(vlastní) Stroje, které známe z našich tratí

Založil AdamKo, 26.12.2009, 21:18:23

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Bery

Točna je super, ale jak je po stanách zarostlá vypadá nepoužívaně, ještě že není rezavá. ;D
Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

AdamKo

Citace od: pryb kdy 04.08.2010, 23:32:58
Citace od: AdamKo kdy 04.08.2010, 15:47:23On tam je 1 schod i s tiles. Koukám, že na fotce to ale není moc vidět.. Snad to osvětlí tato fotka :)
To nejsou schody, to je lezecká stěna ;DChci říct, přijde mi to takhle dost prudký, zkusil bych ty schody udělat nižší, aby tam vyšly tak 2-3.

Měl jsi pravdu, víc schodů vypadá přece jen o něco lépe ;)

AdamKo

Ještě malá vzpomínka na léto.
V předchozím příspěvku jsem prezentoval samotnou točnu, (až) dnes přináším pokračování - zasazení do života.
Na točnu navazuje originální budova depa, 3 volné odstavné koleje a 1 stoupací rampa.

Citace od: AdamKo kdy 04.08.2010, 22:35:53Je sice pravda, že opravdová točna je zapuštěná do země a koleje vedou v úrovni terénu. Skalpovat plovoučku a kopat do podlahy jsem ani ve jménu LEGA rozhodně nehodlal.  >:D >:D >:D Musel jsem proto jít nahoru. Problémem tak trochu je, že moje koleje leží normálně na podlaze a nejsou nijak vyvýšeny.
Musel jsem tedy vyřešit to, aby točna nebyla příliš vysoko a nájezd na ni byl plynulý. Už z toho důvodu jsem ji nedělal motorizovanou.
Minimalistické řešení i proto, abych spolu se sestavenou točnou mohl mít postaveno maximální množství originálních setů a také proto, že nemám potřebné kloubové díly na ,,betonové" vnitřní ostění.

Pro některé nepředstavitelný hnus, pro mě nutnost – mluvím o nabarveném polystyrenu, který jsem zvolil jako podklad pod koleje a budovy. Snažil jsem se jej použít jen v míře nezbytně nutné a maskovat ho, jak jen to šlo. Sám vím, že kostky vypadají lépe, bohužel Lugbulk v nedohlednu a já si chtěl remízy ještě užít...

K dnešnímu dni je točna i s budovou remízy snesena, dochovalo se jen několik fotografií. ;)

germik

IMHO to vypadá úchvatně  :o ;D.
Škoda trochu těch fotek ale jinak stejně super, tím že jsou tam ty bedny a nějakej ten plevel to má svý kouzlo 8) ;)
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

peki

Pěkné. Říkám si, že na nějaké příští výstavě by to chtělo točnu, ať již do kolejiště nebo nějaké vitriny.   

Anatyt

Točňa je urobená skvele! Inšpirovalo ma to. Len žial, je nie je možné ju mať pre 9V.

AdamKo

Citace od: peki kdy 29.09.2010, 10:36:29
Pěkné. Říkám si, že na nějaké příští výstavě by to chtělo točnu, ať již do kolejiště nebo nějaké vitriny.

Ano! Když jsem viděl ta americká kolejiště s obrovskými točnami (ze kterých bude alespoň polovička funkční) a industriálními stavbami, probudilo to ve mně tvořivou múzu... bohužel to naráží na mé skromné podmínky :D

kryst.off

AdamKo, nechceš nám tady trochu představit své parádní pendolíno? Jedna fotka ve vlákně KŽ je zoufale málo  :)
kryst.off

AdamKo

Citace od: kryst.off kdy 19.01.2012, 23:45:54AdamKo, nechceš nám tady trochu představit své parádní pendolíno? Jedna fotka ve vlákně KŽ je zoufale málo  :)

A navíc ta fotka není ani moje!
Jo, mám to v plánu ;)   Sice to zní jako výmluvy, ale slibuji, že článek určitě bude, a pořádný se vším všudy.    Poslední dobou ale tak nějak nevím, kam dřív, snad už to nebude trvat dlouho.

;D Až když jsem měl modely z KŽ ze 3/4 zabalené v bedně, napadlo mě, že by třeba nemuselo být od věci si svoje výtvory vyfotit na místě činu?
...POZDĚ...("Na co myslíš?")!
Momentálně se modely nachází stále nevybalené, v té samé bedně, akorát o 250 km jiho-východněji od KŽ.
Taky doufám, že bude brzy lepší sluníčko, aby mohly vzniknout hodnotnější fotky.

AdamKo

Už jsem nad tím jednou kdysi přemýšlel, teprve ale až Mirkův příspěvek mě doslova dokopal k tomu, abych sepsal na koleně tento článek.
Protože se v mém vlákně dlouho, ale opravdu dlouho nic nového neudálo, rozhodl jsem se jej trochu oživit několika historickými fotkami a hromadou vzpomínek k tomu. :)

Otevírám zadní branku svého archívu staveb:
Každý jsme nějak začínali, svůj styl nějak vyvíjeli, tříbili a zdokonalovali se. Tento model patřil do těch pozdějších (prokousávám se tedy archivem od zadu – "Cesta do pravěku")

Psalo se léto 2008.
Ještě jako kfol, který měl na tu trošku lega ve 2 krabicích dost času, jsem začínal brát lego víc vážně, hodně jsem stavěl a rozebíral, cvičil se.

Zážitky nasbírané z několika cest (blonski/neblonski) ze Štrby do Olomouce a návštěva brněnského modelového kolejiště se promítly do tehdejší lego tvorby.
Gorila (už zase, měl jsem tehdy postaveného i Banána) má klasický 1x9V pojezd, poslední zavazadlový vůz je bateriový. Kabely jsou od zdroje protažené systémem dutin k lego žárovičkám ve střeše dvou osobních vozů. Hladina intenzity osvětlení interiéru se řídila IR ovladačem.
Vozy byly spojené klasickými magnetickými spřáhly, ovšem nedaly se rozpojovat. Lokomotiva se soupravou vozů kabeláží nijak propojená nebyla, od vlaku mohla odstoupit.
Tehdy jsem měl všechno puristicky čisté, nic non lego, a ani polepené. Kostky byly pořád v ruce.

Pokud budete zkoumat fotky pečlivěji, chtěl bych upozornit na absenci train base u lokomotivy, jak je ostatně mým zvykem.
Podotýkám, že v té době jsem ještě neměl přístup k internetu, o existenci kostek jsem neměl ani tušení (natož tak brickshelf), exklusivní stavebnice jsme si chodili objednávat přes net do i-café a všechno je stavěné od oka, z pohlednic a knížek a po paměti.  :D

Pravda, fotky mohly být lepší...šumí jako moře

kryst.off

Pěkný. Gorila má takový dynamický linky  :)

(a co to pendilono? sem natěšenej jak malej kluk  ;D )
kryst.off