Další nevyzvedávač dobírek! :(((

Založil Peetrs, 14.02.2007, 20:41:04

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Aki

#30
Citace od: banana.com kdy 14.02.2007, 22:42:20
- prodejce musí čekat na platbu 14 dní, než se vrátí, a jít jí znovu na poštu vybrat
Tohle pravda není! To kam si necháš poslat peníze (zda na účet, nebo složenkou do schránky) si jako odesílatel volíš sám! Navíc je složenka A (na převod na účet) levnější!  8)

Pak je tu ještě jedna věc kterou jsi nezmínil. Pokud ti příjde dobírka většinou jí na místě zkontroluješ a máš tak případné svědky, poku by ti přišla cihla. U obyčejného balíku se toto obvykle neděje.

Před pár lety bylo možné i zkontolovat obsah balíku před zaplacením a zásilku odmítnout. Platilo to asi jen rok a z mně neznámých důvodů to bylo zrušeno. S tím totiž tato služba dostávala mnohem větší smysl!  8)

***Banana.com

#31
Svého času jsme tu měli jednoho, co chtěl vládnout s Marťany. Teď zase policejním BVPčkám velí senzibilové ROFL

Kde to vlastně žijeme? Jakto, že ze stromů nepadají banány? ;D

otaznik

Citace od: Aki kdy 14.02.2007, 22:52:07

Před pár lety bylo možné i zkontolovat obsah balíku před zaplacením a zásilku odmítnout. Platilo to asi jen rok a z mně neznámých důvodů to bylo zrušeno. S tím totiž tato služba dostávala mnohem větší smysl!  8)

Někteří vykukové pak mohli balíček otevřít a i když tam bylo to, co si objednali, stejně to odmítli. a kdo pak ten balíček znovu a důkladně zabalil? Případně kdo zajistil, že se z otevřeného balíčku nic neztratilo?

Všechno má své pro a proti. Dobírka má ale pro obchodníky spíše jen proti, můžu potvrdit ze zkušeností internetového obchodu, kde pracuji.

Peetrs

#33
Jen malá poznámka, k debatě, která se zde rozvinula o výhodách a nevýhodách zasílání na dobírku. Když přijde dobírka zpět, nepřijde odesílatel o celých 84,- Kč (podle váhy), ale pošta mu 30,- Kč vrátí. Ztráta je tedy pouze jako při posílání běžného balíku a ne dobírkového.

To bylo jen na okraj. Samozřejmě jsem dopředu věděl jaká rizika plynou z dobírky, ale někteří, a to zvláště starší lidé za dobírkou vidí určitou jistotu, i když je to pouze subjektivní pocit.

Zde jsem chtěl hlavně upozornit na nepoctivce a myslím, že další debata o dobírce již patří spíše do offtopic.  8)

Aki

Citace od: otaznik kdy 14.02.2007, 22:55:32
Někteří vykukové pak mohli balíček otevřít a i když tam bylo to, co si objednali, stejně to odmítli. a kdo pak ten balíček znovu a důkladně zabalil? Případně kdo zajistil, že se z otevřeného balíčku nic neztratilo?

No vždy to balila pracovnice na přepážce. Ostatně dodnes tam jsou k zabalení zásilek vybaveni (funguje to na požádání a nic se za to neplatí).
Na způsob zabalení jsou předpisy!

Co se týče samotného odmítnutí, tak pokud si dobře pamatuji, smlouva mezi prodávajícím a kupujícím v těchto případech vstupuje v platnost až převzetím zboží! Tudíž na odmítnutí zásilky máme dodnes právo.
To že to ale odnášejí prodejci vicenáklady je jasné. Proto i chápu že v zásilkovém obchodě preferují proforma faktury, před přímou platbou.

otaznik

Citace od: Peetrs kdy 14.02.2007, 23:05:03
Jen malá poznámka, k debatě, která se zde rozvinula o výhodách a nevýhodách zasílání na dobírku. Když přijde dobírka zpět, nepřijde odesílatel o celých 84,- Kč (podle váhy), ale pošta mu 30,- Kč vrátí. Ztráta je tedy pouze jako při posílání běžného balíku a ne dobírkového.

To bylo jen na okraj. Samozřejmě jsem dopředu věděl jaká rizika plynou z dobírky, ale někteří, a to zvláště starší lidé za dobírkou vidí určitou jistotu, i když je to pouze subjektivní pocit.

Zde jsem chtěl hlavně upozornit na nepoctivce a myslím, že další debata o dobírce již patří spíše do offtopic.  8)
Vrátí mu 20 Kč. Tedy alespoň nám vždy při nevyzvednuté dobírce, a že jich není málo, tolik vracejí.

otaznik

Citace od: Aki kdy 14.02.2007, 23:06:53

Co se týče samotného odmítnutí, tak pokud si dobře pamatuji, smlouva mezi prodávajícím a kupujícím v těchto případech vstupuje v platnost až převzetím zboží! Tudíž na odmítnutí zásilky máme dodnes právo.
To že to ale odnášejí prodejci vicenáklady je jasné. Proto i chápu že v zásilkovém obchodě preferují proforma faktury, před přímou platbou.

Jistě, že na to mají právo, ale toto právo je lidmi spíše zneužíváno. Většina takových lidí ví dopředu o tom, že si zásilku nepřevezmou, ale přesto jsou natolik líní a neohleduplní, že to prodejce nechají poslat a pak si to nevyzvednou.
To je věc, která mi hodně vadí.

Peetrs

Citace od: otaznik kdy 14.02.2007, 23:07:51
Vrátí mu 20 Kč. Tedy alespoň nám vždy při nevyzvednuté dobírce, a že jich není málo, tolik vracejí.

:o Mě dali třicet, to tedy netuším podle jakého klíče to stanovují. Asi jsem zapůsobil....  ;D

Já nemám s dobírkou až tak špatné zkušenosti, posílám na dobírku i jiné zboží a vrátila se mi pouze třikrát, z toho dvakrát při posílání Lega...   >:(

Aki

#38
Citace od: otaznik kdy 14.02.2007, 23:10:44
Jistě, že na to mají právo, ale toto právo je lidmi spíše zneužíváno.
To je ale otázkou pohledu na věc. Jestliže již jednou mám nějaké právo, jakpak ho asi využíváním mohu zneužívat. To si docela dost odporuje! Tuhle frázi já dost nemít rád!

Přirozeně ale rozumím tomu že chceš říci, že využívání tohoto práva je někdy v rozporu se slušnými mravy. Tudíž že toto právo ne vždy vyhovuje potřebám celé společnosti. Ale to už bychom brzo byli ve filozofické rozpravě o oprávněnosti fungování státu a jeho vlivu na společnost ect. A do toho se opravdu pouštět nechcu.
Jen zkrátka nemám rád fráze o zneužívání využívání! Pokud něco jednou mohu neomezene využívat, tak to nemohu nikdy zneužívat!


Aki

#39
Citace od: Peetrs kdy 14.02.2007, 23:17:15
Citace od: otaznik kdy 14.02.2007, 23:07:51
Vrátí mu 20 Kč. Tedy alespoň nám vždy při nevyzvednuté dobírce, a že jich není málo, tolik vracejí.

:o Mě dali třicet, to tedy netuším podle jakého klíče to stanovují. Asi jsem zapůsobil....  ;D

To bude asi způsobeno tím, že Mamut využívá pro platbu složenku A (můj předpoklad), zatímco ty jsi použil složenku C. Rozdíl 10 kč
Pokud jsem to dobře pochopil, tak pošta vrací peníze za neuskutečněný převod peněz.

otaznik

Citace od: Aki kdy 14.02.2007, 23:17:55
To je ale otázkou pohledu na věc. Jestliže již jednou mám nějaké právo, jakpak ho asi využíváním mohu zneužívat. To si docela dost odporuje! Tuhle frázi já dost nemít rád!

Přirozeně ale rozumím tomu že chceš říci, že využívání tohoto práva je někdy v rozporu se slušnými mravy. Tudíž že toto právo ne vždy vyhovuje potřebám celé společnosti. Ale to už bychom brzo byli ve filozofické rozpravě o oprávněnosti fungování státu a jeho vlivu na společnost ect. A do toho se opravdu pouštět nechcu.
Jen zkrátka nemám rád fráze o zneužívání využívání! Pokud něco jednou mohu využívat, tak to nemohu nikdy zneužívat!


Ale jistě že se dá zneužívat i to, na co mám právo. Např. si u konkurence objednám drahou věc, u které rychle klesá cena a pak si jí nepřevezmu. Když tohle udělám každý týden, tak jim spolehlivě zadělám na slušné problémy.

Pokud někdo zneužije svoje právo a vědomě tím přidělá někomu jinému problémy, kterým mohl lehce předejít, tak je to u mě idiot a nevychovanec, ať už na to právo měl nebo ne.

Leguán

Souhlasím s tím, že pro prodejce je dobírka nevýhodná, a když něco prodávám tak zásadně bez dobírky.

Sám ale jako zákazník internetových obchodů dobírku využívám, a to ze dvou důvodů:
1. balík přijde rychleji než při platbě předem - mnohokrát ověřeno v praxi.
2. balík nebude ukraden - opět mnohokrát ověřeno v praxi.

Tyhle dvě výhody mi stojí za těch asi 40 Kč navíc, co si obchody účtují.

Ad 1 - zdá se mi, že obchody s odesláním zásilek pro ty, co už zaplatili nijak nespěchají, a přednostně odbavují zákazníky, které ještě nemají jisté. Také se mi zdá, že balík na dobírku pošta doručí o něco rychleji.

Ad 2 - zhruba 50% obyčejných balíků mi bylo poštou ukradeno, dobírkový zatím nikdy. To že jsou pojištěné, je sice hezké, ale tu otravu a ztracený čas s vyřizováním mi nikdo nevrátí.

lordvader

Přesně tak, mám úplně stejnou zkušenost, ale neumím to tak pěkně napsat jako ty.

Jindroush

Drobný nesouhlas:

a) obchoďáky se neztrácej, většina šopů posílá obchoďákama. Nevšiml jsem si rozdílu mezi platbou kartou a dobírkou.
b) nikdy se mi neztratil _žádný_ balík, ani z ciziny. Byl jsem pod 3 dodacíma poštama, z toho 2 v Praze.
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

***Banana.com

K těm balíkům - za posledních 8 měsíců jsem odeslal více než 300 balíků, z toho asi 20 do ciziny (USA, Kanada, Holandsko, Velká Británie, Řecko, Francie, Itálie). Neztratil se ani jeden a drtivá většina z nich byla doručena v rozmezí 2-5 pracovních dnů.
Dále jsem odeslal asi 100 cenných psaní vesměs do SRN, ztratilo se jen jedno, chyba byla na německé straně, a po reklamaci se náhle v SRN dostalo k příjemci.
Přijal jsem asi 60 balíků, z toho asi 20 z ciziny (USA, Německo, Francie, Holandsko, Velká Británie). Nedošel jeden z Francie, který ovšem prodejce v rozporu s pokyny údajně poslal neregistrovaný, což nelze ověřit, a spíš si myslím, že neposlal nic.

Se službami pošty jsem tedy navýsost spokojen a byl bych velmi šťastný, kdyby všechny instituce fungovaly takto. Věřím, že leckde se balíky ztrácejí, ale to je o lidech, ne o instituci...

Leguán

Citace od: banana.com kdy 15.02.2007, 09:02:13
Se službami pošty jsem tedy navýsost spokojen a byl bych velmi šťastný, kdyby všechny instituce fungovaly takto. Věřím, že leckde se balíky ztrácejí, ale to je o lidech, ne o instituci...

To jsi šťastný člověk. Já mám s ČP jen ty nejhorší zkušenosti. Balíky, které nebyly na dobírku a neukradli je (nezajímavé věci jako prázdné plastové krabičky), měly na boku prořízlou díru, zřejmě pro "kontrolu obsahu". Musel jsem zrušit i předplatné časopisů s DVD přílohou, protože chodily často rozbalené, "zkontrolované" a bez DVD.

MildaPajda

Citace od: Leguán kdy 15.02.2007, 09:57:00
To jsi šťastný člověk. Já mám s ČP jen ty nejhorší zkušenosti. Balíky, které nebyly na dobírku a neukradli je (nezajímavé věci jako prázdné plastové krabičky), měly na boku prořízlou díru, zřejmě pro "kontrolu obsahu". Musel jsem zrušit i předplatné časopisů s DVD přílohou, protože chodily často rozbalené, "zkontrolované" a bez DVD.

Na tohle je jediná rada: Jdi si stěžovat na příslušnou doručovací poštu. Nejlépe přímo vedoucí pošty! Ověřeno vlastní zkušeností: funguje na 100%!
Ještě se mi po zničení časáku (skoro za 100Kc) omluvili a nabízeli mi náhradu a odškodnění od doručovatelky!
Takže všechno je jen o přístupu lidí!

K dobírkám: posíláme z firmy každý den cca 20 balíků ČP (převážně obchodní balíky). Z každé várky se nám minimálně jeden vrátí nevyzvednutej nebo odmítnutej! K vykrádání balíku u nás (zaplaťMarx) nedochází.

Zrovna včera mi přišel balík z DE a dneska z UK, vše bez problémů!

Osobně na dobírku NEPOSÍLÁM - stejné důvody jako zde diskutující....
howgh
na LEGO mam porad malo casu... :(
http://steinbachovi.org http://steinbachovi.org/mimis - novinky od Kubíčka a Anežky. ;)

Magesan

#47
Podle mě funguje ČP víceméně skvelě.

Zaznamenal jsem několik problémů, které se víceméně náhodou vyřešily:
* Balík z Německa dorazil, ale nepřišlo mi žádné upozornění. Pošťačky na poště balík skoro 2 týdny zapíraly, volal jsem tam snad 5x, zda už nedorazil balík.. Jednoho krásného dne paní řekla, že dorazil a že už tam leží skoro dva týdny, proč jsem si nezavolal dřív. Že už ho skoro budou posílat zpět.
* Před pár lety si pošťačka nedělala 2x starosti s tím, komu nedobírkový balík doručí. Prostě to dala někomu v domě. S většinou sousedů máme výborné vztahy, ale když si představím, že to dala tomu holomkovovi, co bydlí pod námi, asi bych se s ním jen těžko hádal, že tam mám balík.
V tom vídím hlavní a IMHO jedinou výhodu dobírky. Nikdo cizí ho nepřevezme. Třeba jde poslat balík do vlastních rukou, třeba to není moc drahé, to ale nevím, já raději ten email..

rdk

Citace od: MildaPajda kdy 15.02.2007, 10:39:47
Na tohle je jediná rada: Jdi si stěžovat na příslušnou doručovací poštu. Nejlépe přímo vedoucí pošty! Ověřeno vlastní zkušeností: funguje na 100%!
Ještě se mi po zničení časáku (skoro za 100Kc) omluvili a nabízeli mi náhradu a odškodnění od doručovatelky!
Takže všechno je jen o přístupu lidí!

Musím potvrdit - stížnost na doručovatelku u vedoucí pošty má okamžitý účinek. Ta doručovatelka dostane kromě zpucungu tuším i 500 korun pokuty...

otaznik

Citace od: Leguán kdy 15.02.2007, 08:03:26
Souhlasím s tím, že pro prodejce je dobírka nevýhodná, a když něco prodávám tak zásadně bez dobírky.

Sám ale jako zákazník internetových obchodů dobírku využívám, a to ze dvou důvodů:
1. balík přijde rychleji než při platbě předem - mnohokrát ověřeno v praxi.
2. balík nebude ukraden - opět mnohokrát ověřeno v praxi.

Tyhle dvě výhody mi stojí za těch asi 40 Kč navíc, co si obchody účtují.

Ad 1 - zdá se mi, že obchody s odesláním zásilek pro ty, co už zaplatili nijak nespěchají, a přednostně odbavují zákazníky, které ještě nemají jisté. Také se mi zdá, že balík na dobírku pošta doručí o něco rychleji.

Ad 2 - zhruba 50% obyčejných balíků mi bylo poštou ukradeno, dobírkový zatím nikdy. To že jsou pojištěné, je sice hezké, ale tu otravu a ztracený čas s vyřizováním mi nikdo nevrátí.

Nevím, kde bydlíš, ale tvé příklady se mi zdají téměř neuvěřitelné.

Stoprocentní můžu být pouze v tvrzení o našem obchodu a u nás se nijak při vyřizování nerozlišuje, jestli je to na dobírku, platba předem nebo osobní vyzvednutí. Při nákupu v jiných eshopech platím vždy převodem a vždy dorazilo zboží velmi rychle.

A že se ti ztrácí 50% balíků - tak buď jsi to číslo hrubě neodhadl nebo jsi nebyl důsledný při dotazování se na poště, kde že je tvůj balík a jestli byl poslán. Jinak si to totiž neumím vysvětlit.

Honzik

Před týdnem jsem vyhazoval podací lístky od balíků...celkem jsem během půl roku odesla cca 30 balíků. Všechny za 44kč - ani jeden neskončil u nějakého nenechavce. Všechny dorazili včas max. 4 prac. dny. Já neměl problém s ČP a doufám, že to tak zůstane...Honza

Dum Dum

#51
Někdy je to zakopaný pes, mě šel balík ze Zlína skoro 14 dnů! A podací lísky vyhazuju až dojde potvrzení po majlu, že došel. A když člověk objednává něco z inter. obchodu tak si někde počítaj 200,-Kč za dobírku u PPL, to si myslím že je vydírání. PPL stojí okolo 70,-Kč , takže si mastěj pěkně kapsy >:D i když jde třeba o malinkou věc, která nic moc neváží!
Jinak Česká pošta, mě nic zatím nestratila.
Já bych navrhoval aby každej měl u profilu nějaký si důvěřovací bod. Třeba zelená by znamenala,že je člověk důvěrohodný.
A červená , by znamenala že prostě není a že by se tomu člověkovy nemělo věřit.
Ty body by dávali lidé se kterými člověk obchoduje. A mělo by jít se mrknou kdo je dal.
Myslím si že by to dost vyřešilo, i když malou část. ;)

EDIT: Ale jinak je to dobrej nápad, kdo je pro?
Následuj svou sílu....

myth

Citace od: Dum Dum kdy 15.02.2007, 23:58:22
EDIT: Ale jinak je to dobrej nápad, kdo je pro?

A kto to bude programovať a integrovať, hm?
When the student is ready the master will appear.
An expert is one who knows more and more about less and less.

Dum Dum

Citace od: myth kdy 16.02.2007, 00:23:42
Citace od: Dum Dum kdy 15.02.2007, 23:58:22
EDIT: Ale jinak je to dobrej nápad, kdo je pro?

A kto to bude programovať a integrovať, hm?
No to na mě už neni :-X
Následuj svou sílu....

Colonel32

novi lidi nebudou mit duveru k systemu jako takovemu....

mulah

A myslim si že je to i zbytečný. Stačí mrknout sem do listiny. Není tam nikdo z Kostek. Já teda nevím jak kdo z vás, ale lidem odtud celkem důvěřuju. Nejsem sice žádnej monstrózní nakupující ale S nikým z kostek sem neměl sebemenší problém,a tak je zbytečný dělat nějakej bodovej systém,bo to asi jen přidělá práci  nejvyšším
jedu po CITY jak slepice po flusu

Hansel

Citace od: mulah kdy 16.02.2007, 12:49:53
A myslim si že je to i zbytečný. Stačí mrknout sem do listiny. Není tam nikdo z Kostek. Já teda nevím jak kdo z vás, ale lidem odtud celkem důvěřuju. Nejsem sice žádnej monstrózní nakupující ale S nikým z kostek sem neměl sebemenší problém,a tak je zbytečný dělat nějakej bodovej systém,bo to asi jen přidělá práci  nejvyšším

Přesně, kdo je na fóru aktivní, má alespoň sto příspěvků, je mu víc než patnáct, je docela důvěryhodný.
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

Cavelon

Na toto by bolo dobré vyrobiť nejakú záložku, napr. REFERENCIE a v nej by pre každého bola jedna téma s jeho menom (nickom), do ktorej by ostatní mohli vpisovať referencie. Proste niečo ako feedback system s tým, žeby tam neboli počty pozitívnych/neutrálnych/negatívnych, ale iba komentáre. Nebola by pritom žiadna práca s nejakým ďalším programovaním. 8)

Jindroush

Referenční mod pro SMF jsem tuhle někde viděl válet, jen jsem si nebyl jistý, jestli má cenu ho instalovat (zhoršuje to flexibilitu a rychlost updatování fóra).

Po vernisáži snad bude čas na upgrade z 1.1RC3 na poslední 1.1.2, pak se uvidí.
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Colonel32

Citace od: Hansel kdy 16.02.2007, 13:14:30

Přesně, kdo je na fóru aktivní, má alespoň sto příspěvků, je mu víc než patnáct, je docela důvěryhodný.

PC mel sveho casu o mnoho vice jak 100 prispevku, a vic jak 15 mu take bylo...  ::)