IDEAS

Založil Anatyt, 13.01.2023, 15:51:18

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

mesje

Citace od: Anatyt kdy 20.09.2023, 21:14:07Ono ten systém otvorenej zadnej steny je super. Lego to robilo od 70. do 90. rokov a malo to svoje opodstatnenie - práve tá hratelnosť! Za mňa by takto mali byť riešené aj modulárne domy. A nie že musíš odstraňovať poschodia, aby si videl interér.

Tak pri modularoch neni hratelnost tak dolezita, je to pre dospelých... deravá stena síce pomáha hratelnosti, ale na úkor realistickosti... idealny kompronis je otvárací mechanizmus- ci už pre zadnú stenu, alebo celý dom, že sa otvori na 2 casti...už to lego päť krát pouzilo...

Anatyt


mesje

Citace od: Anatyt kdy 21.09.2023, 12:55:18Áno, aj to je spôsob.

A iné spôsoby: https://brickset.com/article/100227/how-to-really-get-into-lego-buildings

to otvaranie v polovici domu je idealne, vie to teoreticky zvacsit dom do sirky, ked sa to necha otvorene...
akurat je to narocne na sirku stavby - tieto winter tenke domy by neslo takto spravit, museli by sa zhrubnut... a to zase ide na ukor dielikov, tj musela by sa dvihnut cena, alebo dat prec nejake prislusenstvo stavby - a to marketingovo utrpi predajnost, predsalen lepsie vyzera skatula, ked je na nej vela stavieb... takze tieto techniky jedine v exkluzivnych drahych setoch budu...

ramsey1

Myslím, že tento set patří do sekce Icons, ale to není zas tak důležité.

Bohužel, podle leaknutých informací má Ideas set vlaku Orient Express posunuté vydání na asi nejdříve až někdy v roce 2024 :(


Anatyt

Máš pravdu, sekol som sa keď som to zadával. Myslím že admin vie dané príspevky presunúť do témy ICONS. ;)

ramsey1

#95
Při troše snahy se již dá vyhledat první obrázek Orient Expressu a tedy, musím říct, že mi spadla brada... mazec, pokud to bude i provozuschopné po Lego kolejivu. Předpokládám, že bude, protože na lokomotivě je přeci jen vidět trocha nutných ústupků a kompromisů, ABY TO PROSTĚ JELO :D

V rychlosti - 8 stud šířka, nádherná modrá barva, ultimátní detaily, dva vagóny s tím, že se v jejich případě jedná o to nejlepší, co jsem od Lega kdy na kolejích viděl, ani Emerald Night loco se nechytá.

Anatyt

Je to pekné, ale lokomotívu som si predstavoval impozantnejšiu teda. ;) Ale inak pekný 8-studový vitrínkový vlak.

ramsey1

Podle mě právě ne, ta loko je prostě asi taková, protože pojede!

hobby

Najít obrázek nedalo žádnou práci, ale co mě udivilo u lokomotivy: jsou to hnací nápravy s hodně divnými koly, k tomu vně kolejnice (podobně, jako to má Duplo). Tak to za mě rozhodně ne. Já vím, nic není dokonalé >:D Je to desetistudovka.

otaznik

#99
Citace od: ramsey1 kdy 11.10.2023, 17:13:33Při troše snahy se již dá vyhledat první obrázek Orient Expressu a tedy, musím říct, že mi spadla brada... mazec, pokud to bude i provozuschopné po Lego kolejivu. Předpokládám, že bude, protože na lokomotivě je přeci jen vidět trocha nutných ústupků a kompromisů, ABY TO PROSTĚ JELO :D
Píšeš o něčem jiném, než kolegové pod tebou. Bohužel asi oni koukali na to, co vyjde.
Pokud chce TLC opravdu vydat něco, co má kola vně kolejí (a navíc se budou točit rychleji, než by měla), tak to nemohou vydávat za vlak. Celé to vypadá divně. S finálním verdiktem si počkám na ofiko obrázky, ale bojím se, že budu zklamaný.

I když ta modrá lokomotiva je novější obrázek, tak, že by... Zase je moc malá, no, člověk asi nemůže mít všechno.  :-X

Anatyt

#100
Citace od: hobby kdy 11.10.2023, 17:51:20Je to desetistudovka.

Hobby - osmistudovka. ;) Aspoň vagóny sú 8.
Ale za mňa to mohli spraviť ako Emerald Night - normálne 6-studovku, aby to zapadlo do Lego mesta.

hobby

Nevím, ale to, na co koukám já (ano, orient expres-lego), je desetistudovka :-\
(Zadáno do gůglu pod tímto názvem)

starbuilder

Však ten obrázek můžete normálně sdílet, odhalilo to (i když možná omylem) samotné LEGO v jejich katalogu. Je to 8-studové no.

smart400

Za mě vagony dokonalost nemám asi co vytknout, co se týče lokomotivy tam jsem na tom názorem opačně malá, nevýrazná jakože chybí tomu ta mohutnost emerald expressu, tender vypadá vcelku ok.

ramsey1

Vždyť na té lokomotivě je jasně vidět, že je trochu osekaná právě proto, aby dobře jezdila po kolejích. Tím dobře myslím dobře, ne jako Emerald Night, který zrovna moc dobře nejezdí a trochu se seká nebo krokodýl, který divně při jízdě vibruje.

smart400


Já to chápu ale furt jsem doufal, že to bude spíš více vitrínový model kde funkce trochu na vedlejší koleji já si prostě nemůžu pomoct oproti těm vagonům vypadá až jako komicky odflákle.  >:D

hobby


Anatyt

Áno Hobby, ale to je pôvodný výtvor. ;) Tento od Lega je osmistud.

peter

Citace od: smart400 kdy 11.10.2023, 21:35:32já si prostě nemůžu pomoct oproti těm vagonům vypadá až jako komicky odflákle

Mám na to stejný pohled. Myslím že "Esmeralda" je povedenější. Každopádně po LEGO kolejivu to pojede, ale nebude to moc hezké pokoukání. Lépe si to však dovedu představit na jiném kolejivu, třeba to, které začal používat Otaznik. Jinak fajn jsou nové díly pro ojnice na kolech, třeba se tak dočkáme i jiných parních mašinek s funkčními ojnicemi.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Uvidíme, až budou detailnější fotky, ale ze dvou setů bych mohl udělat tři pořádné vagóny a jednu lokomotivu.  :D

Colonel32

Připomínám, že společnost CIWL ( Compagnie Internationale des Wagons-Lits ), která provozovala mimo jiné i zmíněný Orient Express vlastními lokomotivami nedisponovala. Měla pouze vozy (jídelní, lůžkové, zavazadlové), které tvořily ucelené soupravy (např. zmíněný Orient Express) nebo byly řazeny do běžných vlaků (např. u nás za první republiky ČSD neměly žádné lůžkové ani jídelní vozy a tyto služby na rychlících ČSD obstarávaly právě vozy CIWL). Lokomotivy včetně lokomotivní čety si CIWL vždy pronajímala od drah daného státu skrz který vlak projížděl a na hranicích na ně čekala další lokomotiva, nedává tudíž žádný historický smysl, aby lokomotiva byla ve stejném vizuálním designu jako vozy (což bylo mimo jiné vidět v původním designu, kde lokomotiva vypadala úplně jinak než vagón).

Co je poněkud škoda je, že už se nenašlo místo pro zavazadlový vůz, protože zavazadlové vozy byly nedílnou součástí ucelených souprav. Předpokládám ale, že nebude trvat dlouho a objeví se nějaký návod na Rebrickable.

hobby

Vidím, že téma stále žije ...
Pokud si tu hračku koupím (lego jsem nikdy jinak nebral), tak rozhodně tu modrou lokomotivu předělám. Nebude tam beznákolková náprava a válce posadím níž, co to půjde. Chápu, že tak vysoko musejí být musí, aby se přední běhouny mohly vyklánět do stran. Ale tahá mi to za oči, protože reálně i technicky je to nesmysl - píst a středy náprav tvoří přímku.
Takto mám předělanou i Emeraldu a jezdí po stávající geometrii bez problémů (linkoval jsem to tu) a takto mám udělané všechny páry.
Kvůli těm vagonům si ten ´Orient´ možná koupím.

Anatyt

Mne tá lokomotíva pripomína tú z Lone Rangera. ;)


fanda

#113
Ta lokomotiva z ORIENT EXPRESSu nemá vůči vagónům rychlíková kola - jinými slovy z nákladní lokomotivy rychlíkovou jen tak neuděláš.

A je navíc tak malá, že by neutáhla v reálu ani 5 takových vagónů do kopce. A ORIENT EXPRESS míval o dost víc vozů.

Colonel32

Citace od: fanda kdy 13.10.2023, 19:55:35A je navíc tak malá, že by neutáhla v reálu ani 5 takových vagónů do kopce. A ORIENT EXPRESS míval o dost víc vozů.

Podle tohohle zdroje* nikoli.

* https://www.wagons-lits-diffusion.com/en/album/ciwl-plans-archives/plans-of-ciwl-coaches/

ramsey1

Fakt zajímavé info, takže 231 C Nord úplně přesně odpovídá velikostně té Lego lokomotivě a nikdo nemůže už říct ani popel :)

smart400

#116
Zklamu tě ale neodpovídá 231 C nord má kola 2-3-1 a ta od lega má 2-3-0 231 C nord je defakto Emerald Night. Navíc všechny ty lokomotivy mají deflektory což je detail kterej nám tu taky nějak vyšuměl.

Colonel32

"What fantastic locomotives hauled the Orient-Expresses! During the first quarter of the century there were the beautiful Maffei S3/6 and the unique S2/6 in Royal Bavaria, designed by Anton Hammel, Leppla and von Biber. A Niagara was their dream, never really designed and therefore there are no authentical drawings (as the competent Bavarian locomotive historian J.B. Krowawitter had confirmed). Or let's think of Goeldsdorf's 310, a 2-6-4 in old Austria, the Hungarian 203 class Atlantic, the sole Pacific number 21, built in Belgium for the Bulgaria of Tzar Ferdinand, who was an enthusiastic locomotive driver... or the huge Mountains of the SNCF, the 241A ex-Est on the Orient and the 241P on the Arlberg-Orient-Express after World War II, the Czech Mountains 498.0 and 498.1 double-heading the Balt-Orient (which in Hungary was hauled by two 4-4-4 tank engines, streamlined in German 05 style), or the Austrain 2-8-4 type 214 (or 12), the similar Romanian 142, three big engines, a 142 or 151 and 150 thundering uphill the Carpathian mountains (the Arberg-Orient-Express was hauled by the DF241, a huge pre-war diesel), or the nice Italian Pacifics 691 and the strange Franco-Crosti 683 with the Simplon-Orient-Express, or the Greek Mi alpha, an immense Italian-built 2-10-2, filling the narrow tunnels with its nearly 200 tons of iron and its black oil smoke, while storming southward through Greece with the Simplon-Orient and the Tauern-Express. There were no projects, but obviously dreams, even of a Niagara for the line facing Mount Olympus and the Parnass."

zdroj: https://www.marklin-users.net/forum/posts/t30374-S-3-6-K-Bay-Sts-B---3602--from-1908-and-the-trains-it-pulled

fotografie zde:

https://www.trains-worldexpresses.com/200/205.htm

smart400


Z toho článku respektive fotek by odpovídala P3/5H class ovšem ta měla 4 nápravový tender.

ramsey1

Citace od: smart400 kdy 13.10.2023, 21:50:01Zklamu tě ale neodpovídá 231 C nord má kola 2-3-1 a ta od lega má 2-3-0 231 C nord je defakto Emerald Night. Navíc všechny ty lokomotivy mají deflektory což je detail kterej nám tu taky nějak vyšuměl.

Psal jsem velikostně a to odpovídá. Porovnej délku lokomotivy a vagonu. Spousta argumentů je, že lokomotiva je proti vagonu nepoměrně malá, no, jak je vidět, není.