Studless vs. studded

Založil otaznik, 19.01.2007, 17:10:19

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Petrjr

Citace od: otaznik kdy 27.01.2007, 10:35:48
Kombinace studless a klasického techniku je bez problémů, pokud si člověk stavbu rozvrhne a trošku promyslí (stejně jako když staví pouze z klasického techniku nebo pouze ze studless).
To dnes omrknu na Truck Trial. Tak se předem omlouvám, až vám (po závodě) polezu do střev.  U aut , pochopitelně. ;)  Nedestruktivně, pochopitelně. A předem hlásím, nepůjde o průmyslovou špionáž.

TomG

Citace od: Petrjr kdy 27.01.2007, 10:40:10
Citace od: otaznik kdy 27.01.2007, 10:35:48
Kombinace studless a klasického techniku je bez problémů, pokud si člověk stavbu rozvrhne a trošku promyslí (stejně jako když staví pouze z klasického techniku nebo pouze ze studless).
To dnes omrknu na Truck Trial. Tak se předem omlouvám, až vám (po závodě) polezu do střev.  U aut , pochopitelně. ;)  Nedestruktivně, pochopitelně. A předem hlásím, nepůjde o průmyslovou špionáž.

Maximalne te vyhodi na ulici, kdyz budes moc vlezly :)
Only the best can survive.

pavt

No, osobně si myslím, že neexistuje jiná šance, než se se studless prostě smířit, protože jinak by člověk bohužel skončil jen u nakupování použitých starých sad, což přece jen není ono. Takže teď půjdu do toho 8479 (díky za radu!) ale do budoucna holt moderna.
Rád bych se ještě zeptal na další, s tématem decentně související - do budoucna bych si rád pořídil Mindstorms, jenže který? Samozřejmě, že RCX je víc "lego", nabízí (alespoň zatím) širší nabídku rozšíření, senzorů (viděl jsem i laser...) atd., ale přece jen je to do budoucna mrtvá platforma. Takže spíše NXT?

Jindroush

Pokud chceš někdy rozpohybovat System model, tak jedině RCX.
Pokud jen Technic vymyšlenosti, tak asi NXT. Problém NXT je v jeho jednoznačné orientaci na roboto-humano-příšero výtvory, senzory jsou moc velké a nešikovné atd.
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

pavt

Díky, musím to ještě promyslet. Jakožto příležitostného programátora mne víc láká NXT, ale ty senzory se mě fakt nelíbí. Motorky jsou přímo odporný - ale zas krokovací, to se může hodit. Existuje nějaká možnost, konverzní kabely či něco takového, jak připojit RCX senzory k NXT? Teoreticky tam přece nemůže bejt nějaký zásadní rozdíl!

Jindroush

Viz http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=9241.0

Rozdíl tam je, z hlavy nevím jakej, souvisí to s aktivností / pasivností těch prvků.
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

otaznik

Citace od: pavt kdy 27.01.2007, 15:50:45
Díky, musím to ještě promyslet. Jakožto příležitostného programátora mne víc láká NXT, ale ty senzory se mě fakt nelíbí. Motorky jsou přímo odporný - ale zas krokovací, to se může hodit. Existuje nějaká možnost, konverzní kabely či něco takového, jak připojit RCX senzory k NXT? Teoreticky tam přece nemůže bejt nějaký zásadní rozdíl!

NXT má technicky lepší senzory, ale jejich možnosti přichycení tak ideální nejsou. Konverzní kabely existují, pokud vím, jen na připojení neNXTmotorů, na senzory ne.

pavt

No ja teda nevim, ale jak se tak divam na http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=8528&cn=17 tak tam je jasne receno, ze se to da pouzt na pripojeni jak motoru, tak senzoru, ale samozrejme, nemam s tim zadne zkusenosti, tezko rict, jak je to pouzitelne programove. Pokud by to slo, tak predbezne uvazuji spis o NXT s tim, ze si poridim i par pouzitych senzoru z RCX.

otaznik

Citace od: pavt kdy 27.01.2007, 21:08:23
No ja teda nevim, ale jak se tak divam na http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=8528&cn=17 tak tam je jasne receno, ze se to da pouzt na pripojeni jak motoru, tak senzoru, ale samozrejme, nemam s tim zadne zkusenosti, tezko rict, jak je to pouzitelne programove. Pokud by to slo, tak predbezne uvazuji spis o NXT s tim, ze si poridim i par pouzitych senzoru z RCX.

Ano, máš pravdu, je to i pro senzory. Omlouvám se za špatnou informaci.  :-X

grohl

Trochu se vracím zpátky v tématu, ale i já ačkoli naprosto uchvácený studlessem (méně jeho pevností) uznávám, že bez studded popř. system dílků se prostě nedá ???. právě jsem se snažil o komplet studless variaci na 8421 a bez čtyřech studded technic dílů bych to prostě nedokončil, resp. výložník jeřábu by byl max. dvoudílný a ne tří jako v původním setu. Nicméně zadařilo se a zanedlouho čekejte fotky tohoto nesmírně naštvávacího projektu.

Mellory

Citace od: grohl kdy 31.01.2007, 18:53:17
Trochu se vracím zpátky v tématu, ale i já ačkoli naprosto uchvácený studlessem (méně jeho pevností) uznávám, že bez studded popř. system dílků se prostě nedá ???. právě jsem se snažil o komplet studless variaci na 8421 a bez čtyřech studded technic dílů bych to prostě nedokončil, resp. výložník jeřábu by byl max. dvoudílný a ne tří jako v původním setu. Nicméně zadařilo se a zanedlouho čekejte fotky tohoto nesmírně naštvávacího projektu.

No tak studless 8421 se studded ramenem je skoro totéž, co originál. Studless rameno se třemi částmi lze sestavit, jen vyžaduje odlišnou stavbu, než u studded ekvivalentu.
Nothing is true. Everything is permitted.

grohl

#41
Citace
No tak studless 8421 se studded ramenem je skoro totéž, co originál. Studless rameno se třemi částmi lze sestavit, jen vyžaduje odlišnou stavbu, než u studded ekvivalentu.

rameno je komplet studless až na čtyři díly a opravdu jsem špekuloval velmi dlouho, aby šlo rameno uchytit do stávající konstrukce kabiny. Musel jsem si pomoci studded kostkama, jinak by muselo být min. o dva study širší. No stejně to opět byla těžká improvizace i co se týče trupu jeřábu-chyběly některé ozuby a podobně,ale nakonec všechny funkce zachovány, něco poupraveno, lehce vylepšeno.

yaqwsx

Já mám postoj ku studless celkem neutrální, možná trochu negativní.....
Nejlepší by bylo, kdyby byly v originálních setech základy(kostra) ze studed...Hodně se tam toho vleze, je to celkem pevné...A potom kdyby byla "karoserie" ze studless(to kvůli vzhledu a relativně malé hmotnosti).Příkladem z reality mohou být super cars....Dnešní supercars umí toho málo,ale vypadají pěkně...Ach, kdyby u nich byla funkčnost 8880...
škoda, že se LEGO žene za nízkými výrobními náklady studless

otaznik

Citace od: yaqwsx kdy 14.01.2008, 18:21:03
Já mám postoj ku studless celkem neutrální, možná trochu negativní.....
Nejlepší by bylo, kdyby byly v originálních setech základy(kostra) ze studed...Hodně se tam toho vleze, je to celkem pevné...A potom kdyby byla "karoserie" ze studless(to kvůli vzhledu a relativně malé hmotnosti).Příkladem z reality mohou být super cars....Dnešní supercars umí toho málo,ale vypadají pěkně...Ach, kdyby u nich byla funkčnost 8880...
škoda, že se LEGO žene za nízkými výrobními náklady studless


Ono záleží čemu říkáš Supercar. Poslední byl v roce 2001 set 8466 4 x 4 Off-Roader. To potom byly Racers - tedy věci hlavně o designu.

yaqwsx

To otaznik:To je detail.........

otaznik

Citace od: yaqwsx kdy 14.01.2008, 19:41:01
To otaznik:To je detail.........

Cože? To, že považuješ sety ze serie Racers za TECHNIC Supercar je detail?!  ::)

yaqwsx

Ne, to ne.Ale já to beru tak, že díky studles auta přecestovala z Technic do Racers......

danny01

Citace od: yaqwsx kdy 14.01.2008, 20:03:56
Ne, to ne.Ale já to beru tak, že díky studles auta přecestovala z Technic do Racers......

A prišla o svoje "technic" kúzlo a funkcie. Mne osobne sa nepáči séria FERRARI, ktorá je vďaka značke neúmerne drahá na to čo ponúka funkčnosťou a zásobou dielikov.
Uvidíme aký bude v skutočnosti 8297 (http://www.brickset.com/detail.aspx?Set=8297-1)
Danny

otaznik