí je imo taky víc.
Citace
The train has 7 speeds which are each activated by pressing once on the remote control (speeding up from 0-7). Once one speed is activated the train will continue to run in that speed until the remote control is activated and accelerates the train to the next speed.

Opisoval jsem z Legáčka, osobní je psaný s 3 bateriemi a nákladní s 9 ti...rychlosti jsou psané 3 vzad a 3 zpět. Tak či onak, 9V je myslím lepší. Na osobním RC je nyní nejzajímavější poměrně přijatelná cena..

TomG

#5
Akorat, ze logicky pokud je motorek na 9V, takze to vychazi na tech 6 baterii, predpokladam, ze k nakladaku pribalili i pakl baterek do ovladace a u osobaku jsou baterky jen pro ovladac. Pokud pisou totez i na lego.com.
Only the best can survive.

betakaroten

Citace od: banana.com kdy 29.10.2006, 23:52:55
...
2. POUZE TŘI RYCHLOSTI
Narozdíl od 9V setů, které se dají rozjíždět trafem s plynulou regulací, tyto mají tři přednastavené rychlosti....
Omyl, 9V regulátor není plynulý, ale má 6 stupňů (z toho 5 použitelných).

TomG

Citace od: betakaroten kdy 30.10.2006, 08:32:32
Citace od: banana.com kdy 29.10.2006, 23:52:55
...
2. POUZE TŘI RYCHLOSTI
Narozdíl od 9V setů, které se dají rozjíždět trafem s plynulou regulací, tyto mají tři přednastavené rychlosti....
Omyl, 9V regulátor není plynulý, ale má 6 stupňů (z toho 5 použitelných).

Plynuly regulator je tak maximalne ten PIKO co ma Peter :)
Only the best can survive.

betakaroten

Plynulou regulaci mají snad i 12V regulátory LEGO - ten nejstarší (Siemens) určitě.

***Banana.com

Citace od: betakaroten kdy 30.10.2006, 16:38:09
Plynulou regulaci mají snad i 12V regulátory LEGO - ten nejstarší (Siemens) určitě.

ta 740 , to je brutální Gerät..LOLOL.....

betakaroten

Ten mám ;D podle mě to je normální "mašinkovej" ovladač (jako PIKO FZ1), akorát v LEGO kisně.

Jonas

Citace od: betakaroten kdy 09.11.2006, 15:11:14
Ten mám ;D podle mě to je normální "mašinkovej" ovladač (jako PIKO FZ1), akorát v LEGO kisně.

Pak je ale třeba vědět, že ani žádný z těchto typů starších ovladačů NEMĚL skutečně PLYNULÉ ovládání, o kterém se hovoří v této diskusi. Uvnitř se přepínalo mezi několika odbočkami na sekundáru transformátorku. Navenek to ale moc nevadilo, protože těch 5 až 8 stupnů (v každém směru) bohatě stačilo na řízení jízdy.
Jonas - Můj Brickshelf

betakaroten

No, nevím jak zrovna zmiňovaný PIKO, ale jednou jsem jeden takový ovladač "kuchal" a ten měl reostat - cívku z odporového drátu stočenou dokola a na ovládacím knoflíku pohyblivý kontakt, který jezdil po závitech, takže regulace je téměř plynulá (řádově desítky stupňů). Siemens/LEGO 740 se chová podobně.

peter

Citace od: betakaroten kdy 09.11.2006, 18:31:28
No, nevím jak zrovna zmiňovaný PIKO, ale jednou jsem jeden takový ovladač "kuchal" a ten měl reostat - cívku z odporového drátu stočenou dokola a na ovládacím knoflíku pohyblivý kontakt, který jezdil po závitech, takže regulace je téměř plynulá (řádově desítky stupňů). Siemens/LEGO 740 se chová podobně.

Aby jsme byli přesní, tak ani FZ1 nemá plynulou regulaci. I u velmi oblíbeného trafa FZ1 je regulace skoková, jelikož se jezdcem přejíždí po vinutí sekundáru čímč se vlastně vytvářejí odbočky, které jsou následně přes selenový usměrňovač usměrněny.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Citace od: peter kdy 09.11.2006, 18:34:43

Aby jsme byli přesní, tak ani FZ1 nemá plynulou regulaci. I u velmi oblíbeného trafa FZ1 je regulace skoková, jelikož se jezdcem přejíždí po vinutí sekundáru čímč se vlastně vytvářejí odbočky, které jsou následně přes selenový usměrňovač usměrněny.
Translation please!  :-X

Jindroush

Heh, další s tzv. humanitárním zděláním...  >:D
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

otaznik

Citace od: Jindroush kdy 09.11.2006, 19:25:28
Heh, další s tzv. humanitárním zděláním...  >:D
Máš snad něco proti?  :P

Ondra

Já bych to shrnul,asi takhle:PRO RC vlak:1)Můžeš stavět trasy které nešli na elektrických tratích 2)jsou levnější  3)Májí klakson (škoda jen že v ovládači. 4)Moc se jim povedli a není problém to osadit 9V motorkem. PROTI RC VLAKU 1)bez dvou nabíječek se neobejdeš a 12 baterií (nabíjecích) 2)Mají malou tažnou sílu,čili čím víc vagónku tím větší spotřeba baterií za 3)Málo využitelné(Nemůžeš postavit nějakou menší mašinku). Já nevím jak ty,ale já RC vlak vlastním a nemůžu se dočkat na JĚŽULDU.Být tebou tak do toho jdu pro dceru je to vynikající:Určitě se nebude dívat jestli to má,nebo nemá kovová kola a při stavbě kolejiště nebude dávat pozor jestli má vratnou smyčku nebo ne a vlak může jezdit na všech typech lego kolejí.

peter

#18
Citace od: otaznik kdy 09.11.2006, 19:19:25
Citace od: peter kdy 09.11.2006, 18:34:43

Aby jsme byli přesní, tak ani FZ1 nemá plynulou regulaci. I u velmi oblíbeného trafa FZ1 je regulace skoková, jelikož se jezdcem přejíždí po vinutí sekundáru čímč se vlastně vytvářejí odbočky, které jsou následně přes selenový usměrňovač usměrněny.
Translation please!  :-X

Tak tedy polopatě ::)

CitaceAby jsme byli přesní, tak ani FZ1 nemá plynulou regulaci. I u velmi oblíbeného trafa FZ1 je regulace skoková,
Ani oblíbené modelářské trafo FZ1 od firmy PIKO nemá plynulou regulaci napětí, tzn. že se do motůrků lokomotiv nepouští regulované napětí v plynulém rozmezí 0 - 12V, ale taktéž po skocích jako u Lega. Rozdíl oproti Legovému však je ve velikosti jednotlivých skoků a sice, že na rozsahu 0 až 12V je cca 30 hodnot místo legových 7 (kdyžtak mne někdo opravte) - to samé pro opačnou polaritu (směr).

Citacejelikož se jezdcem přejíždí po vinutí sekundáru čímč se vlastně vytvářejí odbočky,
Každý transformátor je tvořen dvěma vinutími - primárním a sekundárním. Primární vinutí je drát zapojený do vaší domácí zásuvky a je navinutý na nějakém "železném" jádru. Sekundární vinutí je navinuté na "druhé" straně toho samého železného "jádra" (nebudu zde vysvětlovat jak dochází k přenosu energie mezi jednotlivými vinutími - není pro tuto chvíli podstatné). Různými parametry včetně počtu závitů vodiče, ze kterého je sekundární vinutí navinuto se určí výše výstupního napětí ze sekundárního vinutí. Jezdec ovladače jezdí po jednotlivých závitech vinutí, čímž postupně napojuje spotřebič na více či méně závitů a tím se (jak již bylo výše uvedeno) reguluje velikost výstupního napětí.

Citacekteré jsou následně přes selenový usměrňovač usměrněny.
Jelikož toto provádíme na sekundárním vinutí transformátoru, tak stále máme střídavé napětí (v zásuvkách je střídavé napětí). Jak víme, tak motůrky ve vláčcích tak i v legu jsou na stejnosměrné napětí a tak je ještě nutné toto regulované střídavé napětí, získané ze sekundárního vinutí, nejprve usměrnit. Dříve se za tímto účelem používalo i selenového usměrňovače, dnes jsou používány usměrňovací diody.

Posledním krokem je ještě napojení jednoduchého přepínače polarity v závislosti na natočení jezdce ve směru či proti směru hodinových ručiček aby nám vláčky mohli jezdit buď dopředu nebo dozadu.

Tak snad jsem to napsal alespoň trošku srozumitelně :-\
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Citace od: peter kdy 09.11.2006, 19:37:26
Tak snad jsem to napsal alespoň trošku srozumitelně :-\

Díky! Už v tom mám o trochu více jasno.  ;)

***Banana.com

#20
Citace od: Jindroush kdy 09.11.2006, 19:25:28
Heh, další s tzv. humanitárním zděláním...  >:D

No a?  ;D Já taky o technice nemám ani šajn. Ne každého baví se rýt nosem někde v motoru, plošných spojích, či podivných děrovaných bricks  >:D

peter

Ještě malé (zjednodušené) schémátko, pro lepší orientaci jednotlivých součástí.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peki

Citace od: peter kdy 09.11.2006, 20:06:21
Ještě malé (zjednodušené) schémátko, pro lepší orientaci jednotlivých součástí.


Ještě jedno schémátko  ;D

Cavelon


Jindroush

Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

peki

#25
Citace
To je schéma Electric, Train Speed Regulator 9V ?

Tohle asi znáte, dávám pro ty co se ještě dovnitř nedívali >:D >:D

Cavelon

Mal som to rozobrané asi pred rokom a pol, keď mi kolega priviezol prvý vláčik z Kanady, ale už si presne nepamätám ako vyzerajú tie črevá. ;D Vtedy som to otvoril kvôli tomu, aby som zistil, čo je na vstupe, lebo vzhľadom na to, že v Kanade používajú 120 V adaptéry, som potreboval pripojiť nejaké iné trafo...

Micho

Citace od: TomG kdy 30.10.2006, 00:04:29
Akorat, ze logicky pokud je motorek na 9V, takze to vychazi na tech 6 baterii, predpokladam, ze k nakladaku pribalili i pakl baterek do ovladace a u osobaku jsou baterky jen pro ovladac. Pokud pisou totez i na lego.com.

U nákladného RC vlaku neboli žiadne batérie.  ;)

otaznik

Citace od: Micho kdy 10.11.2006, 09:21:59
U nákladného RC vlaku neboli žiadne batérie.  ;)

Baterie u vlaků jsem viděl v Německu a hlavně v mnoha evropských zemích na S@H. U nás se prodávají bez baterií.

TomG

Citace od: otaznik kdy 10.11.2006, 09:25:36
Citace od: Micho kdy 10.11.2006, 09:21:59
U nákladného RC vlaku neboli žiadne batérie.  ;)

Baterie u vlaků jsem viděl v Německu a hlavně v mnoha evropských zemích na S@H. U nás se prodávají bez baterií.

Proc mam takovy dojem, ze v Cesku to prodavaji bez baterii za cenu jako v Nemecku :)
Only the best can survive.