MLCad a flexible hose generator

Založil tomaslambo, 17.10.2012, 09:58:58

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

tomaslambo

Zdravím všechny příznivce LEGO kostiček.
Mám takový drobný problém. Zhruba před týdnem jsem si nainstaloval MLCad, klasické stavění mi nedělá problém, ale nějak nerozumím tomu Hose generátoru. Nemáte někdo radu nebo link na nějaký tutoriál jak sním zacházet? Přiznám se, že jsem si ještě nevytěsnil dost času k tomu, abych se mu zvlášť věnoval. 

Předem děkuji za tipy

peter

Já to kdysi také zkoušel. Bohužel jeho ovládání a nastavení je natolik nestandardní, že ani já kloudných výsledků nedosáhl, takže tento modul v MlCADu ignoruji.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

tomaslambo

a existuje nějaká funkčnější náhrada? Na holly-wood.it jsem narazil na LSynth, je tam i tutorial a vypadá to relativně jednoduše, má s ním někdo zkušenosti?

Anatyt

Priživím sa na vlákne, nech nezakladám nové - existuje Sticker generator?

tomaslambo


Anatyt

No len z tej linky to už nejde downloadnuť. :(

tomaslambo

tak to se omluvám :-[.

ale našel jsem nějaký patern creator, jestli to pomůže

http://sourceforge.net/p/patterncreator/home/Home/

tomaslambo

tak jsem ten sticker generator našel:

Sticker generator 3.1, je součástí LDraw All-In-One-Installer 2012-02. Jen se musí při instalaci označit 8)

Anatyt


tomaslambo

nemáš zač. Rád pomůžu když můžu

Tomik

Citace od: tomaslambo kdy 17.10.2012, 12:06:04
a existuje nějaká funkčnější náhrada? Na holly-wood.it jsem narazil na LSynth, je tam i tutorial a vypadá to relativně jednoduše, má s ním někdo zkušenosti?

Já LSynth používám. Je to sice občas trochu fuška, ale s trochou cviku dosáhneš kýženého výsledku. Nejčastěji s ním generuji flexible axle (u nich je celkem dobrá fyzika - automatické poloměry ohybu) a zkoušel jsem i další druhy s trochu horšími výsledky. Pokud chceš o tom, jak pracuju s LSynthem, vědět víc, tak se s tebou o své zkušenosti rád podělím - je to ale na delší povídání.
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
můj flickr

peter

Citace od: Tomik kdy 19.10.2012, 14:51:02Pokud chceš o tom, jak pracuju s LSynthem, vědět víc, tak se s tebou o své zkušenosti rád podělím - je to ale na delší povídání.

Jak bylo psáno výše, tak je nás víc, kteří by se rádi něco dozvěděli. Pokud tedy máš co říci, neboj se a pusť se do toho, od toho tu je fórum.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

tomaslambo

rád se o tomto programu dozvím víc. už jsem si ho trochu oťuknul a na první pokus se mi pomocí návodu na holly-wood.it podařila pěkně zahnutá hadice :)

Tomik

Tak, kde začít? Můj postup je následující:

1) Poskládám si celý model v SR3D Builderu bez ohebných částí. SR3D Builder mi přišel od začátku přátelštější pro stavění z Technicu než MLCad a navíc má vychytanou fyziku - tím myslím napojování dílů na sebe, rotování atd.

2) Potom do míst, odkum mají vycházet ohebné díly (v mém případě většinou flexible axle) vkládám malé dvojkové axle, které se mi výborně osvědčily pro dobré přichytávání do děr. Tyto axle umísťuji vždy tak, aby jejich střed (v SR3D Builderu je to místo, odkud vychází tři osy) byl umístěn tam, kde má začínat ohebný díl. Potom dvojkovou axle rotuju o 90° tak, aby modrá osa mířila směrem, kam má jít ohebný díl. Poté obdobně umístím další dvojkové axle do míst, kudy má ohebný díl procházet a kde má skončit. Pro přehlednost používám vždy pro jeden ohobný díl dvojkové axle v jedné barvě a vkládám je postupně od počátku budoucího ohebného dílu k jeho konci. Pokud by se umístily napřeskáčku, tak ve výsledku vzniknou nechtěné smyčky. Další důležitou věcí je sledování zbývajících os (zelená a červená) u dvojkových axle tak, aby nedocházelo k nechtěnému překrucování ohebných dílů (u flexible axle to je důležité, ale u některých jiných dílů na tom nezáleží) - toto vyžaduje trochu citu a prostorové představivosti.

3) Když mám rozmístěné všechny dvojkové axle, tak soubor uložím a převedu si ho na MLCadový formát "model.dat". Toto dělám jednoduše v poznámkovém bloku. Stačí soubor otevřít, vložit hlavičku z MLCadového souboru (dá se zkopírovat z jakéhokoliv souboru vytvořeného v MLCadu, jen se upraví v záhlaví jméno souboru), vymazat zápis nastavení natočení kamery úplně na konci souboru a potom pomocí volby "uložit jako" uložit soubor s koncovkou "dat".

4) Soubor s koncovkou dat si nyní otevřu v MLCadu. Pomocí volby v menu v horní liště Extras -> LSynth -> Add Command... vložím do modelu příkaz pro generování ohebné části. Po zvolení této možnosti se mi zobrazí okno, ze kterého si vyberu jaký ohebný díl chci vložit a potvrdím. Poklepáním na první řádek příkazu otevřu editor tohoto příkazu a přepsáním posledního čísla upravím barvu budoucího ohebného dílu. Soubor uložím a zavřu MLCad.

5) Uložený soubor z MLCadu si opět otevřu v poznámkovém bloku a mezi řádky nadepsané SYNTH SHOW a SYNTH END vložím řádky zastupující dvojkové axle, které jsem umisťoval v SR3D Builderu. Na konci každého řádku přepíšu název dílu "32062.dat" na "LS02.dat". LS02.dat zastupuje jeden typ tzv. constraintů, který LSynth používá k definici trasy ohebného prvku. Tento typ používám pro všechny typy ohebných dílů a zatím jsem s ním neměl žádné problémy. Mezi výše uvedené příkazy se musí vkládat souřadnice pouze pro jeden ohebný díl. Pokud jich máte více, musíte pro každý ohebný díl mít vlastní sérii příkazů pro LSynth.

6) Soubor uložím a otevřu si ho v MLCadu. Nyní jsou všechny dvojkové axle zobrazeny jako "constrainty" a můžu přejít k vygenerování vlastního ohebného dílu. Zvolím v menu Extras -> LSynth -> Run LSynth a  počkám si na výsledek.

7) Pokud jsem s výsledkem spokojem, model uložím a mám hotovo. Pokud s výsledkem spokojen nejsem, tak v zvolím v menu File -> Revert nebo zavřu MLCad bez uložení souboru. Potom je nutné upravit pozice dvojkových axle v původním SR3D Builderovém souboru a nové souřadnice nakopírovat do souboru MLCadu, respektive přepsat původní souřadnice. Dále se postupuje obdobně jako při prvním pokusu.

Doufám, že to bylo dostatečně srozumitelné a v případě nejasností se klidně ptejte. Na otázku, zda bych tento návod mohl doplnit obrázky, zní odpověď "ano", ale momentálně nemám moc času, takže by to bylo nejdříve příští týden.
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
můj flickr

tomaslambo

Moc pěkný návod. Děkuji.