(Vlastní) Vláčky-betakaroten

Založil betakaroten, 06.05.2005, 22:06:34

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

TomG

Citace od: otaznik kdy 05.02.2006, 12:58:49
Musím říci, že mě se docela líbí, jen mi tam chybí 9V pohon-motor.

Se obavam, ze by mu to rozhodilo vzhled tech kol, to by musel hodit k tenderu nebo k vagonu.
Only the best can survive.

stepan

Máš tam nějaj vyřešený otáčení náprav, nebo je jenom na rovinu?

betakaroten

Motor by se musel dát do vagonu, to je fakt.

Nápravy jsou na točnách:

otaznik

Betakaroten: zvládneš ji postavit i z kostek? Zajímal by mě reálný vzhled.

betakaroten

Reálný vzhled je tu ... akorát parojemy nemám v černé barvě.

Colonel32

predni svetla bych dal rozhodne v clear...

a nemaji nahodou ceke parni lokomotivy bila svetla i vzadu?

betakaroten

A když to jsou petrolejky, před které se v případě potřeby předsune červená clona? ;D

betakaroten

Kdysi to bývala chlouba NDR, vyvedená samozřejmě v rudé barvě.

Já jsem se ale chytil téhle barevně ujeté fotky...

betakaroten

... a tak vzniklo toto:

betakaroten

Konstrukce dveří je okoukaná z Brickshelfu; nejsou otvírací.

rdk


betakaroten

Zní to divně, ale skutečně se to tak jmenovalo až do roku tuším 1991.

hombre

Opravdu je to tak, v bývalé NDR byly Deutsche Reichsbahn nebo jak tomu říkali oni, každopádně se skratkou DR, no a v imperialistickém NSR Deutsche Bahn (nebo Bundesbahn) se skratkou DB.

rdk

Možné vysvětlení:

CitaceThe status of Berlin is also believed to be the reason the East Germans retained the name Deutsche Reichsbahn as it was mentioned as such in transit treaties. Had the railway been renamed, for example, Staatseisenbahn der DDR (State Railways of the GDR) along the lines of other East German institutions, the Western Allies would probably have refused to recognize it as the same or a successor organization and removed its right to operate in West Berlin.

Více na wiki.

betakaroten

Tak nám Pendrekíno zase zdechlo ... a televize NOHA samozřejmě nemohla chybět, i když nevím, proč místo vlastního vozidla poslala set 6659 ;D

Michal Moučka

Tak to je dokonalé! Ale teď už snad budou v pohodě.

Mates

Citace od: betakaroten kdy 12.02.2006, 23:56:08
Tak nám Pendrekíno zase zdechlo ... a televize NOHA samozřejmě nemohla chybět, i kdyľ nevím, proč místo vlastního vozidla poslala set 6659 ;D
;D ;D ;D
Docela dobrý nápad, neinspiroval jsi se náhodou jednou fotkou, která putuje po internetu? Je na ní přesně ten samý moment, jak stará mašina táhne náš nový "rychlovrak" :P >:D :D ;D

betakaroten

Jo, je to ta fotka; corelxt jí taky dal do Off-topiče.

Michal Moučka

Co se týče pendolína, tak nechápu jednu věc. Do Děčína jezdily několik měsíců bez větších problémů. Tak proč najednou zkolabovaly? Že by nějaký sabotér?

otaznik

Citace od: Moucka kdy 13.02.2006, 10:04:04
Co se týče pendolína, tak nechápu jednu věc. Do Děčína jezdily několik měsíců bez větších problémů. Tak proč najednou zkolabovaly? Že by nějaký sabotér?
Prý softwarová chyba počítače, který vlak pomáhá řídit...

hobby

Ten vlak se mi líbí. Nechceš sem dát ještě pár fotek? Zajímavá je i ta zeď v pozadí. To musela být pěkná hromada kostek.

Cavelon

Citace od: hobby kdy 13.02.2006, 10:45:31
Ten vlak se mi líbí. Nechceš sem dát ještě pár fotek? Zajímavá je i ta zeď v pozadí. To musela být pěkná hromada kostek.

IMHO to je CAD, takže počet dielikov non limited. ;)

Cavelon

Citace od: otaznik kdy 13.02.2006, 10:09:01
Citace od: Moucka kdy 13.02.2006, 10:04:04
Co se týče pendolína, tak nechápu jednu věc. Do Děčína jezdily několik měsíců bez větších problémů. Tak proč najednou zkolabovaly? Že by nějaký sabotér?
Prý softwarová chyba počítače, který vlak pomáhá řídit...

Podrobný článok o ich problémoch je v poslednom Železničnom magazíne 1/2006. 8)
Ak si dobre pamätám, tak do Dečína jazdila iba jedna súprava, tá čo aj vykonala poriadne skúšky s cestujúcimi. Tie ďalšie majú rôzne problémy so zatváraním dverí, s kúrením a klimatizáciou, s rôznymi hw kartami a najmä so softom. Prejavilo sa najviac pri nízkych teplotách. Podľa autora toho článku sa s verejnou prevádzkou veľmi uponáhľali, súpravy nie sú ešte dokonale pretestované...

TomG

Taky mam dojem, ze do Decina maji na Pendolino specialne upravenou trat.
Only the best can survive.

betakaroten

Citace od: Cavelon kdy 13.02.2006, 10:50:08
Citace od: hobby kdy 13.02.2006, 10:45:31
Ten vlak se mi líbí. Nechceš sem dát ještě pár fotek? Zajímavá je i ta zeď v pozadí. To musela být pěkná hromada kostek.

IMHO to je CAD, takže počet dielikov non limited. ;)
Kde by se jinak vzaly modrozelené ploché a šikmé kostky, červená kola 9V ...  ;)
Víc záběrů rozhodně dělat nechci: tenhleten se líhnul víc než hodinu a půl.

corelxt

Citace od: otaznik kdy 13.02.2006, 10:09:01
Prý softwarová chyba počítače, který vlak pomáhá řídit...

jde o regulator, zalozeny na mikroprocesoru, ktery nepomaha ridit trakci, ale tu trakci primo ridi (samozrejme pres trakcni menice s GTO tyristorama (asi 20 let stara technologie, naprosto nehospodarna))..
jenze problem procesorovyho rizeni je ten, ze na rozdil od analogovejch regulatoru jsou silne haklivy na nizky teploty (priblizne kolem -10°C)
hadam, ze nejakej italskej soudruh chtel usetrit, a tak si rek, ze co funguje v italii, tak zasadne musi fakcit i u nas.. coz bohuzel, diky jinym teplotnim podminkam provozu, neni pravda..
chjo.. skoda reci, sou to akorat vyhozeny prachy.. zlatej maglev.. ;D

betakaroten

Ještě jsem slyšel o tom, že se chyba objevuje jen při jízdě na střídavé trakci (Pha - Děčín a Pha - Ova jsou stejnosměrné), a sice, že při projetí neutrálního trolejového pole se staženým sběračem se restartuje počítač.

P.S. GTO tyristory ještě nejsou nejhorší, mnohem víc vozidel má "obyčejné" tyristory (cca 40 let stará technologie) nebo odporovou regulaci (přes 100 let stará technologie), což je oboje ještě méně hospodárné.

TomG

#57
Akorat, ze maglev by to moc neresil, pze by to znamenalo vyskubat vsechny koleje a pri delce nasi republiky, by ten vlak malokdy jel plnou rychlosti, by vyrazil ze stanice, rozjel by to a uz aby brzdil do dalsi stanice. Pripadne by to stalo v Praglu a pak az v Ostrave ci Brne, coz by jiste vyuzili lidi co jedou nekam do puli cesty.
Only the best can survive.

corelxt

Citace od: betakaroten kdy 13.02.2006, 17:07:50
Ještě jsem slyšel o tom, že se chyba objevuje jen při jízdě na střídavé trakci (Pha - Děčín a Pha - Ova jsou stejnosměrné), a sice, že při projetí neutrálního trolejového pole se staženým sběračem se restartuje počítač.

P.S. GTO tyristory ještě nejsou nejhorší, mnohem víc vozidel má "obyčejné" tyristory (cca 40 let stará technologie) nebo odporovou regulaci (přes 100 let stará technologie), což je oboje ještě méně hospodárné.

mno takovy tyristorky s komutacnim obvodem, to je taky syuper mnamka ;D
nakonec doted jsou takle napajeny motory v praze u tramvajui KT8 (triclankovy)
problem GTO tyristoru je ten, proc je sakra nasazovat do novy soupravy v dobe IGBT tranzistoru.. to uz sakra rovnou mohli pouzit IGCT tyristory

tohle je na dlouhou hadku ;D ;D

corelxt

Citace od: TomG kdy 13.02.2006, 17:10:43
Akorat, ze maglev by to moc neresil, pze by to znamenalo vyskubat vsechny koleje a pri delce nasi republiky, by ten vlak malokdy jel plnou rychlosti, by vyrazil ze stanice, rozjel by to a uz aby brzdil do dalsi stanice. Pripadne by to stalo v Praglu a pak az v Ostrave ci Brne, coz by jiste vyuzili lidi co jedou nekam do puli cesty.

uplne stejnej vyznam jako pendolino, jen s tim rozdilem, ze pendolino je alespon z casti pouzitelny na stavajicim kolejovym svrsku..