Externí datové vstupy

Založil kren, 01.06.2010, 21:32:11

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

kren

Nevíte jak docílit v programovacím prostředí NXT externích datových vstupů tak, jak je to na přiloženém obrázku. Stáhl jsem si z netu program .rbt, který je tam už má a přes clipboard to dokážu zkopírovat do mého programu, ale jak to tam nasázet přímo z programovacího prostředí to jsem ani v helpu nenašel. Slouží to jako vstupy (výstupy), když z programu udělám vlastní blok.

Shmade

#1
Hmm tak to nevim, upřímně tohle vidim poprvé. K čemu to konkrétně slouží? Pojem externí datový vstup je docela široký, na co to používáš/potřebuješ? Nějaká komunikace s PC při běhu programu?

edit: nějak jsem to nedočetl do konce...

kren

Citace od: Shmade kdy 02.06.2010, 08:45:15
Hmm tak to nevim, upřímně tohle vidim poprvé. K čemu to konkrétně slouží? Pojem externí datový vstup je docela široký, na co to používáš/potřebuješ? Nějaká komunikace s PC při běhu programu?
No slouží to k tomu, že jestliže si z nějakého svého prográmku udělám svůj blok, který je pak k dispozici v menu jako komponenta, tak lze v tomto mém bloku rozbalit datové vstupy a napojit tak ten můj blok na data získaná v programu, kde je ten blok použitý. Ty rozbalené datové vstupy pak mají stejný název, jako ty externí "datové čudlíky" na obrázku.

Shmade

#3
Tak už vím...  Přesně jak píšeš, slouží to jako vstup/výstup, když z části programu uděláš vlastní blok. Ten pak normálně když dáš do programu, tak má vstup/výstup podle toho jestli do něj/z něj jde něco z venku. Tyhle konkrétní malý ikonky se ti ukážou jen když ten "můj blok" rozklikneš, aby se ti zobrazilo, co obsahuje za program, ten external data link prostě říká, že tam přichází nějaký vstup, který je nezávislý na tom co obsahuje ten "můj blok". Snad je to srozumitelný. Ve vlastním programu, který nahráváš do kostky se ti tyhle ikonky nikdy  nnezobrazej, a hlavně by byly k ničemu, prostě je to jen u těch custom bloků, pokud mají vstup/výstup (po rozkliknutí/zobrazení).

Více viz obrázek.

kren

Citace od: Shmade kdy 02.06.2010, 09:40:36
Tak už vím...  Přesně jak píšeš, slouží to jako vstup/výstup, když z části programu uděláš vlastní blok. Ten pak normálně když dáš do programu, tak má vstup/výstup podle toho jestli do něj/z něj jde něco z venku. Tyhle konkrétní malý ikonky se ti ukážou jen když ten "můj blok" rozklikneš, aby se ti zobrazilo, co obsahuje za program, ten external data link prostě říká, že tam přichází nějaký vstup, který je nezávislý na tom co obsahuje ten "můj blok". Snad je to srozumitelný. Ve vlastním programu, který nahráváš do kostky se ti tyhle ikonky nikdy  nnezobrazej, a hlavně by byly k ničemu, prostě je to jen u těch custom bloků, pokud mají vstup/výstup (po rozkliknutí/zobrazení).

Jo, tak to funguje, máš pravdu. Mne totiž zmátlo, že jsem si stáhl z internetu ten .rbt zdroj a asi jsem ho nepoužil jako blok, ale otevřel jsem to jako normální běžný program a tyhle ikonky (čudlíky datových vstupů) tam byly normálně na ploše k dispozici. Šly přesouvat, odpojovat, ale nešli odstranit. Co ale kupodivu šlo, tak to, že jsem je mohl nakopírovat přes clipboard do jiného mého programu, kde byly zase normálně použitelné - což se mi zdá docela zajímavé  :D.

Shmade

Zajímavý to je, ale k ničemu no, já jsem si tohle nevybavoval, protože custom bloky nepoužívám, vždycky to dávám všechno do jednoho programu, ale pravda, že už se to programovací prostředí pak docela seká, tohle by mohlo být řešení...

kren

Citace od: Shmade kdy 02.06.2010, 10:04:01
Zajímavý to je, ale k ničemu no, já jsem si tohle nevybavoval, protože custom bloky nepoužívám, vždycky to dávám všechno do jednoho programu, ale pravda, že už se to programovací prostředí pak docela seká, tohle by mohlo být řešení...

Díky za rady. A když jsi takový expert, neumíš mi náhodou odpovědět na otázku z mého předešlého vlákna, jak dostat do nabídky v programu NXT další návody na robůtky třeba z předešlé verze, edukační verze, nebo vůbec z nějakého externího zdroje. Není to ani tak kvůli mě, ale spíš pro mého synátora, aby se učil základy na jednom místě.

A ještě mám jeden dotaz. Koupil jsem RobotC, abych nebyl vázán tím grafickým prostředím. Máš s tím zkušenosti? Hlavně se chci zeptat na to, že je tam třeba přepsat v kostce firmware, aby to fungovalo s RobotC. Ještě jsem to nezkoušel a tak se chci zeptat, pokud s tím má někdo zkušenosti, jestli pak kostka s tím přizpůsobeným firmwarem pro RobotC normálně funguje s originálním NXT grafickým softwarem?

Shmade

Bohužel s RobotC zkušenost nemám, zatím jsem vše co jsem pořeboval byl schopen udělat v tom origo softu (uznávám, že občas krkolomněji, než by se dalo napsat v textové formě), a do nějakých sofistikovaných věcí, kde by to byla nejspíš nutnost jsem se zas nepouštěl (segway atd...)  takže v tom ti neporadim.

Vlákno ohledně sjednocení obsahu nxt a nxt2 jsem četl, ale jedničku nemám, takže nemůžu nic zkoušet, narychlo jsem teď na netu taky nic nenašel. Ale třeba se někdo s radou najde.

David B.

Citace od: kren kdy 02.06.2010, 10:57:55
A ještě mám jeden dotaz. Koupil jsem RobotC, abych nebyl vázán tím grafickým prostředím. Máš s tím zkušenosti? Hlavně se chci zeptat na to, že je tam třeba přepsat v kostce firmware, aby to fungovalo s RobotC. Ještě jsem to nezkoušel a tak se chci zeptat, pokud s tím má někdo zkušenosti, jestli pak kostka s tím přizpůsobeným firmwarem pro RobotC normálně funguje s originálním NXT grafickým softwarem?

Firmware RobotC není kompatibilní s originální aplikací. Pro práci s NXT je třeba nahrát originální firmware.