Obecné > CAD

CAD pre analfabeta

(1/2) > >>

sohibil:
Na inom mieste na tomto fóre som písal, že by som si chcel nadesignovať vlastné koleso a nechať si ho vytlačiť v 3D. Mám ale s 3D minimálne skúsenosti (robil som pokusne nejaké mapy do starého Half-Life) a tak by som potreboval poradiť nejaký CAD v ktorom by sa naučil vytvárať presné 3D objekty aj totálny retard. Môže mi niekto poradiť?

Taktiež neviem aké existujú CAD formáty (súbory) a či je nejaký všeobecne podporovaný aby mi ho zobral hocijaký iný 3D software/tlačiareň.

tomaslambo:
Programů na 3D modelování existuje spousta, ale málo který se dá sehnat pro nekomerční použití zdarma (bavíme-li se o legální cestě). Já celkem úspěšně používám SketchUp. Není sice nástrojově vybavený jako třeba Inventor, SolidWorks a jiné profesionální programy (dají se sehnat i tyto programy profi programy jako trial 30-ti denní verze s různým stupněm omezení, na ty už ale potřebuješ opravdu výkoné PC), ale když se v něm člověk trochu naučí, tak zvládne vymodelovat cokoliv.

S formáty bych si zatím, být tebou, hlavu nelámal. Každý program má obvykle svůj vlastní formát a pak je schopný do několika jiných formátů exportovat. Jako takový universální formát by se dal považovat *.step, ale předpokládám, že potřebuješ formát, který schroupe 3D tiskárna. Ty obvykle pracují s formátem *.stl . Do tohoto formátu nebývá problém exportovat a když to náhodou neumožňuje modelovací program, tak existují stránky, které ti model do tohoto formátu zdarma převedou.

papluh:
Tiež používam Sketchup na rôzne modelovanie (nábytok, dispozície, etc), ale na 3D modely pre tlač (zatiaľ 1 a pol   MOC inak MOD :) ) som použil 123D Design.

Sketchup je dobrý v tom, že ľahko umožnuje ísť na úplne na základnú úroveň, hrať sa priamo s hranami a tvoriť z nich steny a potom objekty. Hlavne na rôzne hranaté objekty je to fajn. Ale týmpádom vzniká riziko že sa ti podarí "otvoriť nejaký objekt", zrušiť nejakú hranu/stenu, prípadne mať obrátené steny  (kľúčové slová non solid, non watertight, reversed faces / normals)
Čo sa týka korekcí tak niečo vie Sketchup, ale väčšinou treba externý plugin/SW (napr Solid Inspector 2).

Modelovacie programy ako 123D majú lepšie vyriešenú prácu s objektami, výmenou za to že úpravy sa robia hlavne skrz nástroje. Tieto nástroje sa (mierne) líšia medzi programami a sú tou vecou, čo sa treba učiť a robia majstrovstvo v danom programe.

Ako bolo napísané, výstupom do STL nič nepokazíš (na Sketchup treba plugin). V závislosti od 3D tlačiarne môžeš použiť univerzálny SW (napr. Slic3r), alebo ich vlastný (CURA pre Ultimaker, etc). Ten ďalší krok je prevod z 3D modelu na inštrukcie pre tlačiareň tj vrstvy. V tomto kroku sa riešia aj výplne prípadne podpory .

To 123D by som ti doporučil preventívne stiahnuť, lebo prechádzahú na online SW. Aj keby si ho potom nepoužil.
Ale pokiaľ je to len zábavka, tak by som asi investoval čas do Sketchup-u, ak budeš niekedy napr navrhovať rozmiestnenie v byte, zručnosť sa ti zíde.

sohibil:
tomaslambo: Ty myslíš Autodesk Inventor? Známy mi ho doporučoval ale on je profi inžinier a kreslí technické výkresy pre nejakú strojársku firmu. Jeho schopnosti sú teda neporovnateľne vyššie ako moje.

papluh: Korekciami máš na mysli export/konverziu do inýc formátov alebo niečo iné?

Skúsim stiahnuť nejaké tie trialové verzie a niečo v nich poriešiť. Cena licencií na tento SW bude asi fakt drsná. Vďaka za pomoc.

papluh:
Korekcie toho ak sa ti podarí spraviť model, ktorý má (z pohľadu 3D tlače )  chyby, napr niektoré z tých čo sú tam uvedené.
Tým, že SketchUp je taký viac flexibilnejší a nieje až tak viazaný pravidlami tak sa to ľahko môže stať.

Navigace

[0] Seznam témat

[#] Další strana

Přejít na plnou verzi