Problém s kolejištěm

Založil Rever, 09.11.2006, 09:03:22

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jonas

Citace od: Rever kdy 13.11.2006, 09:33:41
Tak jsem lokomotivy zvážil a zde je výsledek:
...  jedna lokomotiva  projela tři okruhy na mé trati a čas jsem měřil. Musím říct, že obě lokomotivy jsou přibližně stejně rychlé. Jeden motor (na obou lokomotivách) však zvládne trať za 27s (sekund) a druhý za 30s. 

Předpokládám, že výše uvedené časy platí pro projetí TŘÍ okruhů za sebou.

Já jsem pro změnu na své trati (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=8817.0) měřil, jak dlouho by mohla jet souprava z bodu A opět do tohoto samého bodu, tak aby to (při rozumném rychlostním stupni) trvalo co NEJDÉLE. Jinak řečeno, šlo mi o to navrhnout co nejdelší jízdní okružní trasu.  Při rozumném třetím stupni to nákladnímu vlaku s 5 vagóny trvalo cca 60 sekund.
Jonas - Můj Brickshelf

Rever

Citace od: Jonas kdy 13.11.2006, 14:21:03
Citace od: Rever kdy 13.11.2006, 09:33:41
Tak jsem lokomotivy zvážil a zde je výsledek:
...  jedna lokomotiva  projela tři okruhy na mé trati a čas jsem měřil. Musím říct, že obě lokomotivy jsou přibližně stejně rychlé. Jeden motor (na obou lokomotivách) však zvládne trať za 27s (sekund) a druhý za 30s. 

Předpokládám, že výše uvedené časy platí pro projetí TŘÍ okruhů za sebou.

Já jsem pro změnu na své trati (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=8817.0) měřil, jak dlouho by mohla jet souprava z bodu A opět do tohoto samého bodu, tak aby to (při rozumném rychlostním stupni) trvalo co NEJDÉLE. Jinak řečeno, šlo mi o to navrhnout co nejdelší jízdní okružní trasu.  Při rozumném třetím stupni to nákladnímu vlaku s 5 vagóny trvalo cca 60 sekund.

Výše uvedené časy skutečně platí pro ujetí tří okruhů. Trafo jsem nastavil asi na 30% výkonu. Při vyšší rychlosti už samotné lokomotivy vypadávají v zatáčkách.

TomG

Citace od: Rever kdy 13.11.2006, 15:25:22
Citace od: Jonas kdy 13.11.2006, 14:21:03
Citace od: Rever kdy 13.11.2006, 09:33:41
Tak jsem lokomotivy zvážil a zde je výsledek:
...  jedna lokomotiva  projela tři okruhy na mé trati a čas jsem měřil. Musím říct, že obě lokomotivy jsou přibližně stejně rychlé. Jeden motor (na obou lokomotivách) však zvládne trať za 27s (sekund) a druhý za 30s. 

Předpokládám, že výše uvedené časy platí pro projetí TŘÍ okruhů za sebou.

Já jsem pro změnu na své trati (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=8817.0) měřil, jak dlouho by mohla jet souprava z bodu A opět do tohoto samého bodu, tak aby to (při rozumném rychlostním stupni) trvalo co NEJDÉLE. Jinak řečeno, šlo mi o to navrhnout co nejdelší jízdní okružní trasu.  Při rozumném třetím stupni to nákladnímu vlaku s 5 vagóny trvalo cca 60 sekund.

Výše uvedené časy skutečně platí pro ujetí tří okruhů. Trafo jsem nastavil asi na 30% výkonu. Při vyšší rychlosti už samotné lokomotivy vypadávají v zatáčkách.

Pze jsou lehke a maji patrne teziste vysoko. Kdyz sem zkousel zatizenou lokomotivu Santa fe s osvetlenim, tak nevypadavala v zatacce ani kdyz jela na maximum.
Only the best can survive.

peki

#33
Citace od: Cavelon kdy 09.11.2006, 09:15:55
Tiež som mal podobný problém, keď som kúpil used koľajnice, tak na niektorých lokomotíva zastavovala. Zistil som, že na ich povrchu je vrstva oxidu, tak som použil fintu na odstraňovanie studených spojov vyskytujúcich sa pri PCB, ktoré sa zasúvajú do priamych konektorov - vzal som tvrdú gumu a poriadne kovové časti pregumoval. Odvtedy to jazdí bez problémov. :)

Případně se to dá zautomatizovat  ;D  http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=189738

Rever

#34
Tento přípravek čistí vnitřní stranu kolejí, ale ještě by to chtělo umístit jednu gumu, která by čistila i vršek kolejnic.

Ondra

Citace od: Rever kdy 22.11.2006, 09:41:12
Tento přípravek čistí vnitřní stranu kolejí, ale ještě by to chtělo umístit jednu gumu, která by čistila i vršek kolejnic.
http://www.roco.com/prodDetails.aspx?item=10002.Asi toto.Speciální čistící guma na koleje

Samík

Citace od: ONDRA kdy 22.11.2006, 10:18:08
Citace od: Rever kdy 22.11.2006, 09:41:12
Tento přípravek čistí vnitřní stranu kolejí, ale ještě by to chtělo umístit jednu gumu, která by čistila i vršek kolejnic.
http://www.roco.com/prodDetails.aspx?item=10002.Asi toto.Speciální čistící guma na koleje

Já ji mám ale podle mě je lepší obyčejná guma na papír. Samozřejmě, že ta vláčková čistí o trochu lépe (Na normální gumu musím více tlačit a musím kolej přejet několikrát a s tou vláčkovou stačí jen lehce posouvat po koleji.) ale je x krát dražší, než obyčejná..Když čistím kolejiště, trvá to sice normální gumou trochu déle ale výsledný efekt je stejný. Nevýhoda gumování je ta, že potom musím celé kolejiště přeluxovat, protože je plné svinstva z gumy. Prostě nejlepší je starý dobrý hadr namočený v lihu.. ;)
Jen dvě věci jsou nekonečné - vesmír a lidská hloupost! Tím prvním si ovšem nejsem tak jist!
--Moje Brickshelf galerie--

peter

Citace od: peki kdy 19.11.2006, 21:34:28
Případně se to dá zautomatizovat

Nejjednodušší asi bude se inspirovat skutečnými čistícími vagóny určenými pro modelovou železnici. Z vlastní zkušenosti vím, že se nepoužívá jen jeden vagón, ale že se tyto vagóny zapojí do jedné soupravy a tou se kolejiště projíždí.

Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Rever

Citace od: Samík kdy 22.11.2006, 10:34:08
Citace od: ONDRA kdy 22.11.2006, 10:18:08
Citace od: Rever kdy 22.11.2006, 09:41:12
Tento přípravek čistí vnitřní stranu kolejí, ale ještě by to chtělo umístit jednu gumu, která by čistila i vršek kolejnic.
http://www.roco.com/prodDetails.aspx?item=10002.Asi toto.Speciální čistící guma na koleje

Já ji mám ale podle mě je lepší obyčejná guma na papír. Samozřejmě, že ta vláčková čistí o trochu lépe (Na normální gumu musím více tlačit a musím kolej přejet několikrát a s tou vláčkovou stačí jen lehce posouvat po koleji.) ale je x krát dražší, než obyčejná..Když čistím kolejiště, trvá to sice normální gumou trochu déle ale výsledný efekt je stejný. Nevýhoda gumování je ta, že potom musím celé kolejiště přeluxovat, protože je plné svinstva z gumy. Prostě nejlepší je starý dobrý hadr namočený v lihu.. ;)

Na tu speciální gumu jsem už také koukal, cena mě však odradila, takže jsem zašel do papírnictví a koupil tu nejtvrdší gumu, co tam měli, myslím, že stála 12 Kč. Předtím jsem také gumoval měkou gumou, ze které zbylo skutečně hodně odpadu, ale z té tvrdé nic neodpadává a čistí skutečně dobře. Jinak čistící vlak není špatný, ale při ručním čistění se zažije více "vzrušení"  ;)

peter

Citace od: Rever kdy 22.11.2006, 15:51:13
Jinak čistící vlak není špatný, ale při ručním čistění se zažije více "vzrušení"  ;)

Tak Ti nevím, ale ručně čistit kolejiště je teda děsná otrava. To já bych si raději udělal ten vlak, kterým si můžu drandit po kolejišti, což je zábavné (kvůli ježdění přeci kolejiště dělám) a ten při tom ještě čistí koleje. Ale když tak rád čistíš růčo, tak si to užij. :-\
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Rever

Citace od: peter kdy 22.11.2006, 17:05:29
Citace od: Rever kdy 22.11.2006, 15:51:13
Jinak čistící vlak není špatný, ale při ručním čistění se zažije více "vzrušení"  ;)

Tak Ti nevím, ale ručně čistit kolejiště je teda děsná otrava. To já bych si raději udělal ten vlak, kterým si můžu drandit po kolejišti, což je zábavné (kvůli ježdění přeci kolejiště dělám) a ten při tom ještě čistí koleje. Ale když tak rád čistíš růčo, tak si to užij. :-\

Já si naopak myslím, že je to docela dobrá relaxace, když někdo celý den dělá u počítače, tak potom je to dobrá zábava, ale proti gustu žádný dišputát  ;)

peter

Citace od: Rever kdy 22.11.2006, 17:11:40
Citace od: peter kdy 22.11.2006, 17:05:29
Citace od: Rever kdy 22.11.2006, 15:51:13
Jinak čistící vlak není špatný, ale při ručním čistění se zažije více "vzrušení"  ;)

Tak Ti nevím, ale ručně čistit kolejiště je teda děsná otrava. To já bych si raději udělal ten vlak, kterým si můžu drandit po kolejišti, což je zábavné (kvůli ježdění přeci kolejiště dělám) a ten při tom ještě čistí koleje. Ale když tak rád čistíš růčo, tak si to užij. :-\

Já si naopak myslím, že je to docela dobrá relaxace, když někdo celý den dělá u počítače, tak potom je to dobrá zábava, ale proti gustu žádný dišputát  ;)

No je vidět, že jsi asi nikdy nečistil opravdové kolejiště :-X
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Samík

Já jsem čistil celé kolejiště http://www.zababov.cz/index.php?id=681 gumou a myslel jsem, že mi upadne ruka.  >:D Trvalo to téměř tři hodiny a nejvíc práce bylo s nádražím na 16. fotce (kde stojím zády k fotografovi) Použili jsme čistící vagón pouze v tunelu, protože jinak se s vagónem nedosáhne zdaleka takového efektu, jako šmidláním gumou, kde na to může člověk pořádně přitlačit..
Jen dvě věci jsou nekonečné - vesmír a lidská hloupost! Tím prvním si ovšem nejsem tak jist!
--Moje Brickshelf galerie--

peter

Citace od: Samík kdy 22.11.2006, 17:44:22
Použili jsme čistící vagón pouze v tunelu, protože jinak se s vagónem nedosáhne zdaleka takového efektu, jako šmidláním gumou, kde na to může člověk pořádně přitlačit..

Jak je již v názvu, tak to bohužel neni kolejiště HO. Problém čistících vagónu je totiž ten, že k dobrému čištění kolejí potřebují značnou hmotnost a přítlak čístícího zařízení ke kolejím. Bohužel z vlastní zkušenosti vím (s otcem vlastníme TT), že cokoliv co je mneší než HO, tak čistící vagóny mají velký problém. Vzhledem k tomu, že toto je N, tak klobouk dolů, že to aspoň trošku čistí :-\
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

betakaroten

Citace od: Rever kdy 22.11.2006, 09:41:12
Tento přípravek čistí vnitřní stranu kolejí, ale ještě by to chtělo umístit jednu gumu, která by čistila i vršek kolejnic.
Ale ne-mu-sí ;D, podívej se na kola - proud se sbírá okolkem z boku kolejnice.

Peter: Problém s přítlakem by vyřešila čisticí lokomotiva. S pořádnou zátěží by měla zároveň lepší přítlak na kola, tudíž větší sílu.

peter

Citace od: betakaroten kdy 22.11.2006, 20:59:56
Peter: Problém s přítlakem by vyřešila čisticí lokomotiva. S pořádnou zátěží by měla zároveň lepší přítlak na kola, tudíž větší sílu.

Z vlastní zkušenosti vím, že jakmile to je pod HO, tak to funguje tak nějak divně, prostě to je malé.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.