(vlastní) VW Microbus

Založil Hansel, 24.06.2006, 00:41:48

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Hansel

Takže tady je můj první pokus v CAD. Dělal jsem to opravdu hodně dlouho, začínal jsem před maturou a teď jsem se k tomu vrátil. Ještě chybí detaily jako zrcátka a interiér (velký detail :)). S tím zatím nevím jak dál.
Zásadně nečtu tutoriály a podobné věci, celý model jsem tedy dělal metodou pokus omyl. Výsledný soubor ldr je tedy strašná prasárna, o krokování apod. jsem neměl ani potuchy. Jsou-li nějaké připomínky a rady, jen je vítám. Hlavně bych potřeboval vědět, jak vytvořit ohebnou osu na nárazník. Zkušel jsem to přes ribbed hose generator, ale tvarem mi to nikdy nepasovalo. Brzy dodám fotky reálného modelu, abyste věděli, jak to myslím. Ldr soubor přikládám k nahlédnutí, upozorněte mě na chyby, když najdete. A nechci slyšet, že se v tom nedá orientovat, to už vím taky a v příštím modelu se budu snažit polepšit :)
Celý SNOT opravdu i v reálu poměrně dobře drží. Podobný snot na Microbus použil i AntonyLau tady:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=1186527
Zjistil jsem to ale až poté, co jsem měl kastli hotovou. Všechny dveře jsou otvírací, ale zatím jsem nepřišel na to jak v CADU udržet více skupin z několika kostiček pohromadě, tak je nevidíte otevřené, protože bych je zase musel dávat dohromady kostičku po kostičce...
S rendrem jsem měl pár problémů. Zase pokus omyl. Polohu kamery jsem našel hned, ale správné nasvícení prostě bylo peklo. Pral jsem se s tím asi dvě hodiny (1,5 hodiny hledání světla - také nevím, jestli na to má vliv, že jsem nezačal stavět v bodě nula ::)). Tohle je zatím nejlepší, co svedu.

Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

myth

Predná maska sa mi zdá moc mohutná, nesedí mi k tomu autu. Každopádne, na prvý pokus v CAD-e veľmi slušné ;) .
When the student is ready the master will appear.
An expert is one who knows more and more about less and less.

Hansel

A tady ještě srovnání se skutečností:
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

myth

Citace od: Hansel kdy 24.06.2006, 00:53:29
A tady ještě srovnání se skutečností:

Presne o tom som hovoril, v CAD modeli je maska pôsobí mohutnejšie ako na reálnom modeli. Najviac to asi robia tie slopes.
When the student is ready the master will appear.
An expert is one who knows more and more about less and less.

Hansel

Citace od: myth kdy 24.06.2006, 00:51:54
Predná maska sa mi zdá moc mohutná, nesedí mi k tomu autu. Každopádne, na prvý pokus v CAD-e veľmi slušné ;) .

S tou maskou jsem se pral nejdéle (samozřejmě v ruce, pak jsem to jen převáděl), v tomhle měřítku se to dá špatně tvarovat. Ono to v tom CADu při blbém nasvícení vypadá ještě trochu mohutněji, brzy nafotím, ony jsou mohutné hlavně přední dveře, daň za to že jsou otvírací.

Ještě dotaz na profesionály: Jak udělám barvu chrome silver? Líbily by se mi disky a kliky právě stříbrné.
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

otaznik

Citace od: Hansel kdy 24.06.2006, 00:41:48
Zásadně nečtu tutoriály a podobné věci

To je podle mě špatný přístup, není přece nutné opakovat chyby, které dělali jiní a už na ně upozornili. Okrádáš sám sebe o čas.

Ale ten model není nejhorší, jsem dost zvědav na fotky z reálu.

Hansel

Citace od: otaznik kdy 24.06.2006, 08:17:43
Citace od: Hansel kdy 24.06.2006, 00:41:48
Zásadně nečtu tutoriály a podobné věci

To je podle mě špatný přístup, není přece nutné opakovat chyby, které dělali jiní a už na ně upozornili. Okrádáš sám sebe o čas.

Ale ten model není nejhorší, jsem dost zvědav na fotky z reálu.

No, ono je to tak, že já proti manuálům a podobně nejsem nijak zaujatý, ale prostě jsem tak natěšený, že to nevydržím číst a problém řeším až za běhu. Jako když si koupím navou elektroniku. Také se na to vrhnu, a až pak čtu, co jsem to vlastně provedl. Jinak teď už mám přečteno :)
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

Jindroush

No a přečet sis teda Kooyanovy tutoriály o renderování (ten určitě chromesilver věci má pěkně vyrenderovaný).
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Hansel

#8
Citace od: Jindroush kdy 24.06.2006, 09:19:22
No a přečet sis teda Kooyanovy tutoriály o renderování (ten určitě chromesilver věci má pěkně vyrenderovaný).

Nečtl, já mluvit a číst jen počesku. Četl jsem jen shrnutí od Roba. Ale výše zmíněného semozřejmě znám.
Kdybys věděl o nějakém překladu, hoď link. Ještě prohledám kostky.


Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

Hansel

#9
Tady je reálný model. Jsem omezen kostkami, takže barevnost ani stav bílých kostek není ideální. V několika detailech se CAD model liší od reálu. Přestal jsem to stavět pro nedostatek času a teď už se mi k tomu nechce vracet :( Snad alespoň ten CAD dodělám...
To velké vespod je první větší verze mladšího modelu, ale tam už jsem vůbec nevyšel s kostkami, tak je postavený inverzně (čudly dolů) ::)
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

Jindroush

Citace od: Hansel kdy 24.06.2006, 17:09:55
Citace od: Jindroush kdy 24.06.2006, 09:19:22
No a přečet sis teda Kooyanovy tutoriály o renderování (ten určitě chromesilver věci má pěkně vyrenderovaný).

Nečtl, já mluvit a číst jen počesku. Četl jsem jen shrnutí od Roba. Ale výše zmíněného semozřejmě znám.
Kdybys věděl o nějakém překladu, hoď link. Ještě prohledám kostky.

Mno, vzhledem k počtu lidůch, co se tady něčím takovým zaobíraj, tak je 'trh' volného času na překlad něčeho takovýho prakticky nulový. Bez angličtiny tudíž jaksi ne-e.
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Numbi2

postavený model se mi líbí hóóóóóódně moc :) ... hlavně poměr mezi šířkou a délkou vozidla je reálnější, taky barvy jsou ok ... prostě kam se hrabe CAD (ale to bude asi fakt problém ve stínování a v ohniskové vzdálenosti)
... back on track - ale chvíli to trvalo :) ...

Rob

Souhlasim s Numbi2 ohledně toho nastavení renderu. Nejsem sice expert, ale myslim, že by docela pomohlo dát si kameru trochu dál od modelu. Pokud používáš L3PAO, tak hledej položku Radius v sekci "Camera settings" a tam zadej nějaké číslo, nejlépe tak dvojnásobek délky modelu v LDU (studs) - je nutno si s tím pohrát. (jakmile rozvrtáš tohle, zkus si ještě pohrát s camera angle - zadání malého čísla (cca 12-15 °) zruší ten fisheye efekt.

skvělý na tohle laborování je ldview - tam nemusíš čekat čtvrt hodiny, než to udělá obrázek
Rob

Hansel

Citace od: Rob kdy 28.06.2006, 19:47:33
Souhlasim s Numbi2 ohledně toho nastavení renderu. Nejsem sice expert, ale myslim, že by docela pomohlo dát si kameru trochu dál od modelu. Pokud používáš L3PAO, tak hledej položku Radius v sekci "Camera settings" a tam zadej nějaké číslo, nejlépe tak dvojnásobek délky modelu v LDU (studs) - je nutno si s tím pohrát. (jakmile rozvrtáš tohle, zkus si ještě pohrát s camera angle - zadání malého čísla (cca 12-15 °) zruší ten fisheye efekt.

skvělý na tohle laborování je ldview - tam nemusíš čekat čtvrt hodiny, než to udělá obrázek

No, nevím jestli jsi expert, ale kbyž ne ty nebo betakaroten, tak u nás už nikdo :)
Někde jsem měl kameru dál, ale myslím, že tam mám nastavené ořezání na model, ale možná kecám, podívám se.
Ta rybina je tam na jednom obrázku schválně. Zkloušel jsem, jestli to tak nevypadá lépe... nevypadá :)
Jinak to, co tu píšeš jsem všechno zkoušel (díky za tvé tutoriály) a budu pokračovat a pilovat.
Zkusím ty Koyanovy tutoriály... To bude boj s engliš...
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)