Jak (také) stavět vlaky

Založil betakaroten, 23.05.2005, 10:48:18

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

betakaroten

Každé "odvětví" Lega má svoje specifické konstrukční uzly ... nejinak vláčky. Tak bychom se tu mohli podělit o nějaké stavební "fígle".

1. spojení kolejí 4,5(12) + 9V: místo posledního pražce se dá placka 2x8

betakaroten

2. Posuvné dveře trochu jinak (bohužel nejdou dát dvoje přesně proti sobě při šířce vozu 6 čudlů)

Colonel32

ad: koleje:

maz dve moznosti, jak ten vlak pohybovat:

bud sezenes vlak na baterky, nebo tam vrznes 12v vodici drazky, ale ty skoncej na prvni 9v vyhybce nebo krizovatce...

Mates

Je ještě jedna...
Nechat zvlášť koleje 9V a 12(4,5)V ...  :D ;D
Já takový problém nemám, mám jen vlaky 9V  :P >:D ;D

Citace od: betakaroten kdy 23.05.2005, 10:50:59
2. Posuvné dveře trochu jinak (bohuľel nejdou dát dvoje přesně proti sobě při ąířce vozu 6 čudlů)
...to se mi moc líbí.... ;D

betakaroten

#4
Spoj starých kolejí s novými používám hlavně k nedestruktivnímu odstavení 9V vlaku (např. při střídání souprav na kolejišti), nebo jako simulaci provozu "elektrifikované tratě" a "lokálky" (tohle je 4,5V)

betakaroten

Dávný problém, který se opět stal aktuálním: když jsem si u Legulky objednal "kola pro vagónky", domníval jsem se, že to budou x797, ale ve skutečnosti to jsou x425. Na 4,5V kolejích včetně výhybek žádný problém, ale na 9V výhybkách občas vykolejují. Neřešil někdo tenhle problém? (případně s jakýmikoli koly s oboustranným okolkem, např. 3482)

Colonel32

ja osobne jsem se s takto starymi kolu nesetkal nikdy...

ale ja sam mam problemy s vykolejovanim 9v kol, na 9v krizovatkach (..ce) ... stava se to jeste nekomu, nebo ji mam spatne vylisovanou?

Micho

Máme 4 križovatky a stávalo sa to aj nám. Zistili sme, že sa ten efekt vykoľajenia stráca, ak sa vlak pohybuje rovno, to znamená, že ak je pred križovatkou aspoň jedna rovná koľaj, alebo aj dve. Keď je tam oblúková, okamžite vzrastá riziko vykoľajenia (samozrejme, že aj so zvyšovaním rýchlosti).

Ďalej nám robili na križovatkách problémy spodné časti podvozkov (napríklad rýchlovlak 4511). Búchali hlavne do križovatiek, tak sme museli zvýšiť svetlú výšku týchto vagónikov (ubratím z kociek imitujúcich podvozkovú časť) a problém sa odstránil.

otaznik

Já vlakové křižovatky nepoužívám - zdá se mi to absolutně divné, asi jako hasičská ponorka.  ;)

Mates

Souhlasím, že vlakové křižovatky jsou trochu podivné, ale když se na to podíváme z jiného pohledu, tak nějaký stavitel může mít ve svém LEGO městečku udělanou vlakovou 9V dráhu, kterou by chtěl protnout další 9V dráhou, po které budou jezdit třeba tramvaje a pak by tato křižovatka měla svůj smysl...  ::) ;D

betakaroten

Kolejovou křižovatku v úhlu 90 stupňů jsem viděl jenom u tramvají, jinde se používá křížení v ostrém úhlu: např. při odbočení dvoukolejné trati, nebo na kolejových spojkách v metru.

KLF

Tiez nechapem, preco nespravili skor krizovatku v ostrom uhle. je to realnejsie pri zeleznici ako krizovatka v pravom uhle.
Jediny dovod, ktory mi napada je, ze by sa horsie "triafalo" pri napajani kolaji na nu pri stavbe LEGO zeleznic.
Terminated.

Mates

Jak píše KLF, asi byli líní vymýšlet cokoli nového a nebo jejich vývojářský team na takové nápady hází bobek...  :P >:D ;D