LEGO Technic Truck Trial - diskuze

Založil peter, 16.09.2006, 12:17:17

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jste pro povolení vyššího napětí pro napájení vozidel než je 9V?

NE
1 (7.7%)
ANO
6 (46.2%)
Je mi to jedno
6 (46.2%)

Celkem hlasů: 13

PsychoWard666

aha, já to bral spíš jako jakýkoliv čtyřkolový náklaďáky, tak to pak jo, tak to něco zkusim vymyslet

jakpet

Ať to bude vypadat jakkoliv, tak já na tom tatru 815 postavim 8)

peter

Citace od: Shmade kdy 18.01.2010, 16:12:14
mi není jasné, proč je zakázán start v obou kategoriích?

Především bych byl nerad, kdyby jsi např. ty udělal auto v kategorii P a Xtepn v kategorii S1 a potom se dohodli na dvojposádkách. Tedy, že ty by jsi s jeho autem jel i v S1 a on s tvým i v P. Dvojitý start jsem do pravidel dal z důvodu mnoha soukromých dotazů jiných uživatelů, kteří by se rádi zúčastnili, avšak sami na vůz nemají, ale znají někoho kdo ano a kdo by jim auto půjčil a takto je to pro ně asi jediná možnost, jak si tu atmosféru zažít.

Co se týká možnosti, že by jsi si postavil auta do obou kategorií a tak se účastnil sám za sebe v obou kategoriích, tak této variantě bych se nejspíš nebránil.

Citace od: Shmade kdy 18.01.2010, 16:12:14a tak se může stát, že se v jedné z kategorií nesejde ani dostatečný počet vozů pro zařazení kategorie do soutěže.

To že se možná nenajde dostatečný počet aut v jedné z těch dvou ketegorií je docela dost možné a osobně si bohužel myslím, že se tak i stane, ale zkusil jsem to. Kategorie P zůstane tak jak je, tedy pouze a jen pro dvounápravová vozidla. Myslím si (možná se ale pletu), že jakmile by se otevřela, tak stavitelé, kteří mohou mít vozidla X nápravová by se dostali do značných výhod, oproti standardním vozům.

Citace od: Shmade kdy 18.01.2010, 16:12:14Snad neva, že se rejpu v pravidlech

jo a to hodně >:D ;D
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Shmade

Citace od: peter kdy 19.01.2010, 10:51:22
Především bych byl nerad, kdyby jsi např. ty udělal auto v kategorii P a Xtepn v kategorii S1 a potom se dohodli na dvojposádkách.
To by mě ani xtepna myslím nenapadlo, dvojposádky jsem pochopil tak, že jsou povoleny tam, kde se ti dva lidé oravdu nějak podílí na stavbě. Vím, že se tohle těžko dokazuje, ale myslím, že zrovna u nás dvou by něco takového bylo hodně okatý, upřímně by mě asi ani nebavilo jet s autem, které jsem nestavěl, myslím, že xtepna taktéž...


Díky za odpovědi, konec rejpání, jsem spokojen. :)


Mareken

Citace od: Shmade kdy 18.01.2010, 16:12:14
Výborná zpráva, pojedu na 100%.

.... Píšu to hlavně proto, že už teď nevím co si vybrat :), a také proto, že tohle omezení dost sníží celkový počet vozů na startu a tak se může stát, že se v jedné z kategorií nesejde ani dostatečný počet vozů pro zařazení kategorie do soutěže.....


Také bych rád jel,ale pokud je zde pochybnost,že se nesejde dostatečný počet účastníků na jednotlivé kategorie (P a S1),co třeba otevřít jen jednu, třeba S1 ?
Tak by se podle mě předešlo tomu,že se nás sejde málo.
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

peter

O účasti v kategorii P strach nemam, tam si myslím bude účastníku až až. Obavy mám o tu kategorii S1, která je přeci jen na stavbu vozu daleko těžší. Avšak už po těch pár hodinách od zveřejnění mám náznaky, že i tam snad minimálně tři auta budou, takže to nakonec vypadá, že se pojedou obě kategorie. Ostatně od toho tu je diskuze, takže věřím, že postupně se zde jednotlivý zájemci o start budou presentovat se svými stroji a tak se bude postupně ukazovat kdo a kde pojede. Přihlášky se mohou zasílat již nyní, takže i já zde budu postupně aktualizovat seznam přihlášených soutěžících.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Woyta

Ja stavel auto do S2 ale kdyz odstranim jednu zadni napravu, tak do S1 se snad hmotnostne vejdu.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

otaznik

Já nechci nic slibovat, ale S1 mě také láká.

Michal Moučka

Citace od: otaznik kdy 19.01.2010, 22:00:34
Já nechci nic slibovat, ale S1 mě také láká.
A hele, že by návrat velkého Otazníka do řad závodníků..... ?   >:D  ;)
Každopádně super, čím víc, tím líp. Já za svůj tým mohu prohlásit, že se bohužel nezúčastní v žádné kategorii. Náš tým zatěžuje péče o jiné těžkotonážní vozidlo....  ;D

jakpet

Po nepovedeném pokusu o auto na TT jsem se usilovně pokoušel o vůz nový, odpovídající pravidlům, což se mi taky doufám povedlo. Je postaven  za studless dílů a k pohonu slouží dva XL motory. i přes četné použití kardanů a CV jointů mi zatim žádný nepraskl a myslim, že auto je celkem lehké a tyto díly nejsou namáhány. Dnes jsem si přečetl celá pravidla KTT a mám dost strach. Chápu, že pravidla mají působit systematicky a přesně, ale bojím se, že si náhodou nevšimnu nějakého detailu a budu silně penalizován. Mohl by mi někdo prosim říct, do jaké míry jsou pravidla myšlena vážně a jak moc mi hrozí eventuální penalizace či snad diskvalifikace? Děkuju předem za odpověď a těším se na závod.

Shmade

#400
Penalizace (trestné body), případně diskvalifikace ze sekce musíš brát vážně, o tom to je. (vyhrává, ten, kdo nasbírá nejméně trestných bodů)
Co se týká vlastní stavby, tak je to tam napsané jasně, při přejímce se kontroluje pohon, šířka náprav, nárazníku a jeho správné umístění, rozchod, hmotnost, pásy, helma, lano na vyprošťování, body kam lze lano zaháknout, když by bylo potřeba vyprostit tvoje auto a místa na čísla a reklamu. Snad jsem na nic nezapomněl, prostě v pravidlech se zaměř na to aby si měl vyhovující auto. Ohledně trestných bodů si nemusíš pamatovat v podstatě nic, to tě Peter oboduje. Myslim, že Peter určitě před samotným závodem pravidla pro nováčky shrne. Neni to tak složitý jak to může vypadat. :)

Mareken

#401
Mám takový dotaz k pravidlům,

4)
Všechna vozidla musí být vybavena jedním vyprošťovacím nebo tažným zařízením na přední a zadní straně. Pro upevnění "háku" při vyprošťování je povinný důkladně připevněný a zároveň dobře přístupný díl #3176 nebo #2905. Dále každé vozidlo musí mít během jízdy připevněno takové vyprošťovací lano, kterým je daný soutěžní vůz možno vytáhnout, převrátit apod. a jeho minimální délka musí být 30cm.

Je nějak předepsáno,kde má toto lano a hák být? Jestli třeba u přední,nebo zadní nápravy.

A mohu použít naviják? Kdyby ano,mohl bych ho použít při velmi vysokém stoupání,kde by se nahoře dal upevnit, a tak by pomohl autu se lépe "vyškrábat" nahoru a znemožnil by přepadnutí.

Poslední změna: 10.2.2010 - mohu se zeptat,co přibylo ,krom nárazníku z liftarmů?

Předem děkuji za odpověď

edit: Každopádně bych se tedy mohl zúčastnit (kat. P),pokud by nevadil nízký věk (14) a pokud mi do toho nic nevleze.
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

jakpet

Děkuju moc, jenom s tim navijákem, ten může být ruční?

ass

Citace od: Mareken kdy 10.02.2010, 16:29:42
Je nějak předepsáno,kde má toto lano a hák být? Jestli třeba u přední,nebo zadní nápravy.

Je to jedno, dulezite je, abys ho mohl pouzit tak, ze jeden konec zahaknes za svuj vuz (nebo tam uz bude pridelane) a druhy za vuz, ktery je vyprostovan.

Citace od: Mareken kdy 10.02.2010, 16:29:42
A mohu použít naviják? Kdyby ano,mohl bych ho použít při velmi vysokém stoupání,kde by se nahoře dal upevnit, a tak by pomohl autu se lépe "vyškrábat" nahoru a znemožnil by přepadnutí.

Navijak ano, avsak pouziti v sekci je zakazano, jelikoz jakykoliv dotyk vozidla rukou behem jizdy v sekci je zakazan.

peter

#404
Jelikož jsem organizátor, tak se také vyjádřím k vzneseným dotazům.

Citace od: jakpet kdy 10.02.2010, 16:02:27
Dnes jsem si přečetl celá pravidla KTT a mám dost strach. Chápu, že pravidla mají působit systematicky a přesně, ale bojím se, že si náhodou nevšimnu nějakého detailu a budu silně penalizován. Mohl by mi někdo prosim říct, do jaké míry jsou pravidla myšlena vážně a jak moc mi hrozí eventuální penalizace či snad diskvalifikace? Děkuju předem za odpověď a těším se na závod.

Malá technická úvodem, jedná se o LTTT - LEGO Technic Truck Trial.

Hezky to tu již shrnul Shmade. V této fázi (příprava vozů) je podstatné dodržet všechna pravidla pro konstrukci vozů. Ačkoliv jsou pravidla dosti volná, je zde pár omezení.

Citace od: Shmade kdy 10.02.2010, 16:13:30při přejímce se kontroluje pohon, šířka náprav, nárazníku a jeho správné umístění, rozchod, hmotnost, pásy, helma, lano na vyprošťování, body kam lze lano zaháknout, a místa na čísla a reklamu.

Co se týká tvých obav z penalizací nebo případné diskvalifikace, tak se nemusíš bát. Případné nejasnosti před prvním startem osvětlím.


Ohledně dotazů na naviják.

Naviják je spíše doplňkové zařízení a slouží pouze k případnému vyprošťování již havarovaných či jinak poškozených vozidel v sekcích. Během jízdy v soutěžní sekci se samozřejmě toto zařízení používat nesmí. Naviják samozřejmě může být jak manuální, tak motorizovaný.


Zatím poslední změnou v pravidlech je první věta v článku 6.3.


Citace od: Mareken kdy 10.02.2010, 16:29:42
Každopádně bych se tedy mohl zúčastnit (kat. P),pokud by nevadil nízký věk (14) a pokud mi do toho nic nevleze.

Věk není vůbec rozhodující. Tvá volba soutěžní kategorie (P) je také dobré. Pro začínající si myslím, že kategorie P je lepší volbou, jelikož sestavení vozu je podstatně jednodušší.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Mareken

A už se tak nějak předběžně ví, kolik lidí by jelo? A kterou kategorii?
Petrovi děkuji za předchozí odpověď
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

peter

Dnes byla kosmeticky upravena některá pravidla LTTT. Změna se týká bodů 3.2 a 4.

V bodě 3.2 bylo doplněno u kategorie P, že do délky vozidla se nezapočítávají přečnívající záchytná oka pro vyproštění vozidla, která nepřečnívají více než o 1 stud (tj. vozidlo včetně záchytných ok může mít maximálně 42 studů).

Bod 4 byl doplněn o možnost využítí třetího záchytného dílu, který navrhl Shmade. Dále byl doplněn odstavec o pevnosti uchycení tažných zařízení i o nárazník.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Krtecek

Zdravím taky bych se rad zúčastnil 3. ročníku LTTT a to v kategorii S1 nebo P podle toho co se mi podaří sestavit :-) ještě mam dotaz jak rychle by melo auto jezdit? nebo to postavit na co největší "kroutak" prozradí někdo? alespon přibližné . . . děkuji

ass

No vida, to nám tu přibývá jezdců. :)

Citace od: Krtecek kdy 21.02.2010, 19:53:14
ještě mam dotaz jak rychle by melo auto jezdit? nebo to postavit na co největší "kroutak" prozradí někdo? alespon přibližné . . . děkuji

Podívej se na nějaká videa z 'velkého' trialu a uvidíš. Většinou se branky kvůli přesnosti projíždí velmi pomalu, ale při výjezdech do kopce se často hodí mít auto rychlejší, má pak přecijen větší šanci se při hrabání chytit. Na sjezdy by úplně ideální byl volnoběh a brzda, ale to je další místo zabírající konstrukce a komplikace při stavbě navíc.

peter

Citace od: Krtecek kdy 21.02.2010, 19:53:14jak rychle by melo auto jezdit?

Na tuto otázku se nedá jednoznačně odpovědět. Auto by nemělo být šnek, aby jsme u závodů neusnuli. Zároveň by ale mělo mít patřičný kroutící moment potřebný k zdolávání složitého terénu. Osobně si myslím, že rychlost otáčení os pro kola, by neměla klesnout pod 15RPM. Avšak i tento údaj je nutné brát s rezervou. Pokud osy osadíme koly o průměru 6cm nebo 9cm, tak pro ta první, bude rychlost vozidla velmi malá, kdežto vozidlo s většími koly může být zase zbytečně rychlé.

Výstupní rychlost si můžete snadno nechat spočítat např. zde.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

jakpet

Koukám na fotky ze závodů a začínám mít strach - například fotky, kde auta jedou vodou s bahnem, či průjezdy pískem. Na závody se těším, stavim jak o závod - už mám třetí auto, protože jsem se u toho starého zbavil tří kardanů a to fakt nešlo. Nové auto nemá kardany,  CV jointy, bevely, osmizuby, ani nic podobného, zato má 6 knobů. Rychlost je téměř dvojnásobná, než u toho předchozího a s kroutícím momentem jsem též spokojen. Nechci ovšem, aby mi z auta zbylo ořezávátko, už proto, že mam motory celkem nízko. Je možné ta krizová místa třeba objet?

ass

Citace od: jakpet kdy 23.02.2010, 22:08:50
Koukám na fotky ze závodů a začínám mít strach - například fotky, kde auta jedou vodou s bahnem, či průjezdy pískem.

Myslíš třeba takhle?  ;D



Citace od: jakpet kdy 23.02.2010, 22:08:50
Je možné ta krizová místa třeba objet?

Jasně, nikdo tě do toho nutit nebude. Co se týče písku, tak to se myslím organizátoři poučili a letos se mu pokusí vyhnout.

jakpet

Jo, přesně tohle myslim ;D

Jenom nevim,  jestli když řikáš, že mě do toho nikdo nebude nutit, jestli to znamená, že to můžu v pohodě  objet, nebo jestli tim přijdu o branky.

ass

Citace od: jakpet kdy 24.02.2010, 07:15:38
Jenom nevim,  jestli když řikáš, že mě do toho nikdo nebude nutit, jestli to znamená, že to můžu v pohodě  objet, nebo jestli tim přijdu o branky.

Pokud tam branky budou a ty je neprojedeš, tak samozřejmě získáš trestné body.

Shmade

Ale zas tak velkou hlavu z jedné neprojeté branky kvůli vodě si nedělej, ono se moc často nestávalo, že by někdo projel v sekci úplně všechny.  ;D Uvidíš.

jakpet

Děkuju moc, kvůli jedné brance si samozřejmě hlavu nějak moc dělat nebudu, ale myslel jsem, jestli se třeba nejezdilo přes potok, kde by byla povinnost přes něj projet, že by byly všechny branky na druhý straně. Jinak se omlouvám, že se pořád tak vyptávám, ale jsem nováček, na trial se těšim a nechci něco udělat špatně.

Krtecek

Citace od: jakpet kdy 24.02.2010, 16:09:55
Děkuju moc, kvůli jedné brance si samozřejmě hlavu nějak moc dělat nebudu, ale myslel jsem, jestli se třeba nejezdilo přes potok, kde by byla povinnost přes něj projet, že by byly všechny branky na druhý straně. Jinak se omlouvám, že se pořád tak vyptávám, ale jsem nováček, na trial se těšim a nechci něco udělat špatně.

Cítim s tebou :-) taky pojedu LTTT prvně :-) Jinak uz jsem zacal se stavbou LTTT speciálu a mam dotaz ohledně otáček motoru, mel jsem link na jednu bezvadnou stranku kde byly vsechny motory a jejich parametry a ted to nejak nemuzu najit poradi mi nekdo ??? Dekuji

hadato


Shmade

Citace od: jakpet kdy 24.02.2010, 16:09:55
Jinak se omlouvám, že se pořád tak vyptávám, ale jsem nováček, na trial se těšim a nechci něco udělat špatně.

S dotazy si starost nedělej, je dobře, že se ptáš, když se podíváš na stranu 7 tohodle tématu, tak uvidíš v podstatě první moje příspěvky zde na fóru a taky jsem to tu dotazy pěkně plnil. :) Jsem se tak jako ty hrozně těšil a i teď mi přijde trial jako najzábavnější soutěž, jak co se týká stavby, tak vlastního závodění. 

Krtecek

Citace od: hadato kdy 24.02.2010, 16:28:25
Myslím, že toto je to, co jsi hledal: http://www.philohome.com/motors/motorcomp.htm

Dekuji ti mnohokrat :-) to je presne ono :D jsem to hned propocital tak mam 19 rpm na poloose a to by asi melo stacit . . .