Průhledné díly nepropouštějící světlo

Založil tomas.niki, 07.01.2009, 11:08:07

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

tomas.niki

Ahoj mám takový drobný problém s renderováním. Na přiloženém obrázku jak je ta prosklená budka, tak v ní má být žlutá sedačka a světle šedé páčky. Když přední sklo dám pryč tak to tak je, ale pokud ho tam nechám, má všechno v budce pouze tmavě šedé obrysy, jakoby tam žádné světlo nebylo... Byl bych velice vděčný někomu, kdo ví jak na to, aby šlo světlo i přes to sklo, kdyby se mohl o svůj tip podělit :). Přikládám i LDR soubor, kdyby si s tím náhodou někdo chtěl pohrát ;-)

eNTy

Nejsem sice žádný velký odborník na renderování, ale snad pomůžu:
1) Mně to takhle přijde v pořádku, vnitřek té budky je ve stínu a sklo to ještě více utlumí, myslím, že v realitě by to vypadalo přesně takhle.
2) Chceš-li poradit s renderem, tak pošli renderovací soubor, ne MLCad model, ten je k ničemu. Jestli to děláš v POVRay, pošli .pov. Důležité v tvém problému bude hlavně definice světel, radiosita, a pak hlavně materiál, který je použit pro sklo, textury apod.

tomas.niki

Udělal jsem render dvou budek. Vlevo ta co je v tom modelu a vpravo stejná akorát s jiným typem oken. Nasvícení uvnitř mně osobně připadá reálnější v budce vpravo. Ale proč to tak nedělá i to sklo v budce vlevo, to nevím. Posílám teda POV soubor původního modelu i těchhle budek.

eNTy

Tak jsem to zkusil, a mně vyrenderuje i tu budku vpravo s tmavým interiérem. Možná mám jinou LGEO knihovnu a jiné definice barev a materiálů, každopádně mně to renderuje aspoň konzistentně.
Koukal jsem do definice a oba skleněné díly (2494, 4034) používají materiál Color47:

   object {
      _2494_dot_dat_clear
      matrix <1-0.01/72,0,0,0,1-0.01/108,0,0,0,1-0.01/4,0,0.01/1.86207,0.01/-1>
      matrix <1,0,0,0,1,0,0,0,1,-90,-120,-60>
      #if (version >= 3.1) material #else texture #end { Color47 }
   }

   object {
      _4034_dot_dat_clear