Test 4,5V motoru

Založil betakaroten, 16.05.2007, 22:40:54

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

betakaroten

Odborník přes LEGO železnici Reinhard Ben Beneke na svých bývalých stránkách psal, že tahle mašinka (s motorem v útrobách) dokáže zajímavé věci. Tak jsem si to ověřil.

Souprava: 20 "standardních" dvouosých vozů (půdorys 6x16 až 6x18 studs), z toho 11 má nejstarší kola se zoubky, 6 má starší typ kol a 3 vozy novější typ.
Pokus: magnetické spojení selhalo. První čtyři vozy jsem proto spřáhnul hákem. Lokomotivě lehce proklouzla kola, ale pak se dala do pohybu, jako by neměla žádnou zátěž. Přitom to byla docela fuška vagóny vůbec utáhnout ručně!

Docela by mě zajímalo srovnání s RC motorem ;D

otaznik

Každopádně tyhle starý koleje výrazně méně kloužou. Respektive skoro vůbec.

Colonel32

gumova kola a kolejnice, ktera ma zubaty povrch... jj, to ma trakci jak krava...

corelxt

Citace od: Colonel32 kdy 16.05.2007, 23:10:01
gumova kola a kolejnice, ktera ma zubaty povrch... jj, to ma trakci jak krava...


rika se tomu adheze, soudruzi.. trakce je neco jinyho ;)

a jinak doufam, ze tam je tech par koleji ode me ;D

peki

#4
test 9V motoru odkaz. Varování není vhodné pro osoby mladší 12 let, trains AFOLY a Afoly  ;)

Ivod

Citace od: peki kdy 23.04.2008, 17:40:51
test 9V motoru odkaz. Varování není vhodné pro osoby mladší 12 let, trains AFOLY a Afoly  ;)

tak to mě dostalo :D
Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos.

enginehead

Citace od: peki kdy 23.04.2008, 17:40:51
test 9V motoru odkaz. Varování není vhodné pro osoby mladší 12 let, trains AFOLY a Afoly  ;)

chudák...  :o
Animované Lego snímky a mnoho dalšího naleznete na http://dallart.wz.cz

Jamesek

http://www.youtube.com/watch?v=z-Kp7lro3z8 tohle není vhodné asi pro nikoho z tohoto fóra ;)

Skyder

Citace od: Jamesek kdy 23.04.2008, 21:39:29
http://www.youtube.com/watch?v=z-Kp7lro3z8 tohle není vhodné asi pro nikoho z tohoto fóra ;)
Tak preco to sem davas?!?!  >:D

No nic videl som nadpis a urychlene som radsej stlacil cerveny krizik hore vpravo  ;D
Skyder

Jarmila

Toho naděláte.  ::) No bóže. Pár omlácených kostiček.  :P
Když jsem byla mladá, byla jsem domýšlivá. Ale teď? Teď už nemám chybu!!!

Pepan

Každého věc, co si se svým LEGEM dělá, ale příjde mi to jako docela stupidní zábava... bych autora posadil třeba do auta, při skutečném crash testu, jak by se mu to asi líbilo  ;D

Tynian

Ja se podíval na obě videa a taky mi to přijde docela pitomý .... nějak jsem nepochopil, co tim chtěl autor říct ... no i když to by se dalo napsat o 90% balastu, co se válí na tvojetrubka.com a podobnejch serverech ....


Ale jinak ten test motorku a vláček, co dělal betakaroten, je super :-)

jbagy

jaký je prosim vás rozdíl mezi trakci a adhezi???
ja myslel, že je to to samé

Cavelon

Citace od: jbagy kdy 25.04.2008, 07:51:06
jaký je prosim vás rozdíl mezi trakci a adhezi???
ja myslel, že je to to samé

adhézia = priľnavosť k povrchu
trakcia = ťah, spôsob pohonu

GNOSIS

Citace od: Cavelon kdy 25.04.2008, 08:08:49
Citace od: jbagy kdy 25.04.2008, 07:51:06
jaký je prosim vás rozdíl mezi trakci a adhezi???
ja myslel, že je to to samé

adhézia = priľnavosť k povrchu
trakcia = ťah, spôsob pohonu

Význam slova trakce
    * natahování, natažení, tah
    * 1. způsob pohonu hnacího vozidla
    * 2. natahování např. páteře, extenze

Což zde nedává smysl protože u kol platí tohle trakce a u aut je to ASR.
Kontrola trakce u F1 - tedy prokluzu kol během jízdy. Používá se zejména při výjezdech ze zatáček, ale i na rovných úsecích, kdy jezdci umožní přidal plný plyn a elektronika zajistí, že kola neprokluzují a tedy nedojde k přetáčivosti. V případě, že traction control nefunguje, nebo jím vůz není vybaven, je při nadměrném užití plynu většinou prokluz kol doprovázen kouřem, který vzniká při prokluzu zadních pneumatik.