(vlastní) Univerzální podvozek

Založil domitea, 14.05.2008, 20:27:11

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

domitea

Toto jsem postavil za pomoci 8296, 8273 a 8288. Ta zadní náprava napůl nahoru je můj vynález. Dokáže zmenšit poloměr otáčení. Asi nejsem moc dobrý stavitel, ale doufám, že se časem stanu dobrý stavitel.
podívejte se na moje stránky o našem milovaném Merkuruhttp://merkur.tk(jsou dělané za chodu)

rdk

Když už máš pocit, že je nutné toto vystavit na fórum, tak to prosím vyfoť nějakým normálním foťákem... >:( :-\

***Banana.com

Citace od: rdk kdy 14.05.2008, 20:35:49
Když už máš pocit, že je nutné toto vystavit na fórum, tak to prosím vyfoť nějakým normálním foťákem... >:( :-\

A ořízni na normální velikost.... ::)

Ivod

Můžes prosím přidat fotku mechanismu zatáčení ze spodu? nebo jak to nazvat.

Dík.
Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos.

domitea

asi vecer to tam dam a omlouvam se za fotky(foceny mobilem) priste to budu fotit kamerou(nemame digital)
podívejte se na moje stránky o našem milovaném Merkuruhttp://merkur.tk(jsou dělané za chodu)

Pepan

I mobilem (pokud zrovna nemá VGA foťák) se daji vyfotit dobré fotky, pokud to člověk umí... postav si to někam na světlo! pak zmenšit v PC a určitě to bude o 100% lepší

domitea

asi to bude pozdeji, musim se ucit tazaci dovetky
podívejte se na moje stránky o našem milovaném Merkuruhttp://merkur.tk(jsou dělané za chodu)

***Banana.com

#7
Citace od: Pepan kdy 15.05.2008, 13:39:00
I mobilem (pokud zrovna nemá VGA foťák) se daji vyfotit dobré fotky, pokud to člověk umí... postav si to někam na světlo! pak zmenšit v PC a určitě to bude o 100% lepší

Tak tak, já fotím mobilem už tři měsíce a fotky pro účel Showroomu stačí, byť za dobré bych je neoznačoval...Jednu takovou fotku z mobilu dokonce schroupl do katalogu i BL admin  ;D

otaznik

Citace od: banana.com kdy 15.05.2008, 21:30:23
Jednu takovou fotku z mobilu dokonce schroupl do katalogu i BL admin  ;D
Ta je ale hodně nechutná.  ;D

Dejv

Citace od: banana.com kdy 15.05.2008, 21:30:23
Citace od: Pepan kdy 15.05.2008, 13:39:00
I mobilem (pokud zrovna nemá VGA foťák) se daji vyfotit dobré fotky, pokud to člověk umí... postav si to někam na světlo! pak zmenšit v PC a určitě to bude o 100% lepší

Tak tak, já fotím mobilem už tři měsíce a fotky pro účel Showroomu stačí, byť za dobré bych je neoznačoval...Jednu takovou fotku z mobilu dokonce schroupl do katalogu i BL admin  ;D

Záleží na tom, co máš za mobil. Ty dnešní mašiny zvládaj 5 Pix jako prd...

eNTy

Citace od: sparkz kdy 16.05.2008, 17:13:36
Záleží na tom, co máš za mobil. Ty dnešní mašiny zvládaj 5 Pix jako prd...

Doufám, že si nepodlehl marketingovým bludům na obalech foťáků o počtech MP. Počet megapixelů má s kvalitou fotografie jen málo společného. Rozhodující je velikost pixelu (zjednodušeně čím větší, tím lepší) a tudíž dosažený poměr signál/šum. Proto jsou fotky z mobilů tak strašné, protože jejich čipy jsou řádově menší než čipy digit. foťáků. navíc používají čipy těch nejlacinnějších konstrukcí a plastové čočky.
Btw, počítám, že tvých 5 pixelů mělo být 5MP  :)

domitea

Citace od: Ivod kdy 15.05.2008, 08:10:53
Můžes prosím přidat fotku mechanismu zatáčení ze spodu? nebo jak to nazvat.

Dík.

Tady to je. Je to vlastně 2x zatáčecí zařízení z 8273.(je to kapku rozmazané, ale poznat to jde)
podívejte se na moje stránky o našem milovaném Merkuruhttp://merkur.tk(jsou dělané za chodu)

Ivod

Citace od: domitea kdy 16.05.2008, 18:12:59
Citace od: Ivod kdy 15.05.2008, 08:10:53
Můžes prosím přidat fotku mechanismu zatáčení ze spodu? nebo jak to nazvat.

Dík.

Tady to je. Je to vlastně 2x zatáčecí zařízení z 8273.(je to kapku rozmazané, ale poznat to jde)

Jo moc díky pracuji na něčem podobném, ale funkčním tak hledám inspiraci.
Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos.

domitea

Už jsem udělal kabinu(přijatelné foto). :)Nezakládám si realističnosti,ale na funkčnosti
podívejte se na moje stránky o našem milovaném Merkuruhttp://merkur.tk(jsou dělané za chodu)

Colonel32


Pepan

Citace od: xtepn01 kdy 16.05.2008, 17:31:56
Citace od: sparkz kdy 16.05.2008, 17:13:36
Záleží na tom, co máš za mobil. Ty dnešní mašiny zvládaj 5 Pix jako prd...

Doufám, že si nepodlehl marketingovým bludům na obalech foťáků o počtech MP. Počet megapixelů má s kvalitou fotografie jen málo společného. Rozhodující je velikost pixelu (zjednodušeně čím větší, tím lepší) a tudíž dosažený poměr signál/šum. Proto jsou fotky z mobilů tak strašné, protože jejich čipy jsou řádově menší než čipy digit. foťáků. navíc používají čipy těch nejlacinnějších konstrukcí a plastové čočky.
Btw, počítám, že tvých 5 pixelů mělo být 5MP  :)

Myslím, že tohle každý, kdo chce tady něco říkat o kvalitě fotografií, ví  ;) chtěl jsem jen říct, že když nemá digitální foťák, tak pokud nemá mobil-šrot a umí fotit, tak pro představu by ty fotky měly stačit... lepší než kdyby nám to měl nakreslit

peter

Jak tak na to koukám, tak ty dvě přední zatáčecí nápravy mají stejný převod. Tedy kola obou předních náprav se pootáčí o stejný úhel. Je to tak? Pokud ano, tak by mě zajímalo, jak dobře to zatáčí? Myslel jsem si totiž, že převod by měl být vždy jiný aby pootočení kol o jednotlivých náprav bylo jiné.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

domitea

podívejte se na moje stránky o našem milovaném Merkuruhttp://merkur.tk(jsou dělané za chodu)

Brick

Tak ja mam postaveny track tiez z dvomy zatacajucimi napravami.Zatacaju rovnako a nemam s tym problem.Nemeni sa pomer pokial ide o zadnu napravu.Videl som to na autobussoch.

TomKQT

Citace od: Brick kdy 18.05.2008, 21:55:02
Tak ja mam postaveny track tiez z dvomy zatacajucimi napravami.Zatacaju rovnako a nemam s tym problem.Nemeni sa pomer pokial ide o zadnu napravu.Videl som to na autobussoch.
Tak to nevěřím, že by u reálného autobusu zatáčely různé naprávy a stejný úhel. Reálná auta mají kvůli zajištění nulového prokluzu kol aplikované Ackermannovo řízení, kdy se o jiný úhel otáčí dokonce oba kola na jedné nápravě (mrkni na libovolné skutečné auto), takže je naprosto nesmyslné, aby se otáčela stejně kola na různých nápravách - tam by totiž nutnost prokluzu vznikla a to by nebylo zrovna to pravé ořechové.
Ackermann spočívá v tom, že při zatáčení směřují osy rotace (nikoliv osy zatáčení) všech kol do jednoho společného bodu (http://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann_steering). Přimysli si na ten obrázek ještě jednu nápravu, zatoč s ní stejně jako s tou první a uvidíš divy  ;D
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

Brick

Asi som sa zle vijadril.Pisal som na mojom tracku zatacaju napravy rovnako a neman s tym problem.U trojnaproveho autobusu som videl ze posledna naprava ma iny uhol ako predna.Tak som myslel ci sa to nevztahuje iba na zadnu napravu.

Brick

Tak mi to nedalo a patral som uz v hotovych setoch.Nasielsom 8454 a je tam pomer iny.[urlhttp://www.peeron.com/scans/8454-1/55][/url]  Tu to tak trochu vidiet http://www.peeron.com/scans/8454-1/89 Tak asi budem musiet prerobit ten moj truck.

TomKQT

Citace od: Brick kdy 19.05.2008, 08:43:03
Asi som sa zle vijadril.
Tak to každopádně  :D

V Legu vím ještě o jednom setu, kde jsou 3 zatáčení nápravy a taky je úhel jiný.
http://www.peeron.com/inv/sets/8421-1

Ale nutno říct, že zrovna u tohoto jeřábu je úhel špatný, při prudším zatáčení podvozek silně drhne.
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

eNTy

#23
Citace od: TomKQT kdy 19.05.2008, 08:24:29
Reálná auta mají kvůli zajištění nulového prokluzu kol aplikované Ackermannovo řízení, kdy se o jiný úhel otáčí dokonce oba kola na jedné nápravě (mrkni na libovolné skutečné auto

To není úplně pravda, hlavně proto, že účinnost Ackermanova řízení je výhodná hlavně v nižších rychlostech. Ve vyšších rychlostech už efekt klesá a v extrému závodních aut se naopak někdy použije i anti-Ackerman. Těžko říct, jak je to v klasických moderních autech, ale obecně vzhledem ke všudipřítomnosti ABS (tedy možnosti nezávsile přibržďovat každé kolo) se Ackermanovo řízení IMHO vytrácí.

UPDATE: našel jsem tenhle boží obrázek krásně demonstrující anti-Ackermana v F1.




Překvapivě jde o Monaco (jak určitě každý fanda F1 pozná) a tudíž hodně pomalou trať. Je vidět, že i "hodně pomalá" trať v F1 je už příliš rychlá na Ackermana.


TomKQT

#24
Citace od: xtepn01 kdy 19.05.2008, 12:25:37
To není úplně pravda, hlavně proto, že účinnost Ackermanova řízení je výhodná hlavně v nižších rychlostech. Ve vyšších rychlostech už efekt klesá a v extrému závodních aut se naopak někdy použije i anti-Ackerman.
Ten princip je stejný nezávisle na rychlosti. Cílem je zajistit to, aby se všechna 4 kola odvalovala a aby nedocházelo k jejich prokluzu. Je to geometrická úloha, rychlost nehraje roli.
Ovšem další otázkou je, jestli např. u uvedeného příkladu F1 je zrovna nulový prokluz všech kol tím žádaným efektem. Zřejmě zjistili, že zatáčku projedou lépe, když mezi koly na nápravě vzniknou další síly. Ostatně jakmile auto samotné projíždí zatáčku smykem, je Ackermann zbytečný, možná dokonce škodlivý.
Ale tuhle problematiku neznám a každému běžnému smrtelníkovi je příliš vzdálená. A rozhodně bych to neaplikoval na model v LEGO Technic :)

Citace od: xtepn01 kdy 19.05.2008, 12:25:37
Těžko říct, jak je to v klasických moderních autech, ale obecně vzhledem ke všudipřítomnosti ABS (tedy možnosti nezávsile přibržďovat každé kolo) se Ackermanovo řízení IMHO vytrácí.
A jaká je spojitost Ackermanna (geometrie náprav) a ABS (přibržďování kol)? Možná si teď trochu pleteš efekt Ackermanna a efekt diferenciálu.


EDIT: Co jsem tak teď během chvilky zjistil, tak ten antiackermann se u F1 používá právě hlavně v Monacu a to kvůli pomalým prudkým zatáčkám, které se s ním údajně projíždějí lépe (takže nejde o velkou rychlost), zřejmě při této konfiguraci pneumatiky "tlačí" auto do otočky, a navíc se tím zajišťuje ohřívání pneumatik na pomalé trati (což odpovídá tomu prokluzu).
Při závodě ale jde o úplně jiné věci než pro jízdu osobního auta po cestě. Navíc nezapomínat na to, že u F1 vydrží pneumatiky polovinu závodu, na osobním autě vydrží několik let ;)
Zaměření: Fanoušek; Virtuální (3D SW) modelář, stavitel a animátor; Technic stavitel a nadšenec.

eNTy

Citace od: TomKQT kdy 19.05.2008, 13:07:03
Citace od: xtepn01 kdy 19.05.2008, 12:25:37
To není úplně pravda, hlavně proto, že účinnost Ackermanova řízení je výhodná hlavně v nižších rychlostech. Ve vyšších rychlostech už efekt klesá a v extrému závodních aut se naopak někdy použije i anti-Ackerman.
Ten princip je stejný nezávisle na rychlosti. Cílem je zajistit to, aby se všechna 4 kola odvalovala a aby nedocházelo k jejich prokluzu. Je to geometrická úloha, rychlost nehraje roli.

Máš pravdu, špatně jsem se vyjádřil. Ve vyšších rychlostech už tak prudce nezatáčíš a tak má Ackerman geometrie celkem malý vliv na průjezdnost zatáček.

Citace od: TomKQT kdy 19.05.2008, 13:07:03
Citace od: xtepn01 kdy 19.05.2008, 12:25:37
Těžko říct, jak je to v klasických moderních autech, ale obecně vzhledem ke všudipřítomnosti ABS (tedy možnosti nezávsile přibržďovat každé kolo) se Ackermanovo řízení IMHO vytrácí.
A jaká je spojitost Ackermanna (geometrie náprav) a ABS (přibržďování kol)? Možná si teď trochu pleteš efekt Ackermanna a efekt diferenciálu.

Myslel jsem to ve smyslu, že Ackerman je často chápán jako stabilizační prvek průjezdu zatáčkou, který snižuje riziko smyku. V tom ho ABS (případně něco novějšího se senzory rotace) více než nahradí.

Našel jsem zajímavý dokument o Ackermanovi z pohledu stavitele závodních aut a je to zřejmě velmi kontroverzní téma i mezi lidmi, kteří o tom ví asi 1000x víc, než já.

Asi se nám tahle diskuze dostala dál, než má pro Lego smysl, což ale vůbec nevadí. Ta informace o zahřívání kol v Monaku zní docela rozumně. Je jasné, že technologie schovaná za závodem F1 je pro běžného smrtelníka opravdu magií.


MasterWindu

#26
Zkuste pozreť tento podvozok... podľa Brickshelf galérie je zrejmé, že staviteľ má veľmi dobré skúsenosti zo stavaním modelov technic, viz.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=nico71
Je to model Five Axes Crane... určite mrknite aj model Porsche 911 a Excavator a Tatra 8x8  >:D

Zdroj: Brickshelf gallery - Nico71
Dark ages forever ...

VojtaJ

No konstrukčně je to řešené stejně, jak podvozek 8421, jen s přidanou pátou nápravou. Dokonce i poměry převodů jsou stejné, tak že nic originálního. U 8421 mám jen problém s tím, že ať seřizuji jak chci, nejdou mi všechny kola rovně a auto vždycky trošičku uhybá. Ale to je asi vůlemi v převodech. Zvláště ta přední náprava má vůli docela slušnou.