Průhledné díly nepropouštějící světlo

Založil tomas.niki, 07.01.2009, 11:08:07

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

tomas.niki

Ahoj mám takový drobný problém s renderováním. Na přiloženém obrázku jak je ta prosklená budka, tak v ní má být žlutá sedačka a světle šedé páčky. Když přední sklo dám pryč tak to tak je, ale pokud ho tam nechám, má všechno v budce pouze tmavě šedé obrysy, jakoby tam žádné světlo nebylo... Byl bych velice vděčný někomu, kdo ví jak na to, aby šlo světlo i přes to sklo, kdyby se mohl o svůj tip podělit :). Přikládám i LDR soubor, kdyby si s tím náhodou někdo chtěl pohrát ;-)

eNTy

Nejsem sice žádný velký odborník na renderování, ale snad pomůžu:
1) Mně to takhle přijde v pořádku, vnitřek té budky je ve stínu a sklo to ještě více utlumí, myslím, že v realitě by to vypadalo přesně takhle.
2) Chceš-li poradit s renderem, tak pošli renderovací soubor, ne MLCad model, ten je k ničemu. Jestli to děláš v POVRay, pošli .pov. Důležité v tvém problému bude hlavně definice světel, radiosita, a pak hlavně materiál, který je použit pro sklo, textury apod.

tomas.niki

Udělal jsem render dvou budek. Vlevo ta co je v tom modelu a vpravo stejná akorát s jiným typem oken. Nasvícení uvnitř mně osobně připadá reálnější v budce vpravo. Ale proč to tak nedělá i to sklo v budce vlevo, to nevím. Posílám teda POV soubor původního modelu i těchhle budek.

eNTy

Tak jsem to zkusil, a mně vyrenderuje i tu budku vpravo s tmavým interiérem. Možná mám jinou LGEO knihovnu a jiné definice barev a materiálů, každopádně mně to renderuje aspoň konzistentně.
Koukal jsem do definice a oba skleněné díly (2494, 4034) používají materiál Color47:

   object {
      _2494_dot_dat_clear
      matrix <1-0.01/72,0,0,0,1-0.01/108,0,0,0,1-0.01/4,0,0.01/1.86207,0.01/-1>
      matrix <1,0,0,0,1,0,0,0,1,-90,-120,-60>
      #if (version >= 3.1) material #else texture #end { Color47 }
   }

   object {
      _4034_dot_dat_clear
      matrix <1-0.01/72,0,0,0,1-0.01/60,0,0,0,1-0.01/8,0,0.01/1.76471,0.01/-1.33333>
      matrix <1,0,0,0,1,0,0,0,1,130,-72,-60>
      #if (version >= 3.1) material #else texture #end { Color47 }
   }

Takže by jejich vlastnosti měly být +- stejné - mají asi jinou tloušťku, ale jiný rozdíl jsem nenašel.

Jinak jsem to renderoval narychlo s jinou radiozitou:

global_settings {
  assumed_gamma 1.3                           
  radiosity {           
    pretrace_start 0.08
    pretrace_end   0.02
    count 50
    error_bound 0.5
    recursion_limit 1
  } 
}



tomas.niki

Omlouvam se, ze opet otviram rok stare tema, ale bohuzel mam znovu podobny problem.
Pri pouziti Koyanovych definici materialu a zaroven radiosity se study pod PRUHLEDNYM sklem zobrazuji temer cele cerne, prestoze podlozka pod sklem je bila. Kdyz ale nepouziju radiositu nebo Koyanovy definice (nebo oboji), study se vykresli normalne, ale vysledny dojem neni zdaleka tak dobry.
Chtel bych poprosit nekoho kdo se vyzna v POV-Ray a v renderovani o nejakou radu. Mozna se jedna jen o nejakou blbe nastavenou hodnotu vazne nevim... ale na zadnem renderu na netu jsem to takhle nikdy nevidel.
Prikladam obrazky a pov soubory - nazvy jsou odvozene od pouzitych nastaveni (lg_color = vychozi definice, koyan = Koyanovy definice, rad = radiosita, 3svetla = svetla bez radiosity).

Diky vsem.