(Vlastní) LTT speciál OshKosh MTVR

Založil eNTy, 09.04.2008, 22:03:56

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

eNTy

Představuji pár fotek svého TruckTrial speciálu postaveného podle vzoru vojenského náklaďáku OshKosh MTVR (Medium Tactical Vehicle Replacement) - Varianta MK31 tahač.
Link na product page
Snažil jsem se napodobit nejen krabicový vzhled (který přímo volal po hrubé studed stavbě) ale trochu i funkcionalitu. Zachoval jsem tedy pohon 6x6 s řiditelnou přední nápravou a nezávislé odpružení všech kol.
Model je bohužel výrazně širší vůči své délce než předloha, což je dáno technickými požadavky pravidel LTT. Z těch samých důvodů jsou též kola menší vůči vozu než u předlohy.
Pohon je 2xPF XL motor, zatáčení 1xPF M motor. Dvoustupňová převodovka (1:1 a 1:3), finální převod na ose 1:24.
Laicky řečeno: model jezdí pomalu a extra pomalu. Rychlost (či spíše pomalost) je cenou za vysoký kroutící moment (který se mi stále nedaří spolehlivě změřit). Stoupavost okolo 65 stupňů, vyjede na kolmý stupeň cca 7cm. Klesací úhly, maximální náklon a přejezd zákopu zatím nezměřeny.

Skyder

Je to dobry napad takto zverejnovat svoje vytvory pred sutazou truck trial? inak dobre urobena praca, obdivujem kvalitu fotiek..
Skyder

otaznik

Zajímavá taktika. Jsem zvědav na 1. závod.  ;)

eNTy

Citace od: Skyder kdy 09.04.2008, 22:28:23
Je to dobry napad takto zverejnovat svoje vytvory pred sutazou truck trial?

No, počítám, že každý má ze svého vozu nejméně podvozek a navíc si je určitě jist, že má nejlepší řešení. A pokud se přesto někdo nechá nějakým mým řešením inspirovat, určitě mi to nebude vadit, spíše naopak.

Shmade

Pěkný stroj. Úplně mám z toho nutkání ten svůj už taky ukázat... No možná, jestli se mi povedoou fotky jako tobě, tak se asi taky pochlubím :)

Jinak by mě ještě zajímalo, na jakou jsi se dostal hmotnost?

Shmade

Jo a ještě se mi líbí, že jsi si našel nějaký reálný předobraz svého trucku, podle kterého jsi stavěl. To já jsem se prostě držel jen toho, že to má vypadat aspoň zhruba jako náklaďák
A tyky ten motor... jako taky jsem si říkal, že bych ho tam mohl dát, ale určitě ne takhle pěkně pod kapotu jako tobě mi to nevychází. Bych ho mohl tak leda vozit na korbě. :)

eNTy

Stoupavost je okolo 65 stupňů, ne procent  :) Takže asi 140%? Udává se to ještě v procentech, když je to více než 45 stupňů?

jbagy


peter

Auto vypadá dobře, jediné z čeho mám trochu obavy je jeho rychlost. XL motory, sami o sobě, jsou už dost zpřevodované a tak jejich výsledná rychlost není nijak závratná. Pokud si k tomuto připočtu ještě šnekový převod, který jsi použil v náhonu kol, tak se docela dost bojím toho, aby se to auto pohybovalo nějak znatelně. Jinak na obrázcích nejsou vidět krom Bboxu žádné PF prvky, předpokládám, že ty jsou na té cestě. Poslední věc, se kterou si moc nevím rady je tebou zmiňovaná převodovka. Na obrázku je vidět pouze možnost manuálního řazení. Pokud je to tak schválně tak je to v pořádku, avšak jestli plánuješ řazení během jízdy v sekci, tak to je samozřejmě zakázáno, vyjma ovládání dalším motorem či pneumatikou.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

eNTy

Citace od: otaznik kdy 09.04.2008, 22:40:14
Zajímavá taktika. Jsem zvědav na 1. závod.  ;)

Máš na mysli nějaký konkrétní prvek nebo jen samotné zveřejnění?

eNTy

Citace od: peter kdy 10.04.2008, 08:20:08
Auto vypadá dobře, jediné z čeho mám trochu obavy je jeho rychlost.

Proč obavy, na rychlosti přece nezáleží  :)

Michal Moučka

Citace od: xtepn01 kdy 10.04.2008, 09:13:12
Proč obavy, na rychlosti přece nezáleží  :)
To zase není úplně pravda, protože bysme také nemuseli stíhat všechno odjezdit. Loni jsme v pěti jezdili někdy až do večera. A teď, pokud nás bude sedm, tak to bude ještě náročnější.


otaznik

Citace od: xtepn01 kdy 10.04.2008, 09:12:24

Máš na mysli nějaký konkrétní prvek nebo jen samotné zveřejnění?

Samotné zveřejnění. Do toho bych já asi nešel.
Také jsem zvědav, jak si auto poradí se zatáčením, nevypadá to na diferenciály.

A k té rychlosti: chvilku jsme uvažovali, že dáme nějaké rychlostní (pomalostní) omezení, protože opravdu nikdo není zvědavý na auto, které se plouží 1m za minutu.
Moje zkušenost s PF XL motory a šnekovým převodem je cca 1m za 30 sekund, což je také dost bída, diváky i ostatní závodníky takováhle pomalost (IMHO právem) odrazuje.

otaznik

Citace od: Michal Moučka kdy 10.04.2008, 09:25:17

To zase není úplně pravda, protože bysme také nemuseli stíhat všechno odjezdit. Loni jsme v pěti jezdili někdy až do večera. A teď, pokud nás bude sedm, tak to bude ještě náročnější.

Tohle je u mě až na druhém místě, na prvním je to, že příliš pomalé auto je naprosto nudné.

eNTy

Citace od: otaznik kdy 10.04.2008, 09:27:00
Tohle je u mě až na druhém místě, na prvním je to, že příliš pomalé auto je naprosto nudné.

Tak to se předem všem závodníkům omlouvám, nikdy by mne nenapadlo, že se bude v TT řešit rychlost.
Jinak co se týče převodovky, tak asi zústane manuální, motorizovaná by znamenala další váhu a další IR reciever, to je kvůli takové drobnosti moc námahy. Počítám, že na začátku sekce rozhodnu, zda je to projeditelné na rychlo, či ne a zařadím.

eNTy

Citace od: Shmade kdy 10.04.2008, 01:48:36
Jinak by mě ještě zajímalo, na jakou jsi se dostal hmotnost?

V této konfiguraci cca 2,1kg. Ale místo zadních kol se daj dát cyklokola, která mají se supercarovýma stejný průměr a hmotnost jde hodně dolů. Samozřejmě to totálně rozhodí těžiště (které má jinak ve stejném místě jako originál).

eNTy

Citace od: peter kdy 10.04.2008, 08:20:08
Jinak na obrázcích nejsou vidět krom Bboxu žádné PF prvky, předpokládám, že ty jsou na té cestě.

Chybí akorát reciever. XL motory jsou pod kabinou (24t u převodovky jsou jimi přímo hnané). Zatáčecí motor je pod "fake" motorem.

eNTy

Citace od: Shmade kdy 10.04.2008, 01:54:45
A tyky ten motor... jako taky jsem si říkal, že bych ho tam mohl dát, ale určitě ne takhle pěkně pod kapotu jako tobě mi to nevychází.

No, však to bylo nemálo námahy ho vpasovat pod kapotu  :) Počítám, že stavba přední nápravy zabrala víc než půlku celkového času. Přestavoval jsem asi 10x. Původně byly všude staré 4x4 9V motory a nad něj se "fake" motor nevešel, zachránil to až malý PF M motor.

otaznik

Citace od: xtepn01 kdy 10.04.2008, 09:54:27

Tak to se předem všem závodníkům omlouvám, nikdy by mne nenapadlo, že se bude v TT řešit rychlost.

To jsou právě ty zkušenosti z prvního mistrovství, kde extrémně pomalá auta spolehlivě odradila diváky i ostatní závodníky od sledování průjezdu sekcí. Koukat na to je fakt nuda, věř mi.

Michal Moučka

Citace od: otaznik kdy 10.04.2008, 10:03:44
To jsou právě ty zkušenosti z prvního mistrovství, kde extrémně pomalá auta spolehlivě odradila diváky i ostatní závodníky od sledování průjezdu sekcí. Koukat na to je fakt nuda, věř mi.
A nejen koukat, ale i jezdit s takovým autem není nic zábavného. Když se jezdilo vevnitř, tak byly sekce malé a nevadilo to tolik. Ale venku bývají sekce rozsáhlé.

eNTy

Citace od: Michal Moučka kdy 10.04.2008, 10:50:54
Ale venku bývají sekce rozsáhlé.

No ale počítám, že stále technicky náročné ne? Přece nemá smysl jet metr po rovině  :)

otaznik

Citace od: xtepn01 kdy 10.04.2008, 10:56:22

No ale počítám, že stále technicky náročné ne? Přece nemá smysl jet metr po rovině  :)

Můžeš jet metr i více do/z mírného/většího kopce, někdy je sekce tvořena několika překážkami, které nejsou u sebe, apod.

Myslím, že převod PF XL motoru 1:24 bude mezní hranice rychlosti, takže převodovku potřebovat nebudeš.  ;)

Já osobně jsem chtěl také použít PF XL motory, ale kvůli jejich pomalosti to asi neudělám - nebo je jinak zpřevoduji, bez použití šneka.

Shmade

Achjo, jste mě touhle diskuzí o rychlosti rozhodili, taky mi to jezdí pomalu :(
Ale předělávat se mi to už moc nechce, tak uvidíme,  pojedu holt první závod šnečím tempem a případné zrychlování si nechám na další.

eNTy

#23
Citace od: otaznik kdy 10.04.2008, 10:59:42
Myslím, že převod PF XL motoru 1:24 bude mezní hranice rychlosti, takže převodovku potřebovat nebudeš.  ;)

No, vždycky můžu přehodit 1:3 převod na 3:1 a rychlost zvýšit  ;)
I když to už by bylo asi moc, spíš použít 20t a 12t a zrychlit na necelý dvojnásobek

eNTy

Citace od: Shmade kdy 10.04.2008, 11:06:51
Achjo, jste mě touhle diskuzí o rychlosti rozhodili, taky mi to jezdí pomalu :(

Nesmysl, TT auta jezdí pomalu. Je to dáno náročnými překážkami. Důraz u TT má být na technickou náročnost tratě, ne délce - tedy maximálně tak 3 branky, mezi kterými se těžko manévruje, v takovém případě rychlost nění rozhodující. Pokud někdo postaví 5 branek přes půl lesa a největší překážka je šiška, není to TT ale cross-country.
V klasickém TT je vzdálenost branek málokdy větší, než 3x délky auta, takže metr za minutu znamená průjezd sekce za 90 sekund.

Michal Moučka

Citace od: xtepn01 kdy 10.04.2008, 11:12:00
Nesmysl, TT auta jezdí pomalu. Je to dáno náročnými překážkami. Důraz u TT má být na technickou náročnost tratě, ne délce - tedy maximálně tak 3 branky, mezi kterými se těžko manévruje, v takovém případě rychlost nění rozhodující. Pokud někdo postaví 5 branek přes půl lesa a největší překážka je šiška, není to TT ale cross-country.
V klasickém TT je vzdálenost branek málokdy větší, než 3x délky auta, takže metr za minutu znamená průjezd sekce za 90 sekund.
To ale zase není úplně pravda. Na TT auta jezdí různě rychle. Jsou závodníci, kteří jezdí šnečí rychlostí, ale naštěstí jich není mnoho. V sekcích branky někdy bývají vzdálenější, někdo jsou bližší, ale jsou postaveny třeba obráceně, takže někdy je potřeba objet celou sekci, aby ses do ní dostal. Jen pro zajímavost, poslední dobou vznikají i rozsáhlé rychlostní sekce.  ;)

Shmade

Hmm, tak mám za minutu 82 cm. :( Nevím, jestli to nějak razantně zlepší mazání a nové baterie -  nejspíš moc ne...  Asi s tím zkusím přeci jenom ještě něco udělat.

peter

Citace od: Shmade kdy 10.04.2008, 11:52:07
Hmm, tak mám za minutu 82 cm. :( Nevím, jestli to nějak razantně zlepší mazání a nové baterie -  nejspíš moc ne...  Asi s tím zkusím přeci jenom ještě něco udělat.

Tak to používáš stejné zpřevodování u XL motoru jako X tepn, tedy 1:3 a 1:24. Dle mého osobního názoru musí pro Xl motor stačit jen převod 1:3, ale nemám to odzkoušené, každopádně šnek mi přijde už hodně zbytečný.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

eNTy

Citace od: Michal Moučka kdy 10.04.2008, 11:25:01
Jen pro zajímavost, poslední dobou vznikají i rozsáhlé rychlostní sekce.  ;)

Já vím, ale nezapomínej, že ta auta maj třeba 25 rychlostí a poměr mezi krajními stupni klidně 1:100. V Legu si prostě musíš vybrat jen část a TT je IMHO zajímavej převážně těma "akrobaciema". Takže oželíš rychlost na úkor síly. Proto například klasické terénní závodní auto z Lega jen tak nepostavíš, protože potřebuješ spoustu rychlostí a rozdílných záběrů. To by sice v elektřině dokázal místo převodovky obstarat regulátor, ale ten je právě pravidly zakázán. Kdyby nebyl, měl bys auto silné i rychlé.

Shmade

Když já jsem šneka právě potřeboval použít ani ne tolik kvůli dosažení převodu, ale hlavně kvůli potřebám mojí konstrukce podvozku.