Test Car 8865 vs. Ferrari Enzo 8653

Založil petras81, 25.10.2006, 18:37:41

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

petras81

(omlouvám se za občasnou absenci interpunkce, jak už jsem několikrát psal v jiných příspěvcích je to způsobeno momentálním pobytem v UK, co chytla korekce pravopisu je opraveno....)
       892 dílku vs. 1360 dílku Enza... rok 1988 vs. 2005... Aneb skoro dvacet let vývoje. Set 8865 Test Car z roku 1988 se ke mne dostal tak trochu náhodou a rozhodne jsem jeho koupi neplánoval dopředu. Proste jsem jenom potřeboval dokoupit nějaké koleje pro 4,5V vlak a jako vždy jsem nakouknul co prodejce ještě nabízí. Samozřejmě ze mluvím o Ebay prodejci.
        Hned na začátku musím předeslat, ze ač se mě nikdy moc tohle autíčko nelíbilo, vzalo mě za srdce téměř hned po seznámení se s nim podrobněji. Je to krasny příklad Starého dobrého Technicu... všechno co má auto mít tu je zastoupeno (snad kromě brzd:O). Jen tak na okraj pro někoho, kdo snad tenhle set moc nezná... auto má všechna kola odpružena, třístupňovou převodovku s neutralem navazující na čtyřválec do V, posuvné sedačky, výklopné světlomety a samozřejmě funkční řízení. Tohle vše tohle autíčko má:O)
        Oproti tomu Enzo má zase krasny motor V12 vyklápěcí dveře a ... no a to je asi tak všechno:O( Řízení je funkční, ale je vyvedeno nad motor a k mému překvapení nekončí jeho ovládání na volantu... no kam se nám ten Technic za těch 20 let posunul? Ať na to koukám jak na to koukám, tak se nemůžu zbavit dojmu, ze se proste a jednoduse posunul od modelu, které se snažili co nejvíce ztotožnit s jejich reálnými protějšky  k bohapustým hračkám pro děti:O))))) V celém Enzu najdete snad jenom par ozubených koleček... a to má 1360 součástek... Možná by neuškodilo, kdyby výrobce uvedl ze z tohoto poctu je neuvěřitelných 337 dílků černý pin krátký, nebo dlouhý. V tomhle autě je utopeno neskutečné množství spojovacího materialu díky jeho bezstudove konstrukci.
        Je těžké obě auta srovnat. Stoji proste každé někde úplně jinde. Test Car, to je proste auto jak má byt. Enzo je zase hodně líbivé na pohled. Test Car je krasne funkční. Enzo je zase ?krasne?:O) Výsledkem srovnaní je pro mě asi závěr, ze Test Car je příklad funkčnosti zmenšené do podoby modelu a Enzo je zmenšena docela povedena napodobenina skvostu od Ferrari. Takhle to vidím já a rad bych slyšel váš názor na věc...
       

petras81

...

peter

Jediné co k tomuto srovnání mohu za sebe říct je to, že Enzo nesáhá Test Caru ani po kotníky :P
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Mellory

#3
Základní rozdíl je v tom, že pouze jeden z těchto setů je superauto. Konkrétně 8865. Zatímco ten druhý, 8653, je pouze set, který se snaží nadchnout designem a jehož základní účel je model do vitríny. Ani se nařadí do Technicu, sama TLC jej zařadila mezi Racers.

Já bych je nazvájem nesrovnával, každý z těchto setů si jde vlastní cestou a je mezi nimi propastný rozdíl. Bohužel musím přiznat, že Technic a rádoby-Technic (Racers) jde poslední dobou z kopce. Designéři TLC přestali být originální a vynalézaví. A přitom se studless technikem sestavit superauto jde: např. toto. Sám se o to brzy pokusím.

Jinak podle mě je nejlepší superauto 8880 a 8448.
Nothing is true. Everything is permitted.

Raistlin M

Vlastním oba sety a Enzo jsem kupoval už s tím, že je to jen hračka a doufal, že se to v ruce nerozsype.

Rozdíl, co popisuješ je klasický rozdíl mezi "bezčudlem" a "čudlem".
Bezčudl vypadá dobře, ale je to líbivá hrachovina. (Stejně jako spousta SW setů...není to jen o mechanických vlastnostech dílů)
Naopak čudl-technic je prostě konstrukční báseň, ale není na něj navázána hromada designovaných dílů. Je ale pravdou, že i kupříkladu 8880 už jsem viděl v hezkém kabátku. Dokonce je to tuším i dílem někoho tady na foru.

Ideální je kabátek z bezčudlu a to co je opravdový technic...tedy funkční záležitosti....udělat ze starých dobrých dílů.  8)

petras81

Citace od: Mellory kdy 25.10.2006, 18:58:28
Základní rozdíl je v tom, že pouze jeden z těchto setů je superauto. Konkrétně 8865. Zatímco ten druhý, 8653, je pouze set, který se snaží nadchnout designem a jehož základní účel je model do vitríny. Ani se nařadí do Technicu, sama TLC jej zařadila mezi Racers.

Já bych je nazvájem nesrovnával, každý z těchto setů si jde vlastní cestou a je mezi nimi propastný rozdíl. Bohužel musím přiznat, že Technic a rádoby-Technic (Racers) jde poslední dobou z kopce. Designéři TLC přestali být originální a vynalézaví. A přitom se studless technikem sestavit superauto jde: např. toto. Sám se o to brzy pokusím.

Jinak podle mě je nejlepší superauto 8880 a 8448.
na 8880 se opravdu tesim..  :P cekam jenom na dobrou cenu...
za Enzo jsem dal na nase asi 1200 a musim rict, ze kdybych to koupil za plnou cenu, tak budu pekne nastvanej...
s Test Carem to bylo trosku jinak. Stalo me v prepoctu cca 300 a to bych si naopak koupil i nove za plnou cenu  ;D

otaznik

Jak už bylo řečeno, srovnávat tyto sety je o ničem, každý patří do jiné kategorie (Technic vs. Racers).
Nemám ani jeden z nich, ale plánuji 8865. Enzo bych si nekoupil jen proto, že se mi nelíbí, jinak proti němu nemám žádné předsudky.  ;)

petras81

#7
Citace od: otaznik kdy 25.10.2006, 21:56:28
Jak už bylo řečeno, srovnávat tyto sety je o ničem, každý patří do jiné kategorie (Technic vs. Racers).
Nemám ani jeden z nich, ale plánuji 8865. Enzo bych si nekoupil jen proto, že se mi nelíbí, jinak proti němu nemám žádné předsudky.  ;)
a opravdu tak zalezi do jake skatulky to kdo strcil?? to je spis otazka marketingu, ne? je to postavene cele s technic kostek... je, tak je to technic...  ::) co by jste rekli o te nove formuli 1:8? ta je taky ve skatulce racers... ja ji videl... je to technic  ;D srovnavam to proto, ze chci jenom naznacit, ze technic je mrtvej... podle me

rdk

Citace od: peter kdy 25.10.2006, 18:55:11
Jediné co k tomuto srovnání mohu za sebe říct je to, že Enzo nesáhá Test Caru ani po kotníky :P

Já osobně mám naprosto opačný názor. 8) Přiznávám, že technic mě v podstatě nezajímá, natož studless technic, ale na výstavce by enzo vyniklo výrazně více...

chadzi

Citace od: petras81 kdy 26.10.2006, 00:00:59
srovnavam to proto, ze chci jenom naznacit, ze technic je mrtvej... podle me

myslis?  ::)

Furthermore, the increased focus on the Group's core products has had a positive effect on 2005. The list of the biggest-selling products in 2005 includes classic products such as LEGO City, LEGO Vikings and LEGO Technic,

vic tady

co treba ten jerab z minulyho roku? to je podle me cistej technic (dokonce ma studded kostky)

rdk

Mně osobně tedy přijdou takovýto racery taky jako technic, že se to tak nejmenuje "oficiálně" je z čistě marketingových důvodů...

MildaPajda

helejte se, nehadejte se... ;)

já mám všechny z výše uvedených setů (8448, 8880, 8653, 8865 i 8674...) a musim říct, že každý z nich má to svoje...
jak bylo psáno výše, tak klasické (tedy studded) jsou převážně funkční a nové (tedy studdless) jsou spíš záležitostí designu...
Mě se prostě líbí všechny i s jejich nedostatky...   >:D
na LEGO mam porad malo casu... :(
http://steinbachovi.org http://steinbachovi.org/mimis - novinky od Kubíčka a Anežky. ;)

petras81

Citace od: chadzi kdy 26.10.2006, 08:25:35
Citace od: petras81 kdy 26.10.2006, 00:00:59
srovnavam to proto, ze chci jenom naznacit, ze technic je mrtvej... podle me

myslis?  ::)

Furthermore, the increased focus on the Group's core products has had a positive effect on 2005. The list of the biggest-selling products in 2005 includes classic products such as LEGO City, LEGO Vikings and LEGO Technic,

vic tady

co treba ten jerab z minulyho roku? to je podle me cistej technic (dokonce ma studded kostky)

no tak ten jerab je super... to se musi nechat... je to mega mega mega set... doufejme, ze nam ten technic tenhle set spasi  ;D ;D skoda ze za to chtej takove penize... navic jde fakt na dracku, takze ceny na Ebay jsou stale zavratne... pockame 5 let a uvidime  ::)

otaznik

Citace od: petras81 kdy 26.10.2006, 00:00:59
a opravdu tak zalezi do jake skatulky to kdo strcil?? to je spis otazka marketingu, ne? je to postavene cele s technic kostek... je, tak je to technic...  ::) co by jste rekli o te nove formuli 1:8? ta je taky ve skatulce racers... ja ji videl... je to technic  ;D srovnavam to proto, ze chci jenom naznacit, ze technic je mrtvej... podle me
Myslím, že se velmi pleteš. Toto Enzo je sice z převážné většiny tvořeno ze stejných dílů, jako novodobé Technic stavebnice, ale to je tak vše. U Racers jde hlavně o design, u Technicu jde hlavně o funkčnost. A tak je to stále.

...a Technic rozhodně není mrtev, však počkej na rok 2007, budeš koukat...

Mellory

Citace od: otaznik kdy 26.10.2006, 14:43:39
...a Technic rozhodně není mrtev, však počkej na rok 2007, budeš koukat...

Máš nějaké tajné informace? >:D
Nothing is true. Everything is permitted.

otaznik

Citace od: Mellory kdy 26.10.2006, 15:25:22
Máš nějaké tajné informace? >:D

To je tajné!  ;D
Ne, vážně. Pokaždé, když mám schůzku s nějakým zástupcem LT, tak o Technicu mluví jako o dobře prodejných setech (hlavně v Německu). Předpokládám, že kvalita a množství setů bude minimálně stejné jako v tomto roce.

petras81

Citace od: otaznik kdy 26.10.2006, 17:08:09
Citace od: Mellory kdy 26.10.2006, 15:25:22
Máš nějaké tajné informace? >:D

To je tajné!  ;D
Ne, vážně. Pokaždé, když mám schůzku s nějakým zástupcem LT, tak o Technicu mluví jako o dobře prodejných setech (hlavně v Německu). Předpokládám, že kvalita a množství setů bude minimálně stejné jako v tomto roce.
jestli se pletu, tak budu jedine rad  ;) vazne...

Slick7

#17
U mě vitězí Test Car, už jako malej jsem o něm snil a lego katalog, kde byl na fotkách jsem hoooodně dlouho schovával, než jsem se s nim rozloučil.
Když jsem si ho mohl koupit sám, už ho nedělali, ale tenkrát zrovna vyběhlo na trh něco podobného, velkej černej sporťák, řizená všechna čtyři kola, čtyřstupňová převodovka, výklopná světla, motor do V, atd. Přesné označeni teď z hlavy nevim, snad si vzpomene někdo z vás, připadně sem da foto, tak to je u mě pomyslnej vítěz, kterej by porazil oba dva testované vozy, kdyby byl v testu, skloubí se v něm totiž ještě klady obou dvou vozů a to funkčnost a krása. Znate ho? Ano, je to 8880!! Děkuji pěkně za nápovědu  ;D ;D ;D

Mellory

Nothing is true. Everything is permitted.

Jindroush

8880 je podle fičur rozhodně nejlepší supercar. Vzhled je diskutabilní, technic panely mi přijdou poměrně odpudivý, ale proti hadicím a flexible axles nemám nic...
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

otaznik

Citace od: Jindroush kdy 01.11.2006, 19:17:21
8880 je podle fičur rozhodně nejlepší supercar. Vzhled je diskutabilní, technic panely mi přijdou poměrně odpudivý, ale proti hadicím a flexible axles nemám nic...
Nemá zpátečku, to je docela škoda.