Tatry

Založil 14miro14, 21.10.2016, 21:23:26

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

14miro14

Pridávam pokus o Tatru t-815 TerrNo1 8x8. Na tatre je odpružená každá polonáprava, všetky kolesá sú hnané. Ako pohon slúžia dva PF l-motory a na zatáčanie slúži jeden PF m-motor. Na tatre som s väčšími aj menšími prestávkami pracoval od januára 2016. Hrať sa s ňou dá pekne, celkový dojem z hry však kazí absencia nápravových diferenciálov a mohutnosť kabíny. Do budúcna by som chcel Model zjednodušiť ale viac sfunkčnit. Plus bonus chcem poskladať aj kamošku 813 šesťkolku.

HD

Vypadá perfektně, ale chybí mi foto podvozku zespodu (obzvláště detail řízení, nejlépe bez kola)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

sohibil

Na jednom snímku som si všimol, že si použil knob-wheel. Nebol by lepší bewel?
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

Legman

Dizajnovo to máš dosť prepracované (y)  >:D Len fakt chce to tú fotku podvozku +to riadenie ma veľmi zaujíma.  ::)
Inak aj ja mám postavenú tatru ale 815.  >:D

14miro14

#4
Pôvodne som tam mal bavely, ale tie preskakovali.

Aj toto je 815-ka. Postni aj ty fotky teda.

Tu sú aj fotky podvozku.


Legman

Nedostáva ta oska na riadený nátlak od tlmičov? Preto si to riešil šnekovým prevodom aby si dokázal prekonať ten nátlak?  :D

14miro14

Tlak na osku od tlmičov nieje skoro žiaden. Šnekový prevod je kvôli spomaleniu a kvôli tomu že kabína je dosť ťažká tým pádom pneumatiky kladú veľký odpor na zem.

HD

Díky! Velice povedený podvozek. Smekám.

No, vidím, že nejsem sám, kdo má ve zvyku tahat osu řízení přes tlumiče. :D
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

14miro14

#8
Teraz som si všimol, že na kabíne chýbajú stierače. Ak si to niekto všimol tiež tak si môže domyslieť čierne tyčky ako na svetelné meče, tam kde sú tie tri kocky, také tie ručičky na kabíne.

14miro14

Citace od: HorcikDesigns kdy 23.10.2016, 17:29:17
Díky! Velice povedený podvozek. Smekám.

No, vidím, že nejsem sám, kdo má ve zvyku tahat osu řízení přes tlumiče. :D

Ďakujem. Ono je to výhoda ťahať to tadiaľ, šetrí sa tak miesto. A nemá to na nič vplyv.

Legman

Zaujímala by ma jedna vec.Koľko studov je medzi pohonom a riadením? Lebo keby sme spojili naše nápady dokopy bola by to podľa mňa dokonalá tatra.  ::)  ???  >:D

14miro14

Citace od: Legman kdy 28.10.2016, 12:02:24
Zaujímala by ma jedna vec.Koľko studov je medzi pohonom a riadením? Lebo keby sme spojili naše nápady dokopy bola by to podľa mňa dokonalá tatra.  ::)  ???  >:D

Ak myslíš koľko studov je medzi osou pohonu a osou riadenia je to 4. Ak rátam aj osi je to 6. Ak som ťa nepochopil tak daj vedieť.

peter

Citace od: Legman kdy 23.10.2016, 15:43:14Nedostáva ta oska na riadený nátlak od tlmičov?

Přesně to napadlo i mne. Mám s tím také letité zkušenosti, kdy osa pohonu probíhá skrz jiné namáhané díly, které pak na tu osu vytvářejí tlak. Ono dokud se s tím jezdí jen tak chvilkově a doma bez větší zátěže, tak je to v pohodě, ale postupem času se to začne obrušovat a je to čím dál horší a horší. Pokud by tedy model měl být provozován více, nebo nemluvě o jízdě v terénu, tak toto bude jasná slabina a je to nutné přepracovat, stejně jako ty knoby v nápravách, na kterých se také ztrácí strašně výkonu. ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Legman

Áno presne to som mal na mysli :) Dík za odpoveď.

Legman

Citace od: peter kdy 28.10.2016, 22:18:55
Citace od: Legman kdy 23.10.2016, 15:43:14Nedostáva ta oska na riadený nátlak od tlmičov?

Přesně to napadlo i mne. Mám s tím také letité zkušenosti, kdy osa pohonu probíhá skrz jiné namáhané díly, které pak na tu osu vytvářejí tlak. Ono dokud se s tím jezdí jen tak chvilkově a doma bez větší zátěže, tak je to v pohodě, ale postupem času se to začne obrušovat a je to čím dál horší a horší. Pokud by tedy model měl být provozován více, nebo nemluvě o jízdě v terénu, tak toto bude jasná slabina a je to nutné přepracovat, stejně jako ty knoby v nápravách, na kterých se také ztrácí strašně výkonu. ;)
Som rád že tu niesom jediný kto trochu technicky rozmýšľa  ;) Na tých knoboch vzniká trenie a preto sa tam ztráca ten výkon?
Peter môžeš si pozrieť aj moju tatru  ;)

peter

Citace od: Legman kdy 29.10.2016, 10:22:53Som rád že tu niesom jediný kto trochu technicky rozmýšľa  ;)

Ono největší školou je nami pořádané Mistrovství LEGO Technic Truck Trial (LTTT). Pro spoustu lidí to je jen obyčejné ježdění, ale pro nás, kteří tím prošli to je neuvěřitelná škola. Teprve tady si člověk uvědomí ty spousty principů proč to dělat tak a ne jinak, nebo jak to udělat lépe a jinak, aby to vydrželo více a neničil si díly apod.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Legman

Citace od: peter kdy 30.10.2016, 10:43:58
Citace od: Legman kdy 29.10.2016, 10:22:53Som rád že tu niesom jediný kto trochu technicky rozmýšľa  ;)

Ono největší školou je nami pořádané Mistrovství LEGO Technic Truck Trial (LTTT). Pro spoustu lidí to je jen obyčejné ježdění, ale pro nás, kteří tím prošli to je neuvěřitelná škola. Teprve tady si člověk uvědomí ty spousty principů proč to dělat tak a ne jinak, nebo jak to udělat lépe a jinak, aby to vydrželo více a neničil si díly apod.
Každý sa musí učiť na vlastných chybách.  :) Osobne nemám skúsenosti s LTTT ale možno v budúcnosti sa ho zúčastním :)