Návrh kolejiště pro výstavu v Brně

Založil peki, 14.11.2007, 11:56:24

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jakou věžičku by jste chtěli na Akiho hradě?

1
2a
2b

Jindroush

Co 2 okruhy na placce (no ty tunely to teda nevím, až se tam něco rozseká...  ;)) plus zubačka nahoru dolů (příp. Petřínská lanovka).
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

peki

Citace od: Jindroush kdy 26.11.2007, 13:43:36
Co 2 okruhy na placce (no ty tunely to teda nevím, až se tam něco rozseká...  ;)) plus zubačka nahoru dolů (příp. Petřínská lanovka).

Havárie na okruhu bude znamenat odsklení tak jako tak. Jestli odsklím a posunu stůl mi už přijde stejné. Tunel nebude mít zadní stěnu aby se do něj pochopitelně mohlo (vhledem k možným pohledům na kolejiště to nevadí a může to být zjednodušení při stavbě kolejiště). Přesně na tohle (plus zubačka nahoru dolů (příp. Petřínská lanovka).
) jsem myslel  ;D Ale kdo by to byl schopen postavit ?

Mtron

připojuji se k Pekimu, dobře navržené, konečně kolejiště a né horská dráha  ;D Mi někdy připadá že tam chcete nacpat tolik kolejí, že se v tom ani strojvedoucí nevyzná.

Jindroushi tunelů se neboj ve Svitavách byl taky na 3x1 a fungoval bez chyby
HOME WORLD MTRON - www.mtron.cz

peki

Citace od: peki kdy 26.11.2007, 13:12:35

Mohlo by se střídat 8 vlaků  :o na "hlavní trati" + pořád je hodně prostoru pro modelování terénu/města a další animace (tramvaj, vlaky v depu atd.


Přikládám skicu přízemí v TD, vedle nádraží by mohlo být depo ze kterého by vyjížděli dvě pěkné našinky.   druhé patro by obsahovalo město např. s tramvají k nádraží by mohla klesat lanovka atd.

Petrjr

Citace od: peki kdy 25.11.2007, 21:07:36
... do tunelu by zajela jedna ze dvou souprav stojící před nádražím, ale z tunelu by přijela souprava jiná ...
Nevím, asi nejsem takový nadšenec, ale toto vůbec nechápu. Proč.

  Pokud chci ukázat, jak pěkně umím "rovnat" mašinky na koleje, jak jich tam nacpat více, tak veřejně. Ale dělat to někde skrytě, v tunelu, to mi přijde ujeté. Navíc v posledních návrzích vidím dokonce dvě skrytá kolejiště/odbočky.

   Možná proto, že nejsem modelář, ale nějak si neumím (u opravdových vlaků) něco takového představit - vynechám-li metro. Možná ještě depo zabudované do skály, třeba coby vojenský komplex. Pokud bych se díval na model, kde mi vlak vjede do tunelu a vyjede jiný, tak si spíše pomyslím, že je "nějaký zblblý, chybný, ale budiž, lego je hračka a asi to neumí lépe udělat". A u dětí bych očekával spíše zmatení - dychtí na to, až jim ta mašinka zase vyjede tamhle ven ... a vono nic, vona nějaká jiná.

betakaroten

Tunel naznačuje pokračování trati do dálky, tj. že trať jakoby není ovál, ale každý tunel jakoby vede jinam.
Příklad z reality - na pražském hlavním nádraží sleduješ vlak, co zajede do vinohradského tunelu... a za chvíli přijede jiný. Pokud vyjede zase ten stejný, něco není v pořádku ;D

peki

Citace od: betakaroten kdy 27.11.2007, 08:55:47
Tunel naznačuje pokračování trati do dálky, tj. že trať jakoby není ovál, ale každý tunel jakoby vede jinam.
Příklad z reality - na pražském hlavním nádraží sleduješ vlak, co zajede do vinohradského tunelu... a za chvíli přijede jiný. Pokud vyjede zase ten stejný, něco není v pořádku ;D

Přesně. V tunelu může např. zůstat pouze jeden ze dvou oválů. To záleží jak se navrhne druhé patro.   Přikládám ilustrační foto takového "podobného"  ;D kolejiště

Petrjr

Citace od: betakaroten kdy 27.11.2007, 08:55:47
Tunel naznačuje pokračování trati do dálky, tj. že trať jakoby není ovál, ale každý tunel jakoby vede jinam.
Aha. Jak říkám, nejsem modelář vláčkař, takže tato metafora mi unikla. Jsem se řídil jen mými chabými znalostmi co jsem kdy viděl modely kolejišť - a těch moc nebylo. Tam vesměs tunel (byť třeba uvnitř rozdělen z dvoutraťové na dvě jednotraťové) měl vždy pevný začátek a konec.


Citace od: betakaroten kdy 27.11.2007, 08:55:47
Příklad z reality - na pražském hlavním nádraží sleduješ vlak, co zajede do vinohradského tunelu... a za chvíli přijede jiný. Pokud vyjede zase ten stejný, něco není v pořádku

   Heh, tak to sis vybral hodně špatný příklad - který naopak podporuje můj názor. Vedle Hlavňáku jsem vyrostl, jezdíval jsem tam na koloběžce, takže jsem to měl dobře okoukané. Tam to vypadalo (pře cca 25 lety) jinak:

  Několik tunelů-tubusů, dvoutraťové (až na krajní s jednou tratí, nepoužívaný, asi slepý). Když vlak vjel, tak se dloooouho nic nedělo a pak za ním /stejným směrem/ vjel další. Že by po stejné koleji vyjel opačným směrem jiný vlak se prakticky nestávalo (nebyla-li výluka). Dokonce i případ, že v jednom tunelu-tubusu po různých tratích jely vlaky proti sobě, nebyl častý, ale stávalo se to (ale ta malá frekvence asi byla dána malou hustotou provozu spíše než že by se tomu extra aktivně bránili).

Petrjr

Ale asi jsem se blbě vyjádřil.

   Pokud bude někde uvnitř schované nádraží /rezervoár/ který bude připomínat dálku - tedy, něco vjede a nikde nic nevyjede - tak to chápu. Pak bych chápal, kdyby po stejné koleji na stejném konci "tunelu" přijel opačným směrem jiný vlak.
   A řekněme po nějaké chvíli by původní vlak vyjel zpět, tak OK. Přinejhorším i druhým koncem "tunelu", ale to už by evokovalo tunel a ne dálavu - asi by záleželo, jak dlouho zůstane schovaný.

   Navíc, pokud vlak vjede a já budu hledět kdy vyjede a on nikde, kdyby tunel měl viditelně "kousek od sebe" oba konce, tak mi to přijde divné. Chtělo by to jeden konec nějak zamaskovat, aby nastal efekt díra=dálka a ne díra=tunel.


  Pokud to ale má vypadat tak, že z jedné strany něco vjede a z druhé strany (očividně jako reakce na vjezd prvního) vyjede něco jiného, tak to už mi evokuje tunel a údiv nad změnou vlaku zůstává.


peki

#69
Citace od: peki kdy 27.11.2007, 00:04:36

Přikládám skicu přízemí v TD, vedle nádraží by mohlo být depo ze kterého by vyjížděli dvě pěkné našinky.   druhé patro by obsahovalo město např. s tramvají k nádraží by mohla klesat lanovka atd.

Pokusil jsem si to narychlo postavit. Plocha na druhé patro i když to tak z fotek nevypadá je obrovská. Od vnější koleje (která je na hraně vymezeného prostoru 3x2 m) k desce se silnicí je to min 1 m. Takže je to cca 2,5 x 1 m obdélníková plocha pro celé město. Na každé straně je pak cca plocha 0,25 x 0,60 m plocha nad tunely

peki

Zatím jsou k dispozici 3 návrhy. Stručně je představím váš hlas nebo další návrh pomůže při dalším rozhodování proto za něj předem děkuji  ;) Níže publikované řešení posuzujte spíše z pohledu "koncepce" budování kolejiště ne jako finál .

První návrh, který publikoval betekaroten předpokládá řešení kolejiště na ploše (obdobně jako ve Svitavách na 2x2) :
==================================================================================
Můj skromný návrh. Záměrně neobsahuje silnice, budovy ani převýšení:
- V pravé zadní části je možno umístit pravoúhlý podstavec vhodných rozměrů. Stoupání kolejí se podepře rampami z Lega (výška by neměla být závratná). Alternativně se mohou koleje nechat v rovině a obestavět kopcem.
- Staniční budova může být uvnitř okruhu (čímž získáme základ "městského" kolejiště) nebo vně ("venkovské" kolejiště; město bude naznačeno v levé dolní části a pokračuje jakoby mimo obraz).


Druhý návrh, publikoval hobby, umožňuje mimoúrovňové křížení
=============================================
Dole nádraží s městem, v patře nad tunelem (+12,5 cm) zastávka a kus vesnice, aby to stoupání nebylo samoúčelné. Rozměry 3x2 m přesně, možno ověřit spočítáním délky sestavených kolejí. Peki říkal, že bude asi možné přidat jednu kolej na délku i na šířku, tedy by se zvětšil prostor a to bychom potřebovali. Kolejiště je do rohu, podle zadání.

Většinový názor se kloní k použití lega dílů na kolejišti, proto by bylo v případě realizace mimoúrovňového křížení z lega počítat s vyrobením LEGO ramp. Mimo jiné je zde vidět že mimoúrovňové, křížení je poměrně prostorově náročné (na stoupání 12 bricků je potřeba min 19 kolejí a stejný počet na klesání) Jednoduše nedokážeme vystoupat na šířce 2 m !


Třetí návrh, publikovaný peki
====================
Na podstavci 3x2 by byl v zadní části umístěn ještě jeden menší podstavec (nebyl by vidět) tvořil by základnu pro stavbu ve druhém patře. V prvním patře by bylo nádraží 2 okruhy, depo atd.  Pod menším podstavcem by bylo skryté nádraží. Vlaky by zajížděli a vyjížděli z dlouhého tunelu (který by evokoval pokračování trati).  Na 2 okruzích  (před nádražím)by se mohlo střídat 8 vlaků (na každém okruhu 4) . Ve druhém patře by byl prostor cca 2,5 x 1 m pro realizaci nějakého města (případně ještě jednoho propracovanějšího kolejiště ) První a druhé patro by mohlo být propojeno schody, nějakou lanovkou (ala Petřín). V nějaké části města by mohla jezdit například tramvaj. Z druhého patra by mola vést lávka nad koleje a depo kde by moli figové pozorovat vlaky atd.

Další návrhy
==================
pokud máte nějaký další nápad sem s ním  ;D Stačí jenom náčrtek. Kromě kolejí je také nutné si představit co je možné s na nich s vlaky realizovat. Cílem není v 3 x2 udělat jeden velký vlakový terminál kde se kromě kolejí a vlaků už nic nevejde  ;)       



peki

Citace od: banana.com kdy 28.11.2007, 15:08:01
Nebudu hodnotit technické aspekty a proveditelnost kolejišť, ale očima laického diváka mi nejzajímavější přijde Hobbyho kolejiště. Pekiho i Mrkvobarvivův  >:D návrh mi přijdou moc lineární..

Proč čím  :o ? Obsahuje "pouze" dva okruhy  :-X Pravda jeden okruh je podstatně delší tam by mohli popojíždět asi 3 vlaky. To není kritika  ;) s hobbym jsem o kolejištích mluvil naposled včera.   

Skyder

Ja som za priklad 2 (hobby) pretoze sa mi paci tam ta voda (rozsiruje sa sortiment pouzitelnych dielikov) a vyzera to zaujimavo...  :D
Skyder

peki

Citace od: Skyder kdy 28.11.2007, 15:54:58
Ja som za priklad 2 (hobby) pretoze sa mi paci tam ta voda (rozsiruje sa sortiment pouzitelnych dielikov) a vyzera to zaujimavo...  :D

Jasně, ale o té vodě to teď (resp. zatím není). Voda a a ostatní lze doplnit i do návrhu 1 a 3.  Je to spíše o uspořádání kojejí v prostoru  ;)

Colonel32

co udelat v jednom rohu more, pristav, a kontejnerovy terminal?

peki

Citace od: Colonel32 kdy 28.11.2007, 17:57:46
co udelat v jednom rohu more, pristav, a kontejnerovy terminal?
Proč ne  ;)

peter

Také jsem si dovolil malý návrh kolejiště. Obsahuje jak hlavní trať, tak místní lokálku. Na obou okruzích jsou dvě nádraží aby bylo možné střídat více vlaků, tj. celkem 6 (3 na každém okruhu).

Hlavní trať je v úrovni 0 po celé své trase. Její zpestření je tunel se skrytým výměnným nádražím.

Vedlejší trať je zpestřena stoupáním tak aby následně přejela trať hlavní - jednou viditelně pomocí mostu, podruhé pomocí tunelu. Trať vede do výše položené vesničky a točivou tratí kolem např. hradu v lesích. Nájezdy k mimoúrovňovým křížením jsou více než dostatečné (více jak minimálních 18 kolejí).

Zeleně je ohraničena rozdílná výška, růžově pak možná místa pro skály kvůli strmějším svahům.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peki

Citace od: peter kdy 29.11.2007, 11:01:08
Také jsem si dovolil malý návrh kolejiště. Obsahuje jak hlavní trať, tak místní lokálku. Na obou okruzích jsou dvě nádraží aby bylo možné střídat více vlaků, tj. celkem 6 (3 na každém okruhu).

Hlavní trať je v úrovni 0 po celé své trase. Její zpestření je tunel se skrytým výměnným nádražím.

Vedlejší trať je zpestřena stoupáním tak aby následně přejela trať hlavní - jednou viditelně pomocí mostu, podruhé pomocí tunelu. Trať vede do výše položené vesničky a točivou tratí kolem např. hradu v lesích. Nájezdy k mimoúrovňovým křížením jsou více než dostatečné (více jak minimálních 18 kolejí).

Zeleně je ohraničena rozdílná výška, růžově pak možná místa pro skály kvůli strmějším svahům.

Já se celou noc kreslím s něčím podobným  >:( Teď to bude vypadat že to od tebe obkresluji  ;D za chvíli to sem dál. Díky za návrh.

otaznik

Mně se líbí Petrův návrh, i výškové rozdělení je pěkné.

Jen u městského nádraží bych snížil počet kolejí na 3 (odebral bych 2 výhybky), aby bylo více místa pro budovy. Vlaky se kdyžtak mohou měnit v tunelu (ale ani výměna vlaků na trati není za každou cenu nutná).

peki

#79
Citace od: peki kdy 29.11.2007, 11:30:20
Citace od: peter kdy 29.11.2007, 11:01:08
Také jsem si dovolil malý návrh kolejiště. Obsahuje jak hlavní trať, tak místní lokálku. Na obou okruzích jsou dvě nádraží aby bylo možné střídat více vlaků, tj. celkem 6 (3 na každém okruhu).

Hlavní trať je v úrovni 0 po celé své trase. Její zpestření je tunel se skrytým výměnným nádražím.

Vedlejší trať je zpestřena stoupáním tak aby následně přejela trať hlavní - jednou viditelně pomocí mostu, podruhé pomocí tunelu. Trať vede do výše položené vesničky a točivou tratí kolem např. hradu v lesích. Nájezdy k mimoúrovňovým křížením jsou více než dostatečné (více jak minimálních 18 kolejí).

Zeleně je ohraničena rozdílná výška, růžově pak možná místa pro skály kvůli strmějším svahům.

Já se celou noc kreslím s něčím podobným  >:( Teď to bude vypadat že to od tebe obkresluji  ;D za chvíli to sem dál. Díky za návrh.


Podle vývoje včerejšího hlasování bylo patrné, že se příznivci kolejiště rozhodují zatím mezi příkladem hobby a peki. Tedy řešení v prostoru. Pokusil jsem se z těchto návrhů udělat (zase berte jako příklad) kolejiště jedno. Vyšel jsem z původního hobbiho kolejiště. Vzal jsem dva okruhy, které začínají před hlavním nádražím a v pravém horním rohu, je doplnil o skryté nádraží. Tak aby byla možná výměna až 8 vlaků (na každém okruhu 4).

Protože víme, že udělat mimoúrovňové křížení je náročné na počet kolejí (hobby doporučuje 24) řekl jsem si že vlak ( lokálka) bude jezdit kyvadlově z vesnice do města. Jinými slovy neřeším 24 kolejí na stoupání a dalších 24 kolejí na klesání, protože stoupám a klesám po stejných kolejích.

K obrázku:
zeleně: - plocha ve výšce do které se dá nastoupat po 24 kolejích
modrá: - naznačené stoupání cca 24 kolejí



Jamesek

Tajné nádraží bude, o tom není pochyb ;)

Petrovo kolejiště mně zaujalo. Byl by veliký prostor pro různorodou krajinu (město, vesnice, hrad, most ...). Bohužel se mi zdá, že je v kolejišti jistá levopravá aviváž ( ;) ). Na levé straně most, vesnice i město, na pravé straně pouze hrad a stoupání kolem skály.
Proto se mi v tuto chvíli více líbí pekiho návrh. Rozbitost vjezdů do tunelů pomáhá myšlence nespojených tras (a dává prostor pro výměnu vlaků na tajném nádraží) a neokružní lokálka umožňuje více místa pro budovy. Další plus - celá trať je nádherně nepravoúhlá ;).

peter

#81
Citace od: Jamesek kdy 29.11.2007, 14:52:31Petrovo kolejiště mně zaujalo. ... Bohužel se mi zdá, že je v kolejišti jistá levopravá aviváž ...

Toto byl záměr a sice proto, jelikož je kolejiště z pravé strany u zdi a hned u vchodu do místnosti, takže by asi nebylo moc dobré, kdyby se zde zdržovalo více lidí ;)

Citace od: Jamesek kdy 29.11.2007, 14:52:31... na pravé straně pouze hrad a stoupání kolem skály

... a ještě krásné esíčko, kde se můžou kroutit vagónky třeba kolem rybníčku, nebo lesem od hradu apod. :P
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Jamesek

Citace od: peter kdy 29.11.2007, 15:10:36
... a ještě krásné esíčko, kde se můžou kroutit vagónky třeba kolem rybníčku, nebo lesem od hradu apod. :P
Dyk jo, já jsem říkal, že se mi to tvoje kolejiště líbí .. ;) Vem pastelku a můžeš nám to namalovat ... ;)

peki

Citace od: Jamesek kdy 29.11.2007, 15:53:05
Citace od: peter kdy 29.11.2007, 15:10:36
... a ještě krásné esíčko, kde se můžou kroutit vagónky třeba kolem rybníčku, nebo lesem od hradu apod. :P
Dyk jo, já jsem říkal, že se mi to tvoje kolejiště líbí .. ;) Vem pastelku a můžeš nám to namalovat ... ;)

V čem je to malovaný  :o :o :o

Jamesek

Citace od: peki kdy 29.11.2007, 16:07:59
V čem je to malovaný  :o :o :o

Obrázky jsem vzal od petera, terén je v Google Sketch Up a drobné retuše toho, co se mi nechtělo modelovat jsou v Gimpu ;) Cca desetiminutovka, nejdéle trvalo retušování ;)

Kdyby byl zájem, tak není problém udělat návrh čehokoliv ;)

peki

Citace od: Jamesek kdy 29.11.2007, 16:10:44
Citace od: peki kdy 29.11.2007, 16:07:59
V čem je to malovaný  :o :o :o

Obrázky jsem vzal od petera, terén je v Google Sketch Up a drobné retuše toho, co se mi nechtělo modelovat jsou v Gimpu ;) Cca desetiminutovka, nejdéle trvalo retušování ;)

Kdyby byl zájem, tak není problém udělat návrh čehokoliv ;)

Mohl by jsi udělat i tu mají variantu ? godím tam obr. jenom kolejí. Chápu dobře že ti stačí "horní" pohled to co je vidět?

Jamesek

Stačí, i když u peterova návrhu tam mám i obrázek spodního patra. Zzajímalo mně, jak bude to schované nádraží vypadat a kolik tam bude místa. Jediná chybka je vyhybka hned v ústí tunelu, ale to by šlo zamaskovat při modelování portálu. ;)

peki

#87
Citace od: Jamesek kdy 29.11.2007, 16:16:14
Stačí, i když u peterova návrhu tam mám i obrázek spodního patra. Zzajímalo mně, jak bude to schované nádraží vypadat a kolik tam bude místa. Jediná chybka je vyhybka hned v ústí tunelu, ale to by šlo zamaskovat při modelování portálu. ;)

Zatím tedy jenom pohled vrchní v původním příspěvku ( spodek funguje později přiložím důkaz ;)

Jamesek

Citace od: peki kdy 29.11.2007, 16:22:45
Zatím tedy jenom pohled vrchní v původním příspěvku ( spodek funguje později přiložím důkaz ;)
Není to tak přehledné, ale snad se bude líbit. Pro zájemce můžu poslat i zdrojový soubor, kde jsou obě kolejiště. Do fóra jej vložit nemohu.

peki

Citace od: Jamesek kdy 29.11.2007, 16:49:00
Citace od: peki kdy 29.11.2007, 16:22:45
Zatím tedy jenom pohled vrchní v původním příspěvku ( spodek funguje později přiložím důkaz ;)
Není to tak přehledné, ale snad se bude líbit. Pro zájemce můžu poslat i zdrojový soubor, kde jsou obě kolejiště. Do fóra jej vložit nemohu.

jsi kouzelník  :o