kolejiště na půdě (POZOR použito modifikací LEGO dílů)

Založil mirek, 14.01.2008, 10:19:59

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 3 Hosté prohlíží toto téma.

mirek

Citace od: werrac kdy 09.06.2010, 17:23:16
Viděl jsem kolejiště konečně na vlastní oči, a musím jednak složit poklonu :-) a jednak se vrátím k debatě, která se, nejen tady, objevila: životnost koníčku v podobě jednoho kolejiště. Po návštěvě u Mirka, jsem došel k názoru, že je neomezená, neboť stávající stavba, se neustále rozrůstá a mění. Je to asi také dáno velikostí prostoru, který má Mirek k dispozici, ale myslím, že pokud Lego neskončí ( prosím, neupalovat za rouhání :-) ), bude mít Mirek, a s ním samozřejmě i ostatní vláčkaři, zejména díky inovacím, např. parním vlakům, ještě dlouhá léta co dělat :-).
werrac  děkuji, děkuji.

Hana129

Taky jsem měla tu čest vidět konečně Mirkovou oddychovou půdu. Ještě jednou mu děkuji za vřelé přijetí. Pro mě to byl skvělý zážitek a  sledovat pohybující se mašinky byly přímo relaxační chvilky. Přeji mu ať se dál  kolejiště takto pohodově rozrůstá a Mirek ať se v té spleti kabeláže stále s přehledem vyzná  ;) 

mirek

Hana129 i pro mne bylo potěšením Tě vidět, jak z pohodlného gauče sleduješ vlaky a relaxuješ. Díky.

Micho

Citace od: mirek kdy 10.06.2010, 10:23:00
Hana129 i pro mne bylo potěšením Tě vidět, jak z pohodlného gauče sleduješ vlaky a relaxuješ. Díky.

Mirek, verím, že aj ja sa k tebe dostanem a budem sa kochať tvojím koľajiskom. Búrací víkend sa blíži.  8)

mirek

#844
Citace od: Micho kdy 10.06.2010, 13:46:09
Mirek, verím, že aj ja sa k tebe dostanem a budem sa kochať tvojím koľajiskom. Búrací víkend sa blíži.  8)
Micho správně připomněl, že se bourací víkend výstavy blíží. Uvědomil jsem si, že místo pro vracející se kolotoč na kolejišti mám, ale byl by tam osamocený. Proto jsem ze setu 7597 přestavěl osobní vagonek na maringotku, střelnici. Tím kolotoč už nebude osamocený.

mirek

Citace od: Colonel32 kdy 09.06.2010, 17:37:24
Bohužel tě tentokrát zklamu. Hledal jsem všechny cisterny které by tomu mohly nějak odpovídat, ale vzhledem k tomu, že používáš bezrámovou konstrukci našel jsem jen jednu věc.
Colonel32   Také jsem hledal, jediné, co by trochu odpovídalo mé představě je cisterna na přiloženém obrázku.
                  Vpravo nahoře fotky tvořím grafické provedení popisky na nové tile 4x2.
Nejspíše ještě vlastní cisternu budu muset v některých detailech trochu přizpůsobit podle fotky.

Colonel32

Myslím, že kdybys snížil výšku cisterny odebráním dvou žlutých plates, a místo nich udělal ze 2 černých vrstev plates rám, tak to budeš mít tak akorát.

mirek

Po výstavě v Roztokách se vrací na kolejiště exponáty. Prošly očistou. Některé byly i trochu upraveny.

mirek

Dnešním dnem jsem ukončil vývoj náhrady 9V kolejí. JUPÍÍÍÍ.
Po náročném běhání "od čerta k ďáblu", od Ferony, kovopasíře, kolejové profily různých inzerentů, jsem si vytvořil poloprovozní udělátko na kterém jsem vytvořil první RC END kolej.
Díky svému vnukovi Filipovi a jeho zvídavým otázkám "...na co to máš ?" mi dal do ruky materiál, ze kterého jsem vytvořil vodivý povrch.
Protože výrobu jsem realizoval dnes na chalupě, budu v nejbližší době ještě zkoušet jízdní vlastnosti kolejí.
Povrch je vodivý, to odzkoušeno mám. Spojení s 9V kolejemi je bezproblémové. Přejezd tohoto spojení není ani znát.

Diskuse na toto téma pokračuje dále zde

mirek

Westernová Lego mašinka a zejména její červená kolečka mi nedala spát. Vytvořil jsem si pro radost páru,
dle vlastní inspirace. Nebyl bych to ani já, kdybych i zde něco nového nezkusil.
Nechte se překvapit, zatím nápad funguje ve svěráku. Budu muset modifikovat jeden Legodíl, ale radost dětí
bude odměnou.

Colonel32

Dovolím si upozornit na jistou logickou chybu. Parní lokomotivy se dělí na dva typy, tendrové a s tendrem. Ač to na první pohled zní jako to samé, rozdíl je to konstrukčně zásadní:

tendrová lokomotiva má zásoby uhlí i vody na rámu lokomotivy, mívá menší zásoby vody i uhlí a proto tahá spíše místní vlaky na lokálkách. Maximální rychlost lokomotivy je většinou v obou směrech stejná.

Lokomotiva s tendrem veze zásoby na vozidle připojeném za sebou. Zásoby má větší a povolená rychlost při jízdě tendrem napřed je u nejrychlejších strojů až poloviční oproti běžné jízdě.

Model má současně tendr, ale i hranaté rozšíření kotle - jenže toto rozšíření se objevuje jen u tendrových lokomotiv, neboť v těchto místech se nachází zásoby vody - které by ale tato lokomotiva měla mít v tendru.

Pokud si ale tento detail odmyslíme, pak lokomotiva asi nejvíce připomíná řadu 344.o . viz. http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/300/3440/3440.html

http://www.vrchlabsko.info/nostalgieat.html

mirek

Chlapci, opravdu není potřeba takových vzájemných invektiv.
Vašich názorů si velmi vážím.

Colonel32 děkuji ti, za vyčerpávající popis, co by to mohlo být za páru. Vlastně ve skrytu duše jsem doufal,že se   
                  ozveš a poradíš, kam páru zařadit. Také jsem hodnotil kladně tvůj rozbor a doložené obrázky.
Přiznám se, že páru uvedu do původního stavu, než jsem ji přestavěl do této prezentované podoby.

okerol23 i ty máš pravdu v tom smyslu, že pokud se to líbí mně, nebo dětem je to OK. Vždyť většina Lego vlaků
               jsou vymyšlenosti a fantazie.

hobby

#852
Dříve, než to admini promažou, tak jako vláčkař bych rád také něco řekl. V Colonelově příspěveku jsem nevycítil jízlivost, ani útočnost ap. (a že už jich tu bylo!) Každý vláčkář je totiž zároveň trochu odborník a tak se potřebuje vyjádřit i k věcným nepřesnostem. Takže jeho příspěvek nebyl správně pochopen a také Mirek se nijak neurazil (u něj by mě to  opravdu překvapilo :)).
Jinak, ta mašinka se mi líbí, dokonce už mě i tento systém napadnul - tedy tato kombinace motoru s lokotkou (nekecám a neopisuji ;)).

peki

Citace od: werrac kdy 16.07.2010, 10:39:05
Mohl by to PROSÍM některý z moderátorů promazat ?

Jistě, stačí včas použít tlačítko nahlásit moderátorovi viz pravidla . Je zajímavé že kdejaký pravopisný "překlep" je bleskově hlášen . Zatímco tady v té špíně je potřeba než to zlovolný admin v tomto případě peki smaže toho stihnou co nejvíce  ??? ::) >:(

Ještě nad rámec vysvětleni trestů:
=========================
Colonel (Moderován)

před měsícem varován za to samé, nyní k tomu přidáno vyhrožování pěstí. Fakt nechápu co tím sleduješ.  Přečti si tohle a začni se laskavě podle toho chovat.


okerol23,fero (Varování)

1.3) Jen moderátoři mají právo jakkoli proti druhým zasahovat a umravňovat. Ostatní mají k dispozici tlačítko 'Nahlásit moderátorovi', které je v pravém dolním rohu příspěvku. Na moderační aktivity nemoderátorů bude pohlíženo nevlídně.

4.1) Příspěvky pište jasně, slušně a k věci, bez napadání, urážek a obtěžování. Vulgarismy se připouštějí jen ve výrazně nutných případech, běžné obcházení filtrů přes hvězdičky apod. bude kvalifikováno jako porušení tohoto pravidla. Toto není CHAT, ale moderované fórum.

mirek

Hobby, děkuji. Vystihl jsi velice přesně v čem jsem se ubíral při konstrukci této páry.
           Spojení motorku s lokotkou. Snažil jsem se o co nejtěsnější spojení.
           Nějak se mi totiž nelíbí spojení  lokotky a tendru přes magnety.

Na fotkách je patrná i zátěž v tendru. Je to olůvko zakoupené v rybářských potřebách.
Je přeříznuto na dvě půlky. Jízdní vlastnosti se neskonale zlepšily.

Colonel32

Ještě teda dodám, že dvojnápravové tendry se objevovaly velmi výjimečně pouze na počátcích železnice, většina lokomotiv dostala tendry min. třínápravové. (Největší lokomotivy pak dokonce pětinápravové - Albatrosy a Štokry)

Legový 9V vlakový motorek se pro věrné zpodobnění tendů bohužel vyloženě nehodí, protože má velký rozvor.

Asi nejvíce podobný modelovému tendru jsou tendry od lokomotiv řady 321.o, ke kterým je bohužel na netu obrazová dokumentace naprosto nedostačující.
http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/300/3210/3210.html

mirek

Coloneli, díky tvému odkazu a vysvětlení, našel jsem ještě jednu zdařilou fotku řady 344.
              Podle dostupných obrázků a vlastní fantazie jsem páru "překopal". Časem se snad
              pustím i do úpravy tendru. Pára je v permanenci na kolejišti, klukům se moc líbí.

AdamKo

Bravo Mirku, mašinka je roztomilá, líbí se mi daleko víc než předešlá verze. Ty rozvody páry ji vyloženě oživily. ;)

otaznik

Citace od: mirek kdy 27.07.2010, 17:06:02
Coloneli, díky tvému odkazu a vysvětlení, našel jsem ještě jednu zdařilou fotku řady 344.
              Podle dostupných obrázků a vlastní fantazie jsem páru "překopal". Časem se snad
              pustím i do úpravy tendru. Pára je v permanenci na kolejišti, klukům se moc líbí.
Luxusně vypadající stroj. Z čeho je prosím udělána trubka, která vede z přední části lokomotivy (kotle)?

Ivansliz

Ještě jsem neměl čas to tu všechno pročíst, ale musím říct, že obdivují celé toto dílo(kolejiště na střeše) i poctivou práci, kterou to muselo stát. Nová lokomotiva je samozřejmě perfektní.

otaznik: Pokud myslíš tu ohnutou trubku, tak bych řekl, že je to bužírka  :)
We don´t smoke, we don´t drink alcohol, then we have money for lego! We spend money best!
http://www.legomodely.blog.cz

Matošo


mirek

Je to černá Lego trubička, která byla delší, ( set 10183) jen jsem ji ustřihl do potřebné délky. Stejná je v setu 10194, ale je černostříbrná.
Fígl je v tom, že do trubičky jsem nastrčil mosazný drát, a ten drží požadovaný tvar.

peki

Citace od: mirek kdy 27.07.2010, 21:21:02
Fígl je v tom, že do trubičky jsem nastrčil mosazný drát, a ten drží požadovaný tvar.

Je to černá Lego trubička - Part 75 Hose 3 mm Tak ten nápad s tím drátem je fakt geniální   :o

mirek

Do své sbírky jsem zařadil i set 7938. Něco mi na něm stále vadilo. Když jsem ho postavil vedle "holanďana" na kolejišti , zjistil jsem, že jsou to dveře, které mu chybí.
Pokusil jsem se dveře přidělat.
Přetvořil jsem tím pádem i kabinu (odstranil uvnitř schůdky, asi větrání? apod.). 
Musím ještě objednat kostky správné barvy, aby bylo vše OK.

dědek

Já si myslím, že to ty dveře nezachrání. Stále je ošklivý. :-\

Vlada

Citace od: PavelZ kdy 28.07.2010, 20:24:31
Já si myslím, že to ty dveře nezachrání. Stále je ošklivý. :-\

I já jsem tohoto názoru. To už 7897 byla na tom lépe, alespoň co se vzhledové koncepce týče.

otaznik

Citace od: Vlada kdy 28.07.2010, 20:35:02
I já jsem tohoto názoru. To už 7897 byla na tom lépe, alespoň co se vzhledové koncepce týče.
Nový osobní vlak se mi také nelíbil, pak jsem ho viděl naživo a trochu jsem změnil názor, jediná věc, co mi stále vadí jsou ta černá "skla", která zakrývají battery box...
+ chybějící dveře, ale to už je ohraná písnička.

mirek

#867
Citace od: otaznik kdy 28.07.2010, 22:24:00
Nový osobní vlak se mi také nelíbil, pak jsem ho viděl naživo a trochu jsem změnil názor, jediná věc, co mi stále vadí jsou ta černá "skla", která zakrývají battery box...
+ chybějící dveře, ale to už je ohraná písnička.
Batery box, a další ovládací prvky  jsem odstranil, černé panely nahradil kouřovými a doplnil 9V motorkem. Včera jsem přidal ještě další světla a protáhl do nich černou linku na předku. Také střešní panely jsem doladil. Spokojenost.

AdamKo

Citace od: Vlada kdy 28.07.2010, 20:35:02
Citace od: PavelZ kdy 28.07.2010, 20:24:31
Já si myslím, že to ty dveře nezachrání. Stále je ošklivý. :-\
I já jsem tohoto názoru. To už 7897 byla na tom lépe, alespoň co se vzhledové koncepce týče.

Myslíš? Já jsem byl po složení 7897 dost vedle, takže od té doby pořád zvažuju, jestli nové vlaky jo nebo ne... Co mi vadilo asi nejvíc: obrovský přední díl, který nenavazoval na zbytek skříně (díra na boku)  + nedořešená střecha s dírami (klimatizace?).
U 7938 je špice alespoň trochu poskádá z kostek :P

Mirku, nešly by ty červené angular bricks 1x1 co drží dveře otočit dírou dovnitř, aby ven vykukoval výstupek?

mirek

#869
Citace od: AdamKo kdy 29.07.2010, 10:00:11
Mirku, nešly by ty červené angular bricks 1x1 co drží dveře otočit dírou dovnitř, aby ven vykukoval výstupek?
AdamKo, snažil jsem se, ale nějak mi to nešlo. Jinak uchycení je triviální. Dveře drží jen na této kostičce.
               Řekl jsem si, že takto to vypadá jako tlačítko na otevření dveří z nástupiště.