Návrh kolejiště pro výstavu v Brně

Založil peki, 14.11.2007, 11:56:24

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jakou věžičku by jste chtěli na Akiho hradě?

1
2a
2b

Jamesek

Citace od: Skyder kdy 29.11.2007, 17:02:01
Vazera to super. Zaujimalo by ma v akom programe si to robil? Ja sa do toho moc nevyznam...  ;)

Už jsem výše dával odkazy na aplikace. Obě jsou zdarma ... ;)

peki

#91
Díky Jamesek za jeho 3D vizualizaci  dnešních návrhů kolejiště 3x2 jsem odstartoval znovu anketu. K dispozici jsou dvě řešení, která z pohledu koncepce stavění kolejiště více méně podobná. Obě zahrnují mimoúrovňové křížení vlaku a počítají se skrytým kolejištěm .


Peterův návrh:
==========
Obsahuje jak hlavní trať, tak místní lokálku. Na obou okruzích jsou dvě nádraží aby bylo možné střídat více vlaků, tj. celkem 6 (3 na každém okruhu).

Hlavní trať je v úrovni 0 po celé své trase. Její zpestření je tunel se skrytým výměnným nádražím.

Vedlejší trať je zpestřena stoupáním tak aby následně přejela trať hlavní - jednou viditelně pomocí mostu, podruhé pomocí tunelu. Trať vede do výše položené vesničky a točivou tratí kolem např. hradu v lesích. Nájezdy k mimoúrovňovým křížením jsou více než dostatečné (více jak minimálních 18 kolejí).

Byl by veliký prostor pro různorodou krajinu (město, vesnice, hrad, most ...). V kolejišti je záměrně jistá levopravá aviváž. Na levé straně most, vesnice i město, na pravé straně pouze hrad a stoupání kolem skály.


Pekiho modifikace Hobbiho kolejiště:
==========================

Podle vývoje včerejšího hlasování bylo patrné, že se příznivci kolejiště rozhodují zatím mezi příkladem hobby a peki. Tedy řešení v prostoru. Pokusil jsem se z těchto návrhů udělat (zase berte jako příklad) kolejiště jedno. Vyšel jsem z původního hobbiho kolejiště. Vzal jsem dva okruhy, které začínají před hlavním nádražím a v pravém horním rohu, je doplnil o skryté nádraží. Tak aby byla možná výměna až 8 vlaků (na každém okruhu 4).

Protože víme, že udělat mimoúrovňové křížení je náročné na počet kolejí (hobby doporučuje 24) řekl jsem si že vlak ( lokálka) bude jezdit kyvadlově z vesnice do města. Jinými slovy neřeším 24 kolejí na stoupání a dalších 24 kolejí na klesání, protože stoupám a klesám po stejných kolejích.

Rozbitost vjezdů do tunelů pomáhá myšlence nespojených tras (a dává prostor pro výměnu vlaků na tajném nádraží) a neokružní lokálka umožňuje více místa pro budovy. Další plus - celá trať je nádherně nepravoúhlá .


K obrázku:
zeleně: - plocha ve výšce do které se dá nastoupat po 24 kolejích
modrá: - naznačené stoupání cca 24 kolejí


Micho

#92
Jamesek opravdu urobil perfektné a pre nás účel hlavne postačujúce vizualizácie.  Tak je to oveľa jasnejšie. 8)

Osobne sa mi páčia obidve koľajišťa, a aj tie predchádzajúce. Autori urobili kusisko dobrej práce. Myslel som, že aj ja skúsim niečo nahodiť, ale bolo by to už teraz úplne zbytočné. Všetky návrhy sú podľa mňa vhodné na realizáciu. Bude záležať na kopci detailov ako to celkovo vyznie. čoho sa určite neobávam a teším sa, ako to bude vyzerať vo finále.

Ja by som možno nechal aj na Pekim, ktoré sa mu lepšie pozdáva z hľadiska naprogramovania. Ja som nerozhodný - postavme obe! To je sranda.  ;)

Ako si urobil Peki tie úpravy, že trať nie je okružná, tým sa fakt podarilo ušetriť hodne plochy pre ďalšie stavby. Toto by som asi vyzdvihol a to by mohlo prevážiť v prospech Pekiho koľajišťa u mňa. Proste vývoj.  ;)

Jamesek

Ještě jednou ten nick někdo zkomolí a přejmenuju se .. ;)

hobby

#94
Tak jsou tu dva nové návrhy a tak si dovolím vyjádření:
Peter:
Už to má nápad i vtip, nevadí mi t.zv. aviváž(?), nevyváženost(?), aspoň by zbylo místo na kus volné krajiny, líbí se mi hrad (musel jsem ho mít v každém kolejišti). Ale dál Tě nepotěším, protože jsou tam tyto nedostatky:
- Výšky: nevím jestli máš doma BNSF nebo Metrolinera. Dej ho na koleje a změř, se sklopeným pantografem měří cca 11,3 cm. Přidej vůli 1cm. Já dělám mostíky z plechu ve tvaru "U", pak je tloušťka prakticky nulová, tedy výšky mám 12,5 cm a 24 kolejí.  Vy chcete mít most z lega a tak sem přidej ještě výšku aspoň briku + platle t.j. 1,3 cm a to je dohromady zaokrouhleno 13,5cm. Na tuto výšku potřebuješ aspoň 26 kolejí. Těch kolejí máš málo. Vlak snese sice větší stoupání, ale už musí jet rychle a stane se nezvladatelným z kopce a v zatáčkách. Tohle jsem tu psal už několikrát a ty to nečteš. Já ti takto šetřím práci. Tak si to postav a uvidíš.  Tohle prostě nejde a nejde to ani opravit. Musíš znova.
- Hlavní trať by měla být větší a delší než lokálka
- Před nádražím pokud možno dlouhou rovinu, aby vynikl "majestát" vlaku. Santafé s dvěma vagony měří 6,5 kolejí, pára s tendrem a vagony je delší. 6 kolejí bylo ve Svitavách, tady by šlo víc.
-Město by mělo mít víc místa než vesnice.

Peki:
-Máš tam jednu chybu, celkem podstatnou :D. Víš kterou? Asi víš.(chtěl jsem to dát jako kvíz, kdo to rychleji najde, promiň ;D)  Ta výhybka je ve vzduchu, tedy je třeba dát ji na zem a pak jsi na tom s počtem kolejí stejně jako Peter. Takže výhybku jinam, což znamená také znova. Ale dá se na tom pracovat.
- Ta jediná rampa znamená podstatnou úsporu práce, ale nejsem si jist, zda znamená plus. Dejme tomu, že ano.
- také bych prodloužil rovinku před nádražím.
- ta slepá kolej před nádražím by šla zaústit do okruhu, takže vlaky by mohly po obou okruzích.
- v obou případech je možné dát koleje blíž k sobě, aby zbylo víc místa na MOCy. Není třeba se obávat kontaktu vlaků vzatáčkách; v reálu si lze pomoci, koleje mají přiměřenou vůli.

Ty obrázky, co nakreslil Jamesek jsou hezké- Jamešku, jsi šikovnej- , dávají lepší představu, ale nesmí se jim moc věřit! To paltí obecně a znám to z profese, kdy počítač vykouzlí i z pěkného podvodu dobře prodejnou věc >:D.

Tak sorry, že do toho furt rejpu ;).

peki

Citace od: hobby kdy 29.11.2007, 18:49:11

Peki:
-Máš tam jednu chybu, celkem podstatnou :D.  Ta výhybka je ve vzduchu, tedy je třeba dát ji na zem a pak jsi na tom s počtem kolejí stejně jako Peter.
Tak sorry, že do toho furt rejpu ;).


Díky za cenné věcné připomínky. Počítám že ta výhybka není ve vzduchu. Stoupám k ní pomocí 5 zatáček výhybka bude v této výšce. Pokud by se nedalo stoupat výhybkou tak se bude pokračovat ve stoupání za výhybkou. Reliéf trati je nastřelen (není optimalizován pro maximální počet kolejí), předpokládám že kolejí na stoupání bude dost .  Od výhybky k továrně může trať klesat.

Jamesek

Jamesek od anglického James, zdrobněle, čteno česky [jamesek]. Na netu nutnost kvůli obsazenosti nicku James ... a protože mi tak říkala kámoška ;)

Mám stejné výhrady jako hobby, ta výhybka ve vzduchu dělala binec u při modelování ;)

Nabízím kombinační varinatu. Nemám program na koleje, tak prosím někoho schopného o překreslení a potvrzení, že lze toto řešení postavit ;)
Převzal jsem lepší z obou návrhů - hlavní trať jde vnějškem, jakoby více do dáli, na každé straně do jiných tunelů (v nich skryté výměnné nádraží, překvapivě). Nádraží se mi líbilo u Pekiho, akorát jsem na levé straně výhybky otočil jak to má Peter. Podle pekiho jsem udělal jednokolejnou vedlejší trať. Chtěl bych stoupání po stejných smyčkách jako má Peter, ale nepovedlo se mi to namalovat - stejně se to musí udělat jak vycházejí koleje. Hrad bude ;) Na konci dlouhé rovinky nádraží vesnice. Lokální trať je sice dlouhá, ale o to déle pojede pomalujedoucí vlak. Výška stoupání je snad dost dlouhá i na lego mostek, který se mi více líbil u Petera (těsně před tunelem).
Město je větší než vesnice, nějaké to překladiště se taky vejde. Přibyl jeden možný přejezd  a vjezd do města navíc.

Obrázek jen pro silné nátury. Po překreslení v track designeru udělám klidně 3D, ale až příští týden ;) O to více můžete vyšpekulovat tu trasu lokálky.

Snad jsem vláčkaře obrázkem neurazil ;)

Ps. Aviváž viz Besídka divadla Sklep - scénka Bible ;)

Jamesek

Ještě mně napadlo. Město by se dalo zvětšit směrem k nádraží, kdy by mezi prvním a nultým nástupištěm byla jen jedna kolej lokálky, napojená na hlavní trať. Lokálka by tak mohla jezdit až do tunelu ;)
Hrad by mohl být nad příkřejším svahem, kdyby za mostíkem trať vjela do tunelu později.

Prosím o navrženích těch pěkných zákrut kolem hradu při stoupání ;)

peki

Citace od: Jamesek kdy 29.11.2007, 19:25:17
Ještě mně napadlo. Město by se dalo zvětšit směrem k nádraží, kdy by mezi prvním a nultým nástupištěm byla jen jedna kolej lokálky, napojená na hlavní trať. Lokálka by tak mohla jezdit až do tunelu ;)
Hrad by mohl být nad příkřejším svahem, kdyby za mostíkem trať vjela do tunelu později.

Prosím o navrženích těch pěkných zákrut kolem hradu při stoupání ;)

Město je velké dost  ;) Tolik baráků bude problém sehnat  ;) Chtěl bych zachovat kvůli animaci 2 okruhy a lokálku jako nezávislou trať. Půjde tak docílit toho že se budou občas vlaky na mimoúrovňovém křížení míjet. Ta výhybka je podle mne v pohodě ověřím o víkendu, chápu že to nešlo dobře modelovat, ale ve Svitavách na 3x1 jsme něco podobného stavěli (odbočka z hlavní trati k továrně). Trať lokálky je limitovaná pouze potřebou schovat 2 skryté nádraží ( v každém rohu je jedno). Ale jak říkám dá se s tím udělat mnoho. V zásadě nejsem proti tomu co jsi namaloval.

Pošlu ti program odkaz na program k malování kolejí TD. I když ji říkám jestli to není pro tebe zbytečné, při tvojí šikovnosti ho v podstatě nepotřebuješ  ;D ;D   

peki

Citace od: Jamesek kdy 29.11.2007, 19:25:17
Hrad by mohl být nad příkřejším svahem, kdyby za mostíkem trať vjela do tunelu později.

Prosím o navrženích těch pěkných zákrut kolem hradu při stoupání ;)

Jenom upozorňuji viz nákres zasklení, že boční pohled nebude po celé šířce, protože od zdi bude 0,5 m neprůhledné dřevo  :-X

betakaroten

Jamesek - "varianta brod" vypadá dobře! Mohlo by se to zrcadlově obrátit (kvůli koncentraci diváků). Zákruty bych nechal vzor Peki, vypadají dostatečně realisticky. Peterovo eSíčko je sice nádherné geometricky a esteticky, ale nemá oporu ve skutečnosti a může pokazit dojem z jízdy vlaku (jak "střízlivě" proti tomu působí tramvajová trať z Malé Strany ke Královskému letohrádku - nejbizarnější trasování, co jsem kdy viděl, jenomže tam si nemohli přizpůsobovat terén podle svého ani neměli peníze/odvahu na tunel).

Co se týče odbočky k továrně: výhybka samotná nesmí být ve svahu (došlo by k nežádoucímu naklopení odbočující větve), tam se musí stoupání přerušit. V továrně by vyvýšená kolej nevadila, určitě v reálu existují podobně řešené výsypné/násypné rampy (zde model - to přesypávání z vozu do vozu je trochu úlet).

peki

Citace od: betakaroten kdy 29.11.2007, 21:26:46
Jamesek - "varianta brod" vypadá dobře! Mohlo by se to zrcadlově obrátit (kvůli koncentraci diváků). Zákruty bych nechal vzor Peki, vypadají dostatečně realisticky. Peterovo eSíčko je sice nádherné geometricky a esteticky, ale nemá oporu ve skutečnosti a může pokazit dojem z jízdy vlaku (jak "střízlivě" proti tomu působí tramvajová trať z Malé Strany ke Královskému letohrádku - nejbizarnější trasování, co jsem kdy viděl, jenomže tam si nemohli přizpůsobovat terén podle svého ani neměli peníze/odvahu na tunel).

Co se týče odbočky k továrně: výhybka samotná nesmí být ve svahu (došlo by k nežádoucímu naklopení odbočující větve), tam se musí stoupání přerušit. V továrně by vyvýšená kolej nevadila, určitě v reálu existují podobně řešené výsypné/násypné rampy (zde model - to přesypávání z vozu do vozu je trochu úlet).

S přerušením stoupání na výhybce počítám.  Konec konců ta kolej tam být nemusí, ale továrna s nějakým statickým vagonem mi přijde jako dobrá možnost zaplnit prostor.

Jak jsi to myslel s tím zrcadlovým přehozením?

Jamesek

Pro dnešek již končím .. ;)

Hlasování jestli Peter, Peki, Brod, Esíčka, klikatici či cokoliv jiného nechám na přítomných diskutérech. Víkend mne čeká náročný a budu mimo internet. V pondělí se podívám co jste vymysleli a namaluju vám to i v prostoru .. není problém přidat i 3D budovy, stačí fotka ze dvou protilehlých nároží a rozměry.
Přitomní vláčkaři můžou vymyslet i průběh stoupání - kde bude stoupání přerušeno kvůli výhybce, kde zase začínat .. či stoupání začínat až za vyhybkou .. a podobně ;)

Příjemnou zábavu ...

peki

Dávám obr. kolejí. Není tam dokreslené venkovské nádraží, ale to si každý představí  ;) Chi ukázat čím je limitovám reliéf trati lokálky. Vnitřní okruh není ideálně spojen. Původně byl, ale narychlo jsem předělal kolej u hlavního nádraží aby šel dát druhý přejezd.

betakaroten

Citace od: peki kdy 29.11.2007, 21:41:53
Jak jsi to myslel s tím zrcadlovým přehozením?
;D

peter

#105
Citace od: Jamesek kdy 29.11.2007, 15:53:05Vem pastelku a můžeš nám to namalovat ... ;)

Tak zde můj jednoduchý návrh. Omluvte jednoduchost, ale dělal jsem to jen na rychlo ve Wordu ;D

PS. esíčko -
Citace od: betakaroten kdy 29.11.2007, 21:26:46Peterovo eSíčko je sice nádherné geometricky a esteticky, ale nemá oporu ve skutečnosti a může pokazit dojem z jízdy vlaku
opak je pravdou, takovéto esíčka jsou na lokálních tratích dost časté, např. zde  :P

PPS. stoupání -
Citace od: hobby kdy 29.11.2007, 18:49:11Ale dál Tě nepotěším, protože jsou tam tyto nedostatky:
- Výšky: nevím jestli máš doma BNSF nebo Metrolinera. Dej ho na koleje a změř, se sklopeným pantografem měří cca 11,3 cm. Přidej vůli 1cm. Já dělám mostíky z plechu ve tvaru "U", pak je tloušťka prakticky nulová, tedy výšky mám 12,5 cm a 24 kolejí.  Vy chcete mít most z lega a tak sem přidej ještě výšku aspoň briku + platle t.j. 1,3 cm a to je dohromady zaokrouhleno 13,5cm. Na tuto výšku potřebuješ aspoň 26 kolejí. Těch kolejí máš málo. Vlak snese sice větší stoupání, ale už musí jet rychle a stane se nezvladatelným z kopce a v zatáčkách. Tohle jsem tu psal už několikrát a ty to nečteš. Já ti takto šetřím práci. Tak si to postav a uvidíš.  Tohle prostě nejde a nejde to ani opravit. Musíš znova.

Ale neboj čtu tvé reakce a proto jsem si jist, že nájezdy jsou na mém kolejiští více než dostatečné. Ale přes to i kdyby nebyly, tak furt je možnost dát hlavní nádraží o pár bricků výš a pak s hlavní tratí ještě klesnout dolů (na úroveň 0) a s lokálkou vystoupat a bude místa i na dva Metrolinery na sobě :P Ostatně, kdo říká, že Metroliner nebo SantaFé bude na tomto kolejišti jezdit?
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Michal Moučka

#106
Citace od: betakaroten kdy 29.11.2007, 21:26:46
Peterovo eSíčko je sice nádherné geometricky a esteticky, ale nemá oporu ve skutečnosti a může pokazit dojem z jízdy vlaku
Třeba tady také krásný příklad. tady
Já si naopak myslím, že esíčko dojem z jízdy naopak vylepší.

hobby

Citace od: peter kdy 30.11.2007, 06:50:03
[....jsem si jist, že nájezdy jsou na mém kolejiští více než dostatečné. Ale přes to i kdyby nebyly, tak furt je možnost dát hlavní nádraží o pár bricků výš a pak s hlavní tratí ještě klesnout dolů (na úroveň 0) a s lokálkou vystoupat a bude místa i na dva Metrolinery na sobě :P Ostatně, kdo říká, že Metroliner nebo SantaFé bude na tomto kolejišti jezdit?
Pánové, lžete si do vlastní kapsy a to se vám vymstí!
Výšky:
Peter, máš tam od závor k mostu 20 kolejí, ty vystoupaj na 12 bricků, tedy do výšky cca11,5 cm. Odečti mostovku (min. brick + platle) 1,3 cm a vůli 1 cm (nechceš doufám aby vlaky lízaly most) a zbývá na podjezd 9,2 cm i s kolejema (1cm). Takže na vlak zbývá něco přes 8 cm a to jsou náklaďáky bez lokotky. Nikoliv dva Metrolineři na sobě! Jestli plánuješ samé schůdky a skákání do výšek sem tam, tak potěž vás Pánbůch, až to budete stavět.
Ten obrázek od Jameška:
Je sice docela hezkej, ale lže jako Rudé Právo za komunistů. Stačí se podívat na půdorys, abys viděl, že za kolejema je místo tak akorát na nádražní budovu a už vůbec né pro silnice a další domy. Už to sem radši nedávejte, nebo jenom opravdu reálné a seriózní zobratení.

peter

Já si pevně stojím za svým, že místa tam je až až. Velmi mě teď mrzí, že nejsem doma, kde bych si to mohl sestavit. Jak už jsem psal výše, tak pokud by ten nájezd nestačil (což si myslím, že stačit bude) tak není žádný problém dát hlavní nádraží třeba o dva bricky výš. Z této výšky by vedlejší trať stoupala dál, tak jak to je teď, ale hlavní trať by o ty dva bricky zase klesla dolů, takže místa pod mostem může být fůra i s velkou rezervou.

Co se týká budov, tak je tam místa až až, takže baráky se tam také vejdou i s ulicí, která by nemusela být tak široká, jelikož by obhospodařovala jen nádražní budovu či malé parkoviště u hradla. Pokud ne, tak není problém tu poslední kolej vyhodit, mít tak nádraží jen tříkolejné a vlaky na hlavní trati by se měnili jen v tunelu.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

hobby

Peter, tvoje argumenty jsou jak z jiného světa. Dobře, OK, už mlčím.

Mtron

No já se přidám k Petrovi, ve Svitavách na kolejišti 3x1 bylo taky stoupani a klesaní, mašiny se s tím statečně rvaly. Petr má pravdu rozdíl převýšení bude v pohodě. Svitavy měli půlkruh a stoupavost z nuly na 10 bricku co si pamatuju. Opravdu Hobby nevidím v tom problem. A taktéž si myslím, že metroliner by na této trati už neměl být. Situoval bych to výhradně na modely českých drah jako Brejlovec, Bobina a další....včetně Bzmotu 810
HOME WORLD MTRON - www.mtron.cz

peki

#111
Citace od: Mtron kdy 30.11.2007, 09:51:08
No já se přidám k Petrovi, ve Svitavách na kolejišti 3x1 bylo taky stoupani a klesaní, mašiny se s tím statečně rvaly. Petr má pravdu rozdíl převýšení bude v pohodě. Svitavy měli půlkruh a stoupavost z nuly na 10 bricku co si pamatuju. Opravdu Hobby nevidím v tom problem. A taktéž si myslím, že metroliner by na této trati už neměl být. Situoval bych to výhradně na modely českých drah jako Brejlovec, Bobina a další....včetně Bzmotu 810

To co říká hobbi o počtu kolejí je pravda. Nyní je potřeba postavit jednotlivé modely a ověřit nejenže to to vyjde, ale že je tam "dostatečná" rezerva. Která se bude určitě při stavění v Brně hodit.

Ve Svitavách jsme sice stoupali do výšky asi 10 briků, ale to bylo málo. Nebylo tam žádné mimoúrovňové křížení "klasického" vlaku, vagónky z dolu nepočítám. Klasickým vlakem myslím vlak který výškou odpovídá lego 9 V trains setům, to znamená že by měli s rezervou projet všechny lego vlaky. Až budeme mít návrh kolejiště tak se pak budeme bavit o "detailech" mimo jiné jaké vlaky budou jezdit. Dovedu si představit (a říkal jsem to i ve Svitavách) že se vlaky mohou třeba i obměnit, ale to teď není podstatné.

O víkendu postavím a propočítám oba návrhy, mezi kterými jak jsem již psal nevidím žádný koncepční rozdíl.   

Poznámka k obr. počítám koleje hned za výhybkou (neřeším že je tam silnice).  Celá čára znamená začátek a opakuji jí po 10 kolejích.

Dovedu si představit že se s tím dá něco udělat. Jenom je z níže přiloženého jasné, že realizace stoupání a klesání je prostorově náročná (a to víme). Určitě se do dá ještě upravit, ale vše souvisí se vším takže např. nebude místa na tolik baráčků atd.atd. Proto je zapotřebí postavit maketu.


betakaroten

Citace od: peter
takovéto esíčka jsou na lokálních tratích dost časté, např. zde 
Podívej se na měřítko - tady je každý oblouk dlouhý aspoň kilometr. Také má nepravidelný tvar (není to kruhový oblouk), to z Lega neuděláš.
Něco mě napadlo: část oblouku u hradu schovat do tunelu (průjezd opevněním? historici, nekamenujte mě) + místo inflexe dát pár přímých (případně ještě někam během oblouku, pokud se vejdou), ať to nevypadá jak kolotoč.
Citace od: pekiNyní je potřeba postavit jednotlivé modely a ověřit nejenže to to vyjde, ale že je tam "dostatečná" rezerva. Která se bude určitě při stavění v Brně hodit.
Pantograf má výšku necelých 14 kostek (měřeno od paty pražce po lištu sběrače), jakákoli elektrická lokomotiva na tom tudíž bude podobně.

hobby

#113
Peki:
K tomu obrázku -  počítej koleje jen k viaduktu :'(. Proč i za ním? Tam už tě to nemusí zajímat.
Modrá- OK, červená- málo!

peki

Citace od: hobby kdy 30.11.2007, 09:31:07

Ten obrázek od Jameška:
Je sice docela hezkej, ale lže jako Rudé Právo za komunistů. Stačí se podívat na půdorys, abys viděl, že za kolejema je místo tak akorát na nádražní budovu a už vůbec né pro silnice a další domy. Už to sem radši nedávejte, nebo jenom opravdu reálné a seriózní zobratení.

Obrázek je super a ještě jednou díky za něj, pro ORIENTAČNÍ představu členění terénu. Nic více jsem od něj v této chvíli nečekal. Ale jak říkám postavím proměřím nafotím. A zjištěné předložím opět k oponentuře  ;)

Předpokládám, že je naším cílem udělat repre návrh, který svojí realizací bude brát dech. Takže každý nápad je cenný, každá obava z něčeho co může způsobit problém je ještě cennější.

hobby

Ta předchozí replika nebyla k Jameškovu obrázku ;D ;D, k němu jsem řekl svoje. Patří k těm modrejm a červenejm puntíkům :D.

Colonel32

#116
Citace od: peki kdy 29.11.2007, 21:51:42
Dávám obr. kolejí. Není tam dokreslené venkovské nádraží, ale to si každý představí  ;) Chi ukázat čím je limitovám reliéf trati lokálky. Vnitřní okruh není ideálně spojen. Původně byl, ale narychlo jsem předělal kolej u hlavního nádraží aby šel dát druhý přejezd.

bohuzel je trochu problem odkazat, ktery prispevek vastne myslim, pac uz je zaneseny dalsi diskusi, ale rad bych pripomel jednu vec - vnitrni hlavni ukruh ma podle tohoto navrhu koleje, ktere presne nenavazuji. Pokud se kolejiste bude delat stylem svitavy 2x2 - tz. sem tam barak, a pod cele kolejiste sedy papir, je to jedno, pokud ale bude delane stylem svitavy 3x1 - tz. pribite na study, tak dejte pozor, protoze pokud na study pricvakate obe koleje, ktere jdou zezdola nahoru, budete velice problematicke to navazani koleji.

(Aki, ktery stavel doplnky na 3x1 si snad jeste vzpomene, jak se nam vlivem nestejne delky koleji vpredu a vzadu rozeviraly baseplates od sebe, a museli jsme to maskovat zelenymi plates, ktere jsme hazeli prez tu mezeru....)

peki

Citace od: hobby kdy 30.11.2007, 13:13:33
Peki:
K tomu obrázku -  počítej koleje jen k viaduktu :'(. Proč i za ním? Tam už tě to nemusí zajímat.
Modrá- OK, červená- málo!

Pokusil jsem se znázornit kde je vystoupáno na úroveň 30 kolejí. Neříkám že budeme potřebovat 30 kolejí ale ani nevím jestli bude stačit 24  ;). Zatímco levá (modrá) strana je OK s rezervou, je jasné že pravá (červená) na tom tak dobře není  :(. Přidání koleje nebo zatočení do tunelu, které umožní stoupání alespoň na úroveň 24 kolejí se automaticky promítne snížením prostoru ke stavbě města a silnice.

Pro porovnaní přikládám i druhou variantu, aby bylo vidět kam se nastoupá do výšky 30 bricků  

peki

Citace od: Colonel32 kdy 30.11.2007, 13:39:09
Citace od: peki kdy 29.11.2007, 21:51:42
Dávám obr. kolejí. Není tam dokreslené venkovské nádraží, ale to si každý představí  ;) Chi ukázat čím je limitovám reliéf trati lokálky. Vnitřní okruh není ideálně spojen. Původně byl, ale narychlo jsem předělal kolej u hlavního nádraží aby šel dát druhý přejezd.

bohuzel je trochu problem odkazat, ktery prispevek vastne myslim, pac uz je zaneseny dalsi diskusi, ale rad bych pripomel jednu vec - vnitrni hlavni ukruh ma podle tohoto navrhu koleje, ktere presne nenavazuji. Pokud se kolejiste bude delat stylem svitavy 2x2 - tz. sem tam barak, a pod cele kolejiste sedy papir, je to jedno, pokud ale bude delane stylem svitavy 3x1 - tz. pribite na study, tak dejte pozor, protoze pokud na study pricvakate obe koleje, ktere jdou zezdola nahoru, budete velice problematicke to navazani koleji.

(Aki, ktery stavel doplnky na 3x1 si snad jeste vzpomene, jak se nam vlivem nestejne delky koleji vpredu a vzadu rozeviraly baseplates od sebe, a museli jsme to maskovat zelenymi plates, ktere jsme hazeli prez tu mezeru....)

Papír určitě ne chtěl bych base plate viz obr. Ale chápu že to není jednoduché

peki

#119
Citace od: hobby kdy 30.11.2007, 13:13:33
Peki:
K tomu obrázku -  počítej koleje jen k viaduktu :'(. Proč i za ním? Tam už tě to nemusí zajímat.


Ještě jedna poznámka, zajímá mne to protože v prvním patře je skryté nádraží,  respektive za viaduktem následuje kolej po které musí vlak také bezpečně projet. Snažil jsem se proto črtnout u peterova návrhu kde se nyní, taková to plocha nachází. Zase dá se zvětšit nebude potřeba třeba 30 bricků atd.

Jenom říkám že udělat stoupání a klesání po jiné trati je náročné na prostor. Proto mi přijde efektivnější nenechat jezdit vlak po okruhu ale kyvadlově. Současně by na ploše 3x2 mělo být vidět v akci několik vlaků. Dva okruhy jsou dle mého názoru minimum.  Řešeni by mělo být prostorové, za použití LEGO prvků.

Toto je rovnice ze které vypadnou za stávajícího stavu dvě řešení.
První je kolejiště podobné Peterovu, které bude obsahovat na jedné straně stoupání a na druhé klesání . Odhaduji, že bude spíše více prostoru pro modelování krajiny než na umísťování staveb. To je patrné z původního návrhu hobbiho kolejiště. I když Peter udělal podstatné zjednodušení vnitřního okruhu.


Druhé kolejiště podobné návrhu peki modifikace hobby kde se prostor na umístěni staveb ušetří tím, že vlak stoupá a klesá po stejném úseku.

U obou řešení je možné ubrat před nádražím jednu výhybku (návrh Otazníka) takže na okruhu budou "pouze" 3 soupravy, které před hlavním nádraží postupně na střídačku zastaví. U petera jsou pak před hlavním nádražím 3 koleje  u pekiho 4 koleje