Ferrari 8386

Založil Shi-So, 24.04.2006, 15:49:49

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Shi-So

Když jsem si v pátek v hospodě přebíral od Llevelyn Ferrari 8386
plánoval jsem ,že se s ním budu tak týden mazlit a postavím ho až příští víkend 8)
Ale na Leguánovo přáni jsem ho rozbalil už v hospodě aby jsme se podívali jaká ,že jsou tam kola.Druhý den ráno ,po dalším nahlédnutí do krabice, jsem se neudržel a pustil se do stavby >:D

Po otevření krabice na Vás vykoukne 5 velkých pytlíků ve kterých jsou obsazeny další rozdělené podle velikosti a typu kostek ,dále 4 kola ,plato samolepek a stavební návod (no ona je to spíše kniha o 85 stranách) ;D
Celá stavba je rozdělena do několika samostatných úseku a tomu  je přizpůsobeno i rozložení dílků v pytlících.
Jeden pytlík se tedy rovná jedna stavební část a doporučuji pytlíky při stavbě rozdělávat postupně ,až po dokompletovaní předešlé části ,vyhnete se tak zmatkům ,záměnám a hledáni.
Ač po otevřeni působí krabice poloprázdným dojmem (zvláště pokud se pytlíky posunou na jednu stranu - je jí celá polovina volná), dílku je dost a dost.Stavba mi zabrala kolem 3 hodin.
V jejím průběhu jsem nenarazil na žádný važnější problém kromě os zadního kola ,které vedou skrz diferenciál a musí být zasunuty přesně do jeho poloviny ,jinak se celá zadní náprava začne kroutit a nedá se pořádně zkompletovat.
Celý zadní kryt motoru je sundavací a pod ním je vidět maketa motoru.Detailnost modelu mi přijde slušná ,pěkně je vyveden motor včetně funkčních pístů.Zatáčení se buď osou v kabině přes volant.
Kdo spekuloval zda stavebnice obsahuje  pérování nebo jiné vymoženosti bude zklamán (přitom měřítko k tomu přímo láká) :'( :'( :'(

Ferrari je můj první studless set a musím přiznat ,že jsem z něj mírně na rozpacích (spíše ze studless)
Model je opravdu obří ,má téměř 50cm a působí po sestavení velmi věrně.
Bohužel s jeho pevností je to slabší ,celé auto v podélné ose přetočíte klidně o 1cm  ???
O hratelnosti modelu nemůže být podle mě ani řeč i při přenášení jsem se děsil co se kde uláme ,a na zadní osu kol bych při dlouhodobém stání ve vitríně nevsadil ani korunu >:D
S tím souvisí další věc ,nepoužitelnost setu na stavbu něčeho jiného.V návodu alternativa na sestavení jiného modelu není ani naznačena a já sám si nedovedu představit jak z teto stavebnice studles a jednoúčelových dílů stavím něco jiného.
Přes tyto nedostatky hodnotím Ferrari kladně ,stavbu jsem si užil a po sestavení vznikne perfektní byť spíše vitrínový model. :D
Zároveň začínám spekulovat ,že si časem pořídím i 8653
Na závěr si neodpustím jednu velkou výtku.Některé díly mají různý odstín červené ,červená a červeno-oranžová .Model je naštěstí tak velký ,že se najdou místa kde se dá rozdílný odstín použít a není to vidět ,přesto mě to docela překvapilo :(
Přidávám ještě pár fotek (omlouvám se skalním fanouškům Ferrari ,ale nálepky vetšinou v setech nenalepuji)

Jindroush

Různé plasty, různé odstíny. Už to tu šlo několikrát. A není to IMO záležitost poslední doby. Jen se asi začalo dělat víc dílů z těch alternativních plastů.
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Hansel

Jj, postřehy mám podobné. K té pevnosti, ono to není tak hrozné, je to dáno těmi panely, které se nedají pořádně uchytit. Ten zkrut je veliký, ale zase rozebrat ji není tak snadné (při stavbě jsem jednu součástku špatně umístil, jé, to bylo nadávek, než jsem se k ní dopracoval), takže i když je formule pružná, tak se mi nerozpadává.

S těmi alternativními modely nesouhlasím, je tam hodně technic panelů a kostky mi nepřijdou jednoúčelové. Zde je důkaz, že to jde. Chce to ale umět stavět ze studless, což zatím neumím :-\
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

Shi-So

Citace od: Hansel kdy 24.04.2006, 20:13:31
Jj, postřehy mám podobné. K té pevnosti, ono to není tak hrozné, je to dáno těmi panely, které se nedají pořádně uchytit. Ten zkrut je veliký, ale zase rozebrat ji není tak snadné (při stavbě jsem jednu součástku špatně umístil, jé, to bylo nadávek, než jsem se k ní dopracoval), takže i když je formule pružná, tak se mi nerozpadává.

S těmi alternativními modely nesouhlasím, je tam hodně technic panelů a kostky mi nepřijdou jednoúčelové. Zde je důkaz, že to jde. Chce to ale umět stavět ze studless, což zatím neumím :-\


Tak ta buggy? ,je celkem slusna.Evidentne to tedy jde :D
Ale ja se na ty studless moc necitim :'(
Tech technic panelu jsem tam teda moc neobjevil pokud nemyslis ty studless a vsechny ty "zahejbatka" a "podhejbatka" (omlouvam se za ty strasne vyrazy ;D) me moc nepresvedcily.Ale dost mozna je to tim ,ze mam jen stare technic sety a u tech je rozmanitost dilu mnohem mensi...

Hansel

#4
Citace od: Shi-So kdy 24.04.2006, 20:21:55
Tech technic panelu jsem tam teda moc neobjevil pokud nemyslis ty studless a vsechny ty "zahejbatka" a "podhejbatka" (omlouvam se za ty strasne vyrazy ;D) me moc nepresvedcily.Ale dost mozna je to tim ,ze mam jen stare technic sety a u tech je rozmanitost dilu mnohem mensi...

Myslím toto a toto a toto atd... Nevím, proč pro ně vybrali tak divné tvary, ale když se umí použít, vypadají dobře. Jinak rozmanitost prvků mi taky vadí, zvláště ty různé divné spojky a spol.
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

expertik

Mňa by celkom zaujímalo, za akú cenu ste si formulku splašili?
Čo sa týka studless dielov, osobne ich mám asi 3000 ks, vzhľadom na fakt, že moja zbierka obsahuje najmä stavebnice radu Technic. Náhodou sa z toho dá postaviť celkom slušne vyzerajúci, technickt funkčný a hlavne pružný a pevný model.
P.S.: Keďže moja reklamácia nefunkčného RC setu k 8366 zakúpeného na BL od Francúzskeho predajcu dopadla na 100% úspešne a to na jeho náklady, práve dnes mám konečne trochu času a púšťam sa do stavby 4x4 alebo 6x6 vozidielka na DO. Potom hodím foto ako taký, prevažne, studless model môže potešiť zrak a pritom to nebude zložené podľa návodu :-)

Shi-So

No diky Llevelyn a jejimu nakupu v Nemecku tak cena byla 1174,- Kc ;D ;D ;D
Za tu cenu se nedal nevzit :D :D :D

niessnet

Citace od: Shi-So kdy 24.04.2006, 20:52:28
No diky Llevelyn a jejimu nakupu v Nemecku tak cena byla 1174,- Kc ;D ;D ;D
Za tu cenu se nedal nevzit :D :D :D
No tak to je krásná cena. To chápu, mít místo a sbírat technic, taky bych neodolal.
,,Nepochválím-li se sám, nikdo to za mne neudělá." Jára Cimrman

expertik

Citace od: Shi-So kdy 24.04.2006, 20:52:28
No diky Llevelyn a jejimu nakupu v Nemecku tak cena byla 1174,- Kc ;D ;D ;D
Za tu cenu se nedal nevzit :D :D :D
Mnooo, tiež slušná cena:-). Ja to mám za 42 USD. Škoda, že iné, ešte zaujímavejšie sety sa za takto výhodných podmienok len veľmi ťažko zháňajú.

Mellory

Citace od: Shi-So kdy 24.04.2006, 15:49:49Zároveň začínám spekulovat ,že si časem pořídím i 8653.
Enzo Ferarri 8653 rozhodně doporučuji. Váhal jsem nad ním vcelku dlouhou dobu, ale nakonec jsem si jej pořídil i přes technickou nedokonalost (absence převodovky a odpružení). Jako vitrínový model je perfektní. I jako zdroj součástek je báječný, neboť má spoustu užitečných kostkek. Set obsahuje neuvěřitelní množství liftarms - např. 25x tato, dva hydraulické písty (tyto), vcelku velká kola, několik panelů a dalších užitečných součástek. Bohužel obsahuje málo ozubených kol a jen jeden universal joint.

Na tento set hodlám napsat recenzi, doufám tedy, že si na to čas v brzké době najdu. Jak už jsem řekl, je to nádherný výstavní kousek, i dobrý zdroj studless kostek. Pro studless maniaka téměř nutnost, pro ostatní... nevím, to už záleží na vás. ;)
Nothing is true. Everything is permitted.