LEGO Technic Truck Trial - diskuze

Založil peter, 16.09.2006, 12:17:17

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jste pro povolení vyššího napětí pro napájení vozidel než je 9V?

NE
1 (7.7%)
ANO
6 (46.2%)
Je mi to jedno
6 (46.2%)

Celkem hlasů: 13

JardaL

Zase jdou cestou reálnějších (ale tím i těžších) modelů.
Piš holoubku piš, brzo zcepeníš.

otaznik

Citace od: JardaL kdy 09.10.2007, 10:50:00
Zase jdou cestou reálnějších (ale tím i těžších) modelů.


To se pleteš, první ročník našeho mistrovství byl závodem speciálů. Podívej se do reálného TT, jak ty speciály vypadají.

Shmade

Zdravím,
  diskutuje se někde o 2. ročníku KTT, respektive tedy o LTTT? Zajímalo by mě zda už stavíte, jak se vypořádáváte s novými pravidly a tak... pokud se někde něco takového děje, tak mi prosím někdo napište link. Pokud ne, tak bych byl rád kdyby se to tady trochu probralo... :)

Jamesek

Citace od: Shmade kdy 21.01.2008, 15:45:30
Zdravím,
  diskutuje se někde o 2. ročníku KTT, respektive tedy o LTTT? Zajímalo by mě zda už stavíte, jak se vypořádáváte s novými pravidly a tak... pokud se někde něco takového děje, tak mi prosím někdo napište link. Pokud ne, tak bych byl rád kdyby se to tady trochu probralo... :)

Myslím, že pravidla jsou dané a stavět se již může. Já osobně se do toho pustím až po stavbě modelu do Brna, až budu vědět co mi zbylo za materiál ;)

Shmade

Pravidla jso mi známa, to je jasný, už i stavim, respektive zkouším různá řešení. Jen by mě zajímalo co ostatní... Podle mě jsou současná pravidla hodně konkrétní a zároveň na konstrukci vozu o dost náročnější než ta minulá.  Podle mě to přinese to že všechny vozy si budou dost podobné co do vzhledu, což není na škodu. V tomhle ročníku si ale myslím, že bude potřeba opravdu dobrá konstrukce podvozku. Když se má všechno pohánět z jednoho místa, tak je to trochu komplikovanější, než když se dá na každé kolo jeden motor, jako to měl někdo třeba v minulém ročníku.   Už zkouším několikáté řešení rozvodů a není to nic snadného. Prostě se už těšim a chci si o tom s někym povídat. :) Vím, že si každý svoje řešení bude chtít aspoň do prvního závodu nechat pro sebe, ale to nevadí.
Třeba jen diskutovat o tom, zda je lepší mít dvě zatáčecí nápravy nebo jen jednu a proč...   Pořád se nemůžu rozhodnout :)

Jamesek

Citace od: Shmade kdy 21.01.2008, 15:56:33
Pravidla jso mi známa, to je jasný, už i stavim, respektive zkouším různá řešení. Jen by mě zajímalo co ostatní... Podle mě jsou současná pravidla hodně konkrétní a zároveň na konstrukci vozu o dost náročnější než ta minulá.  Podle mě to přinese to že všechny vozy si budou dost podobné co do vzhledu, což není na škodu. V tomhle ročníku si ale myslím, že bude potřeba opravdu dobrá konstrukce podvozku. Když se má všechno pohánět z jednoho místa, tak je to trochu komplikovanější, než když se dá na každé kolo jeden motor, jako to měl někdo třeba v minulém ročníku.   Už zkouším několikáté řešení rozvodů a není to nic snadného. Prostě se už těšim a chci si o tom s někym povídat. :) Vím, že si každý svoje řešení bude chtít aspoň do prvního závodu nechat pro sebe, ale to nevadí.
Třeba jen diskutovat o tom, zda je lepší mít dvě zatáčecí nápravy nebo jen jednu a proč...   Pořád se nemůžu rozhodnout :)

Technické řešení může být podobné, ale přece jen je větší rozdíl ve spracování (aby ti třeba nepřeskakovaly šnekové převody, neupadávaly části auta a podobně) než zvoleném celkovém řešení. Hodně pak záleží i na obratnosti v řízení, jak dokonale jsi schopen svůj vůz ovládat (samotné provedení ovladače) a jak si poradíš s nástrahami sekcí.
Konkrétní výhody jednotlivých řešení se probírat můžou. Vetšinou bylo vše vynalezeno a vyzkoušeno. Pokud pak přece jen někdo vymyslí nějakou pecku, tak si ji nechá do závodů pro sebe, no ;)

Ohledně náprav jednoduše. Hnané nápravy mohou být všechny (tuším po nahlédnutí do pravidel), otočné pouze první, volitelně i druhá náprava.
Rozhodně jednodušší provedení celého vozidla je při jedné otočné nápravě. Dá se pak lépe soustředit například na odpružení zadních náprav, diferenciály mezi koly... problém může být snad jen ojíždění pneumatik v plném rejdu ;) nebo nadzvednutí přední nápravy do vzuchu, kdy by pak auto dočasně nešlo ovládat (než by spadlo ;).
Dvě otočné nápravy (myslím, že mohou být otočné pouze první a druhá. První a třetí nebo jiné kombinace pravidla nepovolují) jsou technicky složitější. V případě dvou náprav ve předu a jedné vzadu, určitě zlepší ovládání vozidla. Větší rejd se tím ale nedosáhne (pokud jsem pochopil pravidla, která omezují úhel otáčení druhé nápravy) a jiná výhoda mne teď nenapadá.

Shmade

Ohledně těch náprav, respektive usporadani   'oo--o  nebo 'o--oo  (ve predu je naraznik... ) :)  tak mě šlo ne zas tak tolik o rejd, ale i spis o prujezdnost terenem, jestli kdyz auto jede na nejakou prekazku, tak jestli je spis lepsi aby bylo na ni "vytahovano" prednima dvema napravama, nebo "tlaceno" zadnima dvema. S tim, ze je mi jasny, ze zabirat budou vsechny vice mene stejne, ale trakce bude asi vetsi tam kde budou ty dve - aspon mi to tak prijde... I kdyz pak bude dost zalezet asi i na rozlozeni hmotnosti... Taky premejsim, zda se ma smysl "piplat" s uzamykatelnym diferencialem, nebo ho tam nedavat vubec - on prave zabira dost mista mezi napravami a stejne bude potreba aby byl v terenu casto zamknuty. Jeste jsem se nedostal do faze, kdy bych mel cely podvozek kompletni, spis jen zkousim konstrukce zataceni a odpruzeni, takze nemuzu porovnat jak moc by manevrovatelnost utrpela, kdyby tam diferencial vubec nebyl. v tomhle pripade by pak bylo asi lepsi reseni s dvemi zatacecimi napravami.    Treba minuly vitezny vuz, jestli jsem dobre cetl, diferencial nemel ani jeden...  Jaký je názor majitele? A už ho rozebral? :)

otaznik

#187
Jsem rád, že se našel aktivní člověk na mírné rozproudění stojatých vod LEGO Technic Truck Trial diskuze.  ;)

Citace od: Shmade kdy 21.01.2008, 17:26:00
Treba minuly vitezny vuz, jestli jsem dobre cetl, diferencial nemel ani jeden...  Jaký je názor majitele? A už ho rozebral? :)

ŠIROKO opravdu diferenciály neměl a dost tím trpěl. Na druhou stranu odpadnul problém s uzamykáním apod. ŠIROKO byl rozebrán téměř ihned po vyhlášení, musel jsem vrátit součástky do správných setů, déle bych už tento "chaos" nevydržel. ;)
Na tento soutěžní ročník jsem se zásobil dalšími cca 2000 technic díly do Loose Parts, tak doufám, že soutěžní auto postavím jen (až na kola a asi motory) z náhradních dílů.  ;)

Ještě se vrátím k diferenciálu, je nutné si uvědomit, že z posledních verzí aut měl diferenciál jen Assův speciál, ostatní ne. Peter s Michalem použili oddělené pohony pro každé kolo, případně pro každou stranu, já s Bejverem měli auta bez diferenciálu.
Díky tomu si myslím, že problém diferenciál ano/ne budou řešit všichni.  ;)

Snad jen podotknu, že některé sekce by měly být techničtějšího rázu (pravděpodobně i ohrazené), takže je možné, že zatáčení bude hrát důležitější roli než loni.

Jamesek

Citace od: otaznik kdy 21.01.2008, 19:23:42
...
Snad jen podotknu, že některé sekce by měly být techničtějšího rázu (pravděpodobně i ohrazené), takže je možné, že zatáčení bude hrát důležitější roli než loni.
Jen ujištění - pochopil jsem tedy dobře, že zatáčení je povoleno na první, libovolně na druhé nápravě a ne jinak (první/třetí, druhá/třetí, třetí sama, ..)?

otaznik

Citace od: Jamesek kdy 21.01.2008, 20:35:02

Jen ujištění - pochopil jsem tedy dobře, že zatáčení je povoleno na první, libovolně na druhé nápravě a ne jinak (první/třetí, druhá/třetí, třetí sama, ..)?

Ano, viz. bod 3.2 pravidel, specifikace kategorie S2:

Třínápravová vozidla o hmotnosti 1350–2250g se zatáčecí pouze jednou nebo dvěma předními nápravami.

Další info je v bodu 3.3, nicméně je dobré si pořádně přečíst celou Technickou specifikaci, ideálně samozřejmě celá pravidla.

ass

Citace od: Shmade kdy 21.01.2008, 17:26:00
Ohledně těch náprav, respektive usporadani   'oo--o  nebo 'o--oo  (ve predu je naraznik... ) :)  tak mě šlo ne zas tak tolik o rejd, ale i spis o prujezdnost terenem, jestli kdyz auto jede na nejakou prekazku, tak jestli je spis lepsi aby bylo na ni "vytahovano" prednima dvema napravama, nebo "tlaceno" zadnima dvema. S tim, ze je mi jasny, ze zabirat budou vsechny vice mene stejne, ale trakce bude asi vetsi tam kde budou ty dve - aspon mi to tak prijde... I kdyz pak bude dost zalezet asi i na rozlozeni hmotnosti... Taky premejsim, zda se ma smysl "piplat" s uzamykatelnym diferencialem, nebo ho tam nedavat vubec - on prave zabira dost mista mezi napravami a stejne bude potreba aby byl v terenu casto zamknuty. Jeste jsem se nedostal do faze, kdy bych mel cely podvozek kompletni, spis jen zkousim konstrukce zataceni a odpruzeni, takze nemuzu porovnat jak moc by manevrovatelnost utrpela, kdyby tam diferencial vubec nebyl. v tomhle pripade by pak bylo asi lepsi reseni s dvemi zatacecimi napravami.

Čím jednodušší, tím lepší, a v LTTT to platí dvojnásob. Každá funkce nebo vymoženost navíc znamená další věc, která se v závodě může rozbít, a věř, že ty auta opravdu dostávaj hodně zabrat.

Moh bych ti tu říct, co je kravina a co ne, jaký převody jsou lepší a jaký horší, ale nejlepší zkušenosti získáš při samotných závodech. :)

Jamesek

Citace od: otaznik kdy 21.01.2008, 21:21:31
Další info je v bodu 3.3, nicméně je dobré si pořádně přečíst celou Technickou specifikaci, ideálně samozřejmě celá pravidla.
Dekuji za potvrzeni a radu, uz jsem je dneska jednou cele cetl ;) Jen jsem si nebyl uplne jist ...

Shmade

Jsem zvědavej kolik lidí pojede letošní sezónu...  Mají organizátoři trochu tušení? 

Jinak pořád nevím jak ty diferenciály, při jednom testování se mi podařilo jeden celý diferenciál (tu klec) úplně zkroutit, až jsem se divil, že neprasknul - fakt zázrak :) a dokonce ani nezplastizoval, vrátil se do původního stavu.
* Měli jste někdo z loňských účastníků i mezinápravový diferenciál?
* A co světlost? ŠIROKO bych řekl, že jí mělo z posledních aut nejmenší, takže předpokládám, že zas tak zásadní roli nehrála. Nepočítám překážku v nějakém prvním, druhém závodě - takový ten monoblok, co přejel snad jen stavitel sekce.  No uvidíme, rád bych se dostal za rozumných konstrukčních řešení co nejvýš, nebo to nemá smysl? Jo a ještě ten nárazník...!!! S ním jsem už toho řešil hodně po mailech, protože mi opravdu nebyl moc jasný. I teď si pořád nejsem jistej, jestli na něm můžou být umístěna třeba světla jako je běžné např. u tatry, případně jiné dekorace, respektive dílky, které nebudou tvořit nárazník, jen budou přidělány k jeho konstrukci a budou ho dotvářet po vizuální stránce. Samozřejmě za zachování povinného umístění, rozměrů a konstrukce z bricků a technic bricků a plates. Že by ta povinná konstrukce bylo prostě jen jakési jádro. Pokud se to nějak nevyřeší, tak asi na první závod pojedu s nazdobenym nárazníkem a přinejhorším ho při schvalování komisí odstrojim :)

 




otaznik

Nárazník můžeš nazdobit jak chceš, v tom bych problém neviděl. Auto by mělo být podobné náklaďáku, a přehnaná světlost tomu asi nepomůže.  ;)

Shmade

Neboj, nebudu mit svetlost 10cm.. jen proste vetsi nez by v pomeru vuci realnym vozum mela byt... aspon bych rad, abych pak nezustal viset na nejakym hrbolu. Nebo toho se myslis bat nemusim? Z prvniho rocniku jsem videl jen fotky , takze nevim, zda meli auta problemy i s tim, ze by nekde zustali viset... Nebo jen ze se nekde prevratily, nebo nekam nevyjely.  Jaky byly hlavni problemy vozu prvniho rocniku? Povi nekdo kto to videl na vlastni oci, nebo se ucastnil. Novackum by to mohlo pomoct...

Shmade

Nemá někdo videa z prvního ročníku?

Shmade

Vím, že pořád otravuju s minulým ročníkem... ale jen tak náhodou, nemáte někdo nafocený, případně jen napsaný takové ty udaje o každém vozidle, jak u nich auta vždy před závodem stojí? Zajímay by mě konkrétní parametry jednotlivých vozů minulého ročníku. Vím, že tady byly v jednotlivých reportáží ze závodů nějaké parametry napsány, ale ne tolik jako je na těch papírech.  Chci s něčím porovnávat... :)

otaznik

Citace od: Shmade kdy 24.01.2008, 21:12:25
Vím, že pořád otravuju s minulým ročníkem... ale jen tak náhodou, nemáte někdo nafocený, případně jen napsaný takové ty udaje o každém vozidle, jak u nich auta vždy před závodem stojí? Zajímay by mě konkrétní parametry jednotlivých vozů minulého ročníku. Vím, že tady byly v jednotlivých reportáží ze závodů nějaké parametry napsány, ale ne tolik jako je na těch papírech.  Chci s něčím porovnávat... :)

Od popisu jsem po několika závodech upustili, takže jediné "míry" strojů jsou v recenzích psaných peterem.
Přijď na další pražský kostky sraz v hospodě a můžeme ti s peterem odpovědět na všechny otázky týkající se LTTT.  ;)

danny01

Citace od: otaznik kdy 24.01.2008, 21:30:34
Přijď na další pražský kostky sraz v hospodě a můžeme ti s peterem odpovědět na všechny otázky týkající se LTTT.  ;)
Tak to sa teším ešte viac aj ja  ;) Rád "sosnem" nejaké skúsenosti z KTT  ;D
Danny

Jamesek

Citace od: danny01 kdy 24.01.2008, 21:39:31
Citace od: otaznik kdy 24.01.2008, 21:30:34
Přijď na další pražský kostky sraz v hospodě a můžeme ti s peterem odpovědět na všechny otázky týkající se LTTT.  ;)
Tak to sa teším ešte viac aj ja  ;) Rád "sosnem" nejaké skúsenosti z KTT  ;D
Nejlépe, když si svůj prototyp vezmeš s sebou ;) my ti ho zkonzultujeme ;)

Michal Moučka

Citace od: Shmade kdy 22.01.2008, 17:08:01
Nemá někdo videa z prvního ročníku?
Pokud máš v plánu dorazit na sraz, mohu vzít notebook a DVD se setřihem z prvního ročníku.

Shmade

Na srazu jsem ješte nebyl, tak bych možná dorazil, pokud by se mi to s něčím nekrylo. Asi je tady na to nejakej klub zvlášť, zkusim najít pro víc informací.
Jinak ten sestřih na dvd zní velmi zajímavě :) asi dorazim...

Shmade

Ještě mám dotaz směrem k organizátorům týkajícií se pravidel.
V odstavci tákající se bodování:

80 bodů a vozidlo již nesmí pokračovat v SEKCI (a samozřejmě se počítají body i za neprojeté branky v dané sekci apod.):

– Pokud se soutěžící dotkne jakékoliv části vozidla během jízdy v sekci.

Co kdyby došlo k situaci, že bych měl nějaký baterybox umístěn na autě...  Kdyby došly v sekci náhodou baterie a já je potřeboval vyměnit... Podle pravidel by to pro mě znamenalo konec sekce. Nebylo by možné v tomto providlo malinko poupravit. Samozřejmě za předpokladu, že baterybox by byl na voze umístěn tak aby šel snadno vyjmout, respektive vysunout z nějakého uložení tak aby při této manipulaci nedošlo k sebemenšímu pohnutí vlastního vozu v sekci? Až poté co by třeba neopatrností došlo k pohybu vozu následovalo vyloučení ze sekce.

otaznik

Citace od: Shmade kdy 25.01.2008, 10:02:47
Ještě mám dotaz směrem k organizátorům týkajícií se pravidel.
V odstavci tákající se bodování:

80 bodů a vozidlo již nesmí pokračovat v SEKCI (a samozřejmě se počítají body i za neprojeté branky v dané sekci apod.):

– Pokud se soutěžící dotkne jakékoliv části vozidla během jízdy v sekci.

Co kdyby došlo k situaci, že bych měl nějaký baterybox umístěn na autě...  Kdyby došly v sekci náhodou baterie a já je potřeboval vyměnit... Podle pravidel by to pro mě znamenalo konec sekce. Nebylo by možné v tomto providlo malinko poupravit. Samozřejmě za předpokladu, že baterybox by byl na voze umístěn tak aby šel snadno vyjmout, respektive vysunout z nějakého uložení tak aby při této manipulaci nedošlo k sebemenšímu pohnutí vlastního vozu v sekci? Až poté co by třeba neopatrností došlo k pohybu vozu následovalo vyloučení ze sekce.

Nezlob se, ale pravidla upravovat nebudeme.
- pokud budeš svoje auto znát, tak pravděpodobnost, že ti baterie v sekci dojdou je minimální
- nemá smysl se pak dohadovat, jestli se auto o milimetr hnulo nebo ne apod.

Shmade

V pohodě, souhlasím, jen jsem se zeptal :)

Shmade

Je možné si už nyní zarezervovat startovní číslo svého trucku? Kdyžtak bych chtěl 23. Díky :)

otaznik

Citace od: Shmade kdy 26.01.2008, 23:14:02
Je možné si už nyní zarezervovat startovní číslo svého trucku? Kdyžtak bych chtěl 23. Díky :)

Čísla se losují vždy před závodem (a 23 mezi nimi nebude).

Shmade

Tak už mám na letošní sezónu postaveno :)  Nebo aspoň na první závod - podle toho jak se vůz osvědčí.

peter

Citace od: Shmade kdy 31.01.2008, 11:07:37
Tak už mám na letošní sezónu postaveno :)  Nebo aspoň na první závod - podle toho jak se vůz osvědčí.

Nejlepší je vzít tvé vozidlo hezky pěkně ven, někam do lesa a pořádně ho otestovat a hned přibližně zjistíš, jak je na tom ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Shmade

Jojo, to mám v plánu, zatím jsem přejížděl pouze překážky doma - knihy, polštáře  a tak.