BL - roystoys

Založil Friend, 27.11.2011, 02:31:06

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Friend

Ahojte,
na tohto predávajúceho jednoznačne pozor. Určite sa mu vyhnite široko ďaleko. Ja som u neho objednal dieliky za 212.02 USD. Požadoval som poistenú zásielku (vo faktúre to je uvedené). Zaplatil som mu 23.augusta cez PayPal a stále som nič nedostal.  Po viacerých dotazoch a urgenciách mi najskôr napísal, že delivery má byť 4-6 týždňov. Keď ani po tej dobe nič neprišlo, tak som sa zase dotazoval - tak vraj išiel na poštu a tam zistil, že balík neodoslali lebo sa z neho stratil štítok komu a od koho to je. Že vraj to fixol a poslal opätovne. Od vtedy prešlo ďalších 8 týždňov. Vypisujem mu, aj sa sporadicky ozýva. Už som požadoval aj vrátenie peňazí cez PayPal, ale na to nereagoval. Celkovo má chlapík už 6 negatívnych hodnotení (v čase mojej objednávky ešte myslím nemal žiadne).

Čo my poradíte ako postupovať? Mám dať negatívny feedback? nestratím tým aj poslednú šancu, že niečo z neho odstanem? Zatiaľ som v komunikácii brutálne kompromisný a chápavý, ale s cieľom úplne to nezabiť. Aké sú vlastne moje možnosti?

Vopred ďakujem za všetky rady.
:(

Friend

PS: bola to moja prvá objednávka cez PayPal

kocky.sk

#1
Ahoj,

skúsim najprv napísať čo sa dá spraviť nabudúce.

Ak platíš cez PayPal, tak do 45 dní od platby sa dá otvoriť spor, kvôli nedodaniu tovaru.
A môžeš si to vydiskutovať. V tomto momente PayPal zablokuje finančné prostriedky predávajúceho vo výške transakcie ktorej sa týka spor.

Pokiaľ nedôjde k dohode medzi tebou a predávajúcim, tak do 20 dní od otvorenia sporu, musíš tento spor posunúť k reklamácii. Finančné prostriedky má predávajúci stále blokované.
Reklamáciu už vybavuje priamo PayPal a pýta si dôkazy od obidvoch strán sporu.
A potom má PayPal 30 dní nato aby túto reklamáciu posúdil.

A teraz k súčasnosti. Všetkých 6 negatívnych hodnotení dostal až po 24.8.2011. Naproti tomu má 370 pozitívnych. Vyslovene podvodník to teda nebude.

Možnosti:

1) pokračovať v komunikácii, tak aby si to nezabil, dúfať, veriť že Ti to pošle
2) požiadať o vrátenie peňazí - to píšeš že nereagoval
3) zmieriť sa zo stratou,
Držím palce.



Friend

Ahoj,
veľmi pekne ďakujem za informáciu, som hlupák, že som to sem nezverejnil skôr - mohol so tú prvú možnosť čo uvádzaš využiť (teda cez PayPal do 45 dní).
No každopádne som ani len netušil, že je až toľkoto veľa možností. Ešte raz veľmi pekne ďakujem.

Chlapíkovi som už napísal - dal som mu ultimátum do 2.12. - buď nech pošle peniaze späť alebo podniknem všetky odporučené kroky.

Dám sem potom informáciu ako to dopadlo.

Ďakujem.

kocky.sk

Opravila som odkaz na podanie sťažnosti na Federálnu obchodnú komisiu.
Už je funkčný.


Friend

Ahoj,
ďakujem všimol som si, že ten odkaz nefungoval, ale vygooglil som si ich a použil som ich oficiálnu stránku (linky som podával do správy pre toho chlapíka).

Inak ty si sa ako dostala k takýmto informáciám? Dosť veľký detail - alebo je to samozrejmosťou vedieť a len ja som taký naivný?

Vďaka.


Citace od: kocky.sk kdy 27.11.2011, 15:54:37
Opravila som odkaz na podanie sťažnosti na Federálnu obchodnú komisiu.
Už je funkčný.

Matošo

zkusil bych ještě proklepnout celnici, přecijenom je to zásilka z USA...

Friend

Skúsim aj to preveriť - lebo jedna mi už takto zastala - ale to zdržanie bolo v dňoch.
Ďakujem.

Citace od: Matošo kdy 27.11.2011, 20:14:45
zkusil bych ještě proklepnout celnici, přecijenom je to zásilka z USA...

kocky.sk

Čo sa týka PayPalu, tak to je skúsenosť z druhej strany, ako predávajúceho.

Kupujúci tvrdil že nedostal zásielku, pritom to bol poistený list, takže škodný by nebol ani kupujúci ani ja.
Dal mi výstrahu na Bricklinku a zároveň otvoril spor cez PayPal.
Spravila som reklamáciu na pošte, poslala mu potvrdenku o podaní zásielky, fotokópiu o podaní reklamácie.
Ale to mu nestačilo, že chce vrátiť peniaze späť.

Ja som napísala že peniaze vrátiť nemôžem, lebo neviem čo je zo zásielkou, a keď sa naozaj stratila, tak dostane peniaze späť odo mňa. Ale to ho nepresvedčilo a otvoril reklamáciu. Medzitým prišla z pošty správa o vyšetrovaní o pohybe zásielky, ktorú som zaslala PayPalu. Po tejto správe kupujúci vyzdvihol zásielku, čo bol posledný deň, ináč by to poslali naspäť.

Bola to vôbec moja prvá objednávka cez Bricklink, tak že o to to bolo celé nepríjemné.
Nakoniec ten kupujúci objednal ešte raz a tentoraz to všetko prebehlo hladko.

A čo sa týka ostatného tak informácie na Bricklinku a Google.
Nie, všetko sa vedieť nedá, resp. naučiť nedá, na niečo treba osobnú skúsenosť, viď moja prvá objednávka na Bricklinku.



Citace od: Friend kdy 27.11.2011, 16:05:25
Ahoj,
ďakujem všimol som si, že ten odkaz nefungoval, ale vygooglil som si ich a použil som ich oficiálnu stránku (linky som podával do správy pre toho chlapíka).

Inak ty si sa ako dostala k takýmto informáciám? Dosť veľký detail - alebo je to samozrejmosťou vedieť a len ja som taký naivný?

Vďaka.


Citace od: kocky.sk kdy 27.11.2011, 15:54:37
Opravila som odkaz na podanie sťažnosti na Federálnu obchodnú komisiu.
Už je funkčný.


Friend

Ahoj,
no vidím, že prvé objednávky sú naozaj spojené s testovaním - buď ťa to odradí alebo naozaj vydržíš.
:)
Vďaka a rady.

Citace od: kocky.sk kdy 28.11.2011, 23:30:55
Čo sa týka PayPalu, tak to je skúsenosť z druhej strany, ako predávajúceho.

Kupujúci tvrdil že nedostal zásielku, pritom to bol poistený list, takže škodný by nebol ani kupujúci ani ja.
Dal mi výstrahu na Bricklinku a zároveň otvoril spor cez PayPal.
Spravila som reklamáciu na pošte, poslala mu potvrdenku o podaní zásielky, fotokópiu o podaní reklamácie.
Ale to mu nestačilo, že chce vrátiť peniaze späť.

Ja som napísala že peniaze vrátiť nemôžem, lebo neviem čo je zo zásielkou, a keď sa naozaj stratila, tak dostane peniaze späť odo mňa. Ale to ho nepresvedčilo a otvoril reklamáciu. Medzitým prišla z pošty správa o vyšetrovaní o pohybe zásielky, ktorú som zaslala PayPalu. Po tejto správe kupujúci vyzdvihol zásielku, čo bol posledný deň, ináč by to poslali naspäť.

Bola to vôbec moja prvá objednávka cez Bricklink, tak že o to to bolo celé nepríjemné.
Nakoniec ten kupujúci objednal ešte raz a tentoraz to všetko prebehlo hladko.

A čo sa týka ostatného tak informácie na Bricklinku a Google.
Nie, všetko sa vedieť nedá, resp. naučiť nedá, na niečo treba osobnú skúsenosť, viď moja prvá objednávka na Bricklinku.



Citace od: Friend kdy 27.11.2011, 16:05:25
Ahoj,
ďakujem všimol som si, že ten odkaz nefungoval, ale vygooglil som si ich a použil som ich oficiálnu stránku (linky som podával do správy pre toho chlapíka).

Inak ty si sa ako dostala k takýmto informáciám? Dosť veľký detail - alebo je to samozrejmosťou vedieť a len ja som taký naivný?

Vďaka.


Citace od: kocky.sk kdy 27.11.2011, 15:54:37
Opravila som odkaz na podanie sťažnosti na Federálnu obchodnú komisiu.
Už je funkčný.

Friend

Ľudkovia,
tak neuveriteľné sa stalo skutočnosťou - včera (v pondelok) dorazila zásielka z Ameriky. Som tomu nechcel veriť, keď som sa to dozvedel. Práve to triedim a kontrolujem či je tam všetko. Pretože to bolo veľmi zle zabalené a strašne smrdelo cigaretami (už sa to ako tak vyvetralo) - no a zďaleka asi všetko nebude mať status "new".

No ale ľudkovia viete čo ma pekne "natoto" ... chlapík to poslal z Ameriky 18.11.2011!!! Takže ma celý čas klamal. Urobím kontrolu a uvidím ako budem postupovať. Plánujem mu dať negatívny feedback. Len tu sa chcem ešte opýtať, keďže on mi feedback tiež doteraz neudelil, že či mi aj on môže dať negatívny feedback, možno bezdôvodne, ako revanš. Určite to bude viacej trápiť mňa, ak mám 5 feedbackov pozitívnych a 6ty by bol negatívny.

Radím sa v tejto veci, nakoľko som si u tohto predávajúceho už s ničím nie istý.
Ďakujem pekne.

Colonel32

Negativní feedbacky z pomsty se bohužel dávají, a není snaha proti tim zakročit. Dá se ale požádat o smazání feedbacku, pokud splňuje nějaká kritéria (někde na BL to bude) a pokud je od již zablokovaného uživatele, tak to často projde.

Friend

Vďaka,
zvážim ďalšie kroky. Zatiaľ predbežne dieliky cca sedia - uvidím keď to celé spočítam.


Citace od: Colonel32 kdy 29.11.2011, 02:52:48
Negativní feedbacky z pomsty se bohužel dávají, a není snaha proti tim zakročit. Dá se ale požádat o smazání feedbacku, pokud splňuje nějaká kritéria (někde na BL to bude) a pokud je od již zablokovaného uživatele, tak to často projde.

otaznik

Citace od: Friend kdy 29.11.2011, 01:50:59
Ľudkovia,
tak neuveriteľné sa stalo skutočnosťou - včera (v pondelok) dorazila zásielka z Ameriky. Som tomu nechcel veriť, keď som sa to dozvedel. Práve to triedim a kontrolujem či je tam všetko. Pretože to bolo veľmi zle zabalené a strašne smrdelo cigaretami (už sa to ako tak vyvetralo) - no a zďaleka asi všetko nebude mať status "new".

No ale ľudkovia viete čo ma pekne "natoto" ... chlapík to poslal z Ameriky 18.11.2011!!! Takže ma celý čas klamal. Urobím kontrolu a uvidím ako budem postupovať. Plánujem mu dať negatívny feedback. Len tu sa chcem ešte opýtať, keďže on mi feedback tiež doteraz neudelil, že či mi aj on môže dať negatívny feedback, možno bezdôvodne, ako revanš. Určite to bude viacej trápiť mňa, ak mám 5 feedbackov pozitívnych a 6ty by bol negatívny.

Radím sa v tejto veci, nakoľko som si u tohto predávajúceho už s ničím nie istý.
Ďakujem pekne.

Dej mu feedback, který si zaslouží - neutral nebo negativ, to podle toho, jak to cítíš. I mně se stalo, že jsem dostal negativa jako pomstu, ale neřešil jsem to. Pokud se budeme negativy bát dávat, tak nikdy to špatné nezměníme.

Colonel32

Navíc to chce, aby to jeden člověk rozříznul. Spousta lidí vyčkává protože si není jistá, ale jak vidí negativy od někoho jiného, tak se přidá. Toho člověka to sestřelí a nehrozí, že napálí více lidí. A upřímě, ono se z negativu a reakce dá docela vyčíst, jak moc je zasloužený a jak moc byl ze msty. Na bl je skoro podezřelé, když nikdo nemá negativní ani jeden  ;D

Anatyt

No neviem ako na BL, ale na ebay môže byť aj JEDINÝ negatívny feedback veľký problém! A to v tom, že niekedy ak máš čo i len jeden negatívny feedback, tak nemôžeš na niektoré aukcie bidovať. >:(

celda

Já jsem (už nevím kde) i do pozitivního komentáře napsal, že zboží smrdělo cigaretami - u hračky je to obzvláště nechutné. Doslovně to ale neodporovalo popisu zboží.

Myslím, že by měla být nepsaná povinnost u bazarového a "z domova" prodávaného zboží na tento fakt upozorňovat. Stejně tak na kočičí chlupy, které se dostanou kamkoliv. Myslím, že to nepotěší ani velkého miláčka kočiček.

Samozřejmě je to subjektivní a dalo by se jít dál. Ale je důležité do komentářů psát pravdu.