šestiístudový Orient expres

Založil hobby, 29.02.2024, 13:23:09

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

hobby

Navazuji na předvánoční téma a představuji šestistudový O.E.
Tenhle bude do kolejiště. Byla to docela práce, instrukce byly jen pro inspiraci a byla potřeba plno dalších jiných kostek z vlastních zásob.
Pár dat: celková délka 98 cm (tedy nijak výrazně kratší), délka vozů je 32 studů, výška lokotky i vozů je 10 kostek přesně. Kotel má šířku 4 study + 4 platle, kabina je sedmistudová. Vagony mají intrerier - oba apartmány mají vlastní WC i umyvadlo. Lokotka má otevírací dýmnici, otvírací je i uhlák.
Hned jak jsem to dodělal, už přemýšlím, že bych to mohl zase předělat - zkrátit lokotku - je stejně dlouhá jako originál a zkrátit tendr - je naopak delší (udělat třínápravový). Obojí by šlo dobře, ale už mě to nebaví a tak to teď nechám být. Až to bude někdo stavět, klidnhě se zeptejte, ušetříte si hodiny času. 

otaznik

Cením si tvou snahu o převedení do "standardního LEGO měřítka", ale musím přiznat, že mě to moc neoslovilo. Zejména ta uříznutá baseplate (snad se nepletu), to tam být nemuselo.
+ nevím, proč je to v sekci Admin.

hobby

Nevím, jak se mi povedlo, to dát do sekce Admin? Prosím tedy adminy o přemístění do trains.
Ta baseplate vyrovnává výšku 1,5 mm, protože celý vlak je o platli nižší. Dal jsem ji tam schválně, jinak byste nic nepoznali.
Ano, máš pravdu, že originál oslovuje víc - je monumentální

otaznik

Možná by to chtělo udělat vagony (a možná i lokomotivu) nižší, zarovnat lokomotivě písty, aby nekoukaly do strany study, možná oželet nápisy měst nebo je zvládnout dát "do těla" vagonu, zmenšit tendr atd. Samozřejmě si uvědomuji, že se velmi snadno mluví, ale uvést to do praxe je mnohem složitější.

hobby

Citace od: otaznik kdy 29.02.2024, 19:48:35... Samozřejmě si uvědomuji, že se velmi snadno mluví, ale uvést to do praxe je mnohem složitější...
Ano, řekl jsi to sám, je to tak; seděl jsem nad tím hodiny a pár vlaků jsem už postavil. Střídání klasiky a snotu = problém! a musel ho řešit i autor originálu. Např. výška vlakových dveří je daná...
Tendr i lokotka by šly zkrátit a možná by to nebylo na škodu.   

Colonel32


Vočko

Ahoj všem, ještě že jsem se hned neangažoval. V hlavě mám taky myšlenku, postavit orient s pár vagóny, ale s ohledem na malou dceru to je nyní nereálné. Teď jsem vlaky pár měsíců nestavěl... Zkusil jsem se chvíli věnovat jinému tématu.
Zpracuji fotky a nějaký popis a dám na kostky.

hobby

Ještě jednou se vrátím do tématu a ukážu oba vlaky vedle sebe.
Jak jsem říkal, zkrátil jsem lokotku (o jeden stud - viz barevné pruhy) i uhlák (je teď třínápravový, stejný jako originál). Zlepšily se tím vzájemné proporce. Co je hlavní: vlak jezdí bezchybně a spolehlivě, jako všechny mé páry. Video bohužel nemám.
Otazník, Colonel: Samozřejmě mě napadlo také, dát nápisy pod okna, ale musel bych vyhodit potištěné kostky, nebylo dost modrých kostek s bočními study a výškový rozdíl v nadpraží oken to neovlivní (ovlivnilo by, ale za cenu krkolomných výmyslů). Oželet nápisy rozhodně nechci.
Fando: klidně mě vyvracej moje názory, ale pro domácí prostředí a originál lego-kolejivo je osmistudovka nepoužitelná. Do vitríny mi stačí ta jedna.
Ještě pár dat: celý vlak má 93 cm. Vozy, lokotka i tendr jsou o jednu platli nižší (což znamená v tomto mšřítku hodně!). Vagon osmičky váží 660 gr., lokotka 380 gr., uhlák 200gr. Vagon šestky váží 420 gr., lokotka 340 gr., jediný uhlák je těžší 260 gr.
Tak pánové, těším se, že se tu objeví nějaká další předělávka. Zatím je tu velké ticho!

Colonel32

Já to myslel tak, jako názvy měst obětovat úplně. V první řadě jsou mimo proporce a v druhé řadě tam stejně vůbec nepatří (protože se Lego neobtěžovalo se získáváním licence pro správný nápis Compagnie Internationale des Wagons-Lits et des grands express européens).

peki

Fotka z dálky obou vlaků vypadá pěkně. 6 stud lokomotiva s tendrem jsou luxusní (na první pohled bych nepoznal rozdíl).
U těch vagonů to z blízka vypadá už "divně". Jestli by při tom zmenšování nestálo za to použít na okna jiný (menší) díl.Tyhle okna a to že jich je málo ten vagon opticky hodně zkracují. Jasně otázka (bez odpovědi) jaký díl, aby seděla barva atd. 
Chápu, že tady u té přestavby to bude vždy těžké protože to bude člověk porovnávat s tou 8 studovkou (a relativně dlouhým vagonem).

Zase je fajn že to slouží k hraní a nekončí to jenom na poličce :)
Takže lokomotivu s tendrem beru (včetně motorizace)  8)
Na vagonech bych jasem "radil" ještě popracovat  >:D 

hobby

Citace od: peki kdy 04.03.2024, 13:31:46Na vagonech bych "radil" ještě popracovat  >:D 
Ano, vagon 32 studů by se mohl natáhnout nat 34 studů, jako má např. patrový Metroliner - přidat ke krajním sloupkům po jednom studu podle originálu, nebo (uvažujíc snotově) někam rozdělit pět platlí, a to už problém je! (jak a kam?). 36 studů by šlo - znamená další okno + platle, ale délka se mi jeví na šestistud už moc. Nechám to uležet, časem to třeba zkusím (žádný problém to není). Nebo o tom dáme řeč, až se zastavíš. 

Vočko

Pěkně se rozjela diskuze, až mě mrzí, že ten set nemám. Pěkně mě svrbi ruce a pár nápadů v hlavě mám... Třeba se poštěstí a nějaký seženu.

hobby


Dcera mi natočila, jak Orient Express jezdí. Tak to sem posílám  :)