(vlastní) vlaky

Založil stepan, 02.06.2006, 09:34:05

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

stepan

#30
To je vždycky něco za něco, nemáš teda na prodej 2 kola bez nákolků, že bych nemusel rozbalovat druhou 7597? Pohon budu taky řešit vagonem. Mimochodem máš pěkný táhla, já ale budu dělat jen z originálních dílů takže tak hezký určitě nebudou.

hobby

Mám, pošli mi přes SZ adresu a já ti je pošlu v dopise.

Colonel32

A bude to první série (malá nádrž), nebo druhá (kompletně zakrytý bok)?

stepan

Když si pozorně prohlédneš 1. fotku tak si odpovíš sám, ale možná se ještě rozhodnu pro 1. sérii, uvidim jak stavba půjde.

AdamKo

Citace od: stepan kdy 23.07.2010, 16:09:08
Dál přibyla tramvaj T3, (ještě chybí panely tr. clear do oken)

A heleďme se >:D, já rozboural, tys postavil...

Citace od: stepan kdy 23.07.2010, 19:25:21
Tady je aktuální stav, po hobbyho příspěvku jsem přece jenom za cenu prodloužení lokomotivy začal uvažovat o motoru:

Na mou nejoblíbenější páru, Papouška, mám políčeno už delší dobu, ale nápad pořád ještě ne a ne dozrát. V hlavě ale něco už sesumírováno mám.

Dotaz:
1) Nebylo by opticky lepší rozdělit pojezd na: 2 volné zadní nápravy (třeba i poháněné) - 4 spřažná dvojkolí s ojnicí - 2 přední běhouny? Vyhneš se tím nešikovně dělené ojnice, viz prodloužená koncepce Emeraldu;
2) Zadní světla bych udělal výstupkem ven, aby lépe přisedaly na pochu tendru;
3) Neškodila by větší tabulka na Kryšpína (třeba 774.013 když už ses rozhodl pro zaplechovanou).

body 2 a 3 jsou jenom pidi detaily, těmi se nemusíš vůbec vzrušovat ;)

stepan

#35
k 1) Takovým způsobem sem se pokoušel udělat prvních několik verzí podvozku a dospěl sem k názoru, že by to nebylo lepší  >:D
k 2), 3) Detailama se zatim moc nezabývám, ty přijdou až na konec. Stejně je budu ještě 30x předělávat.

AdamKo

Citace od: stepan kdy 24.07.2010, 00:54:42
k 1) Takovým způsobem sem se pokoušel udělat prvních několik verzí podvozku a dospěl sem k názoru, že by to nebylo lepší  >:D

Poraď m,i ať do budoucna vím, v čem je nevýhoda mého návrhu? Na internetu jsem totiž viděl prodloužený Emerald na 2D1 a nevypadal zrovna neprovozuschopně.

stepan

Pokud dám velká kola v pořadí s nákolkem bez bez s, tak vždy vykolejí na vyhýbce, když dám s nákolkem bez s bez, tak to vypadá ošklivě, protože krajní kolo není vůbec na koleji a navíc se pak lokomotiva na jedný straně moc vychyluje.

AdamKo

Citace od: stepan kdy 24.07.2010, 01:02:47
Pokud dám velká kola v pořadí s nákolkem bez bez s, tak vždy vykolejí na vyhýbce, když dám s nákolkem bez s bez, tak to vypadá ošklivě, protože krajní kolo není vůbec na koleji a navíc se pak lokomotiva na jedný straně moc vychyluje.

ale mě zajímá proč ne varianta - bez s bez s - (bráno zepředu)  oo-OOOO-oo

stepan

protože krajní kolo bez nákolku je mimo kolej a táhla by museli bejt daleko od středu aby nepřekáželi kolům, nebo vysoko nad kolama.

AdamKo

Citace od: stepan kdy 24.07.2010, 01:10:30
protože krajní kolo bez nákolku je mimo kolej a táhla by museli bejt daleko od středu aby nepřekáželi kolům, nebo vysoko nad kolama.

A opačně? S bez s bez ?

stepan

Zadek je delší, už takhle vyjíždí do strany o 3 study, takže by už vyjížděl moc

AdamKo

Díky za info ;) Někdy se bude určitě hodit.

stepan

Ale ještě bych moh zkusit vyriantu bez s s bez, to sem nezkoušel

otaznik

Co je to za červená kola vzadu na motoru?!

stepan

kolečko z červenýho papíru  ::)

mirek

Výborná stavba. Dokonalé. Chtělo by to doplnit popiskami, ale to už bude maličkost.

AdamKo

Křivky má pěkné, skoro jak nějaká modelka.

To ten nebohej Papouch jezdí na akumulovanou páru, že nemá ani komín? :P      (*že jezdí na 9V ss není prosím pěkně odpověď >:D)

stepan

komín bude, nějaký hadice budou, páčky budou, stavěl sem narychlo, abych spočítal potřebný díly a stihnul deadline na objednání, detaily se ještě budou dolaďovat.

stepan

A poznatek z jízdní zkoušky: motor není dost zatíženej -> prokluzujou kola, takže bude muset bejt ve vagónu.

Colonel32

Ta nestejná vzdálenost mezi hnacími koly mi přijde mnohem horší, než to že jsou jen tři. Tohle teda připomíná spíše prachárnu než papouška - viz. http://www.loko-motiv.cz/414_407.htm

Colonel32

Citace od: stepan kdy 25.07.2010, 18:48:44
A poznatek z jízdní zkoušky: motor není dost zatíženej -> prokluzujou kola, takže bude muset bejt ve vagónu.

A co osadit lokomotivu dvěma motory?

AdamKo

Citace od: Colonel32 kdy 25.07.2010, 22:30:41
Citace od: stepan kdy 25.07.2010, 18:48:44A poznatek z jízdní zkoušky: motor není dost zatíženej -> prokluzujou kola, takže bude muset bejt ve vagónu.
A co osadit lokomotivu dvěma motory?

A nepomohla by balast v tendru nad motorkem?

stepan

#53
o něco se pokusim, kola budou samozřejmě 4, jen na další 2 čekám.
-> 2 motory není kam dát

mirek

Citace od: stepan kdy 25.07.2010, 18:48:44
A poznatek z jízdní zkoušky: motor není dost zatíženej -> prokluzujou kola, takže bude muset bejt ve vagónu.
Někde jsem psal. V rybářských potřebách zakoupíš dostatečně velká olůvka. Jsou podle gramáže.Už to mám odzkoušené v motoráčku a jedné páře. Výborné jízdní vlastnosti.

peki

#55
Koukám že mezi vláčkaři na kostkách žádná okurková sezóna, budu muset taky honem  něco postavit  >:D

Citace od: stepan kdy 25.07.2010, 18:48:44
A poznatek z jízdní zkoušky: motor není dost zatíženej -> prokluzujou kola, takže bude muset bejt ve vagónu.
To je bohužel u "robusní" parní mašinky skoro jistota  >:( , která se ještě zhorší při průjezdu v zatáčkách nebo při najíždění do oblouku výhybky.  V Roztokách jsem dělal pokusy s Emerald Night. Lokomotiva v tendru s 2 motory a 4 vagóny měla na trati,  kde bylo s ostatními vlaky (Metroliner, Santa Fé, a MOC ) vše OK dost velké problémy. Zatěžování tendru situaci postupně zlepšovalo, ale čím je větší celková hmotnost vlaku,   tím více jsou motory namáhány a "postupně" (intenzivní výstavní provoz) ztrácí sílu.

Pro porovnání :
Kompletní souprava Santa Fé + B unit vagon, který obsahoval 2 motory vydržela  v provozu 2 týdny. Během dalších dvou týdnů byla zkrácena postupně o 2 vagony. Na konci druhého měsíce souprava Santa Fé vyměněna protože by bylo nutné ubrat další vagony. Oproti tomu souprava Metroliner rozšířená o club car a jeden vagon (celkem 5 kusů) jezdila bez problémů 2 měsíce, potom bylo zapotřebí ubrat jeden vagón.  Nevýhodou Santa Fé kromně hmotnosti bylo i to, že B unit s motory musel před sebou tlačit lokomotivu. Všude (i u testu Emeraldu) bylo použito nových motorů.

Po této zkušenosti jsem přehodnotul použití PF XL motoru, který převodem pohání velká kola Emeraldu (pouze jednu nápravu o zbytek se postará ojnice). Vzpomněl jsem si také na diskuzi V Bilundu, kde bylo mimo jiné vývojáři konstatováno, že vyřešit pohon byla noční můra. Musí totiž také testovat zatížení a proudový odběr motoru. Říkám si, jestli by nebylo opravu lepší počítat u velkých parních lokomotiv s druhým přídavný "ne vlakovým" motorem, který je napájen pomocí 9V train motoru. 














stepan

->peki: To bych moh vyzkoušet přidat PF motor, jen musim koupit redukci 9V>PF
nebo můžu zkusit normální 9V motor

Colonel32

Pro papouškáře tu mám ukázku z publikace "Velké osobní tendrové lokomotivy ČSD" a také několik děsivých fotek z knihy "Toulky s párou" - papoušek vpravo dole. 

Colonel32

...že ale není všem papouškům konec dokládá moje fotka z loňské 2D2 akce v Lužné.

hobby

#59
Papoušek je krásná lokotka, v dětství jsem ho měl jako hračku na setrvačník - plechový výlisek s gumovými kolečky. Kde je mu konec, mít ho tak dneska! Ale pamatuji se na jeho krásnou modrou barvu a červená kola (namalovaná na plechu i s hnacím soustrojím).
Tady je taky plánek: