8404 PUBLIC TRANSPORT STATION, FANS´ CHOICE 2010

Založil AdamKo, 17.09.2010, 23:31:26

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

AdamKo

STRUČNÁ CHARAKTERISTIKA SETU 8404  PUBLIC TRANSPORT STATION

Smyslem této recenze je má subjektivní kritika setu, která se snaží být maximálně objektivní :)

Kategorie: CITY
Pro věk: 6-12
Rok vydání: 2010 (srpen)
Počet dílů: 864
Minifigů: 6
Dostupnost v ČR: je dostupný
Cena v ČR: cca. 2690 CZK
Cena S&H: 2499 CZK
Inventář dílů: BL inventář


DOJMY PŘED KOUPÍ
Okolo tohoto setu a především kolem tramvaje se tu vedla v květnu docela dlouhá debata. Od začátku se mi tento set líbil a chtěl jsem si jej pořídit, i za předpokladu vyšší ceny a menšího počtu dílů.
Vyloženě mě navnadily fotky z Eurobricks.


OBSAH BALENÍ
V krabici se nalézá 9 velkých očíslovaných sáčků (v každém je ještě jeden malý na drobné dílky).
Návod je rozdělen do 5 sešitů, aršík s 40 samolepkami byl vložený v největším (5).

*Opět na mně čekalo uvnitř krabice nemilé překvapení. Jedna White Slope 2x1x1 má na obou dvou stranách výraznou, podélnou rýhu. Nechápu, jak se může takováto kostka evidentně 2. jakosti dostat do krabice a poslat do světa? Myslel jsem si totiž, že si TLC potrpí na kvalitu dílů... :p

AdamKo

STAVBA MODELU
Modely jsou jednoduché, proto mi jejich kompletace nezabrala víc času než hodinu. V recenzi na Eurobricks dotyčný stavitel psal: ,,I did it in 200 minutes" - tak nechápu, jestli se u toho ještě díval na televizi nebo jestli já stavím za dva...
Cizí recenze obsahuje kvalitní, ale běžné fotky, proto jsem se snažil vyfotit modely z jiného úhlu pohledu.


Sešit 1: (čas stavby 8 minut)
Jednoduchá autobusová zastávka se stojanem na kolo, dvěma bilbordy (propagujícími prostě CITY) a velmi vtipným jízdním řádem** (nálepky). Žlutý kabriolet, který nikoho nenadchne ani neurazí, a 3 minifigurky.
Zelená bedna s víkem u zastávky nejspíš supluje funkci odpadkového koše, protože se na víko –tiles- nalepí samolepka se symbolem recyklování odpadu.

** autobusová linka 8404 (usuzuji tak na základě piktogramu vozovky s přerušovanou čárou) jezdí neznámo kam vždy 7:00 – 8:00 every 10 min., 8:00 – 9:00 every 15 min., 9:00 – 10:00 every 30 min., 10:00 – 11:00 every 15 min.


Sešit 2: (čas stavby 9 minut)
Čisticí auto s obsuhou zůstává nejpovedenějším modelem celého setu. Na svůj minimální počet kostek je velmi elegantě provedené.


Sešit 3: (čas stavby 18 minut)
Ústřední model tohoto setu, tramvaj, je rozdělen na 3 části – dvě totožné hlavové části a na střední díl. Po celou dobu stavby jsem se nemohl zbavit myšlenky, že ač je tramvaj pěkná, já bych se nikdy neopovážil s něčím tak hrubě postaveným na kostky přijít, protože bych se hanbou propadl do západního Německa ;D


Sešit 4: (čas stavby 5+6 minut)
Obsahuje návod na dvě zastávky. Na první je malý stánek se stojanem na pohlednice (nálepky), poštovní schránkou (bez nálepky?), bednou na recyklovaný odpad (s nálepkou) a mapou města (netradičně nálepka).
Druhou zastávkou je zastřešené ostrovní nástupiště (typ ,,vlaštovka") s automatem na jízdenky. Dnes je tento typ nástupiště velmi populárně označováno jako hrana – hrana. Nutno dodat, že výška střechy je opět řešena velmi symbolicky. Cestující mohou být rádi, že jim rozmary počasí v LEGO CITY nehrozí, protože by je tak vysoká střecha stejně neuchránila.


Sešit 5: (čas stavby 12 minut)
Dálkový autobus je prvním svého druhu, o nějakou převratnou novinku, která by poutala pozornost, se nejedná. A ani jeho stavba nezabere mnoho času.

AdamKo

HRATELNOST
Set má určenou věkovou hranici 6-12, takže je jasné, že velké děti budou zklamané. Hratelný ale 100% je a oživí každé město!


Já jsem zatím nic ze setu 8404 nepolepoval. Jednak ze stále sílící nedůvěry v originální samolepky a také proto, že bych valnou většinu polepených kostek mohl v blízké době využít po svém.


SHRNUTÍ
Klady:
- lego city už dlouho volalo po veřejné dopravě;
- konečně je k mání tramvaj, dálkový autobus, součást každého většího města;
- roztomilý zametací vůz s funkčními kartáči, které kopírují i nerovný povrch;
- střední článek tramvaje je osazen VÝKYVNOU nápravou, takže v zatáčkách není slyšet skřípání;
- bez dohadů, tramvaj JE ZPŮSOBILÁ JÍZDĚ po klasických kolejích všeho typu, i když jen na ruční pohon.
   
Zápory:
- vyšší pořizovací cena a muzika hraje potichu;
- hodně, ale opravdu hodně moc samolepek (rovných 40) – třeba 6 pohledů se vůbec nemuselo řešit polepením tiles 2x1, když existuje jak pattern dopis, tak i dopisní obálka ::);
- zelené odpadkové bedny na smetí – popelnice už se přece taky dělá v zelené (3179) ::);
- nástupiště a stánek s pohlednicemi snad nestojí ani za řeč;
- autobus má na můj vkus malá kola – tento nešvar nejspíš převzal od městské varianty (7641);
- autobus i tramvaj mají zcela nevhodné dveře – stejný problém jako (7641);
- nechápu, proč má mít tramvaj SPZ (jako třeba autobus či sporťák) jestli někdo někdy viděl tramvaj s spz, pošlete mi prosím foto, ať se něčemu taky přiučím :D;
- tramvaj je díky dvojitému kloubnímu spojení neschopná jízdy do kopce/z kopce - díky této relativně pevné fixaci považuji podvozek ve středním článku za zcela zbytečný, protože se tramvaj vlní na rovných zatáčkách dobře i bez něj –  jeho existence nabývá významu v případě odstranění vrchního ,,zapojovátka" (klasického kulového čepu).


Ortel: Pociťuji zklamání nad FANS´ CHOICE 2010. Set 8404 zcela nenaplnil mé očekávání. Na klasické školní stupnici bych jej ohodnotil známkou lepší 3.

Aby má recenze byla úplná, uvádím i možnost, jak motorizovat tramvaj klasickým 9V morokrem ;)

Igorus

Moc pěkná recenze. Budu s tebou souhlasit s názorem na tento set. Za hodně peněz opravdu málo muziky.

Když se dívám na fotky, nemůžu se zbavit dojmu, že na některých částech už neměli designeři moc síly (např. uchycení sloupů "velkého" nástupiště, lavičky, bedna na odpadky). Já vím, jsou to jen detaily, ale ono často detaily rozhodují o celkovém dojmu na set.

Nejlepší je opravdu zametací vůz  :D

Ondra

Velice hezká recenze na povedený set.
Celou tramvaj zabíjí defakto nemožnost motorizace pomocí nových pf funkcí, prostě se tam nevlezou a když jo tak už to není na hraní.

Sugarfree

LEGO TECHNIC ...it´s my style...

BlackDemon

Velmi povedená recenze AdamKo ;).
Čím dál víc začínám uvažovat o koupi tohodle setu a zmotorizovat >:D.
V tom pajzlu jsme v haj-lu.

Anatyt

Ale keď motorizovať, tak jedine cez 9V. Cez PF to žial už ide dosť na úkor interéru.  :-\

BlackDemon

Citace od: Anatyt kdy 18.09.2010, 14:22:11
Ale keď motorizovať, tak jedine cez 9V. Cez PF to žial už ide dosť na úkor interéru.  :-\
Ona motorizace tý tram. půjde asi jen přes 9V přece jenom když přes PF tak je to pak vidět vevnitř a už to začíná "kazit" tu tramvaj.Ta motorizace co sem poslal Sugarfree je toho nádhernym příkladem ;).
V tom pajzlu jsme v haj-lu.

AdamKo

A zase jsem u toho, že starý 9V train motor je pořád číslo 1...

Jak se na to koukám, při motorizaci možná bude i třeba vyměnit přední a zadní mikro kola za normální průměr (asi IR/PF kola z motorů), protože jejich jízdní vlastnosti jsou dobré, ale ne ideální (vržou a sřípou).

Připadá mi, že tramvaj je vyloženě hozenou rukavicí, námětem k zdokonalení a k uvedení do chodu... :D

5o

Pekná recenzia, ale dosť sme si už o električke popísali po prvých fotkách celého setu. Nuž a keďže nemám 9V motor a ani trafo a koľajnice, a PF systém je v tomto prípade nevhodný, tak zostanem asi ako väčšina potencionálnych kupcov pri mechanickom pohybe.
Preto lebo Lego...

BlackDemon

Možná je to OT ale ještě mně teď napadla taková věcička.Kdyby se na pantograf dal kousek hliníku nebo tak a dátek vedoucí k PF motoru a udělali se pak sloupy s elektrickym vedenim do kterých by se pustil proud a tramvaj by pak mohla odtamtud sbírat proud tak by to bylo dobrý použití PF motoru s "technikou" která je hodně reálná ;D.No je někdo kdo by se o to chtěl pokusit? >:D
V tom pajzlu jsme v haj-lu.

AdamKo

Citace od: BlackDemon kdy 19.09.2010, 20:45:03Možná je to OT ale ještě mně teď napadla taková věcička.Kdyby se na pantograf dal kousek hliníku nebo tak a dátek vedoucí k PF motoru a udělali se pak sloupy s elektrickym vedenim do kterých by se pustil proud a tramvaj by pak mohla odtamtud sbírat proud tak by to bylo dobrý použití PF motoru s "technikou" která je hodně reálná ;D.No je někdo kdo by se o to chtěl pokusit? >:D

Tento způsob napájení jsem u lego vlaků ještě neviděl a nejspíš neuvidím. Asi proto, že je nejkomplikovanější a nejhůře zrealizovatelný.
Trolej + koleje - (minimálně 1 kolejnice)....popřípadě 2 troleje + - ...to už je lepší využít 2 paralelní kolejnice + -, tedy 9V.
Navíc by tě za tohle puristi sežrali zaživa >:D

otaznik

Citace od: BlackDemon kdy 19.09.2010, 20:45:03
Možná je to OT ale ještě mně teď napadla taková věcička.Kdyby se na pantograf dal kousek hliníku nebo tak a dátek vedoucí k PF motoru a udělali se pak sloupy s elektrickym vedenim do kterých by se pustil proud a tramvaj by pak mohla odtamtud sbírat proud tak by to bylo dobrý použití PF motoru s "technikou" která je hodně reálná ;D.No je někdo kdo by se o to chtěl pokusit? >:D
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že?

BlackDemon

Šlo mi o to že je to způsob použití "9V" s novýma prvkama (nevodivé koleje,pf motor)
K těm puristům:No já nejsem zrovna největší purista takže mně by tenhle způsob nevadil ;D.
V tom pajzlu jsme v haj-lu.

otaznik

Citace od: BlackDemon kdy 20.09.2010, 12:26:59
Šlo mi o to že je to způsob použití "9V" s novýma prvkama (nevodivé koleje,pf motor)
K těm puristům:No já nejsem zrovna největší purista takže mně by tenhle způsob nevadil ;D.
Blbost, to, to jsi popsal bylo vyhnutí se battery boxu přímo ve voze a přitom použít PF.

AdamKo

Citace od: BlackDemon kdy 20.09.2010, 12:26:59Šlo mi o to že je to způsob použití "9V" s novýma prvkama (nevodivé koleje,pf motor)

Mně pořád není jasné, jak bys chtěl motorkem prohnat elektrony, když by to celé jezdilo na 1 vodič (trolej)?
  Celé je to zbytečně komplikované...

Matošo

No ze setu jsem dost rozpačitý ...

V Pompu ho maj za 2700,- (stejně by to z S&H nebylo levnější) a to je prostě moc - ještě, že máme ten BrickLink, třeba si na něj po čase našetřim ...


AdamKo: kolega zřejmě nedomyslel, že elektřina musí jednim směrem dovnitř a druhým taky VEN (ale to třeba budou ve škole teprve probírat).  :)