(Cizí) Obří Mindstorms šachy

Založil Jonas, 12.06.2010, 10:28:47

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jonas

Už se mohlo zdát, že nápady, co zrealizovat pomocí Mindstorms, jsou vyčerpané.

Na Youtube se ale právě objevily tyto obří šachy - podivejte se zde
http://www.youtube.com/watch?v=MAwwKEXn6Mk

Použito 37 NXT jednotek, 72 NXT motorů, 128 senzorů barvy, ....
Jonas - Můj Brickshelf

mizdas

Tak to je opravdu mazec! Já lego Technic moc nerozumím takže jsem z toho úplně hotovej např. ten kůň jak cválal atd., prostě bezva  :D.

Togaran

No tak to je masakr :-D
Mě nejvíc zaujalo jak má barevně označený políčka, jestli ta figurka pozná na jakym políčku je.
Moje stavby: Brickshelf, Flickr

germik

hůůstý, mě už taky jednou napadlo, jestli by nešly udělat NXT šachy, říkal jsem si ale, že by na to padl haec motorů :o :o
,,Dont underestimate the power od Melon!"
Moje Brickshelf galerie - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?msearch=germik

Micho

Tak to je fakt sila.  :o

Tu je stránka z videa, je tam aj jednoduchšia verzia toho šachu, má ploché figúrky.

http://www.teamhassenplug.org/monsterchess/

Nejaké fakty z tej stránky:
CitaceQuick Facts

    *  Over 100,000 LEGO® pieces
    * 37,612 in the chess board
    * 17,748 in the robot bases
    * 17,114 in the bodies
    * 22,688 in the mosaics
    * 1,853 in the move selection c · Total retail cost: around $30,000
    *  Size of board: 156ft2 (14.5m2)
    * Took 4 people about a year to create
    * Opponent types · Human vs Human
    * Human vs Computer
    * Computer vs Computer
    *  Play options
    *  Normal chess game
    *  Chess puzzle
    *  Replay historical match
    *  Programming languages used
    *  LabVIEW for the robots
    *  C# for the PC user interface
    *  Interfaces with standard chess engine

winring

Móc pěkná práce, ale zajímalo by mě, jak moc jim funguje pohyb koně v problémových (spousta figurek kolem místa kam míří) situacích.

Anatyt

Podľa mňa to je len ukážka pohybu, demo. Pochybujem, že to je napojené na nejaké PC so softom na šach.

eNTy

Citace od: Anatyt kdy 14.06.2010, 12:13:34
Podľa mňa to je len ukážka pohybu, demo. Pochybujem, že to je napojené na nejaké PC so softom na šach.

Nevím, proč by to mělo být jen demo. Napojení na PC je absolutně triviální ve srovnání s tou stavbou.

Anatyt

No až tak trivialne to nevidím.

Shmade

#9
Proč by to mělo být demo, si přečti aspoň tu citaci quick facts od Micha, nebo klikni na tu stránku s informacemi...

Prostě na PC běží rozhraní, kde hraješ buď člověk vs člověk, nebo člověk vs počítač, nebo počítače proti sobě, prostě je to napojené na nějaký šachový simulátor, takže si můžeš přehrát i různé historické hry a  další věci, co ty simulátory nabízejí, třeba puzzle. Figury se pak hýbají podle toho, program na PC zároveň zajišťuje, aby měly figury volnou cestu, např. při pohybu střelce se natočí, aby mohl projet po diagonále, nebo uhnou jezdci, aby mohl táhnout, to vše řeší PC a jen vysílá signály figurám. Ono na tom videu díky tomuhle uhýbání je špatně vidět, která figura vlastně táhne, protože se předtím pohnou třeba i tři další, ale ty se pak vrátí na původní pozice.  Samotní robůtci (figury) víceméně jen kontrolují na jaké pozici šachovnice jsou (což je podle mě spíš jen takový kontrolní mechanizmus, nebo "kalibrační), protože díky napojení na PC by teoreticky nebyla tahle kontrola potřeba, no a pak semtam nějak reagují, třeba král při výhře bouchá žezlem, jak je vidět.

Pro mě je to určitě hodně zajímavé dílo, programování a stavebních pracíje za tím určitě hromada (3 roky), a naživo je to určitě impozantní dílo, ale ve své podstatě je to "jen" taková loutkohra.

grohl

Nádhera. Figury jezdců vedou.

Viliam6666

Milujem LEGO TECHNIC

Rastwo

ten šach je teraz na vystave lego v Dansku  ;D
Ementál je syr, ktorý má diery. Čím viac je dier, tým menej je syra. Čím viac je syra, tým viac je dier. Teda: Čím viac je syra, tým menej je syra.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=rastwo http://www.youtube.com/user/Rastwo666

Stanlys

Ahojte.
No tak jedna věc je stavba samotných figurek a druhá programování jednotlivých algoritmů. Vpodstatě jsou všechny figurky na stejném základu a jen koně a králové mají navíc další motor. Takže já osobně ve stavbě figurek nevidím až takový problém. Horší je programování algoritmů. Zde musel strávit ohodně víc času než se stavbou samotných figurek. Už jen pohled na to, která figurka má udělat místo které a to pokud možno s nejkratším časem provedení je mazec. Počítám, že to všechno bylo programováno v LabVIEW, kde není takový problém s možností kombinací jako hráč proti hráči, či hráč proti počítači.

Ale práce je to slušná a je za tím spousta a spousta strávených hodin. Co se týká barevně odlišených políček. Ti co mají nxt 2.0 ví, že set obsahuje barevný senzor, takže typuji, že na odlišení políček použil kombinací 4 barev tak, aby věděl, kam přesně má daná figurka dojet.
V podstatě by mohl mít jen černobílá políčka a digitální foťák či webku umístěnou nad hrací plochou. LabVIEW má totiž celkem jednoduchý grafický analyzátor (kostka, ikona, VI), pomocí níž by šlo lokalizovat všechny figurky a jejich polohy.

Legolas

#14
Úžasný! :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Jak něco tak hustýho mohl někdo vymyslet, postavit a naprogramovat? Kde na to vzal peníze muselo to bejt hodně drahý!!!


                                                                                                                                  >:D Ratmen >:D

Foton

No třeba jen na ČVUT Katedra řídí techniky má prý 210 sad Mindstorm NXT (viz. komentáře k  http://www.youtube.com/watch?v=X_siyEVTKFQ&lc=LJZksy5th2GG74EAl8LCo4-_-5dAURQeaJhnXviFMnE)
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

Legolas

Citace od: Foton kdy 09.10.2013, 16:03:52
No třeba jen na ČVUT Katedra řídí techniky má prý 210 sad Mindstorm NXT (viz. komentáře k  http://www.youtube.com/watch?v=X_siyEVTKFQ&lc=LJZksy5th2GG74EAl8LCo4-_-5dAURQeaJhnXviFMnE)
naprosto hustý   :o :o :o :o