Návrh kolejiště pro výstavu v Brně

Založil peki, 14.11.2007, 11:56:24

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jakou věžičku by jste chtěli na Akiho hradě?

1
2a
2b

peki

Kolejiště bude obeskleno. Mělo by být vyřešeno i přikrytí vrchu pro eliminaci prachu. Pohled kolem dokola jako na 2x2 ve Svitavách mohu již teď (přesto že není potvrzeno finální rozvržení) vyloučit.  Půjde o čelní a boční pohled. Kumulace lidí je problém muzea (do Karlštejna se chodí taky po skupinkách  ;D ;D )

peki

Citace od: hobby kdy 15.11.2007, 15:46:34
To znamená, že ten plánek je blbě? Ano, teď jsem si prohlédl náklres, je tam kótováno 3m, ale nakresleno 2m. Tak co tedy platí? Pánové, kdo to kreslil či měřil - je třeba přidat na pečlivosti! ;D. Na věci to ale příliš nemění...

Mohlo by to být i takto. Umožnilo by to pohled ze tří stran

peki

Tak se nám přesunulo téma z trains do Brno  :o . Při té příležitosti se ptám Dokážeme stejně jako ve Svitavách postavit dvě kolejiště? Jedno velké cca 3x2 m  a jedno "malé" 2x 1,5 m (pohled z jedné čelní strany)

hobby

Samozřejmě, že bychom dokázali postavit kolejiště dvě, klidně tři i čtyři, ale je třeba od vláčkařů projevit aktivitu. Pokud jde o velké kolejiště 2x3: zde je již možný provoz ve dvou úrovních + mimoúrovňové křížení tratí. Mám to navržené (track designer), ale protože je to zatím jen taková skica, tak to ještě neprezentuji. Je to navržené na moje rovné a točené rampy (ne-lego, nýbrž dřevěné dřevo!). Jsem pro prostorové řešní, poněvadž je to zajímavější a více se toho vejde.
Peki: koukni na ten plánek znovu, já z toho nejsem moudrej. Neseděj tam kóty s nakresleným. Nevím co platí, jestli nakreslené, nebo napsané (v praxi platí napsané, ale pak nesedí součet kót). Znova říkám - přidat, přidat...  ;).

peki

#34
Citace od: hobby kdy 21.11.2007, 16:16:31
Jsem pro prostorové řešní, poněvadž je to zajímavější a více se toho vejde.
Peki: koukni na ten plánek znovu, já z toho nejsem moudrej. Neseděj tam kóty s nakresleným. Nevím co platí, jestli nakreslené, nebo napsané (v praxi platí napsané, ale pak nesedí součet kót). Znova říkám - přidat, přidat...  ;).

Prostorové řešení určitě, na rampy se ještě podíváme to teď není podstatné . K tomu plánku upřesnění bude zítra. Pokud bude vlak v C2 tak definitivně pouze takto (pohled ze 2 stran). Pro účely údržby půjde podstavec odšoupnout od zdi. Kóty které jsou podstatné pro tento roh sedí

hobby

Zatím skica tratě. Dole nádraží s městem, v patře nad tunelem (+12,5 cm) zastávka a kus vesnice, aby to stoupání nebylo samoúčelné. Rozměry 3x2 m přesně, možno ověřit spočítáním délky sestavených kolejí. Peki říkal, že bude asi možné přidat jednu kolej na délku i na šířku, tedy by se zvětšil prostor a to bychom potřebovali. Kolejiště je do rohu, podle zadání.
Návrh je za použití vlastních prefabrikovaných rovných a točitých ramp. Pokud chcete stavět stoupání z lega, nic proti tomu, já to stvět nebudu, na to jsem přílišný pragmatik. Ale bude to značná, choulostivá a křehká práce (bonus=trať bude možné někde zjednodušit). Pak je třeba vymyslet podloží kolejí - především u kulatých, protože je hrůza dívat se na děravý prostor pod nima a počítat s kvantem, asi šedých kostech a platliček- má je někdo? Horní paluba (tunel) bude z překližky, po stranách skály a legokostky. 

peki


Jindroush

Mě to výrazně nenaplňuje nadšením.  ::)

Domnívám se, že pokud se jedná o výstavu LEGO, měla by být snaha to z toho Lega dělat, pokud to jde (a tohle jde, nebo se dá navrhnout něco jiného).

Nejsme snad klub železničních modelářů s rozchodem L.  :-\
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Colonel32

Hobbyho navrh je zajimavy, to urcite.

Ale ja osobne jsem proti pouziti dreva jako casti expozice, a to nejsem zadnej Otaznik... bohuzel, na to, abychom tohle mohli postavit z lega, nikdo z nas nema kostky, a taky je jen tak mit nebude.

hobby

#39
Protože jsem včera dostal dotaz, jak ty rampy vypadají, tak tady (jsou i v tématu "Trochu větší kolejiště"):
http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=2281.msg17464#msg17464
Jinak ještě k nim: ať´jsou z lega, jsem pro, je to lego-výstava. Ale chci slyšet konkrétní "já to postavím, dodám kostky a budu garantovat". Pánové, hlaste se postupně, ať se nazahltí server  >:D >:D. Jinak jsou to jenom - řečeno s Hamletem slova, slova, slova..., pro mě kecy, kecy, kecy... Pravda, může to vypadat jinak, nemusí být stoupání, postačí chudší a jednoduší řešení jenom v ploše, ale to mě nebaví. Tady zcela souhlasím s Betakarotenem. Tenhle fundamentalismus je mi cizí. Jinak OK, ono už to nějak dopadne. :).
Citace od: banana.com kdy 22.11.2007, 08:26:25
A co ty prefabrikované rampy jednoduše Legem pouze obestavět? Vyřeší to nedostatek kostek na samotnou masu ramp, a současně i neLego vzhled...
To čas ani kostky neušetří.

betakaroten

#40
Můj skromný návrh. Záměrně neobsahuje silnice, budovy ani převýšení:
- V pravé zadní části je možno umístit pravoúhlý podstavec vhodných rozměrů. Stoupání kolejí se podepře rampami z Lega (výška by neměla být závratná). Alternativně se mohou koleje nechat v rovině a obestavět kopcem.
- Staniční budova může být uvnitř okruhu (čímž získáme základ "městského" kolejiště) nebo vně ("venkovské" kolejiště; město bude naznačeno v levé dolní části a pokračuje jakoby mimo obraz).

peter

Není to skoro stejné kolejiště co bylo ve Svitavách?
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

betakaroten

#42
Citace od: peter kdy 22.11.2007, 11:28:54
Není to skoro stejné kolejiště co bylo ve Svitavách?
Vychází to z něj, praktická realizace může vypadat i při stejné sestavě kolejí úplně jinak. Hlavně jsem se chtěl vyhnout pravoúhlosti a pětačtyřicetistupňovosti.


peki

Citace od: peter kdy 22.11.2007, 11:28:54
Není to skoro stejné kolejiště co bylo ve Svitavách?

Předpokládám, že se asi všichni shodneme na tom, že by kolejiště mělo obsahovat nádraží, před kterým budou zastavovat vlaky. Tak tomu bylo u obou trains stolů ve Svitavách.  Tady tedy určitá podobnost opravdu je  ;D . Pokud budou vlaky jezdit po oválech, tak to umožňuje nechat jezdit soupravy proti sobě. To už také ve Svitavách také bylo  ;D.

Pokud vezmu v úvahu většinové názory (protože se v nich opakovalo to samé tak jsem je trochu promazal  ;D) kloní se zejména k použití LEGO dílků tak na ploše 3x2 ( doporučuji aby si jí každý doma v obýváku nakreslil /a pokud se mu do obýváku nevejde tak třeba před domem na parkovišti/) musíme brát v úvahu také to co jsme a co nejsme schopní realizovat (velké osobní zkušenosti s modelování terénu má C32 z 3x1 a několik lidí AKI,MTRON,PIERE,FRANTA, kteří pomáhali).

Krajní varianta je nedělat mimoúrovňové stoupání, zůstat v ploše, maximálně se spokojit s určitým členěním terénu.  Otázka je jestli je možné na daném prostoru vymyslet nějaké "jednoduché" na materiál nenáročné křížení. Případně křížení s jiným dopravním prostředkem, loni to byla lanovka. Letos by to mohla být např. tramvaj.

Každopádně si cením výše publikovaných návrhů, doufám že ještě nějaké přijdou. Současně bych Vás rád poprosil o větší toleranci pro názor druhého. Výstavu snad chceme dělat proto abychom z ní měli radost abychom ze sebe vymáčkli maximum  ;D ne proto abychom se  na sebe mračili.

Současně chápu, že se každý přesto že by chtěl, nemůže této výstavě věnovat. Přesto i Vaše názory, rady jsou cenné. Snažte se je prosím formulovat tak, aby ti co budou výstavu pomáhat připravovat z těchto názorů cítili podporu. Stejná věc se dá říci různě.  Kritika by měla být k věci a konstruktivní. Jinak jsou to jenom fráze.

Díky

Colonel32

#44
Citace od: peki kdy 22.11.2007, 16:46:56
(velké osobní zkušenosti s modelování terénu má C32 z 3x1 a několik lidí AKI,MTRON,PIERE,FRANTA, kteří pomáhali). 

Aki a M;tron delali doplnky, Franta cvakal hnede tiles na koleje - jejich zkusenosti nejsou pro stavbu tak klicove - naopak Pierre, ten dostal za ukol si postavit pod lanovku kopec sam (a ze se mu to povedlo skutecne luxusne), takze jeho nazor na stavbu terenu muze byt velmi dulezity.

za sebe dodam, ze stavet teren z bricku a plates zabere mnohem vic casu i kostek, nez si vubec dokazete predstavit - naprosto vazne.

v pripade profilovaneho 3x2 je jedine reseni postavit to kolejiste z fragmentu (a'la projekt Moonbase), protoze nikdo z nas to z toho, co ma doma, nepostavi sam.

Realne bych to ovsem videl takto: stoupani a klesani je z kostek v tuto chvili nerealne (mozna za 2-3 roky, pokud par lidi pojede intenzivne kw a bude si nechavat cerne a sede dily). Z kostek by se dala do rohu udelat hora, skrz kterou povede tunel - na to uz by kapacity byly. A mimourovnove krizeni by spise resila nadzemka, ktera by jezdila v konstantni vysce uprostred mesta.

Jindroush

Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

hobby

Citace od: Colonel32 kdy 22.11.2007, 17:57:08
v pripade profilovaneho 3x2 je jedine reseni postavit to kolejiste z fragmentu (a'la projekt Moonbase), protoze nikdo z nas to z toho, co ma doma, nepostavi sam.
Coloneli, řekni mi prosím co to znamená, já to při nejlepší vůli nevím. Často se zde uvádí - teď myslím obecně - něco jakoby samozřejmého, ale ono to pro ostatní samozřejmé být nemusí (např. různé zkratky, kterým jsme se za komunistů smáli a teď je to v mnohem větší míře a ještě v cizí řeči >:D).

Colonel32

#47
http://www.zemi.net/moonbase/

Buď navigací vlevo nebo šipkou doprava...

peki

Panel na kterém stavíme (na obr. zeleně) je 3 x 2 m s tím že to po stranách nemusí být doraženo až ke zdi. Takže pokud by chyběl nějaký cm na kolej/vybočování vlaku nebude to problém. Panel bude umístěn 25 cm před zadní zdí a 25 cm před čelním sklem.

Počítá se s tím, že to celé musí jít posunout aby se mohlo v případě stavění/údržby k zadní části kolejiště. Boční zaklená plocha bude 2 m. Těch 0,5 m bude neprůhledný panel (u zdi).



Micho

Citace od: Colonel32 kdy 22.11.2007, 18:52:39

EDIT:peki

Omlouvám se C32 omylem jsem jeho příspěvek (ve snaze dát sem finální umístění trains stolu), kde odpovídal na hobbyho dotaz přepsal. Můžeš sem dát prosím znovu ten odkaz na tu základnu sem si jí včera ani pořádně neprohlédnul.

Tá modulárna základňa - fakt dobrý systém. Ten odkaz nech tu ešte raz C32 vloží, ja som to prešiel, ale neuložil som si to.  ;)

peki

#50
Dávám 2 obrázky, které můžou pomoci pro další návrhy. V prvním je znázorněna minimální délka kolejí před nádražím, aby se dal vlak bezpečně zastavit je to jako ve Svitavách na 2x2 8 kolejí (rovinka nebo zatáčka).

Na druhém obrázku je náčrtek, který znázorňuje možnost umístit tzv. skryté nádraží které by bylo schováno pod schodem. Schod by byl obestavěn LEGEM. Schod by byl nosnou plochou pro stavbu ve druhém patře. Na prvním okruhu (černá) se můžou střídat 3 vlaky = do tunelu by zajela jedna ze dvou souprav stojící před nádražím, ale z tunelu by přijela souprava jiná  :o ).

2 okruh (červená) by musel vystoupat do druhého patra   

hobby

Peki, 2 technické připomínky:
12 výšek je málo; (11,4 cm). Ten stupínek musí mít nějakou konstrukci, řekl bych z prken tl. 1,5 cm (možná i ze silnější překližky, pokud  nebude jako tobogán), takže po odečtení zbyde výška, pod kterou už např. Santafé neprojede, myslím ani Metroliner. A na takto krátkou vzdálenost i při této výšce vlak nevystoupá. Podívej se, jakou dráhu musí opsat koleje v mojí skice nahoře.

peki

Citace od: hobby kdy 25.11.2007, 21:44:17
Peki, 2 technické připomínky:
12 výšek je málo; (11,4 cm). Ten stupínek musí mít nějakou konstrukci, řekl bych z prken tl. 1,5 cm (možná i ze silnější překližky, pokud  nebude jako tobogán), takže po odečtení zbyde výška, pod kterou už např. Santafé neprojede, myslím ani Metroliner. A na takto krátkou vzdálenost i při této výšce vlak nevystoupá. Podívej se, jakou dráhu musí opsat koleje v mojí skice nahoře.

Pro stoupání 12 bricků je zapotřebí 19 kolejí to vím  ;) viz obr níže. Myslel jsem spíše na tu skulinu 25 cm co je mezi stolem a zdí  >:D.  Výška 2 patra by pak byla limitována pouze tím co budem potřebovat co budeme chtít.

Micho

Citace od: peki kdy 25.11.2007, 22:05:31
Citace od: hobby kdy 25.11.2007, 21:44:17
Peki, 2 technické připomínky:
12 výšek je málo; (11,4 cm). Ten stupínek musí mít nějakou konstrukci, řekl bych z prken tl. 1,5 cm (možná i ze silnější překližky, pokud  nebude jako tobogán), takže po odečtení zbyde výška, pod kterou už např. Santafé neprojede, myslím ani Metroliner. A na takto krátkou vzdálenost i při této výšce vlak nevystoupá. Podívej se, jakou dráhu musí opsat koleje v mojí skice nahoře.

Pro stoupání 12 bricků je zapotřebí 19 kolejí to vím  ;) viz obr níže. Myslel jsem spíše na tu skulinu 25 cm co je mezi stolem a zdí  >:D.  Výška 2 patra by pak byla limitována pouze tím co budem potřebovat co budeme chtít.

Čo keby to spodné nástupište nebolo v rovine, ale stupňovité. Teda by tam bolo napr. prevýšenie medzi 1. a 2. okruhom 5-6 brickov. K spodnému nástupišťu by viedlo schodište. Potom by nemusel vlak na vnútornom okruhu až toľko stúpať.  ;)

hobby

Citace od: peki kdy 25.11.2007, 22:05:31
Pro stoupání 12 bricků je zapotřebí 19 kolejí to vím  ;) viz obr níže. Myslel jsem spíše na tu skulinu 25 cm co je mezi stolem a zdí  >:D.  Výška 2 patra by pak byla limitována pouze tím co budem potřebovat co budeme chtít.
Vůbec nerozumím, co chceš říct. Jak to spolu souvisí?

Colonel32

a co postavit Berlin Hauptbahnhoff?

v jedne vrstve by jezdily normalni vlaky, a o patro vys by je v uhlu 90' krlizil S-Bahn, uvnitr jedne stanicni budovy.

peki

Citace od: hobby kdy 25.11.2007, 22:17:25
Citace od: peki kdy 25.11.2007, 22:05:31
Pro stoupání 12 bricků je zapotřebí 19 kolejí to vím  ;) viz obr níže. Myslel jsem spíše na tu skulinu 25 cm co je mezi stolem a zdí  >:D.  Výška 2 patra by pak byla limitována pouze tím co budem potřebovat co budeme chtít.
Vůbec nerozumím, co chceš říct. Jak to spolu souvisí?

Představ si že zadní strana desky 3x2 na které stavíme má "záda". Vlak z prvního okruhu bych poslal za tyto záda (momentálně je mezi deskou pro stavění a zdí 25 cm). Pokud by to byl problém, tak by se to dalo realizovat i na ploše široké 2 m s tím že by se šířka 2 m rozdělila zády např. na 1,7 m a 0,3 m.

peki

Citace od: Colonel32 kdy 25.11.2007, 22:29:45
a co postavit Berlin Hauptbahnhoff?

v jedne vrstve by jezdily normalni vlaky, a o patro vys by je v uhlu 90' krlizil S-Bahn, uvnitr jedne stanicni budovy.

Nějaký náčrtek ?

betakaroten

Další nápad: koleje v jedné rovině, zadní "kopec" by měl přední svah postavený z kostek, zbytek by byla náhorní plošina se zástavbou - pospojované silnice a budovy, umístěné na opěrách (např. z Dupla). Silniční desky se sice nedají přistudnout k opěrám, ale to nebude vadit, když budou spojeny v jeden celek s budovami a sklo vitriny je bude jistit proti bočnímu posunu.
(ukázka silnic na opěrách zde, v tématu tu)

Když budou obě koleje zavedené do skrytého nádraží, může se střídat 6 souprav. Mezi městem a nádražím může pendlovat "šalina" nebo jiný druh dopravy (něco plácnu... "monorail" vybudovaný z 4,5V kolejí a tahaný nenápadně provázkem).

peki

Citace od: betakaroten kdy 25.11.2007, 23:57:17

Když budou obě koleje zavedené do skrytého nádraží, může se střídat 6 souprav. Mezi městem a nádražím může pendlovat "šalina" nebo jiný druh dopravy (něco plácnu... "monorail" vybudovaný z 4,5V kolejí a tahaný nenápadně provázkem).

Mohlo by se střídat 8 vlaků  :o na "hlavní trati" + pořád je hodně prostoru pro modelování terénu/města a další animace (tramvaj, vlaky v depu atd.

Jenom prosím viz. poznámka o  monorailu a provázku uvažujte o napájení 9V a kabelu. Vzhledem k tomu, že to má být v chodu cca 3 měsíce musíme volit řešení tomu odpovídající svojí robustností. Tím neříkám že jsem proti provázkům  ;D (na lanovce bylo koneckonců "lano" ale také až 3 přestavba lanovky byla řešením které fungovalo do konce výstavy zcela bez chyby !)