(vlastní) Stroje, které známe z našich tratí

Založil AdamKo, 26.12.2009, 21:18:23

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

hobby

#30
Je to neustálé pokušení, spojit lego a modelařinu v jedno. Potýkám se s tím sám a vždy se snažím hledat obtížný kompromis. Ty vagony jsou velmi dobré, pokud je nahlížím modelářskou optikou (opomíjím pracné non-lego samolepky, ale chápu-jiné možnosti nejsou). Je to tedy legoMOC - vitrínovka. Jako legoMOC - funkční hračka to je problém na první pohled. Geometrie kolejiva to prostě nesnese (celkové proporce, délku, způsobující hrozné tvarové deformace) a při jízdě to opravdu vypadá strašně (souhlas s Pekim).
Už tu bylo na téma lego & modelařina několik témat se závěrem, že z lega modelařit nejde, nebo velmi omězeně. Já to vzdal a dívám se na lego jen jako na (téměř geniální) hračku.
Jinak ti fandím, jši šikovnej a máš výborné nápady.
PS. Také se mi líbí, jak poctivě a otevřeně zobrazíš veškerá negativa. To není běžné.

mirek

Vagony jsou nádherné. To je neoddiskutovatelné.
Pravdou je, že ani na "kolejišti na půdě" by se nemohli projet díky své délce. Škoda.
Kolejiště by muselo být stavěno na tento druh vagonů, to znamená, že rovné koleje by se musely
spojovat do oblouku, na vnitřní straně normálně a na venkovní odtažené (někde to bylo už popisováno), případně použít flexi koleje holandského výrobce (popsáno v některém čísle Railbricks).
To pak by nestačila na takto položené koleje ani naše půda.
AdamKo, bezesporu patříš mezi stavitele, kteří mají cit pro detail.

Anatyt

Citace od: mirek kdy 24.02.2010, 09:15:09
případně použít flexi koleje holandského výrobce (popsáno v některém čísle Railbricks).

To sú nejaké iné kolaje ako tie flexi od LEGA?
Inak ten problém s geometriou by šiel vyriešiť aj s flexi kolajami od LEGA, nie?

mirek

#33
V čísle RAILBRICKS č.3 jsou flexikoleje (vodivé, kovový povrch) popsány.
Lego flexikoleje jsou nevodivé.

Je tam odkaz i na BRICKSHELF :    http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3555021

a ještě lepší:   http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3181276

Anatyt


AdamKo

#35
Citace od: maeror kdy 24.02.2010, 08:35:25
nevím, jestli by tě s tím pustili do Velimi... ;)

Myslím, že ne. Už jenom pro to, že nejsou připraveni na soupravu o rozchodu 37mm >:D


Citace od: mirek kdy 24.02.2010, 15:40:59
flexikoleje

Téda to čubrním :o   S tím by se daly provádět věci, těch okruhů... A hlavně "zničených" dílů >:D
Krásný nápad dotažený do konce, jak se vykašlat na nové lego koleje - plasťáky ;D

Colonel32

Citace od: AdamKo kdy 24.02.2010, 23:08:48
Téda to čubrním :o   S tím by se daly provádět věci, těch okruhů... A hlavně "zničených" dílů >:D

Je to reddish brown, takže s tím nemám problém.

AdamKo

Citace od: Jonas kdy 24.02.2010, 08:35:40
Určitě bych je zkrátil nejméně o čtvrtinu. (Například menšími okny, kterých by ale pak mohlo být více.) Když vidím takto z tratě vybočující vozy, zalomené vzájemně do úhlu 90 stupňů, tak se mi z toho pohledu dělá špatně. (Sorry.)

Když je zkrátím na čtvrtinu, dostaneme se na hodnotu 36 - na projetí oblouku v pohodě. Ale když povážím, že lokomotiva, co je táhne má délku taky 36 studů...  Ani trochu se mi to nezamlouvá :P

AdamKo

Citace od: Colonel32 kdy 25.02.2010, 10:07:07
Citace od: AdamKo kdy 24.02.2010, 23:08:48
Téda to čubrním :o   S tím by se daly provádět věci, těch okruhů... A hlavně "zničených" dílů >:D
Je to reddish brown, takže s tím nemám problém.

;D ;D ;D říkáš, že některé dílky jsou si rovnější...a účel světí prostředky
světle šedá (betonové pražce) už by vadila? ;D

Colonel32

Citace od: AdamKo kdy 25.02.2010, 22:58:20
;D ;D ;D říkáš, že některé dílky jsou si rovnější...a účel světí prostředky
světle šedá (betonové pražce) už by vadila? ;D

Nelibě nesu likvidaci dílů, kterých byl vyrobeno jen určité množství, a které už se vyrábět nebudou. Tz. za pražce ve staré šedé budu prskat, pražce v nové šedé budu ignorovat.

AdamKo

Po delší odmlce se s Vámi chci podělit o můj nový výtvor, jedná se o dieselovou lokomotivu ČD 794.

Už jen z počtu přezdívek (,,Bardotka, Berta Cecula, Pegas, Zamračená") můžeme usoudit, že se jedná skutečně o lokomotivy mezi ajzboňáky a soutoši velmi oblíbené. Avšak, jejich osud se pomalu naplňuje... Na výkony jsou čím dál častěji nasazováni Brejlovci, poslední provozní 751 / 749 jsou sváženy do Prahy (DKV Olomouc je jejich posledním mimopražským útočištěm). Generální opravy se na nich už od 90. let neprovádí, proto jsou dnes zbylé stroje ve velmi špatném stavu.

Protože jsem s těmito lokomotivami vyrostl, stavím je i z lega. (Bývalé) olomoucké stroje pyšnící se nejrůznějšími strakatými kabáty přímo vybízí ke stavbě z kostiček :D

Jednou z největších oprav řady 751 byla v 90. letech přastavba 60 kusů na řadu  ČD 749.

Moje LEGO BARDOTKA
s klasickou šířkou 6 studů a délkou 38 studů (kvůli nosu)
je inspirována jednou olomouckou barevnou variací 749 (viz foto 1)

Původně jsem měl postavenou Bertu v unifikovaném nátěru z 90. let. Kombinace černé – červené – žluté – červené – černé mi spíš přišla jako německá trikolóra, navíc jsem byl přinucen použít šedé kryty 9V motorků, které se k této ,,sendvičové "variaci vůbec nehodily. Proto tato kombinace.
Koncept s vlastními nárazníky a barevnými anténkami (tlakovými hadicemi) jsem si natolik oblíbil, že jsem jej použil i u tohoto modelu.
Střecha lokomotivy je sice střídmější, snažil jsem se ale, aby dokonale kopírovala reálnou předlohu.

Pro puristy:
S používáním mé oblíbené barevné samolepící tapety jsem se pro tentokrát krotil  ;D , upravil jsem jen čelní skla a kostku s negativním sklonem nosu. Samolepky jsou opět mojí  vlastní výroby (s postupem jak vytisknout co nejpodobnější červeň jsem už dosti obeznámen :p).
Madla dveří jsou ze stejné bužírky, jako polopantografy ,,Esa" (i stejné délky). Tabulky s čísly jsou na předcích přilepeny pomocí kousku oboustranné lepicí pásky, jako ventilátory u ,,Osobních vozů."

Pro motorkáře:
Rovnou posílám jen fotky 9V varianty, která už má slušnou tahovou sílu. Chceme-li být přesní (a my chceme, že  ;D) lokomotiva má tedy pohon trakčních motorů B´B´.

Pokud by někoho "zamračenské" téma zaujalo, může se podívat na můj blog.

AdamKo

LEGO BARDOTKA

hobby

Ta lokotka by byla docela dobrá, ale je vysoká a z čela nevypadá dobře. Musíš si stanovit výškový limit a do něj se každopádně vejít. Je třeba snížit výšku všech barevných pruhů, hlavně obou černých. Nevím jak, takže ti  neporadím, ale pro docílení příjemnějších proporcí skříně je to nutné.

mirek

Hobby, zprvu jsem si také říkal, že ta Bardotka je na můj vkus moc vysoká. Ale po shlédnutí dalších fotek, zejména té, kde je k ní připojen osobní vagon, nevidím to už tak černě. Výškový rozdíl mezi lokomotivou a osobním vagonem není totiž žádný. Chválím netradiční spojení kostek.

BlackDemon

Tak musím říct že se ti tento MOC povedl tak jako ostatní ;).Teď když tak přemýšlím nechtěl by si udělat i 810-ku nebo 809-ku?? ;D
V tom pajzlu jsme v haj-lu.

AdamKo

Citace od: hobby kdy 25.04.2010, 09:04:46
Ta lokotka by byla docela dobrá, ale je vysoká a z čela nevypadá dobře. Musíš si stanovit výškový limit a do něj se každopádně vejít. Je třeba snížit výšku všech barevných pruhů, hlavně obou černých. Nevím jak, takže ti  neporadím, ale pro docílení příjemnějších proporcí skříně je to nutné.

Připouštím, ty čelní fotky (2. a 5.) docela zkreslují.

Já si žádný výškový limit nikdy nestanovil  >:D a stavěl zase jako vždy jen podle citu. Když jsem ji pak hotovou poměřoval vzhledem k vagónům a k Esu, tak jsem zjistil, že je Berta má střechu stejně vysokou  jako osobní vagóny a jen o 2 plate vyšší než je střecha Esa. Bral jsem normální výšku střechy 363, NE výšku ventilátorové nádstavby. Samozřejmě že houkačky, komín a madla na střeše 749 jdou trochu nad rovinu střechy, ale když to srovnám s výškou izolátorů, ventilátorů a (stažených) sběračů u 363, tak je to pořád nic;
Takže bych skoro řekl, že jsem se do ,,limitu" vešel.

Co se snižování výšky všech barevných pruhů týče, tak to hned zavrhuji !
Uvědom si, že teď činí výška strojovny 4 bricky a 1 plate (to je třeba výška zeleného rychlovlaku) Když už bych to celé snížil, řekněme o 5 plate, vyleze z toho neproporční nudle, kterou budu muset zkrátit i délkově  :P;
Střechu mám postavenou ze zaoblených dílů - v prostřední části prostě musí být mřížka s dvěma průduchy - a jen těžko postavíš něco nižšího;
Takže pokud někde ubrat, tak jedině v černém rámu. Když ale uberu 2 plate v rámu (a dostanu se na výšku 1 kostky) nebudou mi už v předku navazovat světla, budou ,,utopená" pod nosem, protože už nezbude nikde žádná mezera.

IMHO je pro docílení příjemnějších proporcí skříně nutné stavět všechny železniční vozidla široké 8 studů, tomuto řešení ale říkám ne.  :)

AdamKo

Citace od: BlackDemon kdy 25.04.2010, 10:06:31
Tak musím říct že se ti tento MOC povedl tak jako ostatní ;).Teď když tak přemýšlím nechtěl by si udělat i 810-ku nebo 809-ku?? ;D

Dík ;)   810 už je na pořadníku ;D

BlackDemon

Citace od: AdamKo kdy 25.04.2010, 15:59:02
Citace od: BlackDemon kdy 25.04.2010, 10:06:31
Tak musím říct že se ti tento MOC povedl tak jako ostatní ;).Teď když tak přemýšlím nechtěl by si udělat i 810-ku nebo 809-ku?? ;D

Dík ;)   810 už je na pořadníku ;D
SUPER!! ;D Už se těšim na 810  :).
V tom pajzlu jsme v haj-lu.

peki

Oceňuji vyřešení charakteristického tvaru dolní části kabiny okomotivy. Zajímalo by mne jak to máš napojené, mám také tuto lokomotivu rozpracovanou (ale řeším to trošku jinak).

Citace od: AdamKo kdy 25.04.2010, 15:57:48
Připouštím, ty čelní fotky (2. a 5.) docela zkreslují.
Co se snižování výšky všech barevných pruhů týče, tak to hned zavrhuji !

Nikdy neříkej nikdy  ;) Ty fotky nezkreslují, prostě to tak je  ;) Otázkou je co a za jakou cenu se s tím dá udělat. Z odstupem času svoje mašinky také předělávám, vylepšuji. Na první pohled nepatrné snížení o 1 - 2 plate opravdu udělá hodně. Líbila se mi tvoje střecha na Esu, protože byla řešena efektně a věšel jsi se tuším do výšky 2 plate (hlavní část). Tady mi ta střecha přídě zbytečně vysoká. U mojí varianty s s tím zatím také zápasím.

Druhou věcí (a neříkám že je to špatně)  je nepoužívání train base (výška 2 plate). Pokud jí použiji jako u továrních setů, tak mi lokomotiva "začíná" už 2 plate pod vrchním koncem motoru. Ty jsi "automaticky" o 2 plate výše (u Esa,tady dokonce daleko více), zase můžeš stavět delší lokomotivy. Je to o vlastním stavebním rukopisu, který začně být čitelný postupem času.

Abych se dobral nějakého závěru - dobrá práce, zkusil bych celkově lokomotivu znížit o 1-2 plate.

betakaroten

#49
Za provedení pluhu, nárazníku a "prsou" smekám a tleskám!

Co se týče zbytku, v žádném případě bych nesnižoval všechno, ale je potřeba si lépe prohlédnout fotku. Co mě praštilo do očí na první pohled:
- černý hlavní rám je zhruba stejně tlustý jako červený pruh nad ním
- hranice boků a střechy není vodorovná, ale nad kabinami je o trochu výš než nad strojovnou (tj. je možné střední část střechy s mřížkami zapustit o 1 plate)
- celá lokomotiva je o kousek nižší než vagon (celkové snížení tedy vůbec nebude vadit)

Citace od: peki kdy 26.04.2010, 15:10:03train base (výška 2 plate). Pokud jí použiji jako u továrních setů, tak mi lokomotiva "začíná" už 2 plate pod vrchním koncem motoru. Ty jsi "automaticky" o 2 plate výše
Dovolím si nesouhlasit. Empiricky ověřeno je to 1 plate.

P.S. K barevnému provedení - kdyby se někomu zachtělo unifik z 90. let, tak to měla být  červená+žlutá+šedá. Jestli se v reálu vyskytuje černá, jde o provozní patinu (čti: špínu) nebo lidovou tvořivost eisenbahňáků.

AdamKo

Citace od: betakaroten kdy 26.04.2010, 20:31:53
- černý hlavní rám je zhruba stejně tlustý jako červený pruh nad ním
Vím, že tam není ideální poměr. Přidat červené?  >:D
Zakopaný pes je v tom, že každý delší lego vagon/lokomotiva musí mít nárazníky na otočném podvozku a ne na rámu, jak je tomu ve skutečnosti. Tomuto problému se neumím vyhnout...no, tady je to zrovna na bočnici hodně vidět. :(

Citace od: betakaroten kdy 26.04.2010, 20:31:53
- hranice boků a střechy není vodorovná, ale nad kabinami je o trochu výš než nad strojovnou (tj. je možné střední část střechy s mřížkami zapustit o 1 plate)
TĚĎ JSI NA TO KÁPL :)   Tento detail mi při kompletaci dílů nějak ušel. (Měl jsem lokomotivu dlouho rozdělanou na jednotlivé segmenty a sestavoval jsem je těsně před focením.)
Souhlasím, hned jsem to napravil, díky za věcnou připomínku ;). Pro některé, bohužel, se výška lokomotivy nad kabinou vůbec nezměnila.

Citace od: betakaroten kdy 26.04.2010, 20:31:53
K barevnému provedení - kdyby se někomu zachtělo unifik z 90. let, tak to měla být  červená+žlutá+šedá. Jestli se v reálu vyskytuje černá, jde o provozní patinu (čti: špínu) nebo lidovou tvořivost eisenbahňáků.
O lidové tvořivosti, co se dieselových lokomotiv týče, by se daly napsat opravdu romány. Možná jsem nevědomky zavinil nedorozumění, protože jsem mluvil o unifiku s černým spodkem. Viděl jsem těchto lokomotiv dost (ty rámy byly i tmavě modré, tmavě zelené a tmavě šedé). Do teď jsem si ale myslel, že unifik znamená červená+žlutá+červená včetně rámu  (tak se natíraly jednu dobu i ,,Plecháče" nebo ,,Laminátky") a šedý rám patří kombinaci: červená včetně střechy+světle šedá+tmavě šedá na rámu?
Ono je to stejně jedno, protože co kus, to v něčem ORIGINÁL.  :)
Proč jsem tedy neuvažoval o jiném rámu než černém?  Jednoduše, páč jsem neměl dost kostek 1x2x1 with axle hole v jiné barvě než v černé.

Colonel32

Citace od: AdamKo kdy 27.04.2010, 20:58:01
Jednoduše, páč jsem neměl dost kostek 1x2x1 with axle hole v jiné barvě než v černé.

AFOL se od PWPWLa liší především tím, že nestaví z toho co má, ale kupuje to, z čeho chce stavět.

(Person Who Plays With Legos sice na googlu nenajdete, páč jsem si to právě vymyslel, ale kdo to zkusí, má body k dobru)

AdamKo

Citace od: Colonel32 kdy 27.04.2010, 21:44:05
Citace od: AdamKo kdy 27.04.2010, 20:58:01
Jednoduše, páč jsem neměl dost kostek 1x2x1 with axle hole v jiné barvě než v černé.

AFOL se od PWPWLa liší především tím, že nestaví z toho co má, ale kupuje to, z čeho chce stavět.

Až vykradu banku nebo se stanu ředitelem (ČEZu), pak si opravdu budu moct stavět co chci... zatím mám jenom 1 hlavního sponzora, a ten neutáhne všechno...
Pokud to mám chápat jako Tvou velmi zdvořilou nabídku sponzoringu, tak jsem opravdu mile potěšen ;D

(btw: buď opravdu nejsem AFOL, nebo jsem právě z toho důvodu stavěl na co mám)

Matošo

Tak to jsem teda netušil, že AFOL je člověk, který kupuje to, z čeho chce stavět... ???

AdamKo

Citace od: Matošo kdy 27.04.2010, 22:19:44
Tak to jsem teda netušil, že AFOL je člověk, který kupuje to, z čeho chce stavět... ???

Holt, celý náš život je učení a poznávání nových věcí... ;D

AdamKo

Ještě dovolte vyjádřit se ke staršímu příspěvku:

Citace od: peki kdy 26.04.2010, 15:10:03Zajímalo by mne jak to máš napojené, mám také tuto lokomotivu rozpracovanou (ale řeším to trošku jinak).
Druhou věcí (a neříkám že je to špatně)  je nepoužívání train base (výška 2 plate). Pokud použiji jako u továrních setů, tak mi lokomotiva "začíná" už 2 plate pod vrchním koncem motoru. Ty jsi "automaticky" o 2 plate výše (u Esa,tady dokonce daleko více), zase můžeš stavět delší lokomotivy. Je to o vlastním stavebním rukopisu, který začně být čitelný postupem času.
Toho, že u svých lokomotiv obestavuješ train base jsem si všiml. Proto jsem při stavbě Esa porovnával Tvou 363 a skutečné stroje, zrovna tak u Tvé 754. Nepřišlo mi, že by hlavní rám zas tak moc přečníval bočnice (u Esa určitě ne), aby se to promítlo do zjednodušené 6studové lokomotivy. Na druhou stranu je to asi zatím jediný způsob, jak ,,vecpat" na předek 6 studového "Brejlovce" 4 světla, tabulku a zkosený rám. U ,,Zamračené" problém 4 světel odpadá, proto jsem mohl zkusit úplně jinou metodu upevnění předku.
Všechno má svá pro a proti.
Já train base nepoužil (zatím jen 4krát) protože buď takovou barvu nemám a nechtělo se mi jej polepovat (Eso) nebo proto, že jsem potřeboval snížit podlahu (Tramvaj) ale hlavně proto, že jsem limitován pouze třemi (6) otvory - jejich pozice se mi občas nehodí do krámu - a naprostou absencí vyvazovacích čepů, které si pokaždé můžu s radostí udělat sám nad podvozkem...

Citace od: peki kdy 26.04.2010, 15:10:03Líbila se mi tvoje střecha na Esu, protože byla řešena efektně a věšel jsi se tuším do výšky 2 plate (hlavní část). Tady mi ta střecha přídě zbytečně vysoká.
Eso tušíš správně. Ale Eso není Berta – nemůžu na ni jen tak napasovat sice nízkou, ale zato zkosenou střechu, když musí být skutečně zaoblená (viz tvůj brejlovec).

Citace od: peki kdy 26.04.2010, 15:10:03Abych se dobral nějakého závěru - dobrá práce, zkusil bych celkově lokomotivu znížit o 1-2 plate.
Tak tak. Taky to nějak smysluplně ukončím: střecha nad strojovnou je už snížena o 1 plate.  Fotky snad později doplním.

otaznik

Citace od: AdamKo kdy 27.04.2010, 22:08:50
Až vykradu banku nebo se stanu ředitelem (ČEZu), pak si opravdu budu moct stavět co chci... zatím mám jenom 1 hlavního sponzora, a ten neutáhne všechno...
Pokud to mám chápat jako Tvou velmi zdvořilou nabídku sponzoringu, tak jsem opravdu mile potěšen ;D

(btw: buď opravdu nejsem AFOL, nebo jsem právě z toho důvodu stavěl na co mám)
Tohle není vždy o velkých penězích, není nutné vždy kupovat stovky drahých dílů.

AdamKo

Citace od: otaznik kdy 27.04.2010, 22:50:23
Tohle není vždy o velkých penězích, není nutné vždy kupovat stovky drahých dílů.

Máš pravdu. (Dnes už opravdu nemám zapotřebí se hádat.) Takže nerozvíjejme další zbytečné teorie o tom, proč jsem si ty díly nepořídil, když jsou kdykoli, kdekoli, jakkoli, za cokoli k mání, třeba na bricklinku.  Berte tu stavbu jako fakt, že jsem stavěl z toho, co jsem měl doma po ruce, a z toho, co se za dané situace postavit dalo.  Vždyť nejsem jediný, kdo tak staví, a navíc nestavím nesmysly.  Basta.

otaznik

Citace od: AdamKo kdy 27.04.2010, 23:05:03
Berte tu stavbu jako fakt, že jsem stavěl z toho, co jsem měl doma po ruce, a z toho, co se za dané situace postavit dalo.  Vždyť nejsem jediný, kdo tak staví, a navíc nestavím nesmysly.  Basta.
Tohle absolutně nerozporuji.  8)

betakaroten

Citace od: AdamKo kdy 27.04.2010, 20:58:01
Citace od: betakaroten kdy 26.04.2010, 20:31:53
- černý hlavní rám je zhruba stejně tlustý jako červený pruh nad ním
Vím, že tam není ideální poměr. Přidat červené?  >:D
Právě naopak, ubrat černé. Buď na výšku 2 plate, nebo na výšku ležící jedné kostky. Sice to poněkud ztíží provedení detailů na rámu (opěrné body pro zvedáky a madla u stupaček), ale na černém rámu stejně moc nevyniknou.
CitaceZakopaný pes je v tom, že každý delší lego vagon/lokomotiva musí mít nárazníky na otočném podvozku a ne na rámu, jak je tomu ve skutečnosti. Tomuto problému se neumím vyhnout...no, tady je to zrovna na bočnici hodně vidět. :(
Taky se to dá udělat s nárazníky na rámu, jenom spřáhlo musí zůstat na podvozku.

CitaceO lidové tvořivosti, co se dieselových lokomotiv týče, by se daly napsat opravdu romány. Možná jsem nevědomky zavinil nedorozumění, protože jsem mluvil o unifiku s černým spodkem. Viděl jsem těchto lokomotiv dost (ty rámy byly i tmavě modré, tmavě zelené a tmavě šedé). Do teď jsem si ale myslel, že unifik znamená červená+žlutá+červená včetně rámu  (tak se natíraly jednu dobu i ,,Plecháče" nebo ,,Laminátky") a šedý rám patří kombinaci: červená včetně střechy+světle šedá+tmavě šedá na rámu?
Ono je to stejně jedno, protože co kus, to v něčem ORIGINÁL.  :)
Proč jsem tedy neuvažoval o jiném rámu než černém?  Jednoduše, páč jsem neměl dost kostek 1x2x1 with axle hole v jiné barvě než v černé.
Jako vzory unifiku se uváděly řady 730 a 742 - a ty měly šedý rám. Ono asi u skříňových lokomotiv někomu nebylo jasné, jestli rám patří ke spodku, nebo ke skříni.

-------------------------
Citace od: Colonel32 kdy 27.04.2010, 21:44:05
AFOL se od PWPWLa liší především tím, že nestaví z toho co má, ale kupuje to, z čeho chce stavět.
A proto staví hrozně pomalu (nebo skoro vůbec), protože pořád čeká na zásilky >:D
Chce to být trochu také AFOAOL (already owned) - tak když nejsou 1x2x1 s dírou, nastupuje metoda obchvatu s úplně jinými díly.