(Vlastní) Tatra 813 8x8 Kolos - trial

Založil Shmade, 18.06.2009, 13:19:15

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

expertik

Listové pruženie z LEGA spraviť ide. Dokonca funkčnosťou blízke skutočnému. Idem pohľadať foto, či mám v tomto PC ak nie, doma mám pruženie spravené, odfotím...
Jediné čo je pravda, že by do tohto modelu od Shmadeho asi nevošli.


Shmade

Jsem si teď dva dny hrál a mám hotové nové nápravy, střed kývání je teď opravdu uprostřed tedy celá levá strana je oproti pravé posunuta o jeden stud, každá náprava má uzamykatelný diferenciál a zatáčení je řešeno taky téměž ideálně - při kývání předních poloos nedochází k zatáčení vzhledem k náklonu, úhel zatočení zůstává stále stejný, dokonce je tam i lehký ackerman, což je taky dobře, u minulého modelu byl antiackerman... Mám teď ale problém, protože moc netuším, jak tam vecpat 4 XL motory, každý má pohánět jednu nápravu, vzhledem k mému požadavku o co nejnižší těžiště jsem ještě nic nevymyslel, je tam prostě málo místa. Ještě mě trochu mrzí, že vzdálenost předních náprav je o dva study větší, než by byl ideál vůči měřítku, ale s tím taky moc nevím co dělat.  Fotku přidám odpoedne až se vrátí přítelkyně s foťákem, třeba mi někdo poradíte... 

Shmade

takhle to teda zatím vypadá...

9zdenda9

#33
Ahoj , musím říct ,že toto je nádhera teďka taky stavím trial truck a uplně se mi povedl pak sem dám fotky , ale nechápu kam dáš motory . :'( Já ještě 8x8 nestavěl ,ale musí tam být fakt málo místa ,když je tam tolik náprav ,ale inak všechno super ,ty motory tam dáš uvidíš !!

PS: Dobrý podvozek .. :o
Stav, nebo zemřeš.
Muj QIP - ICQ - 357-701-021

otaznik

Citace od: Shmade kdy 03.08.2009, 12:36:50
takhle to teda zatím vypadá...
Velmi inspirativní, moc pěkně vypadající.
Jen se přiznám, že mám trochu obavy o plnou funkčnost v praktických podmínkách, přecejen už je to dost složité.
Ale jinak klobouk dolů, luxusní práce!  :o

JardaL

Citace od: Shmade kdy 03.08.2009, 12:36:50
takhle to teda zatím vypadá...
Na první pohled impozantní, na druhý pohled opatrné pochybnosti .. Ale Edisonovi se taky smáli....
Něco jsem z fotek chápal, něco ne, ale to nevadí.Předpokládám jen, že celé je to třeba ještě zakotvit do nějakého pevného podvozku.
Co se motorů týče, spojil bych párově vždy dva pro dvě nápravy, ale z fotek bohužel také nevidím nejlepší umístění. Jak je to na normální tatře víš, moc bych se nebál hodit je nahoru, ale překáží tam to uzamykání náprav.
Zkusil bych v této fázi !prdnout" je kamkoli a vyzkoušet jízdu. To je asi momentálně nejdůležitější..¨
J.
Piš holoubku piš, brzo zcepeníš.

expertik

Citace od: expertik kdy 03.08.2009, 09:58:11
Listové pruženie z LEGA spraviť ide. Dokonca funkčnosťou blízke skutočnému. Idem pohľadať foto, či mám v tomto PC ak nie, doma mám pruženie spravené, odfotím...
Jediné čo je pravda, že by do tohto modelu od Shmadeho asi nevošli.

Sľúbené foto listových pérových pružín. Doposiaľ som nevidel ani jeden MOC s využitím podobného pruženia z LEGA. Pokiaľ by to bolo veľmi veľké, podľa mňa by to šlo spraviť aj s polovičnou hrúbkou a aj kratšie. Zavesenie som skúšal, funguje to... môžte to pokojne použiť ;-)

Shmade

To co je na fotkách jsou čistě nápravy, které zatím nejsou nijak pospojovány, složitě to možná vypadá, ale když se uváčí, že to nemá fungovat všechni najednou, ale jen jako 4 jednotlivé konstrukce, tak to neni tak hrozný a snad ani náchylný k poruchám, a i kdyby se jedna náprava pokazila, tak ostatní stále pracují jako by se nic nestalo.

No a listové pružiny jsou sice podobné těm reálným co do vzhledu, takže by se něco takového dalo použít v nějakém doslova modelu, ale funkčně by použít nešly, dyť tohle přece nemůže pružit... :)

expertik

Citace od: Shmade kdy 04.08.2009, 21:34:12
To co je na fotkách jsou čistě nápravy, které zatím nejsou nijak pospojovány, složitě to možná vypadá, ale když se uváčí, že to nemá fungovat všechni najednou, ale jen jako 4 jednotlivé konstrukce, tak to neni tak hrozný a snad ani náchylný k poruchám, a i kdyby se jedna náprava pokazila, tak ostatní stále pracují jako by se nic nestalo.

No a listové pružiny jsou sice podobné těm reálným co do vzhledu, takže by se něco takového dalo použít v nějakém doslova modelu, ale funkčně by použít nešly, dyť tohle přece nemůže pružit... :)

Pozri si bližšie, z čoho je to postavené...sprav ich a vyskúšaj, pruží to ako reálne...použitie tiles kociek neprehliadni, preto to pruží reálne...

Shmade

Já jsem si všimnul, že tam jsou tiles, ale stejně mi přijde i kdyby tam byla jen jedna plate, tak to moc dobře fungovat nebude, ale nezkoušel jsem to no, to je pravda, třeba se mýlím.

otaznik

Citace od: Shmade kdy 04.08.2009, 21:43:23
Já jsem si všimnul, že tam jsou tiles, ale stejně mi přijde i kdyby tam byla jen jedna plate, tak to moc dobře fungovat nebude, ale nezkoušel jsem to no, to je pravda, třeba se mýlím.
Já to zkoušel a zdá se, že by to mohlo fungovat. Nicméně já bych se zdržel klasických LEGO shock absorberů - jednodušeji to lze v modelu použít a fungují spolehlivě, a o to jde v TT především.

9zdenda9

Vypadá to pěkně a reálně ,ale podle mě je lepší používat kyvku , ale ať náprava nevísí na osce která se točí , nicméně pak nafotím a ukážu na mém zatím nejlepším TT.

Ahojjjj !! :P
Stav, nebo zemřeš.
Muj QIP - ICQ - 357-701-021

JardaL

Citace od: otaznik kdy 04.08.2009, 23:17:47
Citace od: Shmade kdy 04.08.2009, 21:43:23
Já jsem si všimnul, že tam jsou tiles, ale stejně mi přijde i kdyby tam byla jen jedna plate, tak to moc dobře fungovat nebude, ale nezkoušel jsem to no, to je pravda, třeba se mýlím.
Já to zkoušel a zdá se, že by to mohlo fungovat. Nicméně já bych se zdržel klasických LEGO shock absorberů - jednodušeji to lze v modelu použít a fungují spolehlivě, a o to jde v TT především.
Téma s listovými pružinami z lega mne již unavuje. Ačkoliv jsem nechtěl původně nikdy do diskuse vstupovat, tak prostě musím.
Kdysi jsem s něčím takovým experimentoval u V3Sky. A "můj" , znovu opakuji "MUJ" závěr je asi takovýto.  Listové pružiny lze z lega vytvořit, jako vizuálně  poměrně zajímavé oživení modelu, ale pouze a jen NEFUNKČNÍ řešení odpružení vozu.
A to ještě pouze pro velký model - měřítka 1:10 a pod. (díky výšce, délce tiles ..)
Takto velké modely jsou obvykle těžké - 2 a více kil - což nikdy obyčený plast ABS nepobere, takže to musí být opravdu nefunkční.
Také se přitom narazí na problém nedostatečné délky nejdelší dostupné tilesy... Ten, kdo zná skutečnou funkci listových per pochopí ihned..

Dále:
- u TT jde většinou o extrémní kyvnost náprav = naprosto nevhodné pro listová pera.
- možné řešení pro TT spatřuji ve známé alternativě za pomoci pneumatických pístů.


a na závěr přátelé - "copak jsme křupani, abychom si ohýbali a ničili cíleně lego kostky?"
Piš holoubku piš, brzo zcepeníš.

otaznik

Citace od: JardaL kdy 05.08.2009, 22:49:45
a na závěr přátelé - "copak jsme křupani, abychom si ohýbali a ničili cíleně lego kostky?"
Lépe bych to neřekl! Podepisuji!  8)

9zdenda9

Pěkně vypsané , s tím máš pravdu , že v TT nepoužitelné , maximálně použít na nějaké modely a tak .



Pa Pa...

;D
Stav, nebo zemřeš.
Muj QIP - ICQ - 357-701-021

Papiňák

Koukám, že si nikdo nevšiml mého postu, že pokud použijete kyvku ala Tatra, tak funkční listová pera nejsou až tak moc potřeba... Na rychlo jsem sestavit modýlek tatry, kde listová pera nepruží, přitom si to poradí se slušnými nerovnostmi.  Problém to dělá jen ve chvíli, kdy jsou obě přední kola v díře. Proto bych dal dozadu kyvku a vepředu klasický tlumiče. A nebo tlumiče dát na páku tak, aby se chovaly jak listové pero na kyvce.

Woyta

#46
Nej by byla pruzinova ocel. Nam by asi stacili kousky z VHS kazet ale to neni Lego reseni.
Jedno mozne reseni me ted napada ale neuneslo by vetsi zatizeni.
Jdu to postavit a nafotit.

// Tady to je.  Jde o to presunout pruzici element jinam.  Samozrejme by se to mudelo zamaskovat. Dat pred to nejakej pruznej element. Treba kus hadice.
Nekteri budou namitat, ze takhle to s tlumici to nebude fungovat jako listova pruzina.  Predstavte si obe poloviny.   Ramena na kterem je tlumic pujdou proti sobe (ci od sebe zalezi na orientaci) takze s vhodnymi rameny by slo vzajemne tlumicem (ci gumickou u opacne orientace) propojit obe ramena.
Ale jak rikam. Neni to asi reseni na vetsi zatizeni.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

Jamesek

Pruží to, jezdí to. Vyzkoušet si to postavit může každý, vylepšit se to dá vždycky ;)
Tři kola na zemi, jedno na dvoubrickovém schodu bez problémů.

Omluvte sníženou kvalitu fotografií. To víte, je tady tma.

Micho

Citace od: Jamesek kdy 07.08.2009, 21:32:13
Omluvte sníženou kvalitu fotografií. To víte, je tady tma.

Veď tie fotky sú parádne - ostré a s výborným kontrastom.  8)

Papiňák

Jamesek: kdyby si ty "pera" zavěsil tak, aby se jedno mohlo otáčet nezávisle na druhým, bylo by to ještě lepší.

woyta: udělej druhou stranu tlumiče stejně, jako první a přidej polonápravu a bude to fungovat přesně jako listový pero u Tatry

Jamesek

Citace od: Papiňák kdy 07.08.2009, 23:06:34
Jamesek: kdyby si ty "pera" zavěsil tak, aby se jedno mohlo otáčet nezávisle na druhým, bylo by to ještě lepší.
To jsou ty možnosti vylepšení. Napadlo mně to taky, ale až po vyfocení. Já jsem si už model upravil. Princip je jasný. Když bude Shmade o tomto řešení uvažovat, tohle bude ta nejmenší maličkost ;)

Papiňák

Me se zdá nejlepší wojtowo řešení, jen ho trochu upravit, aby se dalo použít pro vícenápravovou Tatru. Zítra pošlu foto, jak myslím ty úpravy.

Shmade

Předvádíte tady zajímavé návrhy, ale určitě nic z toho nepoužiju, v modelu budou určitě klasický pružiny, tohle všechno je zajímavé a plus mínus dobře funkční, ale něco je jen na lehké modely a něco tak prrostorově náročné, že by se to nikam nevešlo.

Jamesek

Citace od: Shmade kdy 09.08.2009, 12:18:26
Předvádíte tady zajímavé návrhy, ale určitě nic z toho nepoužiju, v modelu budou určitě klasický pružiny, tohle všechno je zajímavé a plus mínus dobře funkční, ale něco je jen na lehké modely a něco tak prrostorově náročné, že by se to nikam nevešlo.

Ber to jako technické cvičení. Ono již chvilku by to chtělo rozříznout na dvě témata (tvoje tatra, naše plky o odpružení)

9zdenda9

Sice sem laik ,ale taky umím kritizovat , vidím v tom zásadní chybu kde ti to strašné brzdí motory ,polosa by neměla viset na hřídelce která vede od pohonu , když totiž auto zatížíš tak se prostě poloosa prohne a začne brzdit motor.sice tlumič tomu ,tření v tom místě odpomáhá protože se to o něj opře i tak je to hodně velký problém , já tak stavil TATRU a když sem přešel na způsob nekývání se na poháněné osičce vyjel sem o 25 procent víc .
Stav, nebo zemřeš.
Muj QIP - ICQ - 357-701-021

ass

Citace od: 9zdenda9 kdy 27.08.2009, 20:11:20
Sice sem laik ,ale taky umím kritizovat , vidím v tom zásadní chybu kde ti to strašné brzdí motory ,polosa by neměla viset na hřídelce která vede od pohonu , když totiž auto zatížíš tak se prostě poloosa prohne a začne brzdit motor.sice tlumič tomu ,tření v tom místě odpomáhá protože se to o něj opře i tak je to hodně velký problém , já tak stavil TATRU a když sem přešel na způsob nekývání se na poháněné osičce vyjel sem o 25 procent víc .

Tak v tom máš naprostou pravdu, ztrácí se na tom výkon a opotřebovávají se díly. Tuhle chybu jsem viděl snad u každého pokusu o kyvné polonápravy s pohonem, který jsem našel na BS.

Papiňák

ale jak jinak udělat Tatru? Z lega nejde udělat dutá roura, na kterou by se daly zavěsit polonápravy a ještě aby skrz ní procházela hnací hřídel...

otaznik

Citace od: Papiňák kdy 27.08.2009, 23:44:37
ale jak jinak udělat Tatru? Z lega nejde udělat dutá roura, na kterou by se daly zavěsit polonápravy a ještě aby skrz ní procházela hnací hřídel...
Já bych to neformuloval "nejde to", ale spíše "zatím nikdo nepostavil".

Shmade

Zatím to nikdo nepostavil, protože ze současných dílů to nejde v nějakém měřítku tak, aby k tomu posovala nějaká kola. :)  Dneska jsem lehce "pracoval" a zase to předělávám, respektive skoro přemýšlím o přechodu pouze k vozu 4x4, tam by mohlo být více místa a až tolik by nevadilo, kdyby byl vůz bez diferenciálů nad čí uvažuju, chuť stavět celkem mám, jen u té tatry jsem v nějaké slepé uličce.

9zdenda9

#59
Já už to postavil , ale v případě že se celá náprava kývala a ne každá poloosa zvlášť. u Shmadoveho Modelu by to nešlo .
Já stavím 6x6 s jedním motorem , dralo se to v pohodě žádné kyvky ,ale teď sem přišel na základní problém : zadní nápravy jduo strašně tuho . Nebojte fotky vám někdy přidám až to dokončím a nafotím .
Stav, nebo zemřeš.
Muj QIP - ICQ - 357-701-021