Varování před nepoctivcem z BL

Založil Maci, 30.11.2006, 09:39:50

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Maci

Dovoluji si upozornit na nepoctivého obchodníka  Wolfganga Buhra v Německu. Zaplacené zboží nedodal a nekomunikuje. Řeším to přes Bricklink a Paypal, zatím bez odezvy z jeho strany. Jeho obchod na BL je po nasbírání tří NSS od zákazníků (včetně mě) uzavřen, ale na Ebay prodává dál. Chci upozornit na to, že 3870 pozitivních hodnocení prodejce nehraje až tak velkou roli. Je třeba všimnout si také těch negativních, byť je jich v poměru ke kladným relativně málo (37) a dobře všechno uvážit. Příště budu opatrnější.
Adresa obchodu na BL:
http://www.bricklink.com/store.asp?p=www.wbuhr.de&itemID=5576220
Adresa obchodu téže osoby na Ebay:
http://stores.ebay.de/germanbrick-de-Buhr-International_W0QQsspagenameZMEQ3aFQ3aSTQQtZkm

drSEBY

To je velmi nemile ale v takovyto pripad mne napada jedina moznost. A to ze se treba vyboural, a jestli nezemrel pak je v nemocnici dodnes. Jedine v takovemto pripade pak nemuze s Vami komunikovat... ale pokud je to nejaky hajzlik, tak si zaslouzi potrestat  ::)

Preji aby se to nejak vyresilo v tvuj prospech..

rdk

Z tohoto obchodu jsem nakupoval loni za několik set eur, bez problémů... ???

Není na dovolené?

matny

Od obchodníka "germanbrick" som v priebehu 10 mesiacov zrealizoval celkovo 6 objednávok - vždy som bol maximálne spokojný, ale pri poslednej objednávke došlo k nepríjemnemu obratu v správaní obchodníka (je nezodpovedný, má laxný prístup k zákazníkovi, nedodržuje dodacie lehoty atd.)
Balík mi prišiel vážne poškodený (nedostatočne zabalený) až po 2 mesiacoch od zaplatenia.
Takže pochybujem, že je na dovolenke...  >:D

Za skutočného podvodníka považujem "Francesco Fanigliulo - francescos-shop" - objednávka doručená tiež po 2 mesiacoch, ale nekompletna - chýbajúcej položky sa viac nedočkáte, v rámci svojej SC do Nemecka ho návštívim osobne.

Maci

Řekla bych, že si ten prodejce ukousl moc velké sousto a přestal stíhat. Což ho neomlouvá v tom smyslu že nekomunikuje. Stačilo by přece na své stránky umístit nějakou hlášku - např.  mám problémy nebo jedu na dovolenou - posečkejte. 
Mě v to obchodu uvázlo šest a půl tisíce korun. Doufám, že to přes Paypal ještě nějak dostanu zpět. Jinak v diskuzi k tomuto tématu na BL píšou jeho zákazníci, že tak trochu selektuje komu co pošle a jak rychle. Např. po Německu bez problémů, do Kanady a východní Evropy problém. No je to moje blbost, že nečtu vše, co se kolem každého obchodu šustne dřív, než se pustím do nakupování. Ukolébalo mě dvacet bezproblémových předchozích nákupů na BL.
Dost by mě mrzelo kdyby zkrachnul, to bych z něj to lego ani prachy v životě nevydřela, ale za to jak tvrdošíjně dělá mrtvého brouka by si to zasloužil.

Honzik

Děkuji az radu. Chtěl jsem tam nakupovat na jeho ebay stránkách, ale těď už mám rozhodnuto...NE !!!!

Jonas

To Maci: Držím ti palce, ať to nakonec dobře dopadne.

Skutečně v tom musí být něco divného, protože tenhle obchodník dělal velké obchody a až donedávna dost slušně. I já jsem s ním zatím byl spokojen, a proto jsem uvažoval o dalším nákupu. Takže tvoje varování je velmi důležité a díky za něj.
Jonas - Můj Brickshelf

Numbi2

uf, uf  :o :o ... kdysi jsem tam taky hodlal pár (docela levných) kousků pořídit, no ještě že jsem nakonec počkal, až bude vše k sehnání v české kotlině ... i díky výhradně ČESKO-SLOVENSKÝM zprostředkovatelům  ;D ;D

nevyšlo to tady nejlevněji, ale představa, že by mi někde viselo 6k to myslím dostatečně vynahrazuje
... back on track - ale chvíli to trvalo :) ...

***Banana.com

Citace od: Maci kdy 30.11.2006, 09:39:50
Dovoluji si upozornit na nepoctivého obchodníka  Wolfganga Buhra v Německu. Zaplacené zboží nedodal a nekomunikuje. Řeším to přes Bricklink a Paypal, zatím bez odezvy z jeho strany. Jeho obchod na BL je po nasbírání tří NSS od zákazníků (včetně mě) uzavřen, ale na Ebay prodává dál. Chci upozornit na to, že 3870 pozitivních hodnocení prodejce nehraje až tak velkou roli. Je třeba všimnout si také těch negativních, byť je jich v poměru ke kladným relativně málo (37) a dobře všechno uvážit. Příště budu opatrnější.
Adresa obchodu na BL:
http://www.bricklink.com/store.asp?p=www.wbuhr.de&itemID=5576220
Adresa obchodu téže osoby na Ebay:
http://stores.ebay.de/germanbrick-de-Buhr-International_W0QQsspagenameZMEQ3aFQ3aSTQQtZkm

Kdyby jste četli pozorně jeho Ebay stránku, měl tam psáno, že do 5.12. je mimo firmu a dojde ke zpoždění objednávek ;)

Cavelon

To nič nemení na skutočnosti, že je to hajz... Zatiaľ najväčší, s akým som prišiel do styku na BL. Namiesto nových dielikov mi poslal použité a doškriabané, resp. nezmyselné úplne iné veci v úchylných farbách. Fuj, never more! :P

Jindroush

Tomu nerozumím, proč má teda na BL _jedno_ negativum?
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Cavelon

Citace od: Jindroush kdy 06.12.2006, 11:09:52
Tomu nerozumím, proč má teda na BL _jedno_ negativum?

To neviem, nekupoval som vtedy priamo ja, ale bral mi to kámoš a môj batch dopadol hrozne. Takže som mu nemohol ani prásknuť negatívny feedback a kámoš mu dal pozitívny skôr, než som ja tie dieliky od neho dostal...

***Banana.com

Citace od: Cavelon kdy 06.12.2006, 11:55:29
Citace od: Jindroush kdy 06.12.2006, 11:09:52
Tomu nerozumím, proč má teda na BL _jedno_ negativum?

To neviem, nekupoval som vtedy priamo ja, ale bral mi to kámoš a môj batch dopadol hrozne. Takže som mu nemohol ani prásknuť negatívny feedback a kámoš mu dal pozitívny skôr, než som ja tie dieliky od neho dostal...

A jsi si naprosto jistý, že není problém v kámošovi?

Cavelon

Citace od: banana.com kdy 06.12.2006, 12:02:15
A jsi si naprosto jistý, že není problém v kámošovi?

Áno, dal by som za neho ruku do ohňa. Už pre mňa nakupoval mnohokrát, aj ja pre neho. :)

Maci

CitaceKdyby jste četli pozorně jeho Ebay stránku, měl tam psáno, že do 5.12. je mimo firmu a dojde ke zpoždění objednávek
Jeho stránku na Ebay jsem začala hledat, až když mi nešlo od něj dlouho zboží a nereagoval na maily. Nehledě na to, že jsem lego objednávala 3.11.  z BL a ne z Ebay a tam takovou hlášku neměl. Ohledně mé objednávky jsem mu psala já, Paypal a Bricklink mu dokonce zavřel obchod pro tři NSS a stále se neobtěžuje napsat mi co a jak.
Jinak v tom kšeftu s ním jede ještě nějaká Manuela Buhr, má obchod na BL a má stejnou adresu a bankovní účet. Její obchod je také momentálně uzavřený, ale nevím z jakých důvodů.
Co se týká jeho hodnocení: Má tři NSS a přitom jen jedno complaint hodnocení za poslední měsíc. Problém je v tom, že spousta lidí asi ještě jako já doufá, že se svého lega nějak domůže. BL mě napsal, že po 9.12. mohu svoji objednávku považovat za zrušenou a mám se jít soudit. Počkám tedy do té doby a pak ho ohodnotím.
Jako velmi nezodpovědné vidím to, že lidi co od něj nedostali nic nebo šrot mu nenapsali negativní hodnocení. Myslím si, že takových případů nebude málo. Snad je v tom i strach z možného negativního hodnocení ze strany obchodníka? Ostatní lidi pak nemají šanci se  takových obchodníků vyvarovat a celý systém hodnocení na BL pak ztrácí smysl.

Cavelon

Ono, s tými feedbackmi je to dosť zložité, lebo to je subjektívne. Niekto je schopný prásknuť neg. za to, že mu tovar išiel z UK do USA týždeň, iný zase nedá ani keď mu dôjde v krabici h. Ja ich beriem s rezervou. Riadim sa podľa toho, že ak sú vo feedbackoch superlatívy ako excellent ap., tak to bude okay predajca. Ale ak väčšina feedbackov pozostáva napr. len z jedného slova "OK", tak s takým to už asi bude horšie...

Jindroush

Trošku offtopic k těm feedbackům: teď jsem kupoval několik her a dvdček venku a je až legrační, kolik američanů dá evropanům negativum za to, že jim ten disk (region 2, PAL) nejede v USA  ;)
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

***Banana.com

Připojuji se k varování před Francesco Fanigliulo, ten mi poslal zboží až po měsíci, kdy se nic nedělo. Napsal jsem mu něco v tom smyslu, že ho asi dojedu navštívit, přiložil pár expresívních fotek, a dostal jsem z něj alespoň jiný set v přibližně stejné ceně.
Následně jsem mu plesknul negative fb, on mně také, ale poté, co jsem napsal na Ebay dlouhý dopis, který mu zrovna nelichotil, dokonce se sám omluvil a vzal feedback zpět. Já pak také.

Další podvodník je SKShop, od kterého jsem koupil 2825 10 ks po 1,99 Eura. Peníze jsem poslal cenným psaním, od Deutsche Post mám na reklamačním protokolu potvrzeno, že to převzal, a ten turecko polský parchant Sönmez Kozscielski se neustále vymlouvá. Koupil jsem další jen proto, abych mu vrznul patřičný feedback, ale má tolik hodnocení, že když podvádí s jedním artiklem, tak se to tam ztratí  :P

Maci

Tak jsem zde s dalším pokračováním kauzy Wolfgang Buhr ( www.wbuhr.de).
Popíšu události tak jak šly za sebou od mé poslední zprávy:

1. Dva pokusy o kontakt s prodejcem během 7 dnů. Výsledek nic.

2. Paypal (11.12.) poslal hlášku že rozhodl kauzu v můj prospěch a že mi posílá na účet zpět peníze v korunách. Na dolary je suma stejná, na české to bohužel bude o 600 korun méněí! ( Nechápu - zmizely v konverzích z měny na měnu nebo tam byl nějaký poplatek? Při celkové sumě 6160 Kč to je cca 10%) Z Paypal účtu peníze okamžitě odešly na kartu, aniž bych je tam převádela, ale na účet v České spořitelně ještě nedorazily. Doufám že se tak skutečně stane.

3. Označila jsem (13.12.)  inkriminovaný  Bricklink Order jako Canceled pro NSS a v ten moment Bricklink definitivně zrušil Buhrovi obchod pro tři a více podobných označení.

4. Za dvě hodiny poté co jsem toto udělala, dorazil od Buhra balík s legem. Chyběli věci cca za 16 dolarů. Do balíku vložil 10EUR za to co chybí. Místo figů označených jako nové poslal staré potřísněné nějakým lakem (asi si lakuje nehty nebo co). U dalšího figa byly jiné nohy než mají být.
Balík vážil pouze 2,2 Kg, přitom poštovné si ten holomek řekl 34 dolarů.
Poslal ho podle razítek  teprve 11.12.2006 tj. tentýž  den kdy Paypal rozhodl o vrácení peněz. ( No není to magor? Balík šel pouze 48 hodin! Proč se neobtěžoval poslat to o chvíli dřív!?!)

5. Udělila jsem mu negativní feedback, že poslal balík nekompletní a až po takových tahanicích.

6. Čekám až mi dorazí - pokud skutečně dorazí - peníze. Za lego které poslal samozřejmě zaplatím, ráda bych se s ním spojila, ale už opět nereaguje na maily.

;) O tom jak to celé skončí budu inforrmovat.

***Banana.com

Citace od: Maci kdy 14.12.2006, 20:51:16
Tak jsem zde s dalším pokračováním kauzy Wolfgang Buhr ( www.wbuhr.de).
Popíšu události tak jak šly za sebou od mé poslední zprávy:

1. Dva pokusy o kontakt s prodejcem během 7 dnů. Výsledek nic.

2. Paypal (11.12.) poslal hlášku že rozhodl kauzu v můj prospěch a že mi posílá na účet zpět peníze v korunách. Na dolary je suma stejná, na české to bohužel bude o 600 korun méněí! ( Nechápu - zmizely v konverzích z měny na měnu nebo tam byl nějaký poplatek? Při celkové sumě 6160 Kč to je cca 10%) Z Paypal účtu peníze okamžitě odešly na kartu, aniž bych je tam převádela, ale na účet v České spořitelně ještě nedorazily. Doufám že se tak skutečně stane.

3. Označila jsem (13.12.)  inkriminovaný  Bricklink Order jako Canceled pro NSS a v ten moment Bricklink definitivně zrušil Buhrovi obchod pro tři a více podobných označení.

4. Za dvě hodiny poté co jsem toto udělala, dorazil od Buhra balík s legem. Chyběli věci cca za 16 dolarů. Do balíku vložil 10EUR za to co chybí. Místo figů označených jako nové poslal staré potřísněné nějakým lakem (asi si lakuje nehty nebo co). U dalšího figa byly jiné nohy než mají být.
Balík vážil pouze 2,2 Kg, přitom poštovné si ten holomek řekl 34 dolarů.
Poslal ho podle razítek  teprve 11.12.2006 tj. tentýž  den kdy Paypal rozhodl o vrácení peněz. ( No není to magor? Balík šel pouze 48 hodin! Proč se neobtěžoval poslat to o chvíli dřív!?!)

5. Udělila jsem mu negativní feedback, že poslal balík nekompletní a až po takových tahanicích.

6. Čekám až mi dorazí - pokud skutečně dorazí - peníze. Za lego které poslal samozřejmě zaplatím, ráda bych se s ním spojila, ale už opět nereaguje na maily.

;) O tom jak to celé skončí budu inforrmovat.

THX..chtěl jsem od něj brát BNSF, ale asi se na to vykašlu.

Maci

Zde je pokračování případu Wolfgang Buhr:
Peníze od Paypalu mi šly na účet celkem 4 dny.
Jakmile byly peníze skutečně zpět na účtu, tak jsem je  poslala Buhrovi znovu. Zmenšila jsem částku o to, co mi ukrojil Paypal za řešení stížnosti.
Mezitím mi Buhr napsal negativní feedback v tom smyslu, že nemá ani lego ani prachy. Aniž by mi odpověděl na maily které jsem mu ohledně toho psala. 

Nevím, zda je možné si na Bricklinku stěžovat na prodejce, že napsal nespravedlivý feedback. Docela bych to ráda udělala. Ale myslím, že Bricklink už udělal maximum co mohl, když mu zavřel obchod. Mám za to, že obavy ze msty za udělení negativního feedbacku jsou na BL celkem na místě a proto také mohou podobní prodejci tak dlouho beztrestně prosperovat.
Doufám, že toto je definitivní konec celé záležitosti.

Jonas

Citace od: Maci kdy 17.12.2006, 15:10:15
Doufám, že toto je definitivní konec celé záležitosti.

Jsem rád, že ses nevzdala a že ti to nakonec dobře dopadlo. Tím hloupým mstivým feedbackem si nenech zkazit radost. Můžeš mít dobrý pocit, že sama ses zachovala maximálně poctivě a férově. Naopak Buhr se projevil jako křupan.

Co velkého chystáš postavit z tolika materiálu?
Jonas - Můj Brickshelf

Maci

Byly to hlavně koleje, výhybky a motorky k 9V vlakům, takže Ježíšek bude rozšiřovat kolejiště  :)
Tím feedbackem mi fakt nemůže ublížit, protože každý obchodník na BL napřed přijme peníze a potom až posílá zboží, takže prakticky nic neriskuje.  Tedy pokud je sám poctivý a hodlá balík skutečně poslat v nějakém normálním termínu. Pro ty liknavější je to něco jako varování, že na sobě nehodlám nechat štípat dříví. Ale stejně mě to štve.

Jonas

Citace od: Maci kdy 17.12.2006, 15:34:21
Byly to hlavně koleje, výhybky a motorky k 9V vlakům, takže Ježíšek bude rozšiřovat kolejiště  :)

Určitě na něm bude krásná horská trať s kamenným mostem přes údolí a s úvratí, že?
Jonas - Můj Brickshelf

Cavelon

Citace od: Maci kdy 17.12.2006, 15:10:15
Nevím, zda je možné si na Bricklinku stěžovat na prodejce, že napsal nespravedlivý feedback. Docela bych to ráda udělala.

Vyplň tento formulár a admin by to mal zariadiť. ;)

Maci

Díky za tip, už jsem na tom zapracovala, napíšu sem jak to dopadlo.

Maci

Dopadlo to dobře, Bricklink nespravedlivé hodnocení od prodejce na mojí žádost smazal. To je doufám definitivní konec celé záležitosti, byla to pro mne pozitivní zkušenost s bezvadným fungováním institucí jako jsou Paypal a Bricklink.