úvaha: LEGO 6-ti boj

Založil KLR, 05.11.2010, 12:12:26

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

KLR

Hoj,

  nějak si pořád v hlavě pohrávám s myšlenkou, udělat taky nějaký závod tady u nás na severní Moravě. (Opava, Hlučín, Ostrava, Frýdek, ...).

  Měl by to být 6-ti boj (pokud něco někoho napadne, tak klidně více-ti boj) modelů ovládaných bezdrátově. Pravidla pro stavbu by byly většinou úplně volné a jen pár by bylo povinných a doporučených.

MODELY

povinné:

  • modely pouze s použitím lego dílů (samozřejmě kromě gumiček a hadiček)
  • modely ovládáné pouze bezdrátově (žádné spojení mezi soutěžícím a jeho vozem - ani pneu hadičky)
  • nějaké místo po stranách modelu pro soutěžní číslo a logo soutěže
  • nějaký řidič - minifig, technicfig - upěvněn tak, aby při jízdě byl vidět
  • karoserie v jednom kuse a upevněná tak, aby byla možnost ji bez problémů sundat a jet i bez ní (veškeré prvky ovládání tuďíž přímo na rámu modelu; uchycení karoserie třeba na max 6ti bodech)
  • v zadní části upěvňovací prvek pro bod 6. ("přesné" umístění by bylo nutností)
 
doporučené:

  • šířka, délka (u některé soutěže budou i branky - bod 5.)

ostatní:

  • je zcela na staviteli - výběr a počet motorů, kola nebo pásy, podobnost na jakýkoliv skutečný prostředek být nemusí, zatáčení tankové nebo normální, atd, atd...prostě volnost

JAK SOUTĚŽIT

  Cílem soutěže by bylo získat co nejvíce bodů (body jsou i záporné).

1. sjezd
  - jízda start - cíl přes nějaký přírodní nerovný terén - na dokončení by byl stanovený limit v sekundách
  - ti, kteří dojedou před limitem mají zbylé vteřiny jako body
  - ti co dojedou po limitu, mají vteřiny navíc jako záporné body
  - ti co se zúčastní a nedojedou, mají body jako nejhorší zúčastněným který dojel + 5% záporných bodů
  - ti co se nezúčastní vůbec, mají nejhorší výsledek + 50% záporných (pokud je však nejhorší  i s těmi 50% kladný, pak je automaticky 0b)

2. výjezd
  - počítaní jako bod 1.

3. slalom
  - rovinatý terén (chodník, cesta - kostky, dlažba)
  - slalomová jizda mezi kužely - počítání jako bod 1.
  - každý dotknutý, posunutý kužel jako 5 záporných vteřin
  - každý přejetý, zhozený kužel jako 15 záporných vteřin

4. rychlost
  - rovinatý terén (chodník, cesta - kostky, dlažba)
  - počítání jako bod 1.

5. zručnost
  - rovinatý terén (chodník, cesta - kostky, dlažba)
  - počítání jako bod 3.
  - start - cíl a mezi tím vytyčená trať kuželama - bude se couvat, zatáčet, - vše přesně podle vyznačených směrů

6. táhnutí závaží
  - rovinatý terén (chodník, cesta - kostky, dlažba)
  - táhnutí závaží, které se s ujetou zdáleností bude posunovat a zhoršovat tak jízdu (určitě to znáte z tv)
  - počítání bodů na ujetou vzdálenost v cm
  - kdo se zúčastní a vůbec nerozjede má prostě 0 b
  - kdo se nezúčastní vůbec má -xx bodů

-----------------

  Tak to je vše, co mě okolo toho napadlo - s tím počítáním bodů se to zamozřejmě musí upravit tak, aby každý bod soutěže měl přibližně stejné bodové rozmezí

  Každý stavitel si může sám určit, pro které body bude svůj model hlavně přizpůsobovat

  No a teď pište vy, co si o tom myslíte, co změnit, dodělat, atd....a kdo by měl (kdyby k tomu došlo) zájem - organizovat něco takového by mělo smysl asi až pro více jak 6 soutěžících

Měch

#1
protože je to na Moravě, líbí se mi to dvojnásob....jenom otázečka: bylo by možné uděat nějaké úpravy na voze v čase mezi závody?

a  má ta odebíratelná karoserie nějaký důležitý význam? není to jenom ztížení soutěže ? já právě rád pevnou karoserii, nebo maximálně z několika kusů - ne jenom z jednoho
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

TomB

Jel bych, ale stejně jako měch, vadí mi karoserie v jednom kuse odnimatelná.
Další věc, můžu mezi jízdami přidávat, oddělávat nápravy, měnit převody, apod.?
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

hadato

Jak už tu padlo od Měcha, je super, že by to bylo na Moravě, bylo by to krásné zpestření oproti Praze. Taky si myslím, jako už psali, že ta odjímatelná karoserie není zrovna šťastná, myslím, že ke zkvalitnění soutěže to určitě nepřispěje.
Ještě by bylo dobré napsat počet kanálů, které může auto používat, popřípadě, jestli se může používat manuální převodovka, popřípadě měnit ozuby.
Jinak se mi to zatím dost líbí, až na tu zručnost a slalom, zahrnul bych to do jednoho a místo toho třeba udělal nějaký hromadný okruh, kde by bylo podle mě více zábavy.
Určitě se mnou počítej, konečně něco, kde se mám šanci rozumně dostat.

Pieters

jo bezva nápad. ale taky jsem uvažoval nad tou karoserii. asi si moc nedovedu představit nečo s plně sundavatelnou kastlí.

TomB

Citace od: Pieters kdy 06.11.2010, 00:16:02
jo bezva nápad. ale taky jsem uvažoval nad tou karoserii. asi si moc nedovedu představit nečo s plně sundavatelnou kastlí.
Já měl sundavatelnou kastli myslím na 2 závodě LTR, ale bylo to jen kvůli rychlosti oprav, ovšem skončil jsem druhý. (jestli se nepletu, byl to ten závod kde chcalo, a kde jsem testoval odolnost buggy motorů a ponor mého auta :))
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Mareken

Já měl sundavatelnou karoserii na mým posledním trial trucku, dobrý to bylo akorát, že jsem jí nemusel rozebírat, když jsem chtěl umejt podvozek nebo něco poštelovat vevnitř.
Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

KLR

#7
...zase jsem uvažoval a...

sundávací karoserie
  - máte asi pravdu - u některých modelů by to bylo nereálné -> takže nesundávací
  - ale nutnost bytelné karoserie/bezpečnostního rámu (možná i nějaký test pevnosti)

výměna dílů mězi závody - viz příloha
  - na výměnu by byl povolen jen určitý čas (třeba 30 s na samotnou výměnu) - ten který by to nestinul do limitu by měl vteřiny navíc jako záporné body
  - povolil bych pouze jeden díl / prvek složený z více dílů (např. převodovka, nebo klidně celá náprava - ale asi bych ten prvek omezil na počet použitých součástek - třeba max. 40 původně 30 - i s pinama - uzavřený řetěz se bere jako jeden díl, kolo a pneumatika se bere jako jeden díl)
  - za výměnu bych považoval i otočení prvků (třeba obrácení koleček v převodovce)
  - díl co by se měnil by musel být uchycen pouze na 3 původně 2 dílech (3 lego součástky - jedna osa je jeden úchytný bod v celé své délce - viz příloha)
  - výměnné prvky nesmí obsahovat aktivní prvky (BB, IR příjmač, motor) - síla musí být přivedena z hlavní části vozu

...to znamená, že byste si mohli vyměnit celou převodovku, která by byla uchycena na 3 původně 2 dílech (klidně si přichystejte 20 různých převodovek, ale mezi závody je povolena vždy jen jedna výměna)

převodovka
  - na modelu může být použito úplně cokoliv - takže manuální převodovka a řazení mezi závody je jen na vás - pokud by se ale něco mělo měnit, tak viz. předchozí bod


ovládání
  - jak jsem psal už v prvním příspěvku, tak vše pouze bez spojení se soutěžícím, jen lego prvky a počet kanálů je jen na soutěžícím - klidně všechny 4 na IR - počet příjmaců, vysílačů a motorů bych neomezoval

TomB

#8
Supr, ale ještě něco. :) =>
Uchycení na dvou bodech je nešťastné, dal bych alespoň 4 a do toho bych nepočítal hnací osu..
Protože např. převodovka - vstupní osa, výstupní osa a potom body na uchycení... Např. 4, aby to alespoň nějak fungovalo, stejně tak např. u náprav.
Dále, 30 dílů na prvek je málo, ukaž mi hnanou nápravu z 30 dílů (převodovka budiž, ta náprava ale opravdu ne :)). Každopádně vítám ty úpravy pravidel...  :P ;D Děěěkuji :D

otaznik: Prosím omez to chození za školu a nezapomeň, že je tu tlačítko Zkontrolovat pravopis!
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Foton

Nevím, jestli diskuse utichla, nebo se někam přesunula, a tak se přidám tady.
Závod je fajn, jen mi přijde to omezení výměn trochu proti duchu "postav co uznáš za vhodné, a ukaž, jestli to opravdu vhodné je" (který se mi na tom líbí nejvíc).
Nebylo by lepší dát třeba jen časové omezení "10 minut na výměnu a úpravu vozu" s tím, že by se  nesměl:

  • změnit počet náprav a ovládacích prvků
  • výrazně změnit celkový design stroje
  • vyměnit více jak X dílků (X patřičně nadimenzované)

Kdo by výměnu nestihl, tak by buď jel s tím co stihl nebo nejel vůbec (na jeho uvážení).
Nemělo by se dát vyměnit jeden stroj za druhý (záložní), ale o/upravit stávající .

Foton
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

otaznik

Citace od: Foton kdy 20.03.2012, 11:36:23
Nevím, jestli diskuse utichla, nebo se někam přesunula, a tak se přidám tady.

Diskuze utichla...