LPub a gumičky

Založil pet, 30.09.2014, 00:09:50

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

pet

Ahoj, můžete mi, prosím, někdo poradit, jak dostanu rubber belt (např. http://brickset.com/parts/design-85543) do LPubu do rozpisu částí k danému kroku? V MLCadu jsem si ho nechal vygenerovat, v LPubu je vidět ve výsledném modelu, nedaří se mi ho ale nacpat do part listu u daného kroku (v souboru je jednak jako MLCAD RUBBER_BELT... a zároveň v MLCAD SKIP_BEGIN ... MLCAD SKIP_END jsou jednotlivé úseky).

díky

milanv

Ahoj.

Promiň, že jsem si tohoto vlákna nevšiml dřív.

Na generování pásů, řetízků atp. je speciálně udělaný LSynth, ale já ho nikdy nezkoušel, protože jsem si zatím vystačil s tím, co umí SR 3D Builder (ano, mám jen kvůli němu virtuální mašinu s Windows XP).

V návodu se to podle mě řeší stejně jako jakákoli jiná náhrada v seznamu dílků, např. minifig místo jednotlivých anatomických komponent. Koukni do velkého návodu na eurobricks, konkrétně tvůj problém je řešený v sekci 3.5 a hned za tím je odkaz, jak to zkombinovat s LSynth (3.6).
Pán na Žlutém hradě

pet

#2
Ahoj, díky určitě zkusím. Cesta photoshopu (gimpu) mi zatím přišla jednodušší, protože gumička nasazená má jiný tvar než to, co bych chtěl v návodu. A vzhledem k tomu, že jde o jeden krok, moc jsem to neřešil (viz krok 21 v návodu na mini offroad truck http://lego.vanecek.info/?model=minioffroadtruck). Sice to není systémové, ale je to tak jak chci a je to rychle.

K těm dalším tipům - zkusím něco málo sepat o Brigl - možnost načtení LDraw pomocí javasciptu v prohlížeči. Na statické modely funguje vcelku bez problémů. Teď si hraju s možností jednoduchého pohybu částí. Tady je drobná ukázka na psíkovi - funguje zatím jen ocas, nějak nemám čas to dokončit (http://lego.vanecek.info/animace.php). Musíš mít nějaký prohlížeč s podporou WebGL (Chrome, Firefox, Opera, asi i Safari).

pet

peter

Citace od: pet kdy 05.11.2014, 15:50:41
... Tady je drobná ukázka ...

Bohužel nefunguje mi.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

milanv

Citace od: pet kdy 05.11.2014, 15:50:41
Ahoj, díky určitě zkusím. Cesta photoshopu (gimpu) mi zatím přišla jednodušší.
...
Sice to není systémové, ale je to tak jak chci a je to rychle.

Počkej, to jsi nemohl zvládnout jen gimpem, když máš ty gumičky i v briglovském modelu...

A jinak: právě na to, abys mohl mít v seznamu dílů něco jiného než v modelu přesněje ten postup, co jsem ti na něj poslal odkaz. Dá se použít mnoha způsoby: v seznamu složené podčásti místo jednotlivých dílů (třeba minifig) nebo náhrady dílů tam, kde v modelu jsou díly virtuální - to je právě případ gumiček a kabelů. Do seznamu dáš dílek gumičky v základním tvaru a v modelu bude vyrenderovaný z mnoha virtuálních dílků "1 milimetr délky gumy" atp.

Ještě dodám, že to lze kombinovat s PLI souborem. Viz též návod. Ve zkratce jde o to, že v seznamu dílů bude ten stejný díl, ale v jiném než základním pohledu: např. baseplate zmenšená, některé díly jinak natočené atp. Šikovná věc, protože nemálo dílů je v ldraw natočené v základním tvaru tak, že např. nejsou vidět důležité vlastnosti dílu (splývá s jiným dílem) atp.

Citace od: pet kdy 05.11.2014, 15:50:41
K těm dalším tipům - zkusím něco málo sepat o Brigl.

To se moc těším a jsem opravdu zvědavý. Zkoušel jsem si s tím krátce hrát, ale jen na demo stránkách (možnost vložit vlastní model), nemám to rozchozené na vlastním serveru. A ty to máš moc pěkné: kvalitní render a ještě k tomu ty animace. O této možnosti jsem ani nevěděl. Opravdu paráda, těším se až se podělíš.
Pán na Žlutém hradě

pet

No v shopu jsem jen upravil ručně návod. Gumičky jsem udělal v MLCadu, ale v LPubu se mi je nepodařilo rozumně zobrazit v oknýnku s dílkama - viz první příspěvek o MLCAD RUBBER_BELT.
Ten postup od Tebe asi bude fungovat, až bude čas tak otestuju.

Jinak co se animací týče, tak Brigl má základní podporu přímo v souboru, nepovedlo se mi ale omezit rozsah pohybu. Nicméně model je načten ve stromě a dá se poměrně jednoduše dostat na jednotlivé části modelu. Pak už si s tím můžeš dělat v zásadě co chceš. Bohužel nevím o žádném nástroji, který by s tím pomohl, takže jediná cesta, o které vím, je ruční editování souboru. Navíc Brigl ignoruje některé transformace (WORLD, LOOKAT apod.), což celou věc trochu komplikuje.

Vrtěti ocasem pak lze poměrně jednoduše v javascriptu:
              // zjištění hodnoty slideru
   var val = document.getElementById('tail').value / 100.0;
              // vytažení části pojmenované tail
   var tail = obj3d.brigl.animatedMesh.tail;
              // rotace ocasu
   tail.quaternion.x = val;

Ocas musí být definovaný v souboru samostatně a pak použit jako dílek. Naštěstí Brigl podporuje multipart document, takže celý model může být v jednom souboru.