Tatra 813

Založil Tatrovák, 08.11.2022, 10:01:56

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Tatrovák

Predstavujem vám svoju aktuálnu verziu Tatry 813, je to pre mňa naozaj srdcová záležitosť, práve Tatra 813 bola dôvod prečo som prešiel z obyčajného Lega na Lego Technic, bola prvá a zároveň moja zďaleka najčastejšie skladaná predloha. Dôležité je povedať, že predlohou mi vždy bola pôvodná Tatra 813, nie trucktrialové špeciály ako u drvivej väčšiny Legových T813tiek na internete.

Nazval som túto tému len všeobecne Tatra 813 pretože sem plánujem pridávať aj iné verzie T813ky, a teda táto konkrétna verzia je nosič ISO 1C kontajnera zo súpravy PMP-79 (Poľná Mechanizovaná Práčovňa vzor 79), neviem presne koľko kusov takýchto 813tok bolo vyrobených, ale myslím že moc ich nebolo, keďže, pokiaľ viem boli určené priamo len pre túto súpravu, bohužiaľ som nikdy naživo túto verziu nevidel ale z počutia mám informáciu že minimálne jeden kus je dochovaný v depozite VTM Lešany, kam mi snáď raz podarí dostať.

Moju 813ku poháňa 6 PF L motorov, riadenie obstaráva jedno PF servo, jeden PF M motor poháňa Buldozérovú radlicu, jeden PF M motor poháňa navijak a jeden PF M motor poháňa pneumatickú pumpu z autoswitchom ktorej pneu. spojky sú vyvedené na zadnú stenu kabíny, vedľa výfuku (táto pumpa je tu preto že pôvodne keď som skladal tento podvozok tak to mal byť základný ťahač 8x8 KOLOS a pneu. spojky mali byť vyvedené na zadnom nárazníku pre napájanie nejakého zariadenia, napríklad podvalníku P50N alebo tak). Všetko je napájané dvoma Buwizzmy 2.
Všetka elektronika je kôli rozloženiu hmotnosti uložená čo najviac dole v podvozku a čo najviac vzadu.
Radlica je poháňaná mechanicky cez dva mini linear actuatory a po vzore predlohy je odnímateľná bez akéhokoľvek zásahu do podvozku alebo radlice samotnej.

Môj Kontajner je bohužiaľ prázdny, hlavne preto že už nemám dosť súčiastok, ale keby som aj mal tak v podstate aj tak neviem ako presne vyzeralo technologické vybavenie vnútri, viem len toľko že súprava PMP-79 sa skladala z troch ISO 1C kontajnerov, Jeden obsahoval bubnovú práčku, druhý sušičku, tieto dva boli nesené priamo na 813kach a tretí bol ťahaný na prívese za jednou z nich a druhá 813ka ťahala 60KW elektrocentrálu.
Napriek tomu že mám to šťastie, že do VHÚ Piešťany (Odkiaľ pochádzam) patrí aj jedna súprava PMP-79, tak bohužiaľ sú to už len tie kontajnery bez podvozkov a zatiaľ ich ešte neotvárali takže neviem čo je vo vnútri.




Tatrovák

Po dlhšej dobe pridávam aktualizáciu.


Hacislav

Tatra 813 je moje nejoblíbenější Tatrovka.

Ta tvoje se vážně povedla.
Mě se nejvíc líbí tvoje varianta válník s konstrikcí pro plachtu.

Jen mě hrozně mlátí do očí ty červené axle a modré axlopiny...
moje fotky Rajče a Flickr - pinterest

Tatrovák

Ďakujem. Postupne sa snažím pracovať aj s týmto nedostatkom, podarilo sa mi zohnať menšie množstvo čiernych 3L pinov aj 2L axle, takže v ďalšej verzií to bude lepšie.