Měchovy závodní stroje

Založil Měch, 28.04.2010, 18:55:44

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Měch

Tady bych chtěl prezentovat své výtvory pro nejrůznější závody.


Tak začneme prvním co jsem vytvořil.
Modrá bugina pro 4.Lego technic rally (na sněhu). Ještě před tím, než jsem se dostal na toto fórum, mě na youtube zaujaly závody s Legem Technic a když jsem si posbíral oči a nasadil bradu, zjistil jsem že je to dokonce u nás, v Česku. Okamžitě jsem se o to začal zajímat a tak jsem prohledal české obchody a vykoupil jsem poslední buggy motory co byly (o bricklinku jsem nevěděl). Dokonce jsem si jeden musel vypůjčit od kamaráda, abych mohl uskutečnit svůj plán. Totiž každou nápravu hnát dvěma motory. A protože nebyly obvyklé kola 81.6, musely přijít kola 94.8
Nakonec jsem se umístil na krásném druhém místě.

Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Měch

#1
Jako další se jel a Snow Challenge. Stroje na pásech ve dvou kategoriích - do 400g a nad 700g. Já se rozhodl rozebrat auto a do každé kategorie poskytnout dva buggy motory (jsou nejrychlejší). První vzniklo větší vozidlo, pracovní název "Kobylka" a poté se zbylých dílků vozidlo menší "Modrý ďáblík", ten se i přes svých 406g kvalifikoval do menší kategorie. Obě vozidla použila originální systém proti podkluzu na pásech, což bylo v závodě zásadní. Kobylka se dokonce jako jediná dokázala prokousat všemi překážkami trialové sekce.

Obě vozidla se ve svých kategoriích umístila na druhých pozicích.

Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Měch

Následující závod byla 5.LTR. Na tu jsem se rozhodl použít stejný systém jako při svém prvním závodě, ovšem rozhodl jsem se vychytat veškeré mouchy. Odstranil jsem diferenciály, zrychlil otáčky kol netradičním převodem, změnil kola (koupil jsem druhý pár který mi chyběl od TomBa), a zmenšil hmotnost. Zatáčení bylo výborné, tak jsem ho nechal, použitý byl převod 12z na 20z z M motoru. Také jsem nechal stabilizační linky pro řízení, požité v mém prvním autě.

Tento stroj se umístil na vynikajícím prvním místě s nejlepšími časy v každé rychlostní zkoušce.

Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Měch

#3
Na Truck Trial jsem si na vás nachystal hned dvě vozidla.První je S1. Studiem brickshelfu jsem dospěl k vynikající přední nápravě. Celé vozidlo se otáčí okolo točny, která je zhruba uprostřed. Pohon je zajištěn jedním buggy motorem, bez použití šneků. Zatáčení obstarává M motor upevněný v přední nápravě, tím jsem docílil absence diferenciálu v točně, což je výhoda. Design jsem chtěl mít jako Jeep Wrangler Rubicon, ovšem na to je přední náprava moc krátká (na zadní stavět nemůžu, kvůli kloubu). Ale nakonec mi to připomínalo spíš MB Unimog. Dalším hledáním jsem si ale ujasnil co chci a bude to asi Hummer H2.

Jak asi vidíte design není moje silná stránka.
Kdybyste věděli čemu se to moje auto podobá víc, klidně napište.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Měch

Další je Prototyp. Pracovní název "Bumblebee" (Čmelák). Opět pohon jedním buggy motorem bez šneků a zatáčení M motorem, ovšem tentokrát vede točnou uprostřed diferenciál. Zatáčejí obě nápravy. Ty jsou navíc stejné jako má moje S1.

A ještě tradiční závodní polička.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Shmade

Bumblebee je výbornej! Dovolim si říct, že tvůj i můj prototyp jsou oba dobře ujetý. :) Už se těšim.

Shmade

#6
Koukal jsem, že S1 ti neprošla přihlášenim, nevim čím to, možná tím, že obě auta spadaj konstrukcí spíš do kategorie prototypu, až na ten povinej nárazník na S1.  U S1 má být vzorem nějakej náklaďáček, takže když dáš jako vzor hummera, tak je to chyba, to už si tam měl dát raději toho unimoga. Vzhled ale podle mě nebude ten důvod, spíš by podle mě u S1 neměla být žádná konstrukce proti převrácení, tak jako to máš vzadu, ač je to dobrej nápad, ale tak leda na prototyp. Možná je důvodem i ta točna uprostřed, jasně je to v podstatě jen řešení kyvný nápravy, kterou má kde kdo, ale že se ti kroutí v půlce celý auto je možná moc, podle mě by stačilo udělat nástavbu jednolitou a nechat kroutit třeba jen jednu nápravu, tak aby se to při jídzdě prostě víc podobalo jízdě a systémům reálného auta. O tom je kategorie S1.

Měch

Důvodem je opravdu ta točna uprostřed a taky to, že tam není jednolitá kapotáž. Ale hlavně podle mě se to nepodobá žádnýmu autu  ;D ;D. Já totiž rvu design do podvozku místo aby byl jeho součástí už při stavbě. Takhle jsem měl hotový a otestovaný podvozek a pak až jsem přemýšlel co to bude za auto ;). A to je ta chyba. Jdu to přestavět.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Měch

Tak a je to přestavěné. Chytám se pravidla, že soutěžní vůz musí být minimálně vzhledem podobný nějakému skutečnému. Technicky se tohle totiž nepodobá ničemu :P.
A ten kanón je tam jenom teď jenom na ozdobu, aby se to víc podobalo Hummeru H1
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Shmade

Už to vypadá líp, podle mě to už bude průchozí, kyvná je teď teda jen zadní náprava, předek je napevno?

Měch

Celá karoserie je napevno spojená z přední nápravou a vlasně "uvnitř" ní se kýve zadní náprava s buggy motorem.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

jantosciak

Mech mal vždy dobrá nápady, dokonca aj jeho desať kolesový "megatankulátor" bol celkom dobrý :)

Měch

Tak je tu další stroj. Prototyp. Inspiroval jsem se bojovým vozidlem z počítačové hry HALO. Warthogem.
Protože jako jediné auto co znám má zatáčecí obě nápravy.
Byl zde požit jakýsi 2-link od Zblje, který to samé použil na svém TT vozidle. Ovšem já jsem provedl několik úprav oproti jeho řešení. Výsledkem jsou dvě tzv. "živé nápravy".
Rozchod kol: 25 studů
Rozvor 27 studů
Hmotnost: okolo 980g
Rejd: omezený z původních 45° na  25° ale ještě si s tím pohraju
Stoupavost: lepší než jsem čekal
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

tRilobit

Jestli nejsem slepej, tak tam vidím bevely, ty určitě budou přeskakovat..
Na to existuje jediná odpověď : "No L0L :D"

Měch

Citace od: Fuzios kdy 29.05.2010, 10:29:15
Jestli nejsem slepej, tak tam vidím bevely, ty určitě budou přeskakovat..

ty samé nápravy jsem použil na 1. LTTT a nepřeskočil ani jednou...spíš se začal protáčet ráfek v pneumatice
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Mareken

Citace od: malý Měch kdy 28.05.2010, 22:26:43
Tak je tu další stroj. Prototyp. Inspiroval jsem se bojovým vozidlem z počítačové hry HALO. Warthogem.


Celkem běžně tyhle stroje jezděj Truck Trial,že jo ?  ;D.  Jinak u těch náprav nevidím žádné spojení s rámem na to, aby ti to neviselo jen na pružinkách a dvou linkách. Bude ti to lítat ze strany na stranu, nebo to odnesou pružinky. A taky bacha na ty u-jointy, Shmade na to doplatil při 4. sekci.
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

Měch

#16
Citace od: Mareken kdy 29.05.2010, 13:10:26
...Jinak u těch náprav nevidím žádné spojení s rámem na to, aby ti to neviselo jen na pružinkách a dvou linkách. Bude ti to lítat ze strany na stranu, nebo to odnesou pružinky...

je tam ještě tenhle dílek , který to drží svrchu

A kardany nevypadnou, už jsem s tím dělal všelijaké věci a ani se nehne. Ale kdyby přece, tak tam nemám worm gear jako Shmade, takže to bude ještě pohyblivé
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Měch

Grasshopper

Tento vůz spadá do kategorie Prototypů a je zatím můj nejsložitější závodní vůz. Pohon zajišťují 2 XL motory z nichž každý ovládá jednu stranu vozidla. Tento systém do jisté míry nahrazuje diferenciál, který mi při minulých závodech občas i chyběl. Zatáčení každé nápravy je nezávisle a rejd je 45° na každou stranu. Vůz má těžiště co nejvíc to jde vepředu a dole. Toho jsem přidáním ne-Lego závaží do předních pneumatik (rýže). Na minulém závodě jsem zjistil několik nedostatků u Warthoga, a ty jsem se u tohoto auta snažil vymýtit, zejména neustálá snaha o rozsypání se mě dost štvala.
Vozidla kategorie prototypů musejí být dlouhá max. 40 studů. To moje je ovšem dlouhé o stud víc tedy 41. Jde o oko pro hák, ale snad to nebude Peterovi vadit.
Teď už jenom doufám, že nic na závodě nepraskne, protože auto je tak vyztužené, že by trvalo půl hodiny, než bych vyměnil jedno prasklé kolečko.


Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Měch

Tatra 137 4x4

Tak po dlouhé době jsem se rozhodl doplnit údaje o svých závodních vozech.
Po neúspěchu toho modrého nesmyslu na 1. závodě LTTT 2010 jsem se rozhodl auto úplně překopat. Jako pohon opět posloužil buggy motor se stejnou redukcí, tzn. i rychlostí. Jako pružení jsem zvolil pouze kyvnou zadní nápravu (gumičky), což úplně stačí. Přední náprava byla natvrdo spojena z podvozkem, protože tam na nějaký výkyv nebylo místo. Zatáčení měl na starosti M motor původně 3:1, později 5:1.

S Tatrou jsem se umístil celkově na druhém místě. Jako největší úspěch bych chtěl zmínit 4. závod LTTT, kde můj vůz vedl ve 4 z 5 sekcí, bohužel v 5.sekci se zasekl hned na začátku a stálo mě to jednu příčku.

Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Měch

#19
Odtahovka

Auto do soutěže Lego Technik Tow Truck edition. Úkolem bylo postavit auto, které má být schopno zvednout a odvézt jiné auto. Můj stroj byl velmi rychlý a malý, ovšem scházela mu přesnost a síla. Nejlepší disciplína byla sprint, kde auto zajelo nejlepší čas, ale pak už šlo vše z kopce. Místo abych porouchané auto odtáhl, jsem ho naboural, absence diferenciálu mi zajistila spodní příčku v parkování s přívěsem a má vlastní nešikovnost mě připravila o první místo v závodu dvojic s přívěsem.

Celkové umístění (jak jinak) druhý. Ale byl to můj první Indoor, takže dobrá zkušenost.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Měch

Zelená bugyna
Použitá v první LTR roku 2011. Bohužel dost pohořela. Moje vize byla taková že všem ujede a bude i pěkně silná. Opak byl ale pravdou. Rychlá byla až moc, takže se stávala neovladatelnou, a ve 4. RZ, kdy bylo potřeba nejvíc síly jsem nějak vypojil jeden z motorů, takže jsem ztratil pohon zadní části auta. Prostě propadák.

Teď pracuji na konceptu zadohrabu. Mám už vymyšlené klíčové prvky: posilovač řízení a diferenciál s omezeným prokluzem.


Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Fairytale

Můžu se zeptat na hmotnost TATRY ?

Měch

Jo to jsem ještě zapomněl zmínit - u Tatry jsem měl v předních kolech rýži kvůli těžišti co nejvíc vepředu a dole. V každém kole bylo 120 g rýže a auto bylo někde okolo 1290 g. Takže čistá hmotnost lega byla někde okolo 1040 - 1090g.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Kiko97

Zaujímavý nápad z ryžou.  ;D A zelená bugyna sa mi veľmi páči.  :D Mal by som otázku: ako funguje to predné riadenie, lebo tam máš ten jeden liftarm s ozubením a ten predný je tiež nejako sprevodovaný alebo len tak.

Měch

Druhý liftarm je jen jako stabilizátor a není nijak poháněný. Je tam od toho, aby se kola nerozjížděly nebo naopak nesjížděly dohromady.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Tomik

Po stránce designu se mi moc líbí tvoje poslední bugina - kombinace zelená a bílá prostě nemá chybu. A ta červaná bugina nahoře je taky dost dobrá.
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
můj flickr

Měch

Nejnovější závodní vozidlo má pracovní název Limetka. Jedná se v podstatě o zdokonalenou verzi předchozího rally auta. Zúčastnilo se posledního (7.) závodu Lego Technic Rally. Po nelítostném souboji mezi posádkami těch nejlepších z nejlepších jsem s ním nakonec dokázal urvat první místo.
Auto má pohon 4x4 pomocí 4 buggy motorů z nichž každý má svůj BB a je vybaveno řízením s vracením do středu tzv. return to center.

Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

Kiko97

Predošlá verzia mala lepší dizajn, ale dúfam, že nová bude mať lepší podvozok a jazdné vlastnosti.  ;)

Rastwo

az sa mi nechce verit,ako si tam natlacil vsetky motory a k tomu to ma aj super design  :) avsak ten predtym bol krajsi  ;)  :D
Ementál je syr, ktorý má diery. Čím viac je dier, tým menej je syra. Čím viac je syra, tým viac je dier. Teda: Čím viac je syra, tým menej je syra.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=rastwo http://www.youtube.com/user/Rastwo666