(vlastní) Pražské metro a Moskevské metro

Založil betakaroten, 06.05.2005, 21:47:47

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

betakaroten

Spáchal jsem model vozu M1 (ČKD-Siemens) na základně 6x28, celkem 4vozový vlak (byť každý vůz trochu jiný) - při spojování vozů je třeba vždy 1 podvozek posunout "o díru", aby se zmenšila mezera mezi vozy (vlastně v přiloženém mpd souboru už jsem to opravil posunutím "o půl díry")

betakaroten

A tady je moje verze starého ruského vagonu (akorát ten předek mi nesedí ... chtělo by to předělat s použitím kostek 6191 umístěných svisle, ale nemám čas s tím experimentovat)

muzzo

A co takhle sem hodit víc pohledů? ;)

betakaroten

Tady je pár z exteriéru.

betakaroten

A ještě jeden.

betakaroten

#5
Stanice Vyšehrad (pod nájezdem na Nuselský most)

betakaroten

Ach ouvej!!!

Mates

...super!!!  ;D ;D ;D
Jen nás tady s kolegou zaráží, jak to, že po takové kolizi se všichni usmívají???  ;) ;D :P >:D

P.S.: Ten znak metra jsi nakreslil fixou?  :)

peter

Žádám všechny členy fóra o minutu ticha dnes tj. 13.5.2005 ve 12:00 za zabitého Legáčka. Bohužel pro něj byl pátek třináctého opravdu nešťastný :'(
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Micho

Citace od: Mates kdy 13.05.2005, 11:03:40
Jen nás tady s kolegou zaráží, jak to, že po takové kolizi se všichni usmívají???  ;) ;D :P >:D

Lego panáčikovia majú vždy vysoké pozitívne emócie a super náladu.  ;)

betakaroten

Legáčci jsou děsný sobci ... mašinfíra se těší, že bude mít pauzu na kafe, než se nehoda vyšetří; doktor dostane prachy za ohledání mrtvoly; ty dvě holky se zase ulejou z písemky, protože přijedou pozdě do školy (kde je ale stejně ještě po maturách bordel) ... ;D ;D ;D

P.S. znak metra je nakreslený fixou na kousku samolepky, která jde dobře dolů.

Millan

 Bohuzel ti musim oznamit,ze jsem prohledl fingovanou sebevrazdu(nebo nehodu)!!!
Kdyby totiz dotycny neboztik spadl do kolejiste vlastnim pricinenim,nachazelo by se jeho rozpulene telo az za koly lokomotivy.
Takhle vse nasvedcuje tomu,ze byla mrtvola do kolejiste vhozena uz prepulena.V opacnem pripade by strojvedouci musel po kolizi couvat,coz se mi zda nepravdepodobne,leda snad,ze by chtel ukoncit pripadne trapeni obeti...Takze vrazda!!!Styd se!!!   >:D...... :)

Ne vazne..model se mi moc libi,pres Vysehrad jsem jezdil skoro denne,takze pro me je to hezka nostalgie.Co se masiny tyce,je moc pekna...mas tu nekde zverejnenej model?Jsem tu novej,takze to tu  jeste nemam vsechno procteny...(ani nevim,jestli si tady vubec navody zdelujete,takze se mozna ptam drze ??? :)

Millan


Colonel32

Citace od: Mates kdy 13.05.2005, 11:03:40
...super!!!  ;D ;D ;D
Jen nás tady s kolegou zaráží, jak to, že po takové kolizi se všichni usmívají???  ;) ;D :P >:D

pac ti hajzlove vedeli, ze je to jen figurant... a meli z nas strasnou srandu...

Mates

Citace od: Colonel32 kdy 24.05.2005, 09:09:46
pac ti hajzlove vedeli, ze je to jen figurant... a meli z nas strasnou srandu...

tak s tím figurantem nás dostali, to jsem netušil...  :o ;D >:D

edward193

je to super... sám som sa pokúšal postaviť stanicu Muzeum C, ale najväčší problém som mal s vlakom metra, ten tvoj je velmi pekný.

betakaroten

Když je dost kostek, tak stanice na trase C se stavějí docela snadno (myslím tím úsek od Kačerova po Florenc, to je samá černobílá), ale výzvou pro "zlegování" je trasa A, stanice s klenbou obloženou vydutými a vypuklými plechovými dlaždicemi. Pěkné fotky jsou na www.metroweb.cz.

Maci

Je to parádní práce. Klidně si to mohl nazvat " hádejte co je to za stanici" a myslím, že lidi co tam někdy byli by to spolehlivě poznali, protože si jí vyvedl fakt přesně. Má to i vtip a slušnou kvalitu fotek. Paráda.

betakaroten

#18
Originál se vyrábí v Rusku od roku 1978 dodnes, jezdí v Praze (na lince B), Varšavě, Budapešti, Sofii a všech metrech bývalého SSSR.

peter

Citace od: TomG kdy 03.10.2005, 11:51:02
Ten predni tile na vysku u kabiny vypada dost divne, chtelo by ho otocit o 180 stupnu, at je videt hladka plocha.

Stejný problém, jsem řešil i u svého vozu metra a myslím, že se mi to celkem povedlo, ale zde to asi bude těžší.

U tohoto modelu si však nejsem jist uchycením i jiných dílků, tak aby drželi pohromadě. Bohužel v práci nemám CAD, tak se nemohu podívat do zdrojového souboru. Hlavně mi jde o uchycení toho předního skla a dílků tvořící okna u dveří.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

betakaroten

#20
Úprava: Nahoře už je nová verze souborů, pozměnil jsem uchycení čelních skel (nyní visí se stropu) a přidal kroky pro lepší orientaci. Skla dveří drží sloup v interiéru s čudlem po straně ( ::) teda to jsem pozoun - vždyť by to šlo chytit za stěnu vedle dveří (2 kostky 1x1 nahradit jednou Technic 1x1 se zasunutou čudlospojkou a výšku vyrovnat pláty 1x1), no už se mi to nechce předělávat)

P.S. Na béčku opravdu ještě jezdí původní soupravy (každé úterý se v nich budu vozit  :D na detašované pracoviště fakulty >:( ), ale během příštího roku mají jít postupně také na generálku jako áčka.

corelxt

Citace od: TomG kdy 03.10.2005, 11:51:02
Jen si nejsem jisty, jestli porad jezdi tahle verze, pze na trase C jezdi uz uplne nova souprava a na trase A jezdi renovovana verze. Mozna snad na trase B, ale tam nejezdim casto :) Ale mam dojem, ze ty ceduli kousek za prednimi dvermi, kde byl azbukou napsan vyrobce odejmuli vsechny.

na trase C jiz jezdi pouze M1 od Siemensu, na A repase + stare souparavy (cisla si nepamatuju), na trase B to same jako na A, ale s vyssi koncentraci starsich souprav..

betakaroten

Na A už jezdí pouze repase! Zajímavý osud mají repase z C - čekají v depu na schválení úpravy, pak půjdou na B (kvůli zabezpečovacím systémům - na C je francouzský, na A česko-polský, na B ještě sovětský)

myth

Z toho co tu pisete mi vyplyva ze metro musi mat zbytocne velke vydavky na udrzbu a zaskolenie personalu :-\ .
When the student is ready the master will appear.
An expert is one who knows more and more about less and less.

corelxt

Citace od: myth kdy 03.10.2005, 20:39:09
Z toho co tu pisete mi vyplyva ze metro musi mat zbytocne velke vydavky na udrzbu a zaskolenie personalu :-\ .

ani ne... kazda trasa ma svuj personal, ktery se nemeni...

betakaroten

Hlavně se jedná o zařízení, které funguje "samo od sebe" - hrubě zjednodušeně řečeno, jedná se o obvody v kolejnicích (B), v drátech mezi kolejnicemi (A) nebo v drátech na "prkýnku" vedle kolejnice (C), ve kterých je zakódovaná maximální rychlost vlaku v daném úseku (podle toho, jak vzdálený je předchozí vlak, jestli je výhybka postavená do odbočky atp.), řídicí obvody vlaku pak samy přibržďují (B) nebo řídí veškeré jízdní úkony (A, C; strojvedoucí tady pouze dává souhlas k odjezdu).

V případě poruchy strojvedoucí přepne nějaké tlačítko a jede jako postaru, podle návěstidel a ručně (dnes jsem tento případ zažil v Siemensu na C, rozdíl v plynulosti jízdy je dost poznat).

Podrobnější informace najdete např. na http://www.metroweb.cz, ale to jsme hodně odbočili od Lega - pro příští modely trasy C je tedy nutno znázornit "prkýnko" zabezpečovacích obvodů!

Rob

Citace od: betakaroten kdy 03.10.2005, 20:58:45...  ale to jsme hodně odbočili od Lega ...

tak tak.

právě jsem vám chtěl navrhnout, abyte další případnou diskusi přesunuli na jejich fórum. Je sice zajímavá, ale v rámci tohoto fóra poněkud mimo mísu.

Rob

betakaroten

Takové zjednodušení problematiky by na metrowebfóru nepřijali (beztak mám většinu informací tamodtud ;D ), souhlasím s promazáním.

betakaroten

#28
První pokus "CAD only" (originál třeba tady)

Micho

Uznávam, celkom verné. Páči sa mi to. Už iba čakám, že sa z tej hmly na konci vyrúti do stanice prichádzajúce metro.  8)